Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk MT'en min i dag! Fikk prøvekjørt den med vesla, men synes det var litt vanskelig å få plassert beina hennes. Men det er vel bare erfaringen. Den virker ihvertfall veldig god å ha på!

Sendte mannen ned på soverommet for 2 timer siden for å prøve å få vesla til å sove... og etter 20 minutter hører jeg mannen snorke på babycallen :fnise:

Nå ligger han å sover med vesla på brystet.... Må ihvertfall vekke dem når jeg skal legge meg, og heller amme igjen da, for å få lagt mini.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så skjønn, marsy :hjerte:

Her ammet jeg lillemann like før 21. Så sovna han 21.15 og nå har han ligget på rommet siden da. Håper han blunder til klokka 24 eller 01.

Skrevet

Dere som har sovebabyer... har dere gjort noe spesielt for å få dem til å sove hele natten (tillegg, rutiner f.eks.)?

Er litt misunnelig...

Ammet vesla ca kl 24 i går, og så igjen 0530 og kl 0800 (og så sov hun i armkroken min til kl 11). Var den beste natta på lenge :)

Skrevet

Vi gjør ingenting. Og vi har hatt to sovenbarn. Storebror begynte å sove natt gjennom da han var 6 uker (da regner jeg 7 timer i strekk), men det gjorde lillebror alt for et par uker siden. Han sover sjelden mindre enn 5 timer, men tiden før mat på natta kan bli noe kortere. Kan ikke huske sist han ville ha mat to ganger i løpet av natta.

Skrevet

Jeg er også ikke så rent lite misunnelig... :sjenert: Her skal det fortsatt spises med 3-4 timers mellomrom, takk. Også om natten. Og klokka 6 - da er det morgen altså!!!

Skrevet

Her er det som regel fem timer i første runde, så to eller tre timer. Han legges rundt 23 og vi står som regel opp ca 10. Det funker greit, jeg sovner jo mellom ammingene og av og til under amminga også... så nok søvn får jeg jo. Jeg gleder meg til han skal sove rundt hele natta, men jeg gruer til å stå opp klokka sju bare fordi at lillemann har bestemt det :sjenert:

Skrevet

Ikke for å skremme dere jenter, men storebror her i huset sover ikke nødvendigvis gjennom hele natten ennå og han er straks 21 mnd :fnise:

Mannen hadde vært oppe med ham noen ganger i natt så jeg leverte i bhg i dag. Nå ligger pappa og datter oppe på soverommet og snorker :hjerte:. Hun fikk mat 6.30 så hun våkner vel for litt påfyll ganske snart :)

Tuppa sover heller ikke gjennom natten, men får mat 1-2 ganger mellom siste måltid kl 22.30 og kl 09. Dette er himmel for meg, men vet det kan forandre seg ganske så snart. Likevel så er jeg uthvilt ettersom jeg legger meg før kl 23 og får som regel minimum syv timer søvn.

I dag kommer det en mann for å hente tv-benken jeg la ut på finn i går kveld. Vi har fått ny sofa og kjøpt inn nytt stuebord og tv-skjenk. Nå må vi få opp noen fine lampetter og noen liftgardiner så blir det bra. Skikkelig hjemmekino i den dele av stua :fnise:

Ha en super dag, jenter!

Skrevet

Nå er det forresten bare et par uker til jeg begynner med situps og trening :hoppe:. Venter til tulla er seks uker ;)

Skrevet

Jeg kan begynne med litt trening nå jeg, men sliter sånn med at bekkenet krangler enda :sur: Så de trilleturene jeg drømte om er blitt noget amputert :sur:

Idag er det 6 ukers kontroll for lillebror. Veiingen gjorde vi unna i går så da har vi bedre tid idag. Helsesøsteren vår kom og titta på han i går da vi var der og han sprakk opp i det gliset til henne :hjerte: Tror nesten hun ble litt rørt jeg. Men hva er vel skjønnere enn babysmil? Hadde han bare orket å smile til meg....

Vi la han klokka 21 i går og han sov til klokka 02. Så fikk han mat og sovna igjen klokka 03. Klokka 8 var det påfyll igjen og nå sover han søtt i bag'en sin.

Skrevet
Nicky, du kan ta kontakt direkte med en manuell terapeut, det gjorde jeg (altså Barneklinikken) og kom inn ganske kjapt :)

Jeg må gjøre det, for natten her i heimen var aldeles pyton. :(

Skrevet
Nå er det forresten bare et par uker til jeg begynner med situps og trening :hoppe:. Venter til tulla er seks uker ;)

kan man trene magen etter 6 uker altså.? babybøkene mine sier man skal vente til 4-5 måneder... ?

Skrevet

Nicky, om du bor i Oslo så kan jeg anbefale en manuell terapeut.

De vil gjerne man skal vente til etter seks ukers kontrollen for at kniping og alt der nede er ok. I tillegg så skal man drøye med situps tilmagemusklene har trukket seg sammen igjen. Mine er mer eller mindre på plass nå.

Jeg skal nemlig bli hot tobarnsmamma til sommeren :sexy:

:fnise:

Skrevet

Opp hver 3. time i natt også her... Kl 23.30, 02.45 og 05.45. Så sov han til kl 06.45, og da var han lys våken gitt. En liten skvett mat til, så opp i senga med mamma for å prøve å drøye litt til. Og så sov han plutselig til 10.30, så da er jeg sånn noenlunde uthvilt likevel.

Men om han ikke sover hele natten så er han eksemplarisk på dagen da. Nå ligger han på sofaen og pludrer og koser seg, han er blitt SÅ flink til å ligge alene! Han bare koser seg og ser ut av vinduet eller rundt i rommet, er helt stille eller kommer med små koselyder i blant. Så dormes det litt, så fektes og sprelles det litt, så vil han ha litt selskap og underholdning - og blid og fornøyd er han stort sett hele tiden. Han smiler utrolig mye, og gjør stadig forsøk på å le... Kommer noen rare lyder som minner om latter - han er så søt da, hehe :rødme: Iblant tar han seg en lur på opptil 2-3 timer, så da får jeg gjort masse i huset eller slappet av hvis jeg vil.

Håper denne gode dag-trenden fortsetter, så skal jeg ikke klage mer over nettene jeg... Han har forresten såvidt begynt å sove lenger når vi legger han på kvelden - vi legger han ofte rundt 21.30 (spiser ca kl 20.00) og da har det hendt et par ganger de siste dagene at han har sovet over måltidet kl 23.00 og sovet helt til 01.30. Så det kan jo hende noe er på gang med nattesovingen også *krysse fingre*

Jeg begynte med trening på dagen 6 uker etter fødsel, men har vært forsiktig med magetreningen. Begynte litt rolig, men det har gått smertefritt (bortsett fra ekstremt dårlig kondis, selvsagt...). Nå trener jeg for fullt som før fødsel (spinning, jogging, aerobic, styrketrening) 4-5 dager i uken, men gjør fortsatt ikke rette situps. Bare planken og skrå situps. Venter litt til tror jeg, kjennes ikke ut som det har grodd heeelt sammen foran... Bedre å være føre var!

Nei, nå må jeg vaske bunadskjorta mi. Den ser ikke ut, fant jeg ut, nå som jeg for EN GANGS SKYLD tok frem bunaden for inspeksjon dagen før og ikke en halvtime før barnetoget går på 17. mai som jeg pleier ;)

Lillegutt har også fått bunad (jaja, festdrakt da) må vite... Og pappaen sin splitter nye henter vi i dag, så da blir vi i bunad i morgen alle tre! Gleder meg, det blir stas :Nikke:

Skrevet

MzS, så fine dere kommer til å bli! Vi har også bunad, mannen, storebror og jeg. Lillesøster er ennå uten ;).

Guri, så flink du er til å trene! Er mannen hjemme med lillegutt da, eller er du så tøff at du tar ham med på barnepass allerede?

Skrevet
Dere som har sovebabyer... har dere gjort noe spesielt for å få dem til å sove hele natten (tillegg, rutiner f.eks.)?

Er litt misunnelig...

Jeg har hatt 2 ikke-sovebabyer før. Da var det pupp, 30-60min søvn, pupp, 30-60min søvn stort sett gjennom hele døgnet de første månedene. I tillegg har jeg en mann som jobber borte 4 uker og er hjemme 4 uker, så det var slitsomt til tider. Men vi overlevde da, og ting tok seg på tak etterhvert. Man må bare ha den innstillingen at dette skal vi klare, og ha tro på at det blir bedre. Vi brukte aldri noe tillegg, og rutinene kom ikke før de bikket halvåret ca.

Begge var også rundt 15mnd før de sov sin første natt gjennom. (Mer enn 6 timer sammenhengende).

Så det er fryktelig uvant når vi nå har fått en lillebror som plutselig sover 2,5 time på dagtid.

Skrevet
MzS, så fine dere kommer til å bli! Vi har også bunad, mannen, storebror og jeg. Lillesøster er ennå uten ;).

Guri, så flink du er til å trene! Er mannen hjemme med lillegutt da, eller er du så tøff at du tar ham med på barnepass allerede?

Pappa er hjemme med lillegutt foreløpig - tror faktisk ikke de tar imot så små barn i barnepassen (?). Så drar han og trener mens jeg er hjemme etterpå. Funker fint - og treningen har fått enda et positivt aspekt etter jeg ble mamma. Det er helt og fullt min egen tid, den eneste stunden på dagen der jeg kan konsentere meg om, bry meg om og bruke energi på kun meg selv! Det er sååå deilig - og gir masse overskudd etterpå! Anbefales på det varmeste, selv om dørstokkmila kan være lang som småbarnsmor til tider ;)

Bunadfamilier begge to i morgen vi da jo! :flagg: Tenker dere er litt av en stilig bunadfamilie dere også da ja :)

Flere enn meg som syns bunad på menn er utrolig stilig eller? Syns rett og slett nesten det er litt sexy jeg... Men det er mulig jeg er litt rar :fnise: Gleder meg så til å se mannen i øst-telemarkbunaden i morgen!

Skrevet

Gleder meg til det, ja...men nå har vi to barn så da må treningen i hvertfall ventes med til eldstemann er lagt så man kun har én å ta seg av ;)

Skrevet

Jepp, krever nok enda mer planlegging og tilrettelegging når man har flere småtroll ;) Men det går jo an å forsøke etter leggetid for eldstemann i tilfelle?

Æsj, nå regner det her. Også jeg som skulle pynte litt på hagen før 17. mai... Jaja. Får surfe videre i stedet da, så synd :sjarmor:

Skrevet
Nicky, om du bor i Oslo så kan jeg anbefale en manuell terapeut.

De vil gjerne man skal vente til etter seks ukers kontrollen for at kniping og alt der nede er ok. I tillegg så skal man drøye med situps tilmagemusklene har trukket seg sammen igjen. Mine er mer eller mindre på plass nå.

Jeg skal nemlig bli hot tobarnsmamma til sommeren :sexy:

:fnise:

Desverre... Vi flyttet fra oslo for to år siden. :( Nå bor vi to timers kjøring unna, men det er ikke verre enn at vi kjører det fra tid tiil annen. Både jeg og mannen har jobber som ofte tar oss inn dit samt at vi har jo nesten hele nettverket vårt i Oslo.

Mine muskler er på plass igjen, så da setter jeg i gang på tirsdag. da er lillegutt 6 uker. Får starte litt pent med pilates.

Beklager å måtte si dette til deg, men du kan spare deg treningen. Etter de bildene jeg har sett av deg, er du allerede en hot tobarnsmamma! *misunnelig*

Skrevet

Og hvordan vet man at musklene er på plass igjen? :blond: Det er snart ni uker siden mitt KS, og jeg vet ikke om jeg kan begynne å ta situps snart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...