Kykkelikokos Skrevet 14. mai 2008 #4121 Skrevet 14. mai 2008 Vi skal ha dåp 8. juni. Blir i kirken her vi bor, selv om vi ikke har noe relasjon til den (vi er innflyttere). Nå har vi fått time hos manuellterapaut 3. juni. Håper at han kan hjelpe oss. Snuppa har begynt å gråte i søvne nå også, og det skjærer i mamma og pappahjertet.. Og i natt sov hun utrolig dårlig. Måtte ta henne opp i sengen kl 01:30. Det er ikke normalt her i gården. Vet ikke hva klokken var da jeg la henne opp i sin egen seng for natten, men det var vel sikkert ikke så lenge før vi måtte hente henne tilbake. Men hun har ligget og sprellet og pludret og kost seg masse på et håndkle på badegulvet mens jeg dusjet i dag da. Tok av henne bleie og alt, så lå hun og riktig så koste seg der og tisset masse på håndkle til jeg var ferdig i dusjen Skal hilse så mye fra -Ea-, forresten. Hun har fått virus på PC'en sin, så hun er PC-løs om dagen.
Catus Skrevet 14. mai 2008 #4122 Skrevet 14. mai 2008 Bippe: Jeg har ikke formsydd selv, men har veldig lyst på en Beco 4th generation. De er ute av produksjon nå, men det er den jeg vil ha . For meg er det viktig at ryggen er lang så den kan brukes en stund, samtidig vil jeg ikke har så masse lommer og stæsj på den. Jeg har prøvd Ergo og den passer ikke min kropp. Tror det er litt sånn hipp som happ hva man velger. Det blir nok uansett bra Takk for svar, Murmel. Ut fra bildene av deg kan jeg se at vi to har ganske ulike kropper. Så det kan jo være at Ergo'en passer bedre til meg? *håper* Det er nok iallfall den jeg mest har lyst på, så vi får nesten bare prøve og se hvordan det går. ------------- 6-ukers kontroll har jeg ikke time på før 19.juni. Så det blir mer en 10-ukers kontroll på meg også. Jeg skal til gynekologen som fulgte meg opp under svangerskapet, så jeg regner med at det blir en GU på meg. Men det synes jeg egentlig bare er bra, for jeg vil være sikker på at stingene har forsvunnet og at alt ser greit ut der nede. Ellers har jeg ikke tenkt så mye på prevensjon. I og med at stingene ikke er 100 % grodd enda, har vi ikke hatt noe aktivitet i senga. Men jeg regner med at det blir Cerazette eller en type spiral. Må nesten høre hva gyn. anbefaler meg. Det blir iallfall ikke aktuelt å unnvære prevensjon, for jeg har IKKE planer om å bli gravid igjen med det aller første. Vil helst vente slik at det blir ca tre år i mellom. Når det gjelder dåp blir det ikke noe av for vår del. Mannen min er ikke norsk og det blir litt kunstig for ham dersom vi skal stå i kirka og love å oppdra Junior i den kristne tro. Så vi dropper hele greia. Det er mulig det heller blir en eller annen type navnefest på oss. De arrangerer navnefest i byen her i oktober (gjennom HEF), så vi får vurdere om vi skal bli med på det i stedet. Det hadde jo vært koselig å markere det på en eller annen måte iallfall. Vi får se hva det blir til.
Murmelmy Skrevet 14. mai 2008 #4123 Skrevet 14. mai 2008 Bippe, det blir sikkert supert! Og som sagt så taper de seg ikke noe særlig i verdi om du skulle ville selge den
Murmelmy Skrevet 14. mai 2008 #4124 Skrevet 14. mai 2008 Når man inviterer til dåp, setter man opp kl.slettet til gudstjenesten eller festen? og når er gudstjenesten?
Trampe Skrevet 14. mai 2008 #4125 Skrevet 14. mai 2008 Vi skal ikke ha noen stor dåp, så vi har ikke laget invitasjoner... bare informerer familie og faddere om dato og tidspunkt, så ordner det seg. *lat* Du må hilse til -Ea- Kykkelikokos, jeg tenkte på henne i morges faktisk!
~Capricorn~ Skrevet 14. mai 2008 #4126 Skrevet 14. mai 2008 (endret) Vi er ferdige med dåpen alt vi Hadde nå i pinsen. Lagde innbydelser på www.japanfoto.no. Brukte bare sånne takkekort, fant et fint bilde av snuppa og skrev når og hvor det skulle være. Og at vi selvfølgelig hadde bestilt sol *fjernet bilde* Endret 25. juli 2008 av ~Capricorn~
Kykkelikokos Skrevet 14. mai 2008 #4128 Skrevet 14. mai 2008 Så nydelig liten tulle, ~Capricorn~! Vi trengte bare 7 invitasjoner, så jeg laget dem selv. Bilde Bilde Bilde
~Capricorn~ Skrevet 14. mai 2008 #4129 Skrevet 14. mai 2008 Absolutt nydelig, Capri Takk :rødme: Så nydelig liten tulle, ~Capricorn~! Vi trengte bare 7 invitasjoner, så jeg laget dem selv. Bilde Bilde Bilde Takk :rødme: Kjempefine invitasjoner da
monja Skrevet 14. mai 2008 #4130 Skrevet 14. mai 2008 Så nydelig dåpsbarn, Capri Og superflotte invitasjoner, kykkelikokos
monja Skrevet 14. mai 2008 #4131 Skrevet 14. mai 2008 I morgen skal lillemann veies og måles. Gjør det litt skikkelig i morgen når han er akkurat 6 uker, for da slipper vi på fredag, da skal vi på 6 ukerskontroll.
April Skrevet 14. mai 2008 #4132 Skrevet 14. mai 2008 Når man inviterer til dåp, setter man opp kl.slettet til gudstjenesten eller festen? og når er gudstjenesten? Jeg skrev i invitasjonene at Christian bla bla døpes i bla kirke søndag 20. juli kl.11 og at bla bla er velkommen til lunsj, kaffe og kaker etter seremonien. De som vi har bedt til kaffen ba jeg til kl. 15.30. Christian veide i dag 5100gr, var 56,5 cm lang og hodeomkrets var 39cm. Så han vokser bra! Var hos legen også og han var fornøyd, alt var som det skulle. Jeg skal også til gynokologen som fulgte meg under svangerskapet, så jeg håper egentlig jeg får en gu. Syns det er greit å ha sjekket der nede. Stingene er det lenge siden jeg merket noe til. Var ikke vondt å ha sex, men det var liksom ikke sånn wow heller Får håpe det tar seg opp Flott dåpsjente og invitasjoner ja
Trampe Skrevet 14. mai 2008 #4133 Skrevet 14. mai 2008 Nydelig jente, Capricorn! :-D Og flotte invitasjoner! Nesten så jeg får lyst til å lage invitasjoner, men jeg har egentlig bestemt meg for at jeg ikke gidder... og det er jo under en måned til dåpen, så de burde vært ute for lenge siden hvis vi skulle sendt ut noen. Nå sitter en fornøyd liten mann i vippestolen og gliser til mamman sin Han er så festlig, han er aldri i ro! Armer og bein går konstant
MzS Skrevet 14. mai 2008 #4134 Skrevet 14. mai 2008 For noen nydelige små tuller dere har, Capricorn og Kykkelikokos :rødme: Nesten så jeg begynner å ønske meg ei lita jente også jeg, hehe... Stortrives med verdens beste veslegutt altså, men hadde jo vært stas med ei lita snuppe etterhvert også Vi skal ha dåp 20. juli. Litt sent, men det var det eneste som var ledig i stavkirken der vi bor. Ville gjerne ha det der, siden både jeg og pappaen er døpt der og vi giftet oss der. Send over noen kreative vibber til meg da Kykkelikokos - de invitasjonene var jo helt fantastiske! Så flink du er! Har jo litt tid på meg da, så jeg får se hva jeg får tenkt ut og puslet sammen... Men SÅ bra blir de nok uansett ikke Skal bare lage 7 stk jeg også faktisk, så da går det jo an å legge litt arbeid i dem. Bæretøy ja... Her skal det hvertfall IKKE bæres, det syns han er noe stort tull. Har ikke fått brukt hverken Moby Wrap'en eller Babybjørnen noe særlig, han blir misfornøyd etter bare noen minutter. Kanskje han syns det blir bedre etterhvert. Han har forresten også plutselig begynt å mislike å ligge på brystet/skulderen vår også, han bare kaver og sutrer. Han blir skikkelig furten hver gang vi skal få han til å rape, så nå prøver vi å finne alternative rapestillinger. Flere som har det sånn at babyen ikke vil ligge på brystet lenger? Rare greier, trodde liksom alle babyer skulle like det jeg da...
Kykkelikokos Skrevet 14. mai 2008 #4135 Skrevet 14. mai 2008 Vi har motsatt problem, hun vil helst ikke ligge flatt i armene våre. Ang. bæreanretninger, så hjelper det ofte å gå litt i starten når man prøver å vende dem til å bruke dem. Men grunnen til at han blir sinna etter kort til i babybjørnen, kan jo være fordi han er sliten?
MzS Skrevet 14. mai 2008 #4136 Skrevet 14. mai 2008 Vi har motsatt problem, hun vil helst ikke ligge flatt i armene våre. Ang. bæreanretninger, så hjelper det ofte å gå litt i starten når man prøver å vende dem til å bruke dem. Men grunnen til at han blir sinna etter kort til i babybjørnen, kan jo være fordi han er sliten? Har bare prøvd babybjørnen litegrann, tror ikke han kan ha rukket å bli sliten... Med MobyWrap'en går og gynger jeg hele tiden for å roe han, men han ser ut til å bli stresset av å bli holdt fast på en måte. Han bare strekker seg bakover og kaver og stresser, og begynner å gråte etterhvert. Men det kan jo bli bedre etterhvert.
monja Skrevet 14. mai 2008 #4137 Skrevet 14. mai 2008 Min vil ikke bli bært han. Da blir han spinnvill. Sånn var storebror og så jeg må ha med vogn overalt....jaja.... Nå er ett stykk nybadet lillemann i seng. For første gang har vi tatt ut vognbag'en fra vugga hans, for nå er han blitt så stor at han bør klare å ligge rett i vuggen. Så nå er han badet, matet og fått litt sukkervann innabords. Tror han hadde litt magetrøbbel idag og sukkervann funka bra. Lagde det litt sterkt da. 1 dl vann og 1 ss sukker. På barsel bruker de 1 ss sukker på 1 liter vann.
LaraCroft Skrevet 15. mai 2008 #4138 Skrevet 15. mai 2008 God morgen:) Idag våknet vi opp til fint solvær - etter en noe trøblete natt og kveld. Lillegutt ville ikke sove i det hele tatt, sovnet ved brystet, men med en gang vi legger han ned i egen seng så våkner han. Og så overtrøtt som han blir utover kvelden da... Så vi holdt på til kl var elleve på å legge han, da endelig la han seg til ro. Kan det ha noe med å gjøre at da la vi oss selv også - at han merker at vi ligger i samme rom?? Det er nesten så jeg tror det... Et annet spm jeg har - hvordan renser/vasker dere ørene på barna? Er så redd for å gjøre noe galt jeg, så jeg har ikke renset ørene hans enda, men tenker at det snart er på tide:)
Nicky B Skrevet 15. mai 2008 #4139 Skrevet 15. mai 2008 Helskjønne snupper, Kykkelikokos og Capricorn! :rødme: Og utrolig fine invitasjoner, Kykkeli! Vi skal ikke ha dåp vi, men en navnefest etterhvert. Hverken faren eller jeg er medlem av statskirken. Vi hadde navnefest for frøkna samtidig som vi giftet oss sist. Fant ut at det var mer praktisk i stedet for å ha to selskaper rett etter hverandre med de samme menneskene... Var utrolig koselig! Skal på 6 ukers kontroll 27 mai og håper inderlig at spottingen har gitt seg til da. Kan ha et par spottefrie dager, så er det pån igjen i noen dager før det er fri igjen. Slitsomt! Lurer på om det kan være noe feil med veslegutt? Han er så fryktelig sint og utilpass når han er våken. Bare kaver og vrir seg og gråter eller sutrer. Han er kun fornøyd når han har puppen eller flaska i munnen eller sover. Fryktelig trist! Sånn har det vært mer eller mindre hele tiden, men det har forverret seg nå rundt 1 måneds dagen hans. Ikke snakk om at han kan ligge rolig for seg selv og observere verden nei. Tidligere har jeg vært litt ammepoliti og tenkt mitt i møte med kvinner som sier de har problemer med ditt og datt, men nå spiser jeg i meg alt jeg har tenkt. For her sliter jeg nå faktisk med ammingen. Det som gikk så smertefritt med frøkna. Men nå tror jeg at jeg har rett og slett ikke nok eller at melka er for "tynn". Har håndboka til ammehjelpen og i henhold til den, eksisterer ikke slike problemer. Men jeg har lagt til veslegutt ofte (hver time enkelte dager. Og jeg har pumpet når han sover slik at mengden skal øke) Men etter å ha tømt begge puppene grundig, er han fortsatt sulten og skriker og hyler enda verre. Da har han fått litt tillegg og spiser da glatt alt fra 50 til 110 ml... Han sliter med luft og gulper når han raper. I går ble jeg faktisk obs på at han gulpet gjennom nesa. Har lest om silent reflux og syns at han har mye av symptomene på det... Huff. Dette ble rotete, men innlegget blir så langt skal jeg skrive alt. Skal ringe helsestasjonen. Men helsesøster biter vel hodet av meg når hun får høre at han får litt tillegg.... :gråte:
monja Skrevet 15. mai 2008 #4140 Skrevet 15. mai 2008 Så leit at du sliter, Nicky. Lillegutten din og lillegutten min høres ut som om de er ganske like. Selv om lillemannen min suger tom begge puppene er han fortsatt sulten, men det er bare på kveldene. Så jeg bruker å gi han pumpet melk på flaske i tillegg sånn at det legger seg litt fortere i magen hans. Da blir han som regel fornøyd, men det må til alt mellom 50 og 80 ml. Jeg aner ikke hvorfor det er sånn, men jeg har testet med pumpa etter at han ga opp på kvelden og da er det enda masse melk igjen. Lurer på om problemet er at det ikke kommer fort nok jeg :klø: Han sliter ikke med lufta, men det gulpes en del her. Og så hikker han....og på de første 3 - 4 hikkene gulper han en del. Også gjennom nesa, men helsesøster mente det var kun fordi han hadde spist for mye. Vi skulle ikke bekymre oss for reflux av noe slag for til det gulpa han ikke nok til tross for at det kommer litt etter hvert måltid. Har du veid han for å se hvordan han legger på seg? Da får du jo en pekepinn på hvordan han spiser. Synes ikke du skal være redd for å gi tillegg jeg. Hovedsaken er at han er fornøyd og mett. Men jeg er kanskje ekstra liberal siden storebror var 100% MME barn fra han var 7 uker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå