MzS Skrevet 13. mai 2008 #4101 Skrevet 13. mai 2008 Jeg begynte med minipiller etter 6ukers kontrollen med de to store, og mensen har jeg ikke fått tilbake før over ett år etter fødsel, så ja det kan du. Flott! Da begynner jeg i morgen
Gjest imli Skrevet 13. mai 2008 #4102 Skrevet 13. mai 2008 Jeg må snart på 6-ukers kontroll... Og jeg kommer til å kreve GU - vil ikke prøve meg på noen sprell i senga før en lege har sett på arret mitt. Føler at jeg ser helt maltraktert ut der nede, og har ikke lyst til at hele greine skal revne opp igjen... Blir nok ikke noe prevensjon på meg heller. Har aldri brukt noen form for prevensjon bortsett fra kondom, har angst for sånne hormon-greier, så p-piller er ikke noe for meg. Vi får ta frem gummi'n Har lurt på å prøve å tempe... Og så har vi ikke tenkt å vente sånn altfor lenge med nummer to. Kommer nok til å kutte all prevensjon fra høsten av, om ikke akkurat prøve aktivt.
monja Skrevet 14. mai 2008 #4103 Skrevet 14. mai 2008 Akkurat nå ligger lillemann ved siden av meg på sofan og spreller. Vi har puppet, gulpet, kost masse, skifta til tørre klær og nå koser han seg på sofan. Han har glist skikkelig til meg og Tenk at han er 6 uker gammel i morgen :dåne:
LaraCroft Skrevet 14. mai 2008 #4104 Skrevet 14. mai 2008 Lillegutt er 1 mnd idag :love: - det har gått fort det Etter å ha holdt mor våken i noen timer, siden han ligger og stønner og jamrer seg for å få ut både luft og bæsj, ligger han nå alene i sengen vår og sover - endelig:) Så da får jeg se om det blir noe søvn på meg også. Men jeg må evt ta den på sofaen jeg da, siden han lager så mange lyder jeg våkner av Igår bar jeg han på magen for første gang - har fortsatt både vondt i mage og rygg etter fødselen - så har drøyd med å prøve babybjørnen vi har arvet. Men igår ville jeg altså prøve den og lillegutt koste seg der. Han sovnet etter bare kort tid inntil mammas bryst
April Skrevet 14. mai 2008 #4105 Skrevet 14. mai 2008 Da har jeg fått bestilt time til 6 ukers-kontroll. Hadde ikke time før 16. juni, så det blir vel mer en 10 ukers kontroll. Ja, ja jeg visste jo at det tok tid å få time der. Men hun som tok telefonen spurte om jeg var i fin form og det er jeg jo og da sa hun at det ikke gjorde noe om det gikk så lang tid. Regner med jeg skal ha GU, han snakket om det i begynnelsen av svangerskapet hvertfall. Ville ta de vanlige prøvene og det er jo greit. Noen prevensjon er det ikke her i gården, annet enn hopp-av-i-svingen metoden Men jeg har tenkt å ta i bruk Ladycomp`n min. Da burde jeg kanskje hatt mensen først forresten. Sist fikk jeg den jo igjen etter 3 mnd, er vel like "heldig" denne gangen tenker jeg
LaraCroft Skrevet 14. mai 2008 #4106 Skrevet 14. mai 2008 Her blir 6 ukerskontrollen om to uker... Men hva er forskjellen på kombinasjonspillen og mini pillen??? Har brukt kombipillen tidligere og er fornøyd med det merket jeg bruker, har ikke merket noen bivirkninger, derfor tenkte jeg å starte på den på nytt... Det går vel bra det??
Murmelmy Skrevet 14. mai 2008 #4107 Skrevet 14. mai 2008 Sex? Hva er det? Da har jeg fått time til 6 ukers kontroll 9. juli . Godt det ikke er noe som haster Pondusa: Prøv samme knytemetode, men med sjallengdene inni det du tar rundt livet, slik som det her. Da blir frontpanelet lekkertsmekkert :. Nydelig bilde av dere Bippe: Jeg har ikke formsydd selv, men har veldig lyst på en Beco 4th generation. De er ute av produksjon nå, men det er den jeg vil ha . For meg er det viktig at ryggen er lang så den kan brukes en stund, samtidig vil jeg ikke har så masse lommer og stæsj på den. Jeg har prøvd Ergo og den passer ikke min kropp. Tror det er litt sånn hipp som happ hva man velger. Det blir nok uansett bra Takk for komplimenter jenter. Det gjør godt for en postgravid sjel (og kropp)
Murmelmy Skrevet 14. mai 2008 #4108 Skrevet 14. mai 2008 Jeg kommer forresten til å få satt inn en kobberspiral. Hadde det etter mini også, men tok den jo raskt ut igjen
Gjest imli Skrevet 14. mai 2008 #4109 Skrevet 14. mai 2008 Fem uker gammel i dag Men sove i egen seng klarer han neimen ikke... Er så lei av å ligge med en unge på armen hver natt - sover elendig...
Murmelmy Skrevet 14. mai 2008 #4110 Skrevet 14. mai 2008 Fem uker gammel i dag Men sove i egen seng klarer han neimen ikke... Er så lei av å ligge med en unge på armen hver natt - sover elendig... Tulla her sover ikke alene om natten her hun heller . Hun ligger ved siden av meg så jeg bare kan slenge over puppen når hun er sulten. Resultatet er en jente som sover i ett strekk fra kl 22-09 med maks 2 matpauser. Ganske deilig synes nå jeg. Ja, jeg er lei av å ligge på siden eller fryse på den ene armen, men om ikke lenge kommer varmen og da klager vi på det også
Murmelmy Skrevet 14. mai 2008 #4111 Skrevet 14. mai 2008 Og imli, tro det eller ei men om et halvt år så kommer du til å savne den tiden T var lykkelig bare han fikk være intil deg . Om ikke mange ukene så kommer han til å løfte hodet og styre og stelle hver gang han ligger på magen din (eller mannens). Ikke like kos da
Trampe Skrevet 14. mai 2008 #4112 Skrevet 14. mai 2008 LaraCroft: Det er bare minipillen Cerazette som kan brukes mens du ammer. Vanlige p-piller kan ikke brukes under amming! Er det bare jeg som synes at sex er himla vondt?? Det stikker og brenner og svir, til tross for glidemiddel og alt. Har ikke lyst på sex jeg nå når det gjør så vondt. Vi har prøvd oss et par ganger, og det er like vondt hver gang Og jeg har jo ikke født engang!!! Lillemannen min er to måneder gammel i dag :-D Vi skal på dåpssamtale på kirkekontoret.
pondusa Skrevet 14. mai 2008 #4113 Skrevet 14. mai 2008 Takk for linken Murmelmy. Var jo sånn jeg hadde sett bilde av inne på TT, så jeg har ligget å spekulert hele natten på hvordan jeg måtte gjøre det. Nå har lillebror sovet fra ca kl 9, og han har ikke spist siden 8.30. DET kjennes godt akkurat nå.
monja Skrevet 14. mai 2008 #4114 Skrevet 14. mai 2008 Her soves det og nå. Jeg måtte pumpe meg, og akkurat da jeg var ferdig med det våkna han ja. Typisk. Men han fikk ca 80 ml på flaske og da var han i drømmeland igjen
Murmelmy Skrevet 14. mai 2008 #4115 Skrevet 14. mai 2008 Nå blir det plutselig dåp 22. juni . Må kjøpe innbydelser i dag jeg da...
LaraCroft Skrevet 14. mai 2008 #4116 Skrevet 14. mai 2008 LaraCroft: Det er bare minipillen Cerazette som kan brukes mens du ammer. Vanlige p-piller kan ikke brukes under amming! Ja men da er jo saken grei:) Tusen takk Trampe:)
LaraCroft Skrevet 14. mai 2008 #4117 Skrevet 14. mai 2008 Ja når dere allerede har startet snakket om dåp.... Her blir det ikke dåp før til hsøten, og da er jo lillegutt allerede blitt en del mnd`r. Men det får så være. Siden hele slekten bor i sør så blir det slik, vi drar heller sørover vi - siden vi bare er tre stk. Og siden vi får sponset hele dåpen, gjør jo det absolutt ingenting Og vi ønsker begge å ha dåp i kirken hvor vi kommer fra (samme sted), så da er jo saken grei. Det eneste er at stedet er så lite at det bare er gudstjeneste en gang i mnd - derfor blir det ikke før til høsten, pga ferier og andre ting som har oppstått. Håper da bare dåpskjolen passer - det er en 100 år gammel kjole som hele familien min har døpt seg i:)
monja Skrevet 14. mai 2008 #4118 Skrevet 14. mai 2008 Nå blir det plutselig dåp 22. juni . Må kjøpe innbydelser i dag jeg da... Samme dagen som oss det. Invitasjoner er sendt og vi skal bestille koldtbord idag.
monja Skrevet 14. mai 2008 #4119 Skrevet 14. mai 2008 Ja når dere allerede har startet snakket om dåp.... Her blir det ikke dåp før til hsøten, og da er jo lillegutt allerede blitt en del mnd`r. Men det får så være. Siden hele slekten bor i sør så blir det slik, vi drar heller sørover vi - siden vi bare er tre stk. Og siden vi får sponset hele dåpen, gjør jo det absolutt ingenting Og vi ønsker begge å ha dåp i kirken hvor vi kommer fra (samme sted), så da er jo saken grei. Det eneste er at stedet er så lite at det bare er gudstjeneste en gang i mnd - derfor blir det ikke før til høsten, pga ferier og andre ting som har oppstått. Håper da bare dåpskjolen passer - det er en 100 år gammel kjole som hele familien min har døpt seg i:) På øya hvor vi bor er det og gudstjeneste, men ikke nødvendigvis dåp, annahver uke, men i sommer dabber det av gitt. I hele juli er kirka stengt bortsett fra ved bryllup. Så vi valgte kirka inne i byen vi kommer fra (det er bare 3 mil dit da) så da blir gutta våre døpt i hver sin kirke, men pytt pytt. Tør ikke vente til høsten sånn som han her vokser. Storebror var nesten for stor for kjolen da han var 3 mnd så da er det greit å ta det nå. Skjønner godt at dere reiser til stedet dere er fra. Det hadde nok vi og gjort.
Trampe Skrevet 14. mai 2008 #4120 Skrevet 14. mai 2008 Lillemannen her døpes uka før han er tre måneder, og kjolen syr vi i str 74. Mannens kjole er stygg og kjolen jeg ble døpt i er allerede for liten... så da blir det ny kjole på småtten her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå