Kykkelikokos Skrevet 26. mai 2008 #4481 Skrevet 26. mai 2008 Ang. slim så har jeg erfart at man må ha ganske mye saltvann i nesen på babyen før man suger ut med ballong. Som oftest må jeg pumpe en del ganger før snørret kommer også.
Kykkelikokos Skrevet 26. mai 2008 #4482 Skrevet 26. mai 2008 imli: mei tai eller en formsydd (f.eks slik nicky har bestilt seg).
Murmelmy Skrevet 26. mai 2008 #4483 Skrevet 26. mai 2008 La barna gjerne spise etter dere har sparyet nesen med saltvann/mm så de må bruke nesen. Da løsner det kjapt
marsy Skrevet 26. mai 2008 #4484 Skrevet 26. mai 2008 :klø: her løsner jo ingenting! sprayet to ganger i hvert nesebor, ammet og tok en runde med nesesugeren (ca 5-6 ganger ihvert nesebor) og fortsatt kom det ingenting ut. Men det surkler fortsatt innmari..... Lot henne ligge på magen også, og da kom det bittelitt slim ut. Hun virker heldigvis ikke så veldig plaget av det, bortsett fra at hun har begynt å hoste på grunn av slimet. Men hun holder ihvertfall meg våken på natta.....
monja Skrevet 26. mai 2008 #4485 Skrevet 26. mai 2008 Huff, den hosten er ikke noe koselig altså. Her hostes det og en del for tiden. Saltvannspray er bra uansett hva den heter, marsy. Den tar litt bedre enn dråpene. Vi har iallefall god erfaring med den. Synes ikke nesesugeren med ballong er noe god jeg heller. Min er hvit og heter BabyNova, men jeg vet at Trampe har fått tak i en som er smalere og som går bedre inn i nesen. Tror den jeg har er for større barn.
LaraCroft Skrevet 26. mai 2008 #4486 Skrevet 26. mai 2008 Her er en link hos ammehjelpen vedr oppbevaring av melk i kjøleskapet Dvs at dere kan fylle på samme beholder noen dager Tusen takk Murmel:) da er det bare for meg å pumpe i vei
Murmelmy Skrevet 26. mai 2008 #4487 Skrevet 26. mai 2008 marsy, hva om dere tar en lang dusj sammen i kveld før dere legger dere? Det pleier også å resultere i en haug med snørr fra tulla (som i dag tidlig)
April Skrevet 26. mai 2008 #4488 Skrevet 26. mai 2008 Tja, når det gjelder kroppen min har ikke den vært fin på ganske mange år. Har vært overvektig lenge, men graviditetene har faktisk gjort meg godt. Med Victoria la jeg på meg 3 kg og gikk ned 13kg i ukene etter fødselen. Men dum som jeg var la jeg på meg 20kg igjen det året jeg gikk hjemme. Klarte å gå ned noen av de før jeg ble gravid igjen. Med Christian la jeg også på meg 2-3kg og har til nå gått ned 16kg og det skal IKKE på igjen. Jeg har en del strekkmerker på magen, hadde noe før jeg ble gravid også. Puppene har også blitt enda større, men håper de kan bli litt mindre med tiden. Jeg er fremdeles ca. 20kg overvektig og jeg håper jeg kan bli kvitt de etterhvert. Siden det er så lenge siden kroppen min har vært "flott" og jeg har blitt eldre, merker jeg at jeg har et litt mer avslappet forhold til den.. Her har vi fått noenlunde rutiner. Husker jeg savnet det på denne tiden med Victoria. Jeg passer på å gi Christian litt mat før vi legger oss og da sover han stortsett 5-7 timer og så 2-3 timer etter det igjen. Vi står opp mellom 8-10 en gang. Føler at jeg får litt mer ut av dagene nå, enn sist gang. Da var de første månedene ganske slitsomme. Selvom jeg nå har to barn, er jeg vel egentlig mindre sliten nå enn sist og det er jo deilig. Vil gi noen gode til dere som sliter med det ene eller andre!
pondusa Skrevet 26. mai 2008 #4489 Skrevet 26. mai 2008 (endret) Vi dro i formiddag på besøk til ei som fikk baby samme dag som meg, vi lå på rom sammen på sykehuset. Jeg og lillebror var der i et par timer, fikk kaffe og sjokoladekake og vi mødrene fikk skravlet masse. Tok lillebror i bæresjalet når jeg gikk til bhg etter ungene, og alle stimet til for å se sjalet og skryte av hvor praktisk det måtte være og hvor nydelig det var og at der måtte jo lillebror ha det som plommen i egget. Men var nå koselig da. Senere snakket vi med svigers. De kommer hit tirsdag i neste uke da svigermor har frisørtime. Så tar de med seg Lillemor og Pondus utover til øyene på ettermiddagen, der får de være alene med besteforeldrene til jeg og lillebror kommer utover på fredag. Så er vi der sammen den helgen, før svigerfar følger oss hjem med båten på mandag. Mao får jeg nesten 3 hele dager med kun lillebror neste uke. Blir jo rene skjære luksusen dette. Endret 26. mai 2008 av pondusa
marsy Skrevet 26. mai 2008 #4490 Skrevet 26. mai 2008 (endret) marsy, hva om dere tar en lang dusj sammen i kveld før dere legger dere? Det pleier også å resultere i en haug med snørr fra tulla (som i dag tidlig) tør ikke dusje med henne, for jeg er jo livredd for å miste henne. Men hun fikk et varmt bad ihvertfall Håper hun (og jeg) får sove litt mer i natt. Skulle ønske jeg bare kunne holde opp en kleenex og få henne til å snyte seg Endret 26. mai 2008 av marsy
Kykkelikokos Skrevet 26. mai 2008 #4491 Skrevet 26. mai 2008 Åh, kan man dusje sammen? Det har jeg lurt veldig på, for jeg synes det virker så koselig! Er redd det ikke skal være riktig temp på vannet..
Murmelmy Skrevet 26. mai 2008 #4492 Skrevet 26. mai 2008 Så flotte svigerser du har Pondusa! tør ikke dusje med henne, for jeg er jo livredd for å miste henne. Men hun fikk et varmt bad ihvertfall Håper hun (og jeg) får sove litt mer i natt. Skulle ønske jeg bare kunne holde opp en kleenex og få henne til å snyte seg det hadde vært utrolig praktisk! Kykkeli: Jeg har bare bittelitt kjøligere enn hva jeg liker. Er det behagelig for deg er det gjerne det for barnet også . Jeg dusjet med tulla i dag tidlig selv om jeg var hjemme alene. La klart et hånkle på stellematten før jeg gikk inn. Såpet meg inn ferdig og skylte før jeg tok henne med inn.
pondusa Skrevet 26. mai 2008 #4493 Skrevet 26. mai 2008 Ja vet ikke hva jeg har gjort for å fortjene noen så snille svigerforeldre... Er flink til å la dem få høre det også da.
monja Skrevet 26. mai 2008 #4494 Skrevet 26. mai 2008 Bruker og å dusje med lillebror. Han liker det godt, men jeg holder jo på å fryse ihjel for jeg liker det varmt når jeg dusjer. Mannen lurer på om jeg prøver å skolde meg når jeg står i dusjen
pondusa Skrevet 26. mai 2008 #4495 Skrevet 26. mai 2008 Jeg må vri håndtaket nesten en halv omdreining fra kaldt til varmt når sambo har dusjet før meg. Jeg må ha det hett ja.
monja Skrevet 26. mai 2008 #4496 Skrevet 26. mai 2008 Idag bada lillebror i badestol for første gang. Han har jo vokst ut av balja vi kjøpte da han ble født, så nå har han fått badestol så han kan sitte i balja til storebror inne i dusjkabinettet å bade seg. Litt skeptisk i starten, men så ble det bare stas. Og det er jo så deilig å slippe å holde han mens han bader.
monja Skrevet 26. mai 2008 #4497 Skrevet 26. mai 2008 Jeg må vri håndtaket nesten en halv omdreining fra kaldt til varmt når sambo har dusjet før meg. Jeg må ha det hett ja. Godt det ikke er bare meg som liker det hett
Murmelmy Skrevet 26. mai 2008 #4498 Skrevet 26. mai 2008 Idag bada lillebror i badestol for første gang. Han har jo vokst ut av balja vi kjøpte da han ble født, så nå har han fått badestol så han kan sitte i balja til storebror inne i dusjkabinettet å bade seg. Litt skeptisk i starten, men så ble det bare stas. Og det er jo så deilig å slippe å holde han mens han bader. Det er jo bare å fylle litt mindre vann i balja og la dem ligge alene oppi der uten å holde . Husker mamma gjorde det med storebror i badekaret deres og han storkoste seg! Kava seg opp og ned i karet
marsy Skrevet 27. mai 2008 #4499 Skrevet 27. mai 2008 ingen våkne? Vi skal prøve oss på babykino i dag. Vesla har vært litt grinete i morges, så jeg håper hun sovner på vei ned til kinoen etterpå (og fortsetter å sove en stund). Men det er vel ingen krise med litt grining på babykino heller. Skal ta med mei taien, slik at hun kan sitte litt i den hvis det blir for kjedelig/ensomt i vogna.
pondusa Skrevet 27. mai 2008 #4500 Skrevet 27. mai 2008 Morn morn. Her var vi oppe halv åtte. Fikk ordnet storunger og smurt mat og stelt og puppet lillebror, så kjørte vi storungene til frokost i bhg halv ni. Lillebror sovna så godt i bilen, så jeg bare la han over i bagen da vi kom hjem. Etter det har jeg tatt en god dusj, oppdatert meg litt her og nå skal jeg lage meg en god frokost og en kopp te. Så har jeg litt nyvasket tøy som må brettes, må vel brette klar en bunke tøybleier også. Det funker utmerket på lillebror, og jeg ser at stumpen hans også liker det. Ikke var det noe merarbeid med det heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå