Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her bæsjer vi hver 7. - 10. dag når for tiden. Ble nesten en lettelse å ikke skifte etter hver eneste mating :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 200m til bhg og planen er å gå med ungene utover våren og sommeren. Da knyter jeg smule på magen tenker jeg, og har hendene fri til å ta med klærne til storungene. Så slipper vi å drasse med vogna frem og tilbake også.

Bæsj ja. Her kommer det en liiten dært nesten etter hver mating. Blir mange bleieskift ja. Vi er ikke kommet i gang med tøybleiene, men jeg håper over 17.mai at vi er i gang. Må få lanolisert noen ullbukser, og så venter vi på flere brettiser fra nøstebarn. Da kan smule tåle og ligge noen minutter ekstra med bæsj i bleien, siden den absorberes mer opp i tøybleien.

Skrevet

Elle: tror ikke det er mange butikker som selger mei tai, men sjekk på Tett Inntil :). Det arrangeres bæretreff hvor man går for både det sosiale og det å kunne teste ut nye bæretøy før man kjøper og få veiledning :). Er et treff i Lillestrøm neste uke ;)

Her er snuppa et par dager i ringslynge

I mei tai

Elastisk sjal (som er ca 5 meter ;))

Skrevet

Har ikke startet med tøybleier vi heller Pondusa. Akkurat nå så orker jeg ikke med all den bajsen :fnise:

Skrevet

Nydelige bærebilder Murmelmy. Ser ut til at Maia stortrives der.

Skrevet
Nydelige bærebilder Murmelmy. Ser ut til at Maia stortrives der.

Takk :)

Det er virkelig ikke vanskelig å knyte på seg bæretøy bare man er tålmodig, tør og har et speil om man er alene ;)

Skrevet

Så nydelige bilder, Murmelmy :hjerte:

Hvem skulle tro at du nettopp har født? Du er jo råflott jo.

Skrevet

Da er lillemann i seng etter 70 ml på flaske, pupp, pupp og enda mer pupp. Det virker ikke som om han blir fornøyd med bare pupp, så vil lurer inn en skvett som går fortere ned i magen på kvelden. Men det er mest pupp da, og etter en 3 - 4 timer roer han seg.

Skrevet

Hvor lenge kan man bruke slike bæresjal/seler da?

Skrevet

Jeg har sett bilder av folk som har femåringer i bæreseler a la meitai, så de kan man visst bruke lenge. Ikke det at jeg skjønner behovet for å ha en femåring på ryggen jeg da.

Hver 7. - 10. dag Monja??? Er det vanlig?? Nå har han ikke bæsja siden i går, og jeg sjekker bleien stadig vekk, det er nemlig ikke normalt her i gården... men han fiser noe innmari. Og det stinker noe veldig :sprettoy:

Jeg skal på seksukerskontroll i morgen. Tenkte å få legen til å sjekke navlen til lillemann samtidig. Den blir bare verre og verre.

Skrevet

LaraCroft: Babyhawken jeg kjøpte kan man visst bruke fra nyfødt til 18 mnd, eller opp til 3 år hvis de har armene utenfor står det på nettsiden. Det er også andre mei taier som er beregnet for barn fra 1 år og oppover så vidt jeg har sett.

Men hvor gjør man av beina til disse små i en MT? Kan jo ikke brette dem ut til sidene som med større barn (eller kan man det?)?

Skrevet

Lillemann sitter som en frosk i meitaien, og han elsker det :) Han satt jo sånn i magen hele tida, og han krøller ofte beina opp under seg når han ligger på magen, han blir rolig i den stillinga. Det kalles vel ganske enkelt froskestilling.

Skrevet

Kniiiiiip kniiiiiip kniiiiiip ;)

Husker dere å knipe jenter? Jeg har vært flink nå siste uka ihvertfall :jepp:

Skrevet

Jeg ser heller ikke behovet for å ha en femåring på ryggen, men det er greit å ha om storebror her blir sliten når vi er på tur og han ikke har vogn :Nikke:. Da blir MTen som en mindre og nettere utgave av en bæremeis ;)

Skrevet
Hver 7. - 10. dag Monja??? Er det vanlig?? Nå har han ikke bæsja siden i går, og jeg sjekker bleien stadig vekk, det er nemlig ikke normalt her i gården... men han fiser noe innmari. Og det stinker noe veldig :sprettoy:

Det er veldig vanlig. Barn som får morsmelk kan ha veldig variabel avføring. 3 - 10 dager mellom bæsjbleier er ikke uvanlig. "Morsmelkbarn" får heller ikke forstoppelse. Han fiser fælt her og. Og det lukter grusomt.

Kniiiiiip kniiiiiip kniiiiiip ;)

Husker dere å knipe jenter? Jeg har vært flink nå siste uka ihvertfall :jepp:

:sjenert:

Skrevet

Murmelmy; Heldig du er da ;) Kanskje det hadde noe med at det var midt i rushen? Aner ikke.

Mulig det har noe med MEG å gjøre også. På toget skrek snuppa frem til jeg fikk lagt henne til puppen. Satt en litt eldre mann til høyre for oss og stirret surt på meg, men da jeg var ferdig å amme og mannen fikk henne over til seg (på setet vedsiden av surpompen), så var han plutselig smørblid mot mannen min: "Hun er heldig som fikk komme til Norge, et av verdens beste land å leve i". Jaggu sa jeg smør. Mulig det er jeg som overtolker/overreager, men jeg ser jo ikke norsk ut selv. Og når jeg hører "fikk komme til Norge" så får jeg en ekkel bismak i munnen. Hverken snuppa eller jeg er mer "heldig" enn hvilken som helst annen nordmann.. Jeg gadd ikke å blande meg inn i samtalen, men jeg er sikker på at surpompen hadde fått seg en overraskelse hvis jeg hadde åpnet kjeften og snakket like bergensk som han selv..

Skrevet

Kylkkeli, jeg hadde nok ikke klart å holde meg... Fytterakkern så kjipe folk er...MEN, mulig han ikke mente det i verste mening. Bare at hun var heldig som er født i Norge, som deg og meg :)

Skrevet

Ja, det kan godt være ;) Folk sier så mye rart for å ha noe å si. Typisk "åh så diger du er" til gravide damer og slikt. Hehe.

Skrevet

Åpplyser om at boka mi er flyttet, ny link i sign.

Vi skal prøve å komme oss til byen en tur snart, men her går det jo fra sol til haglebyger på minuttet. :dåne:

Skulle vært på posten å hentet sjal, på nille og kjøpt et garnnøste og så skulle vi se etter badebalje til lillebror. Må vel handle noe badeolje også, vi bruker den Balneum Herbal som de har på apoteket. Så at de på føden/barsel her også hadde gått over til den nå. Både i badekaret på føden og hos småttisene på barsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...