Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Her soves det en del ja. Akkurat nå sover han i bilstolen sin. Jeg ville ikke ta han opp med en gang, for han sov så godt og jeg var skrubbsulten, men nå skal han over i vognbag'en sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har forresten vært og veid idag. 5060 gram - opp 160 gram fra sist torsdag.

Nå er det bare neste torsdag og den dagen han blir 2 mnd, så er det slutt på "tvangsveiingen".

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tlf fra helsestasjonen i dag. Helsesøster ville komme på hjemmebesøk i morgen kl 13. Trenger det vel strengt tatt ikke, men sa nå ja. Hun hørtes heldigvis grei ut, vi har nemlig et par "tvilsomme" helsesøstre her i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg tilbake etter kg-tørke... blir lite tid til data om dagen ja.

men her er lillebabyen 6 uker og barseltiden er over. da skal vi være tilbake på normalen? vel...

sliter fortsatt med unge som ikke kan være for seg selv. går rundt med unge på armen, sitter med unge på fanget, eller sover med unge på armen KONSTANT. begynner å bli utrolig lei. har bare lyst på en unge som kunne ligget en times tid for seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg tilbake etter kg-tørke... blir lite tid til data om dagen ja.

men her er lillebabyen 6 uker og barseltiden er over. da skal vi være tilbake på normalen? vel...

sliter fortsatt med unge som ikke kan være for seg selv. går rundt med unge på armen, sitter med unge på fanget, eller sover med unge på armen KONSTANT. begynner å bli utrolig lei. har bare lyst på en unge som kunne ligget en times tid for seg selv!

Skjønner deg godt imli og har tenk utrolig mye på deg i det siste... Har du noen som kan avlaste deg? Kan du reise til foreldrene dine med T og være der noen dager så de kan hjelpe deg?

Husk at mannen din fremdeles kan få sykemelding dersom du ikke har det bra hjemme. Ta også kontakt med fastlegen din eller helsesøster for råd og hjelp.

Håper det tar seh opp og du kan starte å kose deg med T i permisjonen din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har mange som vil være barnevakt, men vanskelig å få til mer enn et par timer av gangen pga matinga. har ikke ledige hender til å få pumpa meg, så det blir pupp hver gang. og da blir jeg ikke kvitt ham mer enn et par timer. og selv om mange vil sitte barnevakt, har de skjelden mulighet - har i alle fall fått nei de fleste gangene jeg har spurt.... og vil ikke spørre for ofte heller. svigermor har hatt ham en gang og mamma og pappa en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pump etter amming :)

Okei, da skal jeg gjøre et forsøk på det :) ...føler bare at lillegutt for det meste tømmer puppen hver gang, men er jo ikke sikker på det heller da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da skal jeg gjøre et forsøk på det :) ...føler bare at lillegutt for det meste tømmer puppen hver gang, men er jo ikke sikker på det heller da:)

Viktig at du ikke tømmer puppen før han skal ha mat ;). Sitter og pumper meg nå, jeg. Mamma skal passe Maia mens jeg får pedikyr etterpå :fnise:.

Lurt å pumpe om morgenen, da har man som regel mest melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal pumpe snart jeg og. Må bare orke først. På morgenen har jeg heldigvis så mye melk at det går fint å pumpe før måltid.

I natt sov lillemannen gjennom hele natta igjen :hoppe: La seg klokka 22 og sov til 05. Da måtte vi vekke han for han var helt tett i nesa og hosta verre enn en gammel kolsgubbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært en slik mor jeg sverget på at jeg ikke skulle bli... :sjenert:

Frøkna drev og klatret på stekeovnen, noe som er veldig fy med tanke på at den kan vippe over henne. Hun vet hun ikke får lov, men må bare teste likevel.

Jeg løfter henne vekk med streng tone at dette får du ikke lov til.

Hvorfor det? Kommer det mus da? (vi hadde nemlig en mus som hadde gjemt seg under komfyren i høst og det gjorde inntrykk på frøkna)

Og da kom padda hoppende ut av munnen "ja, svarte jeg. Det kommer mus og de spiser tærne dine".

Instant effekt. Hun skygget unna stekeovnen og jeg fikk verdens verste samvittighet. Prøvde å forklare i bilen til barnehagen at mamma bare tullet, det kom ikke mus for den var for lengst hjemme med mamman og pappan sin. Men hun ble litt opphengt i at det kunne kanskje komme en ny mus som ville ta toten hennes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: For en fæææl mor du er, Nicky. Hun kommer nok til å pine deg med dette i lang tid fremover. Er du riktig heldig så forteller hun til alle i barnehagen (eller er hun hjemme med deg om dagen?) hva mamma har sagt :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en start på dagen! Lå og koste i senga med frøkena i morges etter amming. La merke til at hun lå og strekte ut tunga og smattet en del (og i følge barnelegen på sykehuset er det et tegn på kvalme), men hun var så blid og fornøyd, så jeg tenkte ikke mer over det - før plutselig: tidenes sprutgulp/oppkast. En gigastråle som traff meg mitt på brystet. Rene scenen fra Exorsisten!! :dåne:

Etterpå lå hun å smilte igjen, mens jeg var i sjokktilstand....

Når jeg tenkte etter hadde hun fått mat litt vel hyppig på morgenen (kl 5, 6 og 7:30). Håper det bare var det som var grunnen.

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var sikkert overskuddet som kom ut ja, marsy.

Vi hadde århundrets gigantgulp her i går - etter hyppig mating. Heldigvis havna den på pappa'n :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det har skjedd her også, så jeg tror ikke det er noe å bekymre seg over, marsy. Så lenge det bare skjer av og til, så er det nok ikke noe galt. Men har vel stappet i snuppa her for mye mat om morgenen også et par ganger :sjenert: Det er liksom litt lett å stappe puppen i munnen hennes for å se om det er pga sult hun sutrer..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert overskuddet som kom ut ja, marsy.

:ler: Det har skjedd her også, så jeg tror ikke det er noe å bekymre seg over, marsy. Så lenge det bare skjer av og til, så er det nok ikke noe galt. Men har vel stappet i snuppa her for mye mat om morgenen også et par ganger :sjenert: Det er liksom litt lett å stappe puppen i munnen hennes for å se om det er pga sult hun sutrer..

Har skjedd en gang før (også etter mye mat) men da så jeg det ikke. Var litt skremmende å se på. 3 voldsomme stråler som bare sto ut av det lille hodet! Var ikke bare overskuddet ihvertfall. Her ble hele magen tømt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...