Trampe Skrevet 12. mai 2008 #4041 Skrevet 12. mai 2008 Mei tai er deilig Jeg er helt overraska over hvor mye man egentlig kan gjøre med en unge på magen.
LaraCroft Skrevet 12. mai 2008 #4042 Skrevet 12. mai 2008 Trening av ryggen/nakken kan du begynne med helt fra starten. I følge helsesøster skulle de helst ligge i ca 20 min til sammen, fordelt over flere økter pr. dag. I starten lar man dem ligge så lenge de orker selv, de sier fort i fra når de ikke gidder mer. Vi har ikke vært så flinke altså, bare så det er sagt. Tusen takk Da er det bare for oss å sette igang da, siden lillegutt allerede blir en mnd til onsdagen:)
LaraCroft Skrevet 12. mai 2008 #4044 Skrevet 12. mai 2008 Jeg vil bære jeg også... Men tror jeg må vente litt siden både ryggen og magen gjør vondt etter fødselen. Må faktisk ringe legen å høre hvor lenge det er normalt å gå med slike vondter jeg... Hva er å anbefale av slike bæresjal da? Og evt hvor kan jeg finne slike?
Murmelmy Skrevet 12. mai 2008 #4045 Skrevet 12. mai 2008 Om du velger å kjøpe sjal nå som det bli varmere så er det viktig at de er luftige. Moby vil være veldig varmt da det er 100% bomull. Jeg har dette MaM Eco sjalet og er superfornøyd. I till har jeg et par vevde sjal til sommeren. Ellers bærer jeg endel i MT
marsy Skrevet 12. mai 2008 #4046 Skrevet 12. mai 2008 jeg kommer til å kjøpe MT når jeg får skattepenger. Men hvilken type?
Murmelmy Skrevet 12. mai 2008 #4047 Skrevet 12. mai 2008 jeg kommer til å kjøpe MT når jeg får skattepenger. Men hvilken type? En baby hawk er en grei og rimelig start . Norske MTer er veldig dyre, men du kan jo ta en titt på forumet til tett inntil. På høyre side finner du endel annonsører
Elle_liten Skrevet 12. mai 2008 #4048 Skrevet 12. mai 2008 Hiver meg på dette bæretema jeg også. Vil også ha noe å bære lillegull i, men synes at det er litt vel mye styr med bæresjal og litt mye stoff. Har prøvd Baby Bjørn og det er jo så mye enklere og mer behagelig og bære i, men mener jeg har lest et sted at det ikke er like bra for barnet.....?? Men jeg er helt grønn på dette Noen som har meninger rundt dette? Erfaringer å dele? Velger jeg noe som det er veldig mye styr m for å få til, så ender d bare opp med at jeg ikke bruker det.
marsy Skrevet 12. mai 2008 #4049 Skrevet 12. mai 2008 En baby hawk er en grei og rimelig start . Norske MTer er veldig dyre, men du kan jo ta en titt på forumet til tett inntil. På høyre side finner du endel annonsører Da har jeg kjøpt meg denne BabyHawken Har siklet litt på disse før, og nå begynner det på tide å ha noe å bære vesla i. Greit å slippe å holde henne i armene, eller å måtte bære henne i bilsete eller drasse med vogn når vi er på butikken. Gleder meg til å få den i posten om noen dager!
Trampe Skrevet 12. mai 2008 #4050 Skrevet 12. mai 2008 BabyBjørn er da ikke mer behagelig?? Jeg har begge deler (BB lånt hos ei venninne) og jeg foretrekker Meitaien uten tvil. Jeg har forresten sydd Meitai selv. Mye billigere, og ingen heksekunst om du har sydd litt fra før. Strengt tatt er det jo bare fire remser og et tøystykke på midten... Stroppene bør jo være polstret pga komfort for den som bærer, og tøystykket som babyen skal sitte i bør kanskje være avstivet øverst pga nakken, men det er jo mye opp til den som syr. Du finner mange oppskrifter på diverse forum, f. eks. tettinntil. Lillemann har slutta å bæsje. Før kom det ihvertfall tre ganger i døgnet, gjerne mer, men nå er han visst helt tett. De to siste døgnene har det bare vært en bæsjebleie i døgnet, og nå er det over et døgn siden den forrige. Han fiser og fiser og fiser, så det er ikke helt tett der nede, men det kommer jo ikke noe mer... snodig.
Murmelmy Skrevet 12. mai 2008 #4051 Skrevet 12. mai 2008 Elle_liten: Babybjörn er absolutt ikke et behagelig redskap . Ikke for de aller fleste i hvertfall. Personlig liker jeg ikke å bære i den og den vi hadde til storebror ble brukt to ganger dfør jeg prøvde noe annet (mei tai). Jeg fikk vondt i skuuldre og rygg etter mindre enn tjue minutters bæring. Ikke ville jeg likt å bli hengende etter skrittet som barna gjør i selen. Nå er det ikke bevist at selen er "farlig" for barna, men det kan umulig være godt. I tillegg så ser man jo nærmest nyfødte sitte med ansiktet utover fra bærers kropp. Tenk alle inntrykkene den lille da må fordøye . Marsy: lekker, lekker! Trampe: God polstring i stroppene er alpha omega for meg (og de fleste andre) når man bærer større og tyngre barn. Disse småtrollene er jo ennå lette, så derfor er Baby Hawk en god start. De er lettere polstret og små i panelet. Passer fint for småtroll Håper poden bajser snart, ikke noe gøy når de er forstoppet...
Murmelmy Skrevet 12. mai 2008 #4052 Skrevet 12. mai 2008 (endret) Elle_liten: Andre alternativer som er "enklere" enn mei tai er: Jetpak Ergo Manduca Patapum m.fl. Husk at det meste æretøy taper svært lite i verdi når du engang ønsker å selge det igjen Endret 12. mai 2008 av Murmelmy
monja Skrevet 12. mai 2008 #4053 Skrevet 12. mai 2008 Hm, lurer på om disse bæretøyene ikke er så utbredt her hvor jeg bor. Har ikke sett en eneste variant noengang jeg. Kanskje jeg skullekjøpt meg en? Har ei venninne som syr MT. Men jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å bære så mye...må tenke på den gitt.
Murmelmy Skrevet 12. mai 2008 #4054 Skrevet 12. mai 2008 monja: med en liten gutt fra før av som trenger endel oppmerksomhet og en mamma som kan være med å leke høyt og lavt så er bæretøy et fantastisk redskap for oss . Nå er jo mine tettere enn dine, men vi har likevel valgt å ikke kjøpe søskenvogn. Vi "glemte" vogna storebror sover i igjen i bhg på fredag så da fikk han vognen hennes da vi var i byen i dag. Lillesøs satt i MT på magen min. Deilig å kunne gå på stier og slikt i skogen også uten å måtte ta hensyn til en vogn Sorry all bæremisjoneringen, men det er virkelig fantastisk...
monja Skrevet 12. mai 2008 #4055 Skrevet 12. mai 2008 Det virker jo veldig spennende da. Vi har ikke behov for søskenvogn siden størstemann ikke har sittet noe særlig i vogn på snart 2 år, men bare det å ha armene fri. Det er bare det at lillemannen ikke har noe behov for å bæres enda. Han sover i vogna eller senga si mellom hver amming og da ligger han jo der. Mulig det blir mer aktuelt når han blir større?
Murmelmy Skrevet 12. mai 2008 #4056 Skrevet 12. mai 2008 Jeg bærer like mye for min egen del som hennes . Har behov for nærheten selv
Kykkelikokos Skrevet 12. mai 2008 #4057 Skrevet 12. mai 2008 Vi bruker elastisk sjal (tricot slen kjøpt på babyshop, noe ala moby wrap). Synes det er veldig greit når snuppa er våken og dermed ikke vil ligge i vogn. Men det er ikke alltid like lett å få henne oppi alene, synes jeg. Merket at vi fikk en del rare blikk da jeg bærte henne i sjalet på torsdag inne i Oslo da. Hadde lyst til å spørre folk hva faen de glodde på, men sa selvfølgelig ingenting. Det var særlig ille når hun våknet og var sulten og dermed skrek.. (tok henne selvfølgelig ut da, men det er bare pupp som hjelper når hun først har bestemt seg..)
Murmelmy Skrevet 12. mai 2008 #4058 Skrevet 12. mai 2008 Har bare opplevd gode og ømme blikk, gjerne etterfulgt av fine kommentarer . I Oslo dette og
marsy Skrevet 12. mai 2008 #4059 Skrevet 12. mai 2008 (endret) Jeg har forresten sydd Meitai selv. Mye billigere, og ingen heksekunst om du har sydd litt fra før. Strengt tatt er det jo bare fire remser og et tøystykke på midten... Stroppene bør jo være polstret pga komfort for den som bærer, og tøystykket som babyen skal sitte i bør kanskje være avstivet øverst pga nakken, men det er jo mye opp til den som syr. Du finner mange oppskrifter på diverse forum, f. eks. tettinntil. Lillemann har slutta å bæsje. Før kom det ihvertfall tre ganger i døgnet, gjerne mer, men nå er han visst helt tett. De to siste døgnene har det bare vært en bæsjebleie i døgnet, og nå er det over et døgn siden den forrige. Han fiser og fiser og fiser, så det er ikke helt tett der nede, men det kommer jo ikke noe mer... snodig. Jeg har ikke symaskin (og har ikke masse erfaring med å sy heller) så da kjøper jeg heller. Dessuten hadde jeg sikkert brukt omtrent like mye på stoffer, kjenner jeg meg selv rett Er de lette å få på forresten? Her kom det bæsjebleier etter hver amming frem til vesla var 6 uker. Da gikk hun plutselig over til 1-2 bæsjebleier om dagen. Men de siste dagene har det vært voldsomt med promping! Endret 12. mai 2008 av marsy
Elle_liten Skrevet 12. mai 2008 #4060 Skrevet 12. mai 2008 Kanskje jeg må ta meg en tur på baby shop i morgen jeg da. Vil gjerne prøve før jeg kjøper noe. Var på barnas hus i helgen og prøvde et elastisk sjal som var 5 meter (!!!!) Det var ikke noe for meg. Alt for mye stoff. Kommer til å renne bort iløpet av sommeren. Baby bjørn var mer behagelig fordi den er enkel å ta på og av og jeg synes lillegull satt tett inntil meg. Hodet lå ikke helt inntil kroppen min, men man kunne stramme stroppene "rundt" hodet til babyen. Tenkte ikke på akkurat d da, så litt usikker på om man kan stramme sånn at det ligger helt inntil brystet. Noen som vet om steder der man selger andre bæretøy? I og/eller rundt Oslo?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå