Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vi fikk fødselsattesten for en ukes tid siden. Litt sen med å sende inn papirene :sjenert:

Ehh..

Vi har ikke sendt inn navnepapirene enda vi.. :sjenert:

------------------

Her var det jaggu mye skravling å ta igjen! Jeg har vært fraværende noen dager, da jeg har hatt mamma på besøk. Hun har hjulpet meg litt i huset og med hagen som var totalt overgrodd. Med et bekken som ikke har fungert så bra har jeg ikke hatt sjanse til å ta hagen selv. Men nå ser alt så mye bedre ut! Snille mamman min! :-D

Det går bare fint med meg og Junior. Han er fortsatt matvrak og spiser ca annenhver time; både natt og dag. Det er slitsomt, men hva orker man ikke for de søte små? :hjerte:

Ellers har vi vært på 6-ukers kontroll på helsestasjonen. Legen sa at Junior var helt perfekt og han har også vokst veldig bra. Han har gått opp nesten 2 kilo siden fødselen. Han veier nå 5145 gram, er 56 cm lang og 37 cm i hodeomkrets. Han har vokst fra størrelse 56 allerede, så nå er det 62 det går i. Lille, store gutten min! :rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Argh... Lillegutt er skikkelig masete i dag, det er liksom ingenting som hjelper. Ikke bæring, ikke mat, ikke kos. Ikke får han sove lenger enn en times tid av gangen, og han har hatt en full bleie i dag så det er ikke det heller. Virker ikke som han har vondt noe sted, er bare smågretten og masete. Og mannen er borte. Jeg er leeeeeeeeeeeeiiiii i dag!

Skrevet
Sex er ihvertfall annerledes enn før fødsel. Men det er visst vanlig med litt trøbbel når man ammer, det har jeg hørt fra flere.

Huff da. Og jeg som hadde masse sting også... Mulig det blir noe i dag. Tror ikke jeg kan holde mannfolket unna stort lenger. Gruer meg!!!

Vi prøvde å ta en tur til byen i dag vi. Kjempeidè. Ungen BARE hylte mens han lå i vogna. Så det er faktisk ikke mulig å ta ham med noe sted som helst, eller gjøre noe som helst mens han er med. Han skal holdes og bæres hele tida. Nå blir jeg snart gal altså. At det ikke skal være mulig å trille en tur en gang? Er det meninga at man skal måtte bære ungen døgnet rundt?

Skrevet
Argh... Lillegutt er skikkelig masete i dag, det er liksom ingenting som hjelper. Ikke bæring, ikke mat, ikke kos. Ikke får han sove lenger enn en times tid av gangen, og han har hatt en full bleie i dag så det er ikke det heller. Virker ikke som han har vondt noe sted, er bare smågretten og masete. Og mannen er borte. Jeg er leeeeeeeeeeeeiiiii i dag!

Slenger meg på leeeeeeiiii ja :Nikke:

Begynner å angre på hele greia jeg.

Skrevet

Sånne dager er forferdelig slitsomme, MzS... Nigo sa til meg her om dagen at sånne dager går over, og at man kan legge seg og si til seg selv "Jeg overlevde, jeg greide det :)" Kloke ord :)

Skrevet

Sant nok, Trampe. Det går jo over. Gleder meg bare så veldig til han blir eldre... Har aldri vært så fan av babyer egentlig, og syns det faktisk er mer slitsomt og frustrerende enn kos til tider. Selvfølgelig er det koselige stunder også, og når han smiler og er i godt humør så er selvfølgelig alt verdt det. Ser bare så fram til at han kan si i fra hva som er galt, og at det går an å forklare han ting! Jeg bare prøver å se framover, for før eller siden så blir jo alt bedre.

Husk det du også, Imli... Er litt bekymret for deg jeg, virker som om du har det stritt. Hold fast på tanken om at dette faktisk er en ganske kort periode av livet, og som snart er over! Ting BLIR bedre etterhvert! :klemmer:

Skrevet

Alt blir bedre. De er jo små enda våre små så det er jo ikke mye rutiner. Men det kommer seg. Og da sitter vi og savner perioden de var små babyer.

Har lagt knotten. Han sov så lenge han fikk høre støvsugersymfonien, men etter at jeg var ferdig med å støvsuge ble det straks litt mer urolig. Håper han blunder et par timer iallefall.

Skrevet

Heldige dere er som har unger dere kan legge på dagtid. Min sover kun om natta. Om dagen må han trilles eller bæres hvis han skal sove, og det forutsetter jo en viss aktivitet hos meg også... så tid for meg selv ser jeg laaaaangt etter. Men han hyler jo ikke, så jeg kan vel ikke klage.

Skrevet

Heldigvis sover min i intervaller på 3 timer gjennom dagen.

Siden han la seg i går kveld har han sovet mellom 22 - 05, 06 - 10.30, 11.30 - 13.30, 14.30 - sover enda.

Jeg hadde nok vært storforbruker av bæretøy om han ikke hadde ligget for seg selv.

Skrevet

Var smurfen også så flink til å sove?

Skrevet

Her har vi visst den store gulpe- og klagedagen. Junior har gulpet opp store deler av det han har spist i dag. Og i og med at han mest sannsynlig har vært litt kvalm, har han også vært veldig urolig og langt fra fornøyd. Jeg har nesten ikke fått "fri" i det hele tatt, og jeg har måttet sitte med ham på fanget eller bære ham store deler av dagen. Heldigvis rakk jeg å få meg en dusj før han begynte å styre som verst. :)

Nå ligger han og småklager i kurven sin. Selv ikke smokken og uroen får ham til å bli helt fornøyd. All ære til dere som har det slik hver dag, altså! Jeg forstår mer og mer hvor heldig jeg er, da Junior vanligvis er en veldig fornøyd og rolig gutt.

Skrevet

Vært først på Ski og shoppet litt til både mor, far og bebis, og så på bæretreff med to damer fra tettinntil. Snuppa har sovet siden ca 10:30 med kun noen korte våkne øyeblikk (en pupping da vi var hjemom en kort tur) :hakeslepp:

Mannen jobber overtid, så det er bare snuppa og meg i dag.

Skrevet

imli: få deg noe godt bæretøy (babybjørn teller ikke). Hvor er mannen din forreste? Jag ham hjem så du får litt pause. Har du forresten prøvd å legge lille T helt naken på et håndkle (må være i et temperert rom selvfølgelig)? Snuppa liker å ligge naken. I tillegg liker hun lyden av støvsugeren og hårføneren.

Skrevet
Var smurfen også så flink til å sove?

Han var veldig flink. Ser i babyboka hans at de sover omtrent likt til samme alder.

Skrevet
Han var veldig flink. Ser i babyboka hans at de sover omtrent likt til samme alder.

Men det har gått over nå da. Legger seg seeeent og står opp grytidlig - som regel.

Skrevet

Duppa 20 minutter på sofan og våkna av at jeg snorka... :lol: Herregud, jeg kan ikke sove nå, jeg blir jo helt ødelagt etterpå.

Skrevet

Junior liker også støvsugeren og føneren. Da roer han seg ganske fort og sovner også gjerne etter hvert. Men det er ikke alltid han fortsetter å sove når lyden forsvinner, da.

Jeg har i tillegg en uro som lager litt sånn suselyd (kan velge mellom suselyd og musikk). Den pleier han også å sovne av etter en stund. Faktisk hjalp det endelig her nå. Han sover søtt i kurven. Da får jeg kanskje en liten pause. Og snart kommer mannen hjem fra jobb, og da håper jeg at han kan avlaste litt også.

Jeg er forresten enig i at BabyBjørn ikke teller helt. Jeg har også en slik en (fikk den brukt av ei venninne), men jeg får vondt i ryggen etter fem minutter. Tror jeg snart må få meg en bæresele, altså. Må bare vente til skatte- og feriepengene kommer neste måned før jeg kan vurdere å kjøpe noe som helst.. :forvirret:

Skrevet

Har en BabyBjørn i kjelleren, men jeg vet ikke om jeg skal bruke den. Har ei venninne som syr MT, så jeg venter egentlig på at mannen skal gi klarsignal (han skal jo bruke den han og håper jeg) sånn at jeg får lagt inn ei bestilling.

Vi vurderer nok mer om vi faktisk trenger en MT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...