Kykkelikokos Skrevet 29. mai 2008 #4581 Skrevet 29. mai 2008 *mimre om den usunne tråden vi hadde som gravid*
marsy Skrevet 29. mai 2008 #4582 Skrevet 29. mai 2008 Så nyydelig, Murmel Her øver vi på å ligge på magen. Lillemann har alltid vært sterk i nakken, men han liker ikke å ligge på magen, så vi har ikke gjort det så mye. Når jeg holder ham på skuldra holder han hodet selv, snur seg og kikker rundt seg, men når jeg legger ham på magen ligger han som en sekk og stanger nesa ned i teppet...og han løfter ikke hodet i det hele tatt. Jeg har jo en stor og tung baby, så det er nok ikke like lett for ham å løfte på hodet og snu seg som det er for andre små lette babyer. Han kommer nok ikke til å være den første som snur seg denne karen, men vi må jo bare fortsette å øve...det er ikke stort annet å gjøre. Samme her Trampe! Vi har tydeligvis like barn (født på samme dag) Hun kan holde hodet ganske lenge når jeg holder henne. Og når hun ligger på brystet og jeg sitter eller halvveis ligger løfter hun hodet, og støtter seg innimellom på armene også. På gulvet eller stellebordet blir hun enten sinna, eller sovner. Frøkna er tung i forhold til lengden, så det har kanskje noe å si? Har ikke tenkt på det før. Kanskje lettere for lengre babyer?
marsy Skrevet 29. mai 2008 #4583 Skrevet 29. mai 2008 Nydelig jente Murmel Jeg spiste en hel boks Dream-is her om dagen.. med karamell herlig!
Nicky B Skrevet 29. mai 2008 #4584 Skrevet 29. mai 2008 Her har jeg nettopp dyttet innpå 5 brødskiver med sjokade på...og ved siden av meg ligger det en liten stabel digestive kjeks. Appetitten i orden ja. Vi har vært hos den manuelle terapeuten i dag. Han fant en låsning i nakken på veslegutt, så det blir spennende å se hvilken effekt behandlingen har gitt. Han var urolig og gråt på undersøkelsesbenken, men når terapeuten behandlet låsningen ble han helt rolig og lå stille. Etterpå sovnet han tvert i stolen og nå ligger han lett henslengt i vippestolen med begge armene over hodet. En høyst avslappet stilling han nesten ikke har ligget i. Kun et fåtalls ganger på stellematta og med føneren på full blås. *krysser fingrene for at det var dette som skulle til*
~Capricorn~ Skrevet 29. mai 2008 #4585 Skrevet 29. mai 2008 (endret) Her har snuppa vært lite glad i å ligge på magen. Ble bare liggende å kave, og ble fort sint. Men plutselig ble det visst kjekt Beste ligge-på-magen treningen er i sofaen. Tv'en er visst veldig spennende (lyd, bevegelse og farger) Så hvis hun ligger på magen i sofaen, må hun opp med hodet og se over bordet hvis hun skal få øye på tv'n. Så nå når hun er blitt sterkere er det greit å ligge slik på gulvet og. Men da må jeg sitte med klut ved siden av hele tiden, for da gulpes og sikles det en del ja *fjernet bilde* Endret 25. juli 2008 av ~Capricorn~
Murmelmy Skrevet 29. mai 2008 #4587 Skrevet 29. mai 2008 Så stor og flott, Marsy! Stor forskjell på beby på 1 og 3 mnd Synes vel egentlig bildet lyver litt for hun er ikke veldig glad/flink i å ligge på magen. MEN, hun klarer å snu hodet fra den ene siden og over til den andre ved mageleie. Hjalp nok litt at hun lå på puta for fikk tatt mange fine magebilder
marsy Skrevet 29. mai 2008 #4588 Skrevet 29. mai 2008 (endret) Så stor og flott, Marsy! Stor forskjell på beby på 1 og 3 mnd Synes vel egentlig bildet lyver litt for hun er ikke veldig glad/flink i å ligge på magen. MEN, hun klarer å snu hodet fra den ene siden og over til den andre ved mageleie. Hjalp nok litt at hun lå på puta for fikk tatt mange fine magebilder ikke min baby du sikter til tror jeg Murmelmy Capricorn: kjempesøt jente! Når begynte hun å like å ligge på magen da? Her har det blitt litt bedre de siste dagene, men hodet er så tungt at beina tipper opp når hun prøver å løfte ser litt komisk ut. Men TV'n frister, så hun prøver ihvertfall å titte! Endret 29. mai 2008 av marsy
Catus Skrevet 29. mai 2008 #4591 Skrevet 29. mai 2008 Nå har jeg også bestilt meg et av de sjalene. Det ble brunt på meg. Lurer bare på om jeg har intelligens nok til å klare å knyte det riktig..
~Capricorn~ Skrevet 29. mai 2008 #4592 Skrevet 29. mai 2008 (endret) For en nydelig liten budeie Takk Så stor og flott, Marsy! Stor forskjell på beby på 1 og 3 mnd Stemmer, seffern var det Capri jeg mente Takk Hun er ikke så veldig stor da Er vel eldste i gjengen, men med 55,5 cm og 5110 gram er hun ikke store jenta ikke min baby du sikter til tror jeg Murmelmy Capricorn: kjempesøt jente! Når begynte hun å like å ligge på magen da? Her har det blitt litt bedre de siste dagene, men hodet er så tungt at beina tipper opp når hun prøver å løfte ser litt komisk ut. Men TV'n frister, så hun prøver ihvertfall å titte! Takk Hun begynte ikke å like det før i forrige uke. Men nå er det visst plutselig greit å ligge sånn. Hun har alltid vært nysgjerrig. Og nå har hun oppdaget at det er lettere å se ting når hun ligger på magen. Så hvis hun først ligger på magen, blir det bare hyl og skrik hvis hun blir lagt på ryggen etterpå. Men som sagt; det blir en del gulp. Så hun ligger litt på magen, og så må jeg legge henne over på ryggen litt for å tørke matta/hånda/bodyen/haka osv Men de utvikler seg så fort da. Pappa mente hun hadde forandret seg mye bare på to uker (de bor tre timer fra oss,og ser henne ikke såå ofte) Han syns hun var enda mer våken og fulgte mer med Men når hun ligger på magen blir hun også fort sint da...når hun ser noe spennende og ikke har sjanse til å komme seg fremover...ligger bare og kaver Endret 29. mai 2008 av ~Capricorn~
~Capricorn~ Skrevet 29. mai 2008 #4593 Skrevet 29. mai 2008 For en skjønn jente du har, Capri! :rødme: Takk
April Skrevet 29. mai 2008 #4594 Skrevet 29. mai 2008 Christian veide i dag 5430gr og var 57 cm lang, så han vokser veldig bra Jeg bare håper dåpskjolen passer jeg.. Har blitt litt bekymra for det, men det får bli som det blir. For sent å endre på datoen nå så. Så fine jenter dere har Uff, ikke snakk om søtsug Egentlig går det ganske greit. Men rett før jeg fikk mensen igjen spiste jeg som gal. Eller greit og greit, tar vel bittelitt søtt hver dag tror jeg.. Var så kjekt når jeg var gravid, da var det jo en periode hvor jeg avskydde søtsaker og brus. Hm, hvordan får man tilbake den følelsen tro :klø: Meeen i går fikk jeg plutselig lyst på en baby til Vet ikke helt hvor det kom fra. Men kjente virkelig lysten var der. Tror vi er ferdig altså, men man skal aldri si aldri.
Murmelmy Skrevet 29. mai 2008 #4595 Skrevet 29. mai 2008 (endret) Sover de hele tiden ennå? Det gjør nemlig tulla... Hun har en våkenperiode fra kl 19 og utover til leggetid kl 22.30 da Har dere kommet inn i noen faste rutiner? Fortell hvordan dagen deres ser ut om dere ikke er og farter Endret 29. mai 2008 av Murmelmy
Trampe Skrevet 29. mai 2008 #4596 Skrevet 29. mai 2008 Her står vi opp mellom ni og ti, tar morgenstell og lillemann koser seg i vippestolen mens jeg spiser. Han er våken frem til tolv, da begynner han å bli litt småtrøtt og sovner gjerne ved puppen. Da kan han sove i en halvtimes tid oppå meg. Om han nekter å sove blir han sur og gretten, da må vi trille for at han skal få sovet litt. Om vi triller sover han gjerne et par timer, og da er han våken resten av dagen. Dagen går med til pupping og kos, og han har gjerne et par 30minutters dupper til oppå meg frem til rundt 19 med mindre vi har trillet. Da er han lys våken til vi legger ham rundt 22. De siste kveldene har han sovna som en stein 21:30. Da sover han stort sett til fire-fem, får mat, sover et par timer til, får mat - og sånn holder vi på til jeg gidder å stå opp
Kykkelikokos Skrevet 29. mai 2008 #4597 Skrevet 29. mai 2008 Vi pleier å stå opp i 8-9tiden hvis det ikke er noe spesielt. Snuppa våkner som oftest et sted mellom 2 og 4 for første natt-pupping. Så våkner hun igjen i 5-6tiden og da er hun *pling* lys våken. Men klarer som oftest å drøye tiden i sengen en stund ved å gi pupp og ha henne litt oppå meg. Så ligger hun og promper og presser og styrer på alene Pleier å ha henne i sengen ved siden av meg. Pappaen tar første morgenbleien når han står opp kl 05 eller 06. Utover det har vi ikke noen faste rutiner. Hun pleier å legge seg ca 21:30, og sovner av og til til kl 22. Noen ganger senere.
pondusa Skrevet 29. mai 2008 #4598 Skrevet 29. mai 2008 For en herlig TB-stump på prinsessa di, Murmel. Jeg bestilte et sjal i lys blå, men klarte også å trykke feil. Får sende henne en mail før jeg betaler. Jeg knøt på meg det sjalet vi allerede har (et tricot slen), tok lillebror med meg og kjørte til byen. Der puttet jeg han ned i sjalet og han sovnet nokså momentant. Var ca 3 timer i byen, med innlagt mating på kafè, og vi fikk masse oppmerksomhet fra masse folk. Siden det var sol og pent vær, krydde det av trillende småbarnsmødre og jeg fikk lange blikk fra mange. De jeg kjente, stoppet jeg for å prate med og fikk dermed vist frem sjalet. Skal ta lillebror i sjalet når vi skal på helsestasjonen for å møte barselgruppa første gangen, så kanskje vi får spredd det litt her nord også.
MzS Skrevet 29. mai 2008 #4599 Skrevet 29. mai 2008 Æsj, skulle ønske jeg hadde en unge som likte å bli båret i sjal jeg. Min blir bare fly forbanna når han ikke får beveget seg som han vil... Syns det er koselig selv, så det er litt dumt. Jaja, får satse på at neste unge liker det bedre da, så jeg får litt valuta for pengene Her er rutinene veldig faste på kvelden og natta, men på dagen endrer det seg fra dag til dag. Han legger seg ca kl 20, og sover til ca 01.30-02.00. Får mat og sover til 04-05. Sover en time eller to til, og er LYS våken rundt 07. Da er det sjelden jeg får drøyd det lenger, så da må vi bare stå opp. Prøver å drøye lengst mulig da, med vekslende hell... De fleste dager sover han nesten hele dagen, ca 2-2,5 timers lurer med mat, stell og litt kos mellom. Da benytter jeg sjangsen til å slå på babycallen og jobbe i hagen eller sole meg, eller gjør andre ting jeg liker. Husarbeid osv gjøres mest når han er våken. Andre dager (mest hvis det er varmt), finner han tydeligvis ikke den tunge søvnen og våkner nesten med en gang han har sovnet. Det medfører en overtrøtt, grinete, masete unge som ikke vet om han er sulten eller trøtt. Bare småspiser, og gulper også mer enn vanlig. Blir slapp og varm. Hadde en sånn dag i går, og det medførte også en mer urolig natt enn vanlig... Sant at søvn avler søvn, ja! Gruer meg til helgen med 30 grader meldt... Noen andre som merker forskjell på ungene sine i varmen? Huff, hvis ikke han venner seg mer til det gruer jeg meg til resten av sommeren!!! Nicky: Hurra! Krysser fingrene for at manuellterapeuten klarte å hjelpe lillegutt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå