Trampe Skrevet 30. mai 2008 #4621 Skrevet 30. mai 2008 Bra det er flere som har store babyer. Her er vi gått over til 68 stort sett. Jeg måtte ut og kjøpe flere bodyer i dag, har lagt vekk alt i 56
Kykkelikokos Skrevet 30. mai 2008 #4622 Skrevet 30. mai 2008 Jeg har vært særdeles effektiv i dag. Venter faktisk besøk fra Sense og mannen hennes, og jeg har ikke møtt dem IRL før. Så det skal bli spennende. :-D Så dermed har jeg shinet huset; støvsuget, vasket bad og ryddet. Nå venter jeg på at muffinsene med sjokoladebiter i skal steke ferdig. Oj! Hvor har du hatt junior midt oppi denne tornado-jobbingen da? Får nesten ikke gjort noenting, jeg. Lite gullkorn fra en snart 3-åring: Jeg sto ved kjøkkenbenken å stekte kjøttdeig til fredagspizzan. Pondus sto ved siden av meg og skravla gikk. Jeg hadde nettopp lagd ferdig deigen, så den sto og hevet i bollen. Pondus sto og klappet på deigen og spurte ørten ganger om hvorfor det het deig? Jeg svarte at det bare var slik, at noen hadde bestemt det. Så kikket han lenge på deigen før han plutselig utbrøt: Hei på dei (deg). Og så knakk han sammen i latter... Lillegutt er nå 6 kg - 63 cm lang, målt og veid når han er 1 mnd og 12 dager:) Her har vi aldri brukt str 50, gikk rett inn i 56 og det varte i ca to uker... Så har det vært 62 som har vært tingen her i huset - nå er det nesten på vei ut også....har allerede gått over til str 68 i strømpebukser:) Har bare på strømpebukse og body vi:) Vi har en veldig varm unge. Så vi har som oftest ikke strømpebukse på såfremt hun ikke har kjole på seg. Nå ligger hun i bare bodyen.
Catus Skrevet 30. mai 2008 #4623 Skrevet 30. mai 2008 Oj! Hvor har du hatt junior midt oppi denne tornado-jobbingen da? Får nesten ikke gjort noenting, jeg. Han har faktisk sovet store deler av dagen. Han har ofte slike dager, selv om han den siste uka har vært mer våken enn han har vært tidligere. Før sov han jo nesten hele tida, bare avbrutt av (hyppige) måltider og bleieskift. Han hadde bare en liten våkenperiode på kveldene. Nå har han jevnt over hele dagen små våkenperioder. Men han sover fortsatt en del, selv om søvnperiodene har blitt kortere enn de var før. Jeg har visst en gutt som er veldig lett å ha med å gjøre, så jeg anser meg selv som veldig heldig. Selv om jeg merker at han har blitt mer masete de siste dagene. Han kan ligge å rope på meg selv om han ikke er sulten. Han har nok bare ikke lyst til å ligge for seg selv. Selskapssyk, tenker jeg. Så da blir det jo automatisk mer kos på meg om dagene.
Catus Skrevet 30. mai 2008 #4624 Skrevet 30. mai 2008 Her har vi også gått over til str 62 nå. Jeg tror vi brukte str 50 i et par uker før vi måtte over til 56. Den kunne vi bruke i ca tre-fire uker. Det er nok fortsatt noen få plagg i 56 som passer, men jeg har lagt bort det meste. Jeg synes det er så stor forskjell på størrelsen på plaggene selv om størrelse-nummeret er det samme. Men nå har vi arvet en del klær da, og jeg merker at de vi har arvet fra har brukt tørketrommel på dem. De har dermed krympet veldig. Jeg bruker ikke tørketrommel selv på babyklærne vi fikk nye, så dermed blir forskjellen veldig stor. Det var faktisk et par plagg i 62 som ikke passet i det hele tatt på grunn av krympingen. Litt kjipt.. Men nå har vi så masse klær at det egentlig ikke gjør noe. Det er nok å ta av.
Nicky B Skrevet 30. mai 2008 #4625 Skrevet 30. mai 2008 Lite gullkorn fra en snart 3-åring: Jeg sto ved kjøkkenbenken å stekte kjøttdeig til fredagspizzan. Pondus sto ved siden av meg og skravla gikk. Jeg hadde nettopp lagd ferdig deigen, så den sto og hevet i bollen. Pondus sto og klappet på deigen og spurte ørten ganger om hvorfor det het deig? Jeg svarte at det bare var slik, at noen hadde bestemt det. Så kikket han lenge på deigen før han plutselig utbrøt: Hei på dei (deg). Og så knakk han sammen i latter... Så herlig!
Murmelmy Skrevet 31. mai 2008 #4626 Skrevet 31. mai 2008 Fantastiske Pondus! I går var tulla og jeg på farten hele dagen. Langtur i Oslo med venninne og hennes ferske baby på dagen (takk for i går, Lava!), henting av febersyk storebror i bhg, hjem en liten tur, ut igjen på venninnemiddag. Hjemme rett før kl 23. Altså drøye 13 timer på farten... Glad jeg har ei lita ei som din Bippe, veeeeeeldig rolig . Storebror virker litt friskere i dag, men mannen har tatt over. Jeg har vært forkjølet og har hatt halsvondt siden snuppa ble født - slitsomt! I dag skal vi bare være hjemme og kose oss med finværet i hagen. Gutta er og handler mat nå (les is ), snuppa sover sin første dupp (med tøybleier ) og jeg sitter her. Hun sovnet andre kvelden på rad i går i sin egen seng. Sov der til kl 2.15, da var det mat og vi sovnet. Jeg våknet av at storebror lagde lyder rundt kl 05 og løp ned og hentet en flaske til ham. Da sov han videre til 07.30, absolutt akseptabelt. Kl 08 fikk tulla morgenpupp. Sa til storebror at søster var sulten. Spurte ham hvor maten hennes var og han pekte på puppen . Han er absolutt ikke interessert i dem selv, men skjønner at det er tullas matfat . Skjønningen min Ha en super dag alle sammen!!!
marsy Skrevet 31. mai 2008 #4627 Skrevet 31. mai 2008 Sa til storebror at søster var sulten. Spurte ham hvor maten hennes var og han pekte på puppen . Han er absolutt ikke interessert i dem selv, men skjønner at det er tullas matfat . Skjønningen min Bedre enn niesen min på snart 5 år som bare ropte ÆSJ! og nesten brakk seg hver gang jeg ammet vesla Pondusa: Så herlig humor på Pondus! Tror varmen tok knekken på frøkena her i går. Hun var ihvertfall veldig stille. Hun lå uvanlig mye for seg selv i går også (vi fikk ny sofa levert i går, og måtte ommøblere en del i stua). Lot henne ligge i bodyen og sprelle, og det tror jeg var deilig for lille kroppen. De siste dagene har hun faktisk ikke klaget så mye når vi skal trene nakken heller. Men hun sliter fortsatt med tungt hode og bein som tipper opp Hun har ikke skjønt at hun må støtte seg på armene ennå, hun tar dem bare bakover mot beina hun
Trampe Skrevet 31. mai 2008 #4628 Skrevet 31. mai 2008 Lillemann har heller ikke skjønt at livet blir mye lettere hvis han støtter seg på armene. Han legger armene rett ut fra kroppen, eller i beste fall bøyer han dem for å få hendene inn i munnen. Så ligger han der da, med nesa trykt ned i teppet I natt har vi sovet veldig godt. Først 6 timer, så 4 timer og til slutt en dupp på 2 timer, da sov han sammen med meg. Herlig I går fikk jeg og mannen sett en film sammen, uten avbrudd
monja Skrevet 31. mai 2008 #4629 Skrevet 31. mai 2008 Her vipper og beina opp når vi ligger på magen Idag skal svigermor ha lillemann en 2 - 3 timer. Jeg og mannen skal ha med oss smurfen på flyplassen i forbindelse med 40 års jubileum idag, så da blir minsten parkert bort til farmora som gleder seg stort. Lillemann er nå på badet sammen med pappa'n. Vi måtte vekke han nå, for han hadde jammen ikke tenkt å stå opp Han sov fra 22.30 til 6, fikk mat og så sov han igjen fra 7 til nå. Hadde vi ikke tatt han opp hadde han nok sovet mye lengre. Men vi må dra klokka 12, og med en halv times kjøring må vi skifte fra pysj og amme nå.
MzS Skrevet 31. mai 2008 #4630 Skrevet 31. mai 2008 Veldig til sovebabyer på dere altså folkens... Så deilig det må være!!! Her er det mat hver 3-4 time stort sett hele døgnet enda. Den dagen han sover hele natta skal jeg skrike høyt av glede Lillegutt blir IKKE rolig i varmen hvertfall. Bare sinna, grinete og overtrøtt. Æsj.
Kykkelikokos Skrevet 31. mai 2008 #4631 Skrevet 31. mai 2008 Snuppa ligger i bare bleie og tskjorte på babygymmen og spreller nå. Hun blir nok litt ekstra grinete når det er varmt også, men så lenge vi har mulig til å holde det noelunde kjølig for henne, så er hun stort sett fornøyd
Murmelmy Skrevet 31. mai 2008 #4632 Skrevet 31. mai 2008 Tulla sover andre lur i vognen kledd i langermet tunika og tøybleie . Ligger forøvrig på lammeskinn
MzS Skrevet 31. mai 2008 #4633 Skrevet 31. mai 2008 Hurra! For 5 minutter siden så min nye lille nevø dagens lys for første gang ...etter ankomst på sykehuset for 2 døgn og 6 timer siden!!... :dåne: Stakkars svigers! Skal ikke klage over mine 11 timer jeg da nei. Det blir en god kompis for lillegutten min det! Fettere med 2 mnd forskjell, og han bor bare et par minutter unna, så det blir samme skole og samme klasse også. Gleder meg til å se han etterpå! Har kjøpt like fotballdrakter i rødt og blått til dem, lillegutt skal ha på sin blå når vi kommer og så skal den røde være gave til fetteren fra han... Tenk så søte de blir da
Nicky B Skrevet 31. mai 2008 #4634 Skrevet 31. mai 2008 Lillegutt blir IKKE rolig i varmen hvertfall. Bare sinna, grinete og overtrøtt. Æsj. En sånn gutt har vi og. Ordentlig sint og utilpass. Han har ikke sovet enda i dag han og han som normalt sover endel. :dåne: Vi skulle egentlig sett på niesen og nevøene våre på fotballturnering i dag, men det var altfor varmt, så mannen og frøkna dro. Og nå er frøkna helt fotballfrelst... Nå skal vi på grilling til et vennepar og jeg håper at veslegutt sovner på turen dit og holder seg sovende en liten stund. Han trenger det. Gratulerer med ny nevø MzS, så koselig å ha en kompis så tett på!
Kykkelikokos Skrevet 31. mai 2008 #4635 Skrevet 31. mai 2008 Så stas med jevngammel fetter da Nå må du ikke bli for babysyk igjen når du ser den lille nyfødte da
Trampe Skrevet 31. mai 2008 #4636 Skrevet 31. mai 2008 Jeg er allerede babysyk jeg... Jeg har flere gravide venninner, så jeg går og venter på å få kose med bittelitenbaby Min har jo ikke tid til å være baby han. Vil bare bli stor gutt med en gang. Vi har gått mer eller mindre over til str 68 her nå. Vi har kjøpt babygym i dag! Masse farger og festlige fasonger, han likte den kjempegodt :-D
MzS Skrevet 31. mai 2008 #4637 Skrevet 31. mai 2008 Så stas med jevngammel fetter da Nå må du ikke bli for babysyk igjen når du ser den lille nyfødte da Faren er absolutt til stede Blir rart å holde et bittelite knøtt igjen, da kommer jeg nok til å merke hvor stor lillegutt har blitt... Så rart det der er - enda såååå sliten og lei jeg er iblant så gleder jeg meg allerede til nestemann Merkelige greier... Håper gutten din får sove litt snart da Nicky - her fikk jeg endelig lillegutt til å sove et par timer ved å legge meg ved siden av ham på sofaen, og nå er han i betraktelig bedre humør ja! Han er bare SÅ avhengig av å få sove med jevne mellomrom gjennom hele dagen altså... Håper han venner seg mer til varmen etterhvert. Ble gutten din bedre etter besøket hos manuellterapeuten, forresten?
Gjest imli Skrevet 31. mai 2008 #4638 Skrevet 31. mai 2008 imli: er du heldig så snur han totalt om på 2mndsdagen, og plutselig har du en liten krabat som liker å sove i vognen og ligge for seg selv og pludre. Hos oss har det løsnet VELDIG i det siste i forhold til hvordan det var. Vi trodde jo det var noe galt, men det ser ut til å ha blitt mye bedre. Godt å høre Han ligger faktisk og halvsover i vogga nå... Har sovet bittelitt alene hver dag i det siste! Han nærmer seg jo to mnd nå. Håper dette fortsetter...
Gjest imli Skrevet 31. mai 2008 #4639 Skrevet 31. mai 2008 Her har lille bebisen sovet i to timer alene i natt. Ikke rare greine forhold til dere andre (6 timers sammenhengende søvn høres ut som rene himmelen - dere aner ikke hvor heldige dere er!!!) men i alle fall et lite fremskritt...
Kykkelikokos Skrevet 31. mai 2008 #4640 Skrevet 31. mai 2008 Snuppa har sovet lenge på dagtid i dag. Det er ikke ofte hun gjør. Kanskje det er varmen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå