monja Skrevet 25. mai 2008 #4441 Skrevet 25. mai 2008 Det gjør så vondt å høre at dere har det sånn Kroppen min har forandra seg mye etter to svangerskap og, det meste har dratt sørover for å si det sånn, men likevel har jeg noenlunde klart å snu det til at jeg er stolt av at kroppen min faktisk har båret fram to flotte barn. Mannen min sier at han ikke bryr seg om hvordan jeg ser ut nå kontra hvordan det var før barna kom. Men det er jo ikke lenge siden dere fødte og etter mitt første svangerskap sa fastlegen min at kroppen gjerne bruker like lang tid på å "bli omtrent som før" som den bruker på å forandre seg når man er gravid - altså ca 9 mnd. Så ha litt tålmodighet så skal dere se at ting bare kan gå oppover
monja Skrevet 25. mai 2008 #4442 Skrevet 25. mai 2008 Da vi dro til legevakta var knotten drivende hvit på hele kroppen. Så bleik har jeg aldri sett han, eller smurfen, før så jeg kjente jeg ble litt bekymret. Da vi kledde på han kom fargen tilbake og han var ganske så omtåket - vi måtte jo vekke han for å få på han klærne stakkars. Legen brukte 10 minutter på å vekke han.....sovehjerte ja Men det var fin lyd på pusten, lungene, hjertet. Ørene var fine og halsen var fin. Lillemann var ikke helt enig i behandlingen så han fikk virkelig høre lungene. Dessverre hostet han ikke der sånn at legen fikk høre, men han ville ikke vært bekymret. Og den blanke gulpen han kom med i går var helt normal. Når det er lenge siden mating vil melken ha blitt så tykk i magen at det er bare den blanke væsken som kommer opp. Og de gule "klumpene" som var i gulpen hans i går var snørr som han har svelget ned i magen. Så lillemann er forkjølet, rett og slett, men blir han ikke bedre - eller får feber - skal vi kontakte legen igjen.
pondusa Skrevet 25. mai 2008 #4443 Skrevet 25. mai 2008 Forkjølelse kan være ille nok, Monja. Får håpe knotten blir frisk snart nå. Her er også kroppen ikke det den engang var, men jeg har tross alt båret frem 3 vidunderlige barn, og det gjentar jeg for meg selv når rumpa eser ut og magen ikke vil bli stram... Pupper har jeg derimot fått mer av etter hvert barn, til sambo sin store glede.
pondusa Skrevet 25. mai 2008 #4444 Skrevet 25. mai 2008 Plutselig så stille i huset. Her har storungene vært i tottene på hverandre hele dagen! Nå er lillemor kjørt på besøk til en venninne, og pondus stakk ned til nabojenta og er der inne å leker. Lillebror sover i bagen, og jeg bare sitter her. Var det virkelig så stille og rolig når man kun hadde lillemor som baby?
monja Skrevet 25. mai 2008 #4445 Skrevet 25. mai 2008 (endret) Så herlig med litt stillhet, pondusa. Her sitter storebror og ser på TV og spiser middag. Herlig søndagssløvhet. Jeg har rydda og støvsugd rommet hans og mannen driver og herjer med støvsuger på soverommet vårt - med knotten liggende der inne. Og jammen sovna han til støvsugersymfonien Endret 25. mai 2008 av monja
Nicky B Skrevet 25. mai 2008 #4446 Skrevet 25. mai 2008 God bedring til lille knotten, Monja. Er fælt når de små hangler slik. Her ligger nå veslegutt og skravler med en treleke som henger og dingler i vogna hans. Kjærkomment avbrudd fra all gråtinga må jeg si. Grace og Trampe: Dere skal få se at det går seg til etter hvert. Det tok jo tross alt 9 måneder å "ese" ut, så det vil bli bedre!!!! Er det som er pyton med å få barn på våren- sommer og bikinisesong er her før man rekker å få gjort stort. Hadde med frøkna i dusjen i dag for å spare tid (sparte ikke noe tid, men det er en annen sak) og da kom spørsmålene: Mamma, har du skjegg på beinet og rompa? Hvorfor det? Har pappa kost deg? (Hun tror at skjeggstubbene til pappa smitter over når hun får kos....) Jeg lo så tårene trillet.
pondusa Skrevet 25. mai 2008 #4448 Skrevet 25. mai 2008 Nicky: Det er av barna man skal få høre det ja.
Murmelmy Skrevet 25. mai 2008 #4449 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har forresten begynt å pumpe meg om morgenen de siste dagene. Pumper ikke mer enn 150 ml, for det går akkurat oppi den isbitformen jeg har med ti "biter". Har kokt formen i forkant og fryser nå biter a 15ml. Når de er frosne putter jeg dem i en plastpose Føler meg bare sååååå smart
pondusa Skrevet 25. mai 2008 #4450 Skrevet 25. mai 2008 Der var alle små glugger lukket. Vi har ubevisst kommet inn i en god rutine ser jeg. 19.15 går vi på badet for kveldstell og da må jo lillebror følge med. Tar gjerne en halvtimes tid på badet, men da er alle 3 stelt for kvelden. Så følger vi Pondus i seng og sier godnatt, så følger jeg Lillemor i seng og sier godnatt og så gir jeg lillebror en liten dæsj pupp og så sovner han. Så de 3 siste kveldene har han sovet fra 20-22(30). Da tar vi et kjapt bleieskift,litt pupp og kos og så sover han fra ca 23 og til rundt kl 3. Med andre ord har jeg nesten hele kvelden for meg selv, og kan slappe av. Deilig.
marsy Skrevet 25. mai 2008 #4451 Skrevet 25. mai 2008 Her hostes og snørres det også. Men det virker som om hun har det helt fint. Blir bare irritert av at det er litt mer slitsomt å amme med snørrete nese. Kjøpte en nesesuger i går, men får det ikke til... men drypper i saltvannsdråper innimellom og håper det løsner litt opp for henne. Har ikke termometer hjemme, så jeg må på apotek å kjøpe i morgen. Første gang med sex her var ikke noe særlig, men fra gang nr 2 ble ting bedre. Kjenner bare stingene i starten. Men man kan jo gjøre andre ting enn "inn og ut sex" også da Føler jeg har sluppet unna veldig billig. Veldig rolig unge, og kun noen strekkmerker på puppene. Men jeg var jo ikke fornøyd med kroppen FØR jeg ble gravid heller da.... til dere alle sammen ihvertfall. Jeg har som mål å få en knæsj kropp til vi har 10års dag i slutten av oktober (og da bør jeg vel strengt tatt sette i gang snart? )
Gjest imli Skrevet 25. mai 2008 #4452 Skrevet 25. mai 2008 (endret) imli: få deg noe godt bæretøy (babybjørn teller ikke). Hvor er mannen din forreste? Jag ham hjem så du får litt pause. Har du forresten prøvd å legge lille T helt naken på et håndkle (må være i et temperert rom selvfølgelig)? Snuppa liker å ligge naken. I tillegg liker hun lyden av støvsugeren og hårføneren. Hehe, han har det med å tisse på både meg, seg selv og omgivelsene når han ligger naken så det er skjelden jeg tør la ham ligge for lenge uten bleie. Men takk for tipset Ang. bæretøy så har vi sånn bæresele, som jeg bruker mye for å slippe å bære ham hele tida. Med selen får jeg gjort litt. Som feks å sitte på KG Men hva slags annet bæretøy anbefaler du? Endret 25. mai 2008 av imli
Gjest imli Skrevet 25. mai 2008 #4453 Skrevet 25. mai 2008 Imli: Har du prøvd vippestol med vibrering? På "plasterdager" med grinetokter er den stolen det eneste som gir meg litt avlastning her i huset. Da ligger han der og vibrerer samtidig som føneren står på og lager lyd. Da kan han duppe litt. Har nå kjøpt meg en cd som heter "ikke gråt" som er en samling med monotone lyder urolige babyer liker. Satte på den i går, satte veslegutt i vippestolen, skrudde på vibreringen og vips, litt fred og ro. Noe av det snåleste jeg har sett. Ikke gråt- anbefales!!!! Har ikke prøvd, nei, men vi har tenkt å skaffe oss vippestol etterhvert. Hadde vært flott om det funka
Gjest imli Skrevet 25. mai 2008 #4454 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har hatt sex! 2 ganger. Fy, så vondt. Tror nesten den jordmora sydde meg helt igjen jeg, var jo nesten ikke mulig å få noe inn der. 100 ganger verre enn å miste jomfrudommen i alle fall. Men, men, vi får bare fortsette å prøve Håper forresten ikke vi har laga nr 2 allerede... Amming skal jo være ganske bra prevensjon (skal visst være 95% sikkert når man fullammer), men stoler ikke helt på det... Gleder meg nesten til å få mensen tilbake, så har jeg kontroll på når jeg har "sikre" perioder. Har dere andre begynt med noe prevensjon? Hva i så fall? Selv har jeg egentlig tenkt å satse på sikre perioder, og evnt begynne å tempe.
marsy Skrevet 25. mai 2008 #4455 Skrevet 25. mai 2008 Ang. bæretøy så har vi sånn bæresele, som jeg bruker mye for å slippe å bære ham hele tida. Med selen får jeg gjort litt. Som feks å sitte på KG Men hva slags annet bæretøy anbefaler du? Jeg anbefaler ihvertfall BabyHawk MeiTai. Den er kjempegod å ha på, og vesla sovner fort også. Jeg kjøpte min hos LotusBarn Jeg har hatt sex! 2 ganger. Fy, så vondt. Tror nesten den jordmora sydde meg helt igjen jeg, var jo nesten ikke mulig å få noe inn der. 100 ganger verre enn å miste jomfrudommen i alle fall. Men, men, vi får bare fortsette å prøve Håper forresten ikke vi har laga nr 2 allerede... Amming skal jo være ganske bra prevensjon (skal visst være 95% sikkert når man fullammer), men stoler ikke helt på det... Gleder meg nesten til å få mensen tilbake, så har jeg kontroll på når jeg har "sikre" perioder. Har dere andre begynt med noe prevensjon? Hva i så fall? Selv har jeg egentlig tenkt å satse på sikre perioder, og evnt begynne å tempe. Jeg skal ha hormonspiral. Det måtte gå 3 mnd etter fødsel, så jeg har time i slutten av juni for å få satt inn. Virker herlig å slippe å tenke på prevensjon i det hele tatt, og i tillegg få minimale blødninger
Trampe Skrevet 25. mai 2008 #4456 Skrevet 25. mai 2008 Jeg bruker cerazette, og har ikke merka noe så langt. Bivirkninger altså. Jeg har ikke sex for tida heller, så gravid blir jeg ihvertfall ikke Hvordan gjør dere det med legginga? Legger dere en ganske våken unge, sovner ungen ved puppen eller hva? Lillemannen her kan være lys våken til over tolv enkelte dager, og han kan få all puppen i verden uten å sovne. Nå har jeg bestemt meg for at han skal i seng tidligere enn 23:00, vi pusher jo tre måneder her og jeg er begynt å tenke rutine.. I går sovna han ved puppen 21:30 og det er det tidligste jeg har lagt ham noen gang. Jeg har lagt ham nå, men han er lys våken og ligger og lager små lyder. Når jeg ser ned i bagen hans ser jeg to store blå glugger og et stort smil Så lenge han ikke gråter lar jeg ham ligge, jeg har dørene åpne og hører alle lyder. Hvordan gjør dere det? Jeg er litt grønn på akkurat dette kjenner jeg...
Gjest imli Skrevet 25. mai 2008 #4457 Skrevet 25. mai 2008 Ang legging: Her har vi jo som kjent en unge som ikke sover for seg selv. Noen få ganger får vi lagt ham i egen seng hvis han sovner på fanget om kvelden, men som regel våkner ham med en gang og vi må ha ham i senga vår. Så vanligvis blir det bare til at jeg legger meg med ham og ammer ham i søvn. Legge våken unge kan vi i alle fall bare glemme. Kjenner jeg misunner dere som har unger som sover for seg selv! Virkelig! Det høres ut som en uoppnåelig drøm....
marsy Skrevet 25. mai 2008 #4458 Skrevet 25. mai 2008 Hvordan gjør dere det med legginga? Legger dere en ganske våken unge, sovner ungen ved puppen eller hva? Lillemannen her kan være lys våken til over tolv enkelte dager, og han kan få all puppen i verden uten å sovne. Nå har jeg bestemt meg for at han skal i seng tidligere enn 23:00, vi pusher jo tre måneder her og jeg er begynt å tenke rutine.. I går sovna han ved puppen 21:30 og det er det tidligste jeg har lagt ham noen gang. Jeg har lagt ham nå, men han er lys våken og ligger og lager små lyder. Når jeg ser ned i bagen hans ser jeg to store blå glugger og et stort smil Så lenge han ikke gråter lar jeg ham ligge, jeg har dørene åpne og hører alle lyder. Hvordan gjør dere det? Jeg er litt grønn på akkurat dette kjenner jeg... Vesla legges våken, unntatt hvis hun en sjelden gang sovner ved puppen. Men vi legger henne når hun begynner å gjespe. Tar stell og pysjbytte til samme tid hver kveld, og lar henne ligge på sofaen ved siden av oss frem til hun blir trøtt (vanligvis innen en time etter kveldsstell). Hvis det er lenge siden hun har spist, tar vi en siste kveldspupp på soverommet før hun legges. De første ukene etter vi begynte med legging måtte vi som oftest innom soverommet 2-3 ganger før hun sovnet (mating, raping, kos). Nå har det bare skjedd en gang på over 2 uker. Har på babycall og lukker døren, slik at det blir så stille og mørkt som mulig. Virker som om hun skjønner at det er natta når hun legges på soverommet ihvertfall. Hun er forresten våken omtrent hele dagen, bortsett fra hvis vi triller eller kjører bil.
marsy Skrevet 25. mai 2008 #4459 Skrevet 25. mai 2008 Ang legging: Her har vi jo som kjent en unge som ikke sover for seg selv. Noen få ganger får vi lagt ham i egen seng hvis han sovner på fanget om kvelden, men som regel våkner ham med en gang og vi må ha ham i senga vår. Så vanligvis blir det bare til at jeg legger meg med ham og ammer ham i søvn. Legge våken unge kan vi i alle fall bare glemme. Kjenner jeg misunner dere som har unger som sover for seg selv! Virkelig! Det høres ut som en uoppnåelig drøm.... Har du prøvd med varmeflaske i senga? Det er jo godt og varmt å ligge inntil når han bæres, og da er det jo sikkert en ordentlig nedtur å kommer over i en kald seng. Sånn var det ihvertfall her i starten. Løsningen her var å ligge på et ullteppe og å ha et helseteppe rullet som en pølse rundt hodet (brukes forsatt forsåvidt). Da ble det ekstra varmt og lunt. Her soves det også ekstra godt de dagene vi bader på kvelden. Har sett at de har en badeolje på butikken som skal ha en lukt som virker avslappende på babyen også. Beste tips jeg har å komme med ihvertfall...
monja Skrevet 25. mai 2008 #4460 Skrevet 25. mai 2008 Vi legger han som regel våken. Men det hender at vi jukser og lar han sovne på stua og så bærer vi han på soverommet. Han ligger jo enda i vognbag'en så det er så lettvint. Men han er jo et totalt matvrak på kvelden så han har sjelden tenkt å sove før tidligst klokka 23. Han pupper og gliser og pupper og leker litt med babygymmen, pupper og koser med pappa, pupper og gliser enda mer Men i 22.30 tiden er det nok og da drar pappa fram flaska. Det skal ikke mye til før han døser da. Idag la de seg klokka 21.30 forresten. Mannen, smurfen og knotten på samme rom. Lurer på om jeg bare skal legge meg på smurfen sitt rom med en gang jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå