Murmelmy Skrevet 20. mai 2008 #4261 Del Skrevet 20. mai 2008 Signerer KK, Trampe . Alle disse bedreviterne er jo både en og to generasjoner eldre enn oss og MYE var annerledes da. Mtp at gutten din vokser så bra så er det jo absolutt næring i melken din! Og hvorfor vil man at en allerede stor og godt voksende barn skal ha enda mere om barnet får nok av mor? Skjønner ingenting, jeg :klø:. Gutten min var jo 4.7 kg da han ble født. Da han var en mnd var han 6 kg. To mnd 6.6 kg og tre mnd 7.2 kg. Jeg fullammet ham til han var seks mnd . Synes du er flink, jeg, Trampe. Lytt til magefølelsen din - det er mye enklere når det er barn nr 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 20. mai 2008 #4262 Del Skrevet 20. mai 2008 Husk at de små forandrer vaner titt og ofte og spiser gjerne oftere om kvelden. I tillegg har de økedegøn/perioder, men det er jo bare for å øke melkemengden din. Vet det er slitsomt, men det går over (selv om det absolutt IKKE føles slik når det står på). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 20. mai 2008 #4263 Del Skrevet 20. mai 2008 De mener jeg skal begynne med velling tidligere enn ved 4 mnd fordi han er såpass stor, han er like stor som mange 4 mnd gamle unger er. Og at han komer til å kreve mer mat enn mm, mer næring enn det er i mm. Vi måtte begynne med velling til storebror da han var 10 uker. Han ble aldri mett, så da var velling løsningen. Det var i samråd med helsesøster og barnelegen på helsestasjonen. Og det ble en helt annen unge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 21. mai 2008 #4264 Del Skrevet 21. mai 2008 Har stor baby jeg også, 4,7 når han ble født og 54 cm lang. ahr målt han her hjemme nå og han er 60 cm allerede, og nå er han bare litt over en mnd... har ikke fått veid han da, for vi skal ikke på kontroll før 28 mai, og ikke har vi vekt her hjemme heller. Lillegutt spiser som bare det han uansett tid på dagen, hørte jo før fødsel at babyer spiser mindre på kvelden - det har ikke jeg sett noe til Og om natten er det foskjellig om han vil ha en pupp eller to... Men det skal bli morsomt å se hvor mye han veier ja... også siden han gikk ned 500 gr på sykehuset pga infeksjon - men når vi hadde helsesøster på hjemmebesøk hadde han gått opp til 4,9 nesten:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 21. mai 2008 #4265 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg synes det er slitsomt å være førstegangsmamma for jeg bekymrer meg for alt, og blir veldig usikker når jeg får kommentarer på ting. Men jeg prøver også å lytte til magefølelsen (når den dukker opp). Jeg har det motsatt av deg Trampe. Jeg får hele tiden kommentarer på hvor lita jenta her er. Småttisene våre er jo like gamle. Har ikke veid henne siden 6 ukers kontrollen, men da hadde hun lagt på seg 1.3kg og vokst 5 cm (2705g/4050g, 46cm/51cm). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 21. mai 2008 #4266 Del Skrevet 21. mai 2008 Mindre på kvelden, Lara? Det har jeg aldri hørt. De spiser jo mer på kvelden. Små måltid, men veldig ofte. Det er i hvert fall det snuppa gjør. De spiser ofte men små måltid, slik at de får i seg mye av den fete melken. Da holder de seg mette lengre om natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 21. mai 2008 #4267 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg synes det er slitsomt å være førstegangsmamma for jeg bekymrer meg for alt, og blir veldig usikker når jeg får kommentarer på ting. Men jeg prøver også å lytte til magefølelsen (når den dukker opp). Ja, de samme følelsene sitter jeg med også... jeg liker rett og slett ikke å få kommentarer på ting jeg...da blir jeg veldig skeptisk hvertfall og VELDIG usikker... det jeg gjør da er å lese meg opp på det aktuelle, via bøker/ nett, så tar jeg det som passer meg best jeg. Om det er riktig eller galt, vet jeg ikke, men så lenge lillegutt har det bra så tror jeg på det:) Mindre på kvelden, Lara? Det har jeg aldri hørt. De spiser jo mer på kvelden. Små måltid, men veldig ofte. Det er i hvert fall det snuppa gjør. De spiser ofte men små måltid, slik at de får i seg mye av den fete melken. Da holder de seg mette lengre om natten. Ja, noe sånt var det vel men jeg merker ikke noe til at det er lite, men ofte... Her går det like mye uansett, men lillegutt tømmer puppen hver gang da, så den fete melken får han i seg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 21. mai 2008 #4268 Del Skrevet 21. mai 2008 Her spises det og masse på kvelden. Men han er lite tålmodig og som regel må det til en dæsj (80 ml) på flaske før han slår seg til ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 21. mai 2008 #4269 Del Skrevet 21. mai 2008 Igår kjøpte jeg en Avent ISIS manuell pumpe for å prøve den. Kjøpte den brukt da, men uansett hva jeg gjør får jeg ikke sug i den :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 21. mai 2008 #4270 Del Skrevet 21. mai 2008 Monja, kan du ta bilde av alle delene du har på pumpen og evt et av den ferdig montert? Vanskelig å si om man ikke ser den/dere in action Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 21. mai 2008 #4271 Del Skrevet 21. mai 2008 Hallo! Her har det vært action. Endte på sykehuset på mandag kveld vi. Veslegutt holdt på å kveles i eget gulp. Mistet pusten, ble likblek og blå på leppene og slapp og livløs. Fikk igjen pusten etter noe som virket som en evighet, men fargen tok lang tid før kom. Legevakta sendte ambulansen med en gang og opp på sykehuset for undersøkelse. Det var som jeg mistenkte- refluks. Han får syrenøytraliserende og det kan se ut som det har en viss virkning. Men det tar en full uke vel så før medisinen får full effekt. Eneste problemet er at medisinen demper gulpingen ved at det legger seg som et lokk på maten i magesekken, men det gjør det også hakket verre å rape, så luftplagene hans blir verre. Skal til homeopat i morgen for å se om det kan hjelpe på magevondtet. Nå har vi har perm fra sykehuset til i morgen og skal på undersøkelse til uka igjen. Grusom opplevelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 21. mai 2008 #4272 Del Skrevet 21. mai 2008 Å fy søren, Nicky, for en skikkelig guffen opplevelse. Herregud, det er min største frykt, for vi bor 30 minutter unna sykehuset. Og lillemannen gulper en del. Så godt at alt gikk bra og at dere får hjelp. Håper han får bukt med luftplagene og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 21. mai 2008 #4273 Del Skrevet 21. mai 2008 Her i huset har babygym'en blitt veldig spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 21. mai 2008 #4274 Del Skrevet 21. mai 2008 Monja, kan du ta bilde av alle delene du har på pumpen og evt et av den ferdig montert? Vanskelig å si om man ikke ser den/dere in action Etter å ha fått litt hjelp fra ekspertisen (som viser seg å være mannen ) klarte jeg å pumpe ut 165 ml - etter amming :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MzS Skrevet 21. mai 2008 #4275 Del Skrevet 21. mai 2008 Uff og uff, Nicky! Så fælt! Håper det går bedre med dere alle sammen nå Må ha vært en forferdelig opplevelse! Er vel alle foreldres største frykt det der. Så krysser vi fingrene for at luftsmertene også blir bedre snart... Stakkar veslegutten deres har visst fått en litt slitsom start, men nå satser vi på at det bare går oppover herfra! Masse blir-bra tanker sendes herved Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 21. mai 2008 #4276 Del Skrevet 21. mai 2008 Håper ingen får oppleve noe sånt, for det var bare grusomt! Ord kan ikke beskrive den bunnløse frykten jeg følte da det skjedde. Jeg sa til mannen at "herregud, vi mister han." Men mannen var en klippe - så stødig og rolig og han tok kontrollen over hele situasjonen. Jeg var jo vettskremt så det holdt. Igjen har jeg fått se hva slags materiale mannen er lagd av og jeg er glad veslegutt får han som rollemodell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 21. mai 2008 #4277 Del Skrevet 21. mai 2008 Så grusomt skremmende, Nicky . Vi hadde en skremmende episode da storebror var ltien og gråt seg bort første gangen. Ble helt blå og livløs... Det var første gang av mange gråtesegbortepisoder. Han gjør det ennå den dummingen om han ikkew får viljen sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 21. mai 2008 #4278 Del Skrevet 21. mai 2008 Så forferdelig opplevelse Nicky B, det må ha gjort vondt langt inn i hjerteroten å se babyen slik. Jeg hadde nok garantert reagert likedan som deg ja, hysterisk ville nok jeg blitt. Og med tanke på at det er 2 timer til sykehuset... Håper du slipper å oppleve noe lignende igjen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 21. mai 2008 #4279 Del Skrevet 21. mai 2008 Fremdeles like nydelig, monja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 21. mai 2008 #4280 Del Skrevet 21. mai 2008 Etter å ha fått litt hjelp fra ekspertisen (som viser seg å være mannen ) klarte jeg å pumpe ut 165 ml - etter amming :juhu: Kunne gjerne tenkt meg å pumpe litt etter amming eller før... jeg vet rett ogs lett ikke når jeg skal pumpe meg??? Vil pumpe bare for å ha litt ekstra om nødvendig en gang liksom. Er jo ikke sikker på om jeg får noe ut da, men vet at lillegutt får nok ved puppen likevel:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå