Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:jepp: Jeg pumper etter amming. Lillemann klarer ikke å tømme brystene likevel, så etter amming pumper jeg litt et par ganger hver dag. Sånn for å ha på kvelden når han krever masse, men ikke vil ligge på puppen, og på natten når mannen vil trå til.

Og så pumper jeg på morgenen. Siden jeg ikke ammer på natta seg jeg ut som Dolly Parton på morningen.

Skrevet

Så deilig (eller?) det må være å ha så mye melk!

Skrevet
Så deilig (eller?) det må være å ha så mye melk!

Så lenge det ikke sprenger er det veldig OK.

Skrevet

I kveld har lillebror vært spesielt urolig. Ikke så rart det ble mye skrik, for det kom akkurat en skikkelig bæsjbleie for noen minutter siden. Mannen er og skifter på han nå. Nå vil han sikkert ha mer pupp og så satser vi på at han roer seg. Han fikk litt minifom for en times tid siden siden vi trodde det var luftsmerter og han ville ha mer mat, men nå kom det altså ut.

Skrevet

En god ting med hele sykehusoppholdet, var at jeg måtte veie veslegutt før og etter mating for å se hvor mye han fikk i seg. Og han fikk i seg nok!

Ikke var det noe feil med ammeteknikken min heller. Siden veslegutt har hatt magesyren i halsen hele tida og luft i magen, har han ikke hatt ro i kroppen til å puppe ordentlig. Og det at han ville puppe hele tiden og aldri var fornøyd, var ikke fordi jeg hadde lite melk men fordi det var det eneste som døyvet ubehaget med magesyren.

Stakkar lille gutten min...Håper vi får det bedre nå!

Skrevet

Fy så grusomt, Nicky B! Det må være en så utrolig skremmende opplevelse...

Her vil lillegutt ikke sove i det hele tatt. Han er lys våken, selv om han ikke har sovet på dagen på ei uke nå. Lurer på når han har tenkt å sovne jeg...

Skrevet

Hvordan sover han på natta nå da, Trampe?

Skrevet

:hjerte: Idag er Knotten 7 uker :hjerte:

Og for første gang i sitt korte liv har han sovet hele natta. Det vil si, vi måtte vekke han 05.40 for han var så innmari tett i nesa, så da måtte vi til med saltvannsspray og nesesug. Da fikk han og litt mat, men sov igjen klokka 06.30 og sover enda.

Jeg har akkurat pumpa av det verste trykket (= ca 150 ml på hver side :sjenert: ) og nå sitter jeg på stua sammen med mann og smurf. De skal snart kjøre i barnehagen.

Skrevet

Og vi er 2 uker i dag. :hjerte:

Storungene er i bhg, og vi skal bare kose oss hjemme. Sambo reiser kl 11 i morgen formiddag, så han vil kose mest mulig med lillebror før han må dra. Men lillebror sover jo bare...

Jeg var innom helsekosten her om dagen og kjøpte amme-te. Den består av fennikel og div andre urter, og jeg vet ikke helt hensikten med den. Men jeg tror den må ha hatt innvirkning på lillebror, for makan til promping de to siste dagene. :ler:

Skrevet

Monja, har du skiftet kjønn? :fnise:

Lekker avatar må jeg si! :rødme:

I natt sov veslegutt fra 20 til rundt 24. La seg igjen ved ett tida og sov til ti over åtte i dag tidlig!!

Pondusa: Veslegutt her får fennikel te mot luftsmertene i magen, virker bra for uten teen plages han virkelig. Men det kommer noen skikkelig mannepromper. :fnise:

Skrevet

Nicky: :klem:

Monja: lekkerbisken avatar! :hjerte:

Her sovnet jeg med vesla oppi dobbeltsenga kl 6, og våknet 1130!!!!! :dåne: litt bekymra for at frøkena ikke skal bli trøtt nok til i kveld.. I morgen må jeg sette på alarm for å komme meg opp tidsnok

Skrevet (endret)

Her sover lillesøster så og si hele døgnet ennå...en mnd gammel. Lurer nesten på om det er noe galt... :sjenert:

Flere sånne her?

Endret av Murmelmy
Skrevet

Snuppa er helt motsatt. Hun sover nesten ikke på dagtid.

Skrevet

:klemmer: tilbake til alle sammen.

Her sover lillesøster så og si hele døgnet ennå...en mnd gammel. Flere sånne her?

Både ja og nei. Veslegutt kan ha sånne dager når ikke lufta eller magesyren plager han. :)

Skrevet

Snuppa er litt våken når vi står opp og har morgenstellet på badet. Deretter er hun våken litt ved 13-tiden, 17-tiden og fra 19.30-21. Resten sover hun.

Nå skal det sies at vi er mye på farten og hun sitter endel i bæretøy. Ellers sover hun greit i vognen eller i kurven i stua.

Utrolig behagelig barn ift storebroren :ler:

Skrevet
Her sover lillesøster så og si hele døgnet ennå...en mnd gammel. Lurer nesten på om det er noe galt... :sjenert:

Flere sånne her?

Var det samme her. Sjelden at vesla var våken mer enn 3-4 timer til sammen på et døgn den første måneden. Først rundt 5 uker at hun begynte å få lengre våkenperioder på dagen. Nå (10 uker i morgen) er hun våken fra vi står opp til hun legger seg. Har bare ca 2 korte lurer på ca 30 min

Skrevet

oi, Marsy...her sover til og med storebror lengre enn en time om dagen...og han er 21 mnd :Knegg:

Skrevet

Er det forresten noe trille/spise/skravletreff snart i Oslo eller omegn???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...