pondusa Skrevet 28. mai 2008 #4541 Skrevet 28. mai 2008 Blåmeisa: 45min i bilstol går helt greit når han er blitt så stor. Synes du skal reise jeg, hørtes veldig koselig ut. Vet ikke helt hva jeg skal finne på i dag. Det er overskyet og småregn i luften. Sambo har et brev som må leveres på politistasjonen, så jeg har jo lovet å gjøre det. Må bare vente på posten først, for jeg har kjøpt meg dreamybag til quinny sportsvogna vår. (Speedy). Den ble sendt fra Vestlandet et sted på fredag, så jeg burde vel ha den nå snart.
blåmeisa Skrevet 28. mai 2008 #4542 Skrevet 28. mai 2008 Blåmeisa: 45min i bilstol går helt greit når han er blitt så stor. Synes du skal reise jeg, hørtes veldig koselig ut. JA det er kanskje ikke så lenge, for han. Men han er ikke blitt så stor han er født 6 uker før tiden, så han er ca 4 kilo. Bl.ir han kanskje for liten da?
marsy Skrevet 28. mai 2008 #4543 Skrevet 28. mai 2008 Har noen av dere reist bort med babyen. Jeg er blitt invitert på hyttetur med svigerforeldrene i helgen og det hadde jo vært kjekt. Hadde vært deilig med litt hjelp også Men så begynte jeg å bekymre meg for at det kanskje er en belastning for lillemann å reise, at han blir stresset, sliten osv. Noen som har erfaring? Eller synes det er uansvarlig?? Det blir ca 3 kvarter i bilstol! Han er 9 uker Det går nok fint. Fysioterapauten på helsestasjonen her, sa at barna kunne sitte i bilstolen så lenge de trivdes der. Begynte de å gråte var det greit å ta en liten pause. Så lenge dere tar ting med ro og ikke stresser, tror jeg ikke barnet blir stresset heller. Vi vurderer langhelg/uke i skottland når vesla er 4 mnd, men det går nok fint. Har jo hørt om flere som har reist helt til Thailand når barna er så små!
Kykkelikokos Skrevet 28. mai 2008 #4544 Skrevet 28. mai 2008 Uansvarlig? Langt i fra. Vi hadde 50 min hjem fra sykehuset, vi. Har vært ute på ca 1,5t-2t biltur også, da med to stopp underveis.
blåmeisa Skrevet 28. mai 2008 #4545 Skrevet 28. mai 2008 Takker for svar. Nå begynner jeg å glede meg til. å reise! Så lenge både jeg og mannen er der er det jo trygge personer for han, reagerer han gjerne ikke noe særlig på omgivelsene.l Hadde aldri trodd man skulle bekymre seg over så mye når man ble mor
marsy Skrevet 28. mai 2008 #4546 Skrevet 28. mai 2008 (endret) Takker for svar. Nå begynner jeg å glede meg til. å reise! Så lenge både jeg og mannen er der er det jo trygge personer for han, reagerer han gjerne ikke noe særlig på omgivelsene.l Hadde aldri trodd man skulle bekymre seg over så mye når man ble mor signerer den! Endret 28. mai 2008 av marsy
Nicky B Skrevet 28. mai 2008 #4547 Skrevet 28. mai 2008 Hadde aldri trodd man skulle bekymre seg over så mye når man ble mor Det er noe av det verste med å få barn. Man har fått noe så verdifullt og uerstattelig som det ville vært så forferdelig å miste at man er i konstant beredskap... Vi har hatt en drømmenatt! Vært alene med barna, så jeg grudde meg skikkelig. Men begge var i seng til 20:00 og veslegutt tro likegodt til med å sove til 1:45 før han ville ha mat. Fikk mat og sov videre til 6:40 ca. Utrolig!
pondusa Skrevet 28. mai 2008 #4548 Skrevet 28. mai 2008 Lillebror har sovet siden kl 9.30, og jeg har sittet i en stol med en strikking. Nå våkner han endelig, så vi kan skifte bleie, gi pupp og dra en kjapp tur til byen.
Catus Skrevet 28. mai 2008 #4549 Skrevet 28. mai 2008 Fy søren for en fæl opplevelse dere har hatt med barn som nesten kveles! Jeg fikk helt frysninger på ryggen da jeg leste det. Det er min store skrekk også, at Junior skal sette i halsen og miste bpde pust og bevissthet. *grøss* Han har skremt meg mang en gang allerede. Han er så fæl til å sette i halsen når han spiser. Han sluker luft og får melken i galt rør, og hiver etter pusten flere ganger etter hverandre. Det føles som en evighet mens han holder på, og mamma'n s hjerte stopper opp helt til han finner pusten igjen. Det er skikkelig guffent, altså! Ellers kan jeg også fortelle om en forkjølet baby. Han har vært det to-tre dager nå, og jeg synes så synd på ham der han stresser med å spise med tett nese. Jeg suger med nesesugeren og legger ham på magen for å løsne opp i all slimet, og det fungerer forholdsvis bra. Jeg har ikke nesespray som passer til ham her hjemme, og jeg kommer meg ikke til apoteket heller, så de tiltaka får holde forløpig. Eller; jeg har en saltvannsspray stående her fra jeg var gravid, men jeg har kastet "bruksanvisningen" slik at jeg ikke vet om den passer for så små barn.
monja Skrevet 28. mai 2008 #4550 Skrevet 28. mai 2008 Har noen av dere reist bort med babyen. Jeg er blitt invitert på hyttetur med svigerforeldrene i helgen og det hadde jo vært kjekt. Hadde vært deilig med litt hjelp også Men så begynte jeg å bekymre meg for at det kanskje er en belastning for lillemann å reise, at han blir stresset, sliten osv. Noen som har erfaring? Eller synes det er uansvarlig?? Det blir ca 3 kvarter i bilstol! Han er 9 uker Reis og kos deg. Her sitter lillemann 30 minutter i bilen bare for at vi skal komme oss til barnehagen/til byen, og det går veldig bra. Du hadde sikkert hatt bare godt av å komme vekk litt, og tenk så flott det blir for besteforeldrene å ha lillemann sammen med seg på hytta.
monja Skrevet 28. mai 2008 #4551 Skrevet 28. mai 2008 Bippe: Du må bare bruke saltvannssprayen din på junior. Det fungerer som bare rakkern her. En sprut i hvert nesebor og så nyser han ut gørra, som regel da.
monja Skrevet 28. mai 2008 #4552 Skrevet 28. mai 2008 Her jobbes det for harde livet med å komme seg på magen. Hver gang vi legger han på rygg på pleddet på gulvet strever han seg rundt på siden. Og så strever han og styrer han verre enn verst med å komme seg på magen, men det går ikke. Og da blir vi såååå sinna, men istedet velter han seg over på ryggen igjen og gliser til bamsene på babygymmen
April Skrevet 29. mai 2008 #4553 Skrevet 29. mai 2008 Christian sovna 22.45 og sov til 7.15 Fikk bare smokken noen ganger og så sover han videre.. Sjokkert jeg, er ikke vant med sånne netter!! Snart er det måling og veiing
pondusa Skrevet 29. mai 2008 #4554 Skrevet 29. mai 2008 Morn morn. Etter noen dager med regn og surt vær, så skinner nå endelig sola her i dag. Gradstokken har dessuten passert 10 grader nå, så det ser ut til å bli en fin dag. Vi nordlenninger er ikke så storforlangende når det kommer til finvær. Tror jeg skal ta med Kristoffer til byen i sjalet i dag, der har vi nemlig ikke brukt det enda. Får dra midt i "Hurtigrutetiden", 12.15-13.30, så er vi garantert masse oppmerksomhet... Lilleprinsen er 3 uker i dag.
Murmelmy Skrevet 29. mai 2008 #4555 Skrevet 29. mai 2008 Så deilig, April! Pondusa: You go girl! Snuppa mi har forresten TB på for første gang TIPS TIL ALLE SOM ØNSKER SEG SJAL Å BÆRE I... SleepyWrap får du hos De Små Ting for kr 299 inkl frakt frem til mandag!!! Jeg har bestilt et i lime
Murmelmy Skrevet 29. mai 2008 #4557 Skrevet 29. mai 2008 Her er Maia i dag i sin aller første tøybleie
monja Skrevet 29. mai 2008 #4558 Skrevet 29. mai 2008 Lillemann er 8 uker idag Fy søren som tiden flyr. På tirsdag er han alt to mnd Vi skal veie idag, om jeg orker. Vi får besøk klokka 15.30 og jeg må shine hus før den tid. Men om jeg hiver meg rundt nå så rekker jeg det kanskje. Eller så kan vi jo vente til i morgen og da. Da kan mannen være med. Han er på kurs idag, selv om han er sykmeldt, så idag regjerer jeg alene Lillemann sov forresten fra 22.00 til 05.30 idag. Så fornøyd Så var han oppe igjen klokka 08.30 siden smurfen var så behjelpelig med å vekke han Men vi fikk da puppet, trillet en tur og nå sover han ute i vogna si. Nydelig vær. Sol fra skyfri himmel
monja Skrevet 29. mai 2008 #4559 Skrevet 29. mai 2008 Så skjønn hun er, Murmel Og så flink til å løfte hodet. Her gidder vi ikke å prøve engang, med mindre vi ligger på brystet til mamma eller pappa
Trampe Skrevet 29. mai 2008 #4560 Skrevet 29. mai 2008 Så nyydelig, Murmel Her øver vi på å ligge på magen. Lillemann har alltid vært sterk i nakken, men han liker ikke å ligge på magen, så vi har ikke gjort det så mye. Når jeg holder ham på skuldra holder han hodet selv, snur seg og kikker rundt seg, men når jeg legger ham på magen ligger han som en sekk og stanger nesa ned i teppet...og han løfter ikke hodet i det hele tatt. Jeg har jo en stor og tung baby, så det er nok ikke like lett for ham å løfte på hodet og snu seg som det er for andre små lette babyer. Han kommer nok ikke til å være den første som snur seg denne karen, men vi må jo bare fortsette å øve...det er ikke stort annet å gjøre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå