MzS Skrevet 16. mai 2008 #4181 Del Skrevet 16. mai 2008 Og hvordan vet man at musklene er på plass igjen? :blond: Det er snart ni uker siden mitt KS, og jeg vet ikke om jeg kan begynne å ta situps snart... Legg deg på ryggen og stram magemusklene det du klarer. Kjenn så midt på magen, og kjenn etter om det er like hardt hele veien. Hvis det er et stykke det fortsatt er bløtt eller buler litt ut, så er det ikke sikkert at de har grodd ordentlig sammen igjen enda. Da ville jeg ventet med å ta rette situps eller evt forhørt meg med legen før jeg startet. Jeg var litt i tvil, men nå er hele magen litt mer polstret enn sist jeg kjente på magemusklene mine da Tror det er ok, men jeg venter uansett litt til med å ta rette situps. Det er andre øvelser du trygt kan gjøre for å stramme opp, som planken (kjernemuskulaturen) og skrå situps (skrå magemuskler). Det er de rette magemusklene du må være forsiktig med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 16. mai 2008 #4182 Del Skrevet 16. mai 2008 Trampe: Jeg kunne i hvertfall tydelig kjenne at magemusklene mine var "delt på midten"etter fødselen, nå kjenner jeg at de sitter sammen. Har også brukt støttekorsett som gjør at muskelfibrene raskere finner sammen igjen, så jeg er rimelig sikker på at mine sitter sammen. Når det er sagt skal jeg ikke i gang med hardtrening sånn til å begynne med. Pilates holder lenge de neste månedene, sammen med aktive trilleturer i oppoverbakke for du verden som svangerskapet har gått ut over rompa mi! Den er på full fart sørover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MzS Skrevet 16. mai 2008 #4183 Del Skrevet 16. mai 2008 Trampe: Jeg kunne i hvertfall tydelig kjenne at magemusklene mine var "delt på midten"etter fødselen, nå kjenner jeg at de sitter sammen. Har også brukt støttekorsett som gjør at muskelfibrene raskere finner sammen igjen, så jeg er rimelig sikker på at mine sitter sammen. Når det er sagt skal jeg ikke i gang med hardtrening sånn til å begynne med. Pilates holder lenge de neste månedene, sammen med aktive trilleturer i oppoverbakke for du verden som svangerskapet har gått ut over rompa mi! Den er på full fart sørover. Hihi På vei sørover ja... Er visst noe som frister der nede, for rumpa mi har sannelig min hatt satt kursen ditover den også. Nå er det oppoverbakker og styrketrening for alle penga her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 16. mai 2008 #4184 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg har også fått ei merkelig rumpe etter svangerskapet. Den er så slapp! Og jeg la ikke på meg på rumpa i det hele tatt, så det er snodige greier at den plutselig skulle finne på å henge sånn... *lete etter magemusklene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 16. mai 2008 #4185 Del Skrevet 16. mai 2008 Tror jeg må "joine" romper på vei sørover ja Og jeg har fått beskjed fra legen om å gå mange, lange turer så da får jeg håpe at rompa tar en annen vei snart:) Kom forresten inn i bunaden min da så den blir brukt i morgen:) Kjæresten har også bunad, men lillegutt har det ikke enda. han får en strikket versjon neste år, og året han har fyllt to tror jeg at det blir en ordentlig bunad. men en som kan legges mye ut da... Men vær prognosene her er ikke gode - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 16. mai 2008 #4186 Del Skrevet 16. mai 2008 Det er hardt helt fra ribbeina møtes og ned til navlen et sted. Så da regner jeg med at de er vokst sammen igjen. Da har jeg visst ingen unnskyldning for å ikke trene mer Jeg kommer også inn i bunaden min, men jeg gidder ikke å ha den på i morgen. Prøv å amme i bunad da liksom. Man må jo av med hele stasen, søljer og alt, brette opp skjorta så den blir krøllete og fæl... nå nei, jeg skal kjøpe meg et nytt antrekk i dag som er litt mer ammevennlig. Bunad skal jeg ha på meg i barnedåpen, men jeg regner med den skal av rett etter fotograferinga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 16. mai 2008 #4187 Del Skrevet 16. mai 2008 Trening, hva er det..? Jeg har aldri trent aktivt jeg. Eller; jeg var flink da jeg en liten periode bodde vegg i vegg med et treningssenter. Da var det spinning og styrke det gikk på. Men så kjøpte vi hus og flyttet til et mer avsidesliggende sted, og uten lappen var det ikke så lett å komme seg på trening. Så jeg meldte meg ut. Og siden har jeg ikke trent. Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg ikke til å gjøre det nå heller. Men jeg har ambisjoner om mange trilleturer i løpet av sommeren da. Og jeg bor et sted med mange bratte bakker, så da er iallfall det i boks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 16. mai 2008 #4188 Del Skrevet 16. mai 2008 Her blir det også bare trilleturer foreløpig. Hadde tenkt å kombinere det med styrketrening etterpå, mens vesla sover i vogna. Men hun våkner alltid 5 min etter at vogna er parkert Over sommeren skal jeg melde meg inn i treningssenter igjen og begynne med spinning og pump. Her er det magen som skal sørover Veide underlig nok 1 kg mindre enn når jeg ble gravid, når jeg veide meg hos legen for et par dager siden. Så da er det nok rett og slett slapphet som preger kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 16. mai 2008 #4189 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg kommer også inn i bunaden min, men jeg gidder ikke å ha den på i morgen. Prøv å amme i bunad da liksom. Man må jo av med hele stasen, søljer og alt, brette opp skjorta så den blir krøllete og fæl... ÅÅÅ jaaaaa, det hadde jeg ikke tenkt på Kanskje jeg skal ha på bunad hvis jeg akkurat har ammet og vi skal ut å se tog ( går rett ved her vi bor), så får det bli kjole når toget er ferdig sett... ja det tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 16. mai 2008 #4190 Del Skrevet 16. mai 2008 Her i byen har fysioterapautene i kommunen trening både for gravide og barseltrening. Er en gang i uka og man betaler 30,- gangen. Når lillebror blir 6 uker, skal vi begynne på barseltrim. Er trening for mor, men man har med babyen. Er flere nybakte mødre som skal starte sammen, så det blir sikkert kjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. mai 2008 #4191 Del Skrevet 16. mai 2008 Her skal alle mannfolka i familien ha på seg festdrakter, lillemann inkludert. Den er nok litt stor for han, men han skal ha den i dåpen om en mnd og så da får den heller være litt romslig i morgen. Jeg har bunad, men den har ikke passet på mange år. Ikke er det rom for å sy den ut heller Men jeg skal kjøpe meg ny - før konfirmasjonen til smurfen om en del år Da skal jeg ha blå nordlandsbunad. Vi har vært på 6 ukerskontroll med lillemann idag. Sterk for alderen, vokser godt, og følger sin egen kurve perfekt. Responderer bra på mammas stemme (han snudde hodet og festa blikket på meg når han lå på magen og jeg prata til han), virker rolig og trygg. Legen var og veldig fonøyd. Fin lyd på hjerte og lunger, hofter OK (men det visste vi jo) og sterke meninger - for han var ikke helt fornøyd nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. mai 2008 #4192 Del Skrevet 16. mai 2008 Lillemannen - 6 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. mai 2008 #4193 Del Skrevet 16. mai 2008 Vi har badet knotten, mannen pakka han godt inn i håndkle og skulle ta han med på stua og tørke og kose. Akkurat satt seg ned.....SPLOSJ......den ukentlige dosen bæsj, rett i fanget Stakkars gubben. Og knotten så jo så fornøyd ut da Så måtte de på badet - igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 16. mai 2008 #4194 Del Skrevet 16. mai 2008 Næmmen så skjønn, monja! Nydelig bilde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 16. mai 2008 #4195 Del Skrevet 16. mai 2008 Nydelig, monja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 16. mai 2008 #4196 Del Skrevet 16. mai 2008 Lillemann er så svett på føttene :klø: Han er skikkelig klam, og lukter fotsvette. Merkelig at så små føtter som aldri har hatt sko på kan lukte skikkelig tåfis Jeg vasker føttene hans hver morgen når jeg vasker fjes og hender, men etter noen timer i strømpebukse eller sokker er han like klam igjen. Og om kvelden lukter han like festlig Er det vanlig, eller er det bare jeg som har stinkeføtterbaby? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. mai 2008 #4197 Del Skrevet 16. mai 2008 Ingen av min har stinket under føttene, men ei venninne hadde en sånn tåfisbaby. ---------------------------- Puppet og la lillemann 21. Spent på når han våkner. Livredd for å ikke høre han, men babycall? Nei, den står bare til pynt i kjelleren enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 17. mai 2008 #4198 Del Skrevet 17. mai 2008 Hipp Hurra Gratulerer medd dagen alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 17. mai 2008 #4199 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Nydelig bilde av Knotten Monja Endret 17. mai 2008 av LaraCroft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 17. mai 2008 #4200 Del Skrevet 17. mai 2008 Her er også det meste på vei sørover *sukk*. Rumpa er bitteliten og slapp og lårene er ikke som de en gang var ... Men men, puppene og magen er ikke så aller verst da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå