Murmelmy Skrevet 19. mai 2008 #4221 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Murmel: Var du på Alna senteret i dag? Med mann og barn?? Storebror var med fordi bhg mistenkte uvi på ham på fredag så han trasket rundt med pose på tissen for å samle urin. Han har ikke fått sovet stakkar og var til tider i et helvetes humør Hvor så du oss? Endret 19. mai 2008 av Murmelmy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 19. mai 2008 #4222 Del Skrevet 19. mai 2008 Da har vi vært hos legen og fått henvisning til barnepoliklinikken med tanke på refluks utredning, samt at jeg har ordnet time til manuell terapeut i neste uke... Håper det vil hjelpe. Er så fælt å se at veslegutt sliter og ikke klare å få gjort stort. Fortsetter denne skrikingen kan det bli en laaaaaaaaaang uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 19. mai 2008 #4223 Del Skrevet 19. mai 2008 Føler med deg Nicky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #4224 Del Skrevet 19. mai 2008 Storebror var med fordi bhg mistenkte uvi på ham på fredag så han trasket rundt med pose på tissen for å samle urin. Han har ikke fått sovet stakkar og var til tider i et helvetes humør Hvor så du oss? Inne der hvor barnas hus er. Jeg kom ned rulletrappen, men gikk i telefonen så fikk liksom ikke sagt noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåmeisa Skrevet 19. mai 2008 #4225 Del Skrevet 19. mai 2008 Vi har blitt henvist til fysioterapeut. lillemann foretrekker konsekvent høyre side. Han snur hodet til venstre og jeg leker med han på den siden og ligger alltid på den siden av han. Men som oftest klarer han å kavre seg tilbake til høyresiden etterhvert... Noen som vet om det koster noe får de små å gå til fysio? andre som også har blitt henvendt av samme grunn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 19. mai 2008 #4226 Del Skrevet 19. mai 2008 Vi har blitt henvist til fysioterapeut. lillemann foretrekker konsekvent høyre side. Han snur hodet til venstre og jeg leker med han på den siden og ligger alltid på den siden av han. Men som oftest klarer han å kavre seg tilbake til høyresiden etterhvert... Frøkena her foretrekker også hodet på en side (å se mot venstre), men jeg har ikke tenkt noe mer over det siden hun fint får til å snu hodet til høyre, og sover med hodet til begge sider... men bør man kanskje gjøre noe med det? til Trampe og Nicky. Ikke lett med syke barn, og hva er det med disse mannfolka? Mannen her hjelper til, men bare om jeg ber han om det først. Og han har alltid noe han skulle ha gjort først, selv om jentungen ligger der og hyler etter bleieskift eller kos/raping. Gleder meg til han skal passe henne en hel ettermiddag og kveld om et par uker, når jeg skal bort - da får han vel kjenne det litt mer på kroppen tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 19. mai 2008 #4227 Del Skrevet 19. mai 2008 Var på vekta her hjemme i går morges. Før-gravid vekt var 74 kg. Dagen før fødsel vekt var 84,5 kg. 10 dager etter vekt var 76,5 kg. Veide meg dessuten med og uten lillebror i armene, og jeg fikk opp en differanse på 3,7 kg. Han var 3530g ved fødsel, og hadde gått ned til 3250g ved hjemreise. Det vil si at han på 10 dager har lagt på seg ca 500g. Flinke gutten min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 19. mai 2008 #4228 Del Skrevet 19. mai 2008 Dere er nå igrunn heldige som har mannen rundt dere hele dagen. Her gjør vi oss nå klar til at sambo skal reise på jobb igjen. Han reiser torsdag eller fredag, og da blir han vel ute til første helga i juli. Er bittelitt glad for at vi har fått en sovebaby denne gangen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 19. mai 2008 #4229 Del Skrevet 19. mai 2008 Til første helga i juli??!! Er ikke det fryktelig synd for han da, som går glipp av alt?? Her har vi hatt oppvask - igjen. Får se hvor lenge det varer denne gangen. Han gleder seg innmari til å leke og herje når lillemann blir større, men det er jo ei stund til det. Og jeg kan jo ikke være alene frem til da. Men det er visst ikke det enkleste for en mannehjerne å forstå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 19. mai 2008 #4230 Del Skrevet 19. mai 2008 Mannfolk altså.. skal ikke være greit å være småbarnsmor. Vi rakk aldri å ringe barneklinikken i Oslo i dag. Hadde tenkt til å ringe dit for å høre om de hadde ledig time der litt før vi fikk hos Bjørn Helgar. Fikk nemlig ikke time der før 3. juni, og det er jo ganske lenge til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 19. mai 2008 #4231 Del Skrevet 19. mai 2008 Håper det ordner seg for dere som ikke har så engasjerte mannfolk. Her sitter mannen med lillemann på fanget og en flaske i hånden. Lillemann sliter sånn med å roe seg på kvelden og da er pappa god å ha. Kjenner det gjør meg sliten siden han ikke er fornøyd med noe, eller iallefall det meste, fra klokka 19 til klokka 22.30. Vi pupper litt på kvelden, men han suger ikke lenge før han vræler verre enn verst. Antar han er mett, vil kosesuge og så kommer det melk uten at han vil ha det. Da blir vi sinna da Han roer seg fort med smokk så lenge vi har han i fanget, men så fort vi legger han i senga blir det bråk. Ja ja, det går over..... Pondusa: Jeg blir virkelig imponert over dere som har mannfolk som jobber hjemmefra så lang tid av gangen. Alene med tre små imponerer meg. Jeg ser jo mørkt på å være alene hjemme med våre to på lørdag når mannen skal på konsert og ikke er hjemme før utpå morgenkvisten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 19. mai 2008 #4232 Del Skrevet 19. mai 2008 I dag har vi vært på kontroll og fått vaksine. Hun har vært litt slapp i dag etter vaksinen. Men nå har hun kviknet til og ligger og 'snakker' med lekene sine. Dagens tall; 5110 gram og 55,5 cm Akkurat 12 uker i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 20. mai 2008 #4233 Del Skrevet 20. mai 2008 Hei på dere All ære til alenemødre og periodealenemødre! Mamma var alenemor med tre barn og fyttikatta, det står det respekt av! Vi har jo to små, en på 21 mnd og en på 1 mnd. Mannen og jeg bytter på med storebror og jeg tar mesteparten med lillesøster. Ikke så rart kanskje, det er jeg som har puppen . MEN, han er flink til å kose med henne, skifte bleier og det selv om hun gråter litt på kvelden når han har tide med henne. Mistenker at tulla blir litt overtrøtt om kvelden ettersom hun er litt urolig fra rundt kl 19 til vi legger oss. Absolutt ikke utrøstelig, men hun "krever" litt mer av oss da . Blir masse kos om kvelden ettersom hun sover så mye om dagen. Glad jeg har bæretøy så vi kan kose selv om hun sover fint for seg selv i kurven. I natt sov hun i egen seng for første gang. Mannen og jeg byttet plass så han ligger ved sengen. Fikk pupp og sovnet rundt 23, mat kl 01 og så kl 04. Da ble hun igjen hos meg ettersom vi sovnet fra det hele. Hun sover ennå etter litt mat kl 08 . Hører noe grynt så våkner vel straks. Vi skal på 4 ukers kontroll og første møte med barselsgruppa i dag. Blir spennende. Storebror har forresten begynt å sove i stor seng . Andre natten i natt og det går såååå bra! Uvandt å høre banking på døra når han våkner i stedet for "maaaaaamaaaaaaa....paaaaaaapaaaaaa ! ! !" Ha en super dag, her skinner solen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 20. mai 2008 #4234 Del Skrevet 20. mai 2008 Flere enn meg som føler seg som en ballong hvor luften har gått ut? Sånn rent fysisk mener jeg? Var superhappy med rumpa mi da jeg var gravid, men nå er luften borte. Det samme gjelder lårene... Må seriøst begynne å trene, men tulla er jo bare 4 uker. Hvorfor skal man egentlig vente til 6 uker? Min kontroll er jo ikke før andre uken i juli, så får jo ikke sjekket om alt er ok før den tid uansett :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 20. mai 2008 #4235 Del Skrevet 20. mai 2008 Denne ballongen har ikke hatt luft på lenge Grunnen til at du skal vente til etter 6 uker med trening er at magemusklene skal få mulighet til å trekke seg sammen igjen. Jeg skal ikke ha 6 ukers kontroll jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 20. mai 2008 #4236 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg skal sette inn kobberspiral og få henvisning til operasjon "få-rumpetrollene-vekk" baki der. Eneste plagene jeg har hatt ifm fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 20. mai 2008 #4237 Del Skrevet 20. mai 2008 Til første helga i juli??!! Er ikke det fryktelig synd for han da, som går glipp av alt?? Visst går han glipp av mye, men slik er det å ha en jobb som maskinist på båt. Han har jobbet 4uker på/ 4uker av siden før lillemor ble født, så det er mer eller mindre blitt en livsstil for oss. Grunnen til at det blir 6 uker nå, er at båten la still hele april pga lite fisk og skal det bli penger må de fiske litt ekstra nå. Men nå skal det sies at den mnd han er hjemme, gir jeg stort sett bare pupp. Da vil han stelle, kose, trille vogn og leke med stoungene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåmeisa Skrevet 20. mai 2008 #4238 Del Skrevet 20. mai 2008 Frøkena her foretrekker også hodet på en side (å se mot venstre), men jeg har ikke tenkt noe mer over det siden hun fint får til å snu hodet til høyre, og sover med hodet til begge sider... men bør man kanskje gjøre noe med det? Lillemann kan også snu hodet begge veier og sover på begge sider, men foretrekker den ene siden. Vet ikke om det er kjempeviktig å gjøre noe med det, helsesøsteren jeg går til er veldig opptatt av dette og derfor fikk vi henvisning. Hun nevnte noe om lang og kort nakkemuskel og skeiv hodeform. Uff, nå hørtes dette helt dramatisk ut, men det var veldig vanlig barn gjor det og det var fint å gå til fysio da, jo før jo bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MzS Skrevet 20. mai 2008 #4239 Del Skrevet 20. mai 2008 Puh... Slitsom natt Poden fikk nesten ikke i seg mat i går, var slapp og det lille han spiste kom opp igjen. Så han måtte tydeligvis ta igjen det tapte i natt, da han var bedre igjen. Var oppe 5 ganger for å mate, og sov generelt dårlig... Trøtte alle sammen nå ja. Grunn: D-vitamindråper Den guttungen her tåler jo INGENTING før han blir ødelagt i magen jo... Har skjedd nøyaktig det samme med malt, soyaolje, tran og nå D-vitamin dråper. Men han må jo ha D-vitamin da... Vet neimen ikke hva jeg skal gjøre jeg. Er det noen som vet om man kan få D-vitamin i sprøyteform? Veldig kjedelig for både han og oss om vi skal fortsette med å gi oralt hvertfall. Er det noen andre som har barn som reagerer sånn på dette? Har aldri lest eller hørt om det før, og begynner nesten å lure på om det er noe galt med magen hans... Men alt fungerer jo prikkfritt når han ikke får noe sånt da, så jeg kan ikke skjønne at det er allergi hvertfall. Er forøvrig også FULL av beundring, Pondusa!!! Du må virkelig være sterk altså, tenk sånn som jeg klaget etter bare en uke alene med et barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 20. mai 2008 #4240 Del Skrevet 20. mai 2008 Min reagerer også på d-dråpene. Mye gulping og klaging i timene etter dråpene... så jeg gir ikke hver dag. Jeg er nøye med å få i meg vitaminer da, så han får halvparten av det han må ha gjennom morsmelka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå