LaraCroft Skrevet 27. mai 2008 #4522 Skrevet 27. mai 2008 Vi gleder oss sånn til å begynne på babysvømming, men det begynner ikke før i august Samme her også, ikke noe babysvømming før i august - og så er det attpåtil på kveldstid...Det er heller ikke kult. Men det er te ganger igjen av vårkurset, så vi får bli med på dem hvis det viser seg at ikke alle dukker opp. Det er jo bra så kan vi kanskje få med oss noe før sommeren og det gir mulighet for å pludre litt selv med dette i ferien:) Her skal det definitivt ikke soves på rygg mer! Han har sovet på sida i natt, med et pledd rulla sammen i ryggen. I løpet av natta ruller han seg over på rygg, men pga pleddet blir han ikke liggende tungt på rygg, hodet blir tvunget til sida og da kan jeg være trygg. Så forferdelig opplevelse Trampe Jeg har hatt den angsten hele tiden jeg, så lillegutt har ikke ligget på rygg annet enn når jeg er i rommet og da helst lenge etter at han har både gulpet og rapet. Orker ikke tanken på å få en slik opplevelse som du og Nicky B har hatt altså, det river i hjerteroten bare å lese om det jo...
LaraCroft Skrevet 27. mai 2008 #4523 Skrevet 27. mai 2008 Unnskyld meg , men nå må jeg være litt privat og intim. Men jeg tror dere står det ut;) Siden jeg er førstegangs og det er mange her som er erfarne, så spør jeg her jeg:) Det har seg jo slik at man blør en del etter fødsel, hvor lenge holder dette på? Jeg har blødd en god stund, ca en mnd etter fødsel, så begynte det hele å gå over og nå i forrige uke hadde jeg et opphold på 4 dager inkl nettene. Nå har jeg hatt blødning på nytt og denne gangen er det rødt og friskt blod, og har vart fra helgen og frem til nå (fortsetter sikkert noen dager også). Så lurer jeg på da om dette kan være mensen som har kommet tilbake?? Men jeg har ingen menssmerter - blir de i så tilfelle borte av ammingen??? Sorry for et slikt utfyllende innlegg, men måtte bare spørre:)
April Skrevet 27. mai 2008 #4524 Skrevet 27. mai 2008 Første gangen tror jeg at jeg blødde hvertfall 4-5 uker. Denne gangen var det bare to. Men for litt over en uke siden begynte jeg å blø igjen, så jeg trodde også mensen var tilbake. Men så er det akkurat som om jeg mener jeg har lest et sted at man får en blødning mellom 6-8 uker etter fødsel pga noe sårgreier fra livmora som løsner. Nå husker jeg så klart ikke hvor jeg så dette, så jeg er ikke helt sikker. Kanskje det er flere her som har opplevd dette?
MzS Skrevet 27. mai 2008 #4525 Skrevet 27. mai 2008 April, jeg tror den blødningen som kommer av at sårskorpen fra morkaken løsner skjer mellom 10-12 dager etter fødselen... Det var det jeg fikk beskjed om på sykehuset hvertfall. Når det er så lenge etterpå ville jeg vel anta at det var mensen...? Tror ikke det er vanlig at det kommer så mye friskt blod så lenge etterpå i forbindelse med renselsen hvertfall, kanskje du burde sjekke med legen for sikkerhets skyld?
Murmelmy Skrevet 27. mai 2008 #4526 Skrevet 27. mai 2008 Jeg blør enda litt sånn av og på. Vesla er fem uker...
April Skrevet 27. mai 2008 #4527 Skrevet 27. mai 2008 April, jeg tror den blødningen som kommer av at sårskorpen fra morkaken løsner skjer mellom 10-12 dager etter fødselen... Det var det jeg fikk beskjed om på sykehuset hvertfall. Der ser du hvor godt jeg husker!! Da var det vel det da. Æsj, da er det nok mensen som har kommet tilbake til meg hvertfall. Syns det var veldig tidlig :gråte: Ja, ja..
LaraCroft Skrevet 27. mai 2008 #4528 Skrevet 27. mai 2008 Ja da er det sikkert mensen som har kommet, skjønner bare ikke at det er uten menssmerter :klø: Men skal på kontroll med lillegutt i morra, så kan jo høre med HS ellers så skal jeg jo selv til legen neste uke...
marsy Skrevet 27. mai 2008 #4529 Skrevet 27. mai 2008 Fikk akkurat telefon fra barneavdelingen på sykehuset. Når vesla var 2 dager gammel ble det tatt kromosonprøver av henne fordi en barnepleier synes hun hadde så korte bein og armer. Etter 4 uker fikk vi beskjed om at de hadde gjort en feil med prøven, så vi måtte ta en ny, og etter 5 nye uker fikk vi endelig svar på prøven i dag: alt normalt! Er så lettet akkurat nå. Har prøvd å ikke tenke på det, men det ligger jo og surrer i bakhodet hele tiden. Og det har vært tøft for oss begge to til tider. Er veldig takknemlig for at hun har vært så rolig, for jeg tror ikke jeg hadde taklet en veldig krevende unge i tillegg til de bekymringene. må bare litt Nicky B: dette hørtes ikke noe særlig ut. Men veldig bra at du får operert (selv om det sikkert ikke er kjempegøy heller) slik at du får et underliv som fungerer som det skal Bommelom på tvers hørtes ikke gøy ut ihvertfall :dåne:
monja Skrevet 27. mai 2008 #4530 Skrevet 27. mai 2008 Etter første fødsel blødde jeg jevnt, med friskt blod, en 6 uker iallefall. Denne gangen trodde jeg at jeg skulle slippe unna med 4, men etter en ukes opphold kom det mer friskt blod, som varte en 4 - 5 dager. Tror ikke det var mensen. Huff, Trampe, for en grusom opplevelse Så bra at det gikk godt med lillemann. Her ligger min lillemann på ryggen, men han har alltid hodet til siden. Legger vi han på siden kommer han seg alltid over på magen på et eller annet vis og det er like skummelt.
Murmelmy Skrevet 27. mai 2008 #4534 Skrevet 27. mai 2008 Mmmmm...nå koser jeg meg med en 0.5l smoothie. Alt for å ikke havne på sukkerkjøret igjen
Nicky B Skrevet 27. mai 2008 #4535 Skrevet 27. mai 2008 Har man havnet på sukkerkjøret når man dytter i seg 4 brødskiver med sjokade?! Veldig fin stellebag, Murmelmy! Lurt å gå for brunt. Hvor har du bestilt den fra? Her har det vært en fin dag. Kjente litt akutt behov for samvær med nær familie i dag så jeg dro en tur til tanta mi. Hun og mamma sto hverandre veldig nært, så det er nesten som å ha en liten bit av mamma her igjen. Veslegutt storkoste seg i armkroken hennes og spanderte faktisk flere smil. :dåne: Hun passet veslegutt mens jeg hentet frøkna i barnehagen, så spiste vi middag der alle sammen. Skikkelig koselig. Frøkna var stuptrøtt når vi kom hjem, så når svigerinna mi kom tok hun veslegutt og jeg fikk en god leggestund med frøkna. Nå ligger begge to og sover! (!) (nyter det så lenge det varer ) Så godt å høre at alt er normalt hos snuppa di, Marsy. LaraCroft: Det kan høres ut som mensen er tilbake igjen ja. Akkurat slik var det hos meg og etter at frøkna var født. Renselsen var så vidt over før mensen var der igjen.
Kykkelikokos Skrevet 27. mai 2008 #4536 Skrevet 27. mai 2008 Skrev noe av dette i dagboken, men her er litt mer utfyllende: Mammahjertet mitt blør Har vært og veid Live på helsestasjonen nå, og hun hadde bare gått opp 70g på 8 dager. Og jeg som har prøvd å unngå å gi henne MME-tillegg.. Hun har bare fått 100ml en kveld på de åtte dagene. Føler meg som en elendig mamma som ikke gir ungen min nok mat. Har jo gitt tillegg når hun har virket sulten og har vist tegn til at puppen ikke er nok.. men tydeligvis kan jeg aldri klare å fullamme henne. :cry: Jeg spurte helsesøster om jeg skulle begynne å gi tillegg hver kveld, og da sa hun at jeg skulle prøve det. Jeg har jo gitt tillegg tidligere, men prøvd å kutte ut fordi helsesøster/barnepleier sa at hun sikkert ikke trengte det pga hun gikk såpass fint opp i vekt (snakk om et sted mellom 250g og 500g i uken). Jeg ønsket jo også å ikke gi tillegg fordi det er mye enklere å bare amme. Men nå har jeg vel ikke nok melk likevel Crying or Very sad Jeg har bare melk på ene siden, og pga har jeg drevet og veid henne en gang i uken for å holde øye med vektstignignen. Har vært greit frem til nå. Forrige gangen jeg veide henne så hadde hun gått opp fint (170g eller noe sånt). Da hadde hun bare fått tillegg to ganger (100ml hver gang) på en uke. Så jeg ble overrasket over at hun plutselig bare hadde gått opp 70g.. Hadde jo håpet at det skulle være greit.
Murmelmy Skrevet 27. mai 2008 #4537 Skrevet 27. mai 2008 Nicky, kjøpte den på mortil3.no. Var på tilbud der, også får jeg mamma til å hente den for meg i Son så jeg slipper frakt på 125 kr . Høres ut som om du har hatt en fin ettermiddag, håper den fortsetter like rolig for din del . Jeg drar til mamma fra søndag til tirsdag med begge ungene. Mannen skal være borte hele uken så greit med litt avlastning. Mamma ringte meg i stad og sa hun hadde planlagt mandagen for meg. På ettermiddagen skal hun passe begge barna mens jeg og mannen hennes går en runde golf :)
Murmelmy Skrevet 27. mai 2008 #4538 Skrevet 27. mai 2008 Uff Kykkeli, det er ikke noe gøy dette med vekten. Men, nå skal det jo sies at de går opp litt i rykk og napp. Kanskje du ved å gi litt tillegg nå slapper av og ting går til av seg selv. Det hendte jo naboen min og hun gikk over til å fullamme igjen etter en uke eller to . Sjekket kortet til storebror nå og ved 3 mnd alder så gikk han faktisk ned litt, og han er i godt hold nå . Det varierer Uansett så er det IKKE noe nederlag å måtte ty til flasken
Nicky B Skrevet 27. mai 2008 #4539 Skrevet 27. mai 2008 til deg, Kykkelikokos! Forstår deg så altfor godt, er slik her og. Trodde jeg hadde nok ettersom jeg veide før og etter mating på sykehuset hvor han fikk i seg alt fra 55 til 125ml på det meste. Men vel hjemme igjen, hadde vi etter matingen stunder hvor gutten viste tydelige tegn til at han var sulten og gråt sårt. Når han fikk en flaske tillegg, spiste han som bare det, så nå blir det hvertfall en flaske mme om dagen. Noen dager to. Melkemengden min er veldig sårbar virker det som. På dager hvor det har vært mye stress og hit og dit, uregelmessig spising og drikking og lite hvile, går melkemengden min betydelig ned. Murmelmy: Så mye flott de hadde på mortil3! Der skal jeg nok få lagt igjen noen kroner... Høres ut som du har en flott familie!
blåmeisa Skrevet 28. mai 2008 #4540 Skrevet 28. mai 2008 Har noen av dere reist bort med babyen. Jeg er blitt invitert på hyttetur med svigerforeldrene i helgen og det hadde jo vært kjekt. Hadde vært deilig med litt hjelp også Men så begynte jeg å bekymre meg for at det kanskje er en belastning for lillemann å reise, at han blir stresset, sliten osv. Noen som har erfaring? Eller synes det er uansvarlig?? Det blir ca 3 kvarter i bilstol! Han er 9 uker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå