Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått tilbake mensen jeg... Endelig var renselsen over, seks uker med blødning, og så var det ikke ei uke uten en gang, så var det der igjen. Hadde ikke trodd det gikk så kjapt når jeg fullammer? :klø: Hvordan var det med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her holdt det også på i ca 6 uker. Så et opphold på ca en uke før mensen var tilbake. Så føste mens kom i april, andre begynte 8.mai og nå begynte tredje mens i går :sjenert: Men da ammer ikke jeg noe på natten da, så var vel ikke annet å forvente.

Skrevet
Håper gutten din får sove litt snart da Nicky - her fikk jeg endelig lillegutt til å sove et par timer ved å legge meg ved siden av ham på sofaen, og nå er han i betraktelig bedre humør ja! Han er bare SÅ avhengig av å få sove med jevne mellomrom gjennom hele dagen altså...

Håper han venner seg mer til varmen etterhvert.

Ble gutten din bedre etter besøket hos manuellterapeuten, forresten?

Ikke sovet det spøtt på hele dagen, den lille tølperen! Nå ligger han i vater på stellematta på baderomsgulvet med føneren på full blås. Håper han dormer av såpass at det går an å flytte han over i senga etterhvert... Morro på grilling med en grinegutt i armene.

Vanskelig å si om han ble bedre eller ikke etter manuell terapeuten. Han kunne bli litt mer urolig etter behandlingen sa terapeuten og det ble han på torsdag kveldingen. Og på fredag var det varmt og duket for en veldig utilpass gutt så hvor mye som skyldes varmen og hvor mye som skyldes behandlingen er vanskelig å si...

Jeg har fått tilbake mensen jeg... Endelig var renselsen over, seks uker med blødning, og så var det ikke ei uke uten en gang, så var det der igjen. Hadde ikke trodd det gikk så kjapt når jeg fullammer? :klø: Hvordan var det med dere?

Slik var jeg etter første fødselen. Fullammet til den store gullmedaljen og der kom mensen rett etter renselsen.

Nå har renselsen vært over i snart 2 uker og ikke tegn til mensen enda. Håper det holder seg!

Skrevet
Her holdt det også på i ca 6 uker. Så et opphold på ca en uke før mensen var tilbake.

Sånn var det for meg sist. Men nå har den holdt seg unna, til tross for at jeg ikke ammer om natta.

--------------------

Og lillemann liker NAN har vi funnet ut idag. Svigermor var barnevakt mens vi var på jubileum på flyplassen. Vi hadde med 2 boker morsmelk, men svigermor hadde likevel greid å gi han en boks med NAN (som la langt nede i stelleveska i tillefelle krise en gang) Ja ja, greit å prøve det selv om jeg måtte tømme ut to bokser med verdifull MM (akkurat det var litt kjipt da). De hadde kost seg så masse. Vært på trilletur, sunget og kost. Heldigvis fikk han ikke magevondter av NAN.

Og jeg er så glad for at han fikk være hos svigermor. To F16 fly i full vigør er jammen ikke noe for en baby. Sto to stykker ved siden av oss da jagerne kom og babyene ble så redde (rart :sprettoy: ) De prøvde å holde for ørene på dem som best det gikk, men det var jo ekstrem høy lyd da så babyene gråt og var helt hysteriske. De var kanskje en mnd eller så eldre enn lillemann og jeg fikk så vondt av dem. Unødvendig å ha med små babyer på sånt :sjenert: De aller fleste vet jo at jagerfly bråker.

Skrevet

Lillemann er overtrøtt og har holdt et sabla styr hele kvelden :sukk:

Skrevet

Snuppa sovnet rundt kl 18 (tror jeg), og sov til 20:40. Så fikk hun pupp, og jaggu sovnet hun ikke igjen. Ligger og sover på sofaen nå. Lurer på hvordan natten blir..

Skrevet
Lillemann er overtrøtt og har holdt et sabla styr hele kvelden :sukk:

Føler den. Samme her...

Skrevet
Føler den. Samme her...

Det er så slitsomt. Og som den dårlige mamma'n jeg er heva jeg stemmen skikkelig til størstemann for å få han i seng. Da var klokka 21.30 og han hadde vært oppe, ...."skal bare"....., sikkert tusen ganger :sukk:

Nå ligger mannen på soverommet sammen med lillemann for å prøve og få han til å sove. Spørs om det blir noen suksess. Ikke skal han ha pupp og ikke skal han sove....

Skrevet

Snuppa har våknet. Dette blir en morsom natt..

Skrevet

Vi har nettopp lagt lillemann. Etter hyl og skrik og hyl og enda mer skrik. Vi badet han i 22.30 tiden, og så fikk han flaske med 90 ml etterpå. Gikk rett ned. Synes ikke han har gjort annet enn å spise siden klokka 16 idag *gal*

Skrevet

Vi var også på åpen flyplass i dag. Tydelig at flyplassene ble åpnet samme året, Monja. :ler:

Jeg er ikke helt ferdig med renselsen, men det har avtatt masse. Jeg fullammet de to andre til de var ca 6 mnd, og mensen fikk tilbake etter ca 1 år med begge to.

Skrevet

God søndagsmorgen!

Her var jeg oppe klokka 6. Skikkelig melkespreng så jeg og min venn, pumpen, har hatt hyggelig og nødvendig samvær nå :fnise:

Men jeg finnes ikke trøtt så jeg har offisielt stått opp. Smurfen kom inn til oss og ligger på tvers i senga så der vil jeg ikke ligge uansett.

Lillemann har heller ikke vært våken enda :hoppe: Han har blitt såååå flink til å sove den gutten :mrgreen: Sovna litt før klokka 23 i går og enda ikke vært oppe når klokka er halv 7. Ny rekord :hoppe:

Jeg skal vaske hus nå. Greit å ta gulvvasken når det ikke er noen små føtter som tråkker overalt.

Skrevet

Lillemann våkna klokka 7 :juhu:

Nå er han pent parkert i bagen sin igjen og klar for dagens første dupp.

Skrevet

Her har også lillegutt sovet godt i natt. Første mating 02.15, og så sov han til litt over 6. Så man kan jo neeeesten si at han bare hadde 1 mating i natt da, hvis man regner at det er morgen kl 6 (noe jeg egentlig ikke gjør) ;)

Så ga mannen han mat og tok han med ned i stua, og nå har han sovet på sofaen i over halvannen time. Her skal det ikke soves i hverken vogn eller vogge lenger nei - kun på sofaen, oppå dyna si, med teppe over. Jaja, så lenge han får sove så. Setter bordet inntil så ikke han skal finne på å rulle ned, så da er det jo trygt.

Var på besøk hos lille nevøen i går - fikk han i armene, og han veide jo ingenting! Bittebitteliten! Husker jeg tenkte at SÅ liten var vel ikke min lillegutt - og så viste det seg at han var 1 kg tyngre enn det lillegutt var :fnise: Er det mulig? Tenk å glemme så fort! Men ble faktisk ikke babysyk da. Har jo baby enda jeg, en liten stund til hvertfall :)

Skrevet

:vinke:

Vi har *bank i bordet* ikke hatt en eneste våkennatt ennå og tulla er 6 uker i morgen. Det er sååååå deilig å våkne uthvilt!

Mannen reiser bort i morgen og kommer hjem på fredag. Skal bli spennende å være hjemme alene med de to små igjen - lenge siden sist. Storebror har feber så håper han er frisk nok til bhg i morgen. Skulle egentlig på husmorferie til mamma, men ser ikke ut til at det blir noe av ettersom T er så pjusk :(

Jaja, finværet venter og jeg skal sole spekket i hagen :fnise:. Barnebursdag senere i dag, men gutta blir hjemme pga T. Synd.

Skrevet
Snuppa har sovet lenge på dagtid i dag. Det er ikke ofte hun gjør. Kanskje det er varmen?

Sånn er det ihvertfall her...

Sist det var så varmt var hun grinete og gråt mye, så jeg skjønner ikke hvorfor hun plutselig skulle bli trøtt nå... Men det er nå ihvertfall mer behagelig!

Skal våge meg ut for litt soling i dag, og la vesla ligge i bagen sin i skyggen. Lurer på om jeg skal sette opp en parasoll ved siden av meg, slik at hun kan ligge ved siden av meg. Den skjermer vel også litt for vinden, hvis jeg legger den ned på bakken?

Synes fortsatt det er vanskelig å kle disse små jeg. De siste dagene har det kun gått i body og bleie (og lue ute)

Skrevet

Ingenting her ennå. Det er ikke bare mer renselse da?

Skrevet

Det kan gå i bølger det der imli. Trenger ikke være mensen!

Jeg blør som bare det, men jeg er på andre uka med cerazette, og da er det visst vanlig. Jeg har fremdeles vondt vondt vondt under sex, og lurer på når det skal forsvinne... :( Mye vits med prevensjon da, når man ikke tør å :humpe::roll:

Skrevet
Vi har kjøpt babygym i dag! Masse farger og festlige fasonger, han likte den kjempegodt :-D

Vi kjøpte også babygym i går. En fra FisherPrice med masse farger, speil og leker på. Den burde falle i smak, men Junior har ikke vist interesse for den enda. Prøvde å legge ham litt der i går, men det tok ikke mange minuttene før han ikke ville mer. Ikke ville han ligge der i stad heller. Mulig at han var for trøtt/sulten, så vi gir ikke opp. Jeg skal prøve og prøve igjen!

------

Jeg sier det samme som imli; dere er SÅ heldige dere som har barn som sover store deler av natta! Her ammer vi fortsatt hver 2.time, og det er litt slitsomt i lengden. Det hender det går tre timer mellom noen ganger, og da nyter jeg det! :)

Skrevet

Jeg prøver babygymmen igjen nå. Og denne gangen var det visst mer interessant. Nå er han både mett, har ren bleie og er litt mer opplagt. Så det var nok det som var galt i går og i stad. Nå ligger han og spreller fornøyd og prater med lekene. :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...