Kykkelikokos Skrevet 9. mai 2008 #3981 Skrevet 9. mai 2008 marsy: Det skal ikke være nødvendig å gi dem vann. Melk skal være nok. Vann fyller magen deres og gir dem metthetsfølelse. April: Vi prøvde med smokk i det vi dro fra sykehuset. Siden har vi prøvd med ca alle forskjellige sorter som finnes på markedet, men nei her skal det ikke noe smokk i munnen, gitt. Puppen er eneste som duger, sier sjefen i huset.
Catus Skrevet 9. mai 2008 #3982 Skrevet 9. mai 2008 Her bruker vi også smokk. Vi introduserte den da Junior var ca 2,5 uke. Vi hadde vel i utgangspunktet ikke tenkt å gi ham den så tidlig, men han hadde en runde med magevondt og vi endte opp med å forsøke smokken for å trøste ham litt. Det fungerte veldig bra, og siden har smokken vært hans gode følgesvenn. Nå skal det jo sies at han har et enormt sugebehov også, så det er litt godt for mamman at han kan suge litt på den i stedet for puppen hele tiden.
Elle_liten Skrevet 9. mai 2008 #3983 Skrevet 9. mai 2008 Lillegull fant tommelen allerede på sykehuset. For en smatting!! Kanskje en av grunnene til masse luft i magen.....
Catus Skrevet 9. mai 2008 #3984 Skrevet 9. mai 2008 I natt ble det litt dårlig søvn, gitt. Junior skulle ha mat ofte, og fra klokka var halv fem var han veldig urolig. Han skulle ikke sove og lå og laget lyder hele tiden slik at jeg ikke fikk sove. Jeg kunne nok ha sovet litt sammen med ham i dag, men det er så fint vær at jeg heller vil prioritere en god trilletur. Nå har jeg iallfall utnyttet formiddagsduppen hans og vært i dusjen. Det gjorde godt og jeg våknet litt mer av det. Får bare se hvor lenge det varer da..
Catus Skrevet 9. mai 2008 #3985 Skrevet 9. mai 2008 Lillegull fant tommelen allerede på sykehuset. For en smatting!! Kanskje en av grunnene til masse luft i magen..... Det gjorde Junior også. Under legekontrollen andre dagen på sykehuset smattet han i vei på tommelen. Og legen bare lo av ham. Det var også en av grunnene til at vi ga ham smokken. Vi tenkte som så at det er lettere å avvenne med smokk enn med tommelen. Smokken kan man iallfall legge bort..
monja Skrevet 9. mai 2008 #3986 Skrevet 9. mai 2008 Her bruker vi smokk av og til. Og vi sov 2x5 timer i natt
Nicky B Skrevet 9. mai 2008 #3987 Skrevet 9. mai 2008 (endret) marsy: Det skal ikke være nødvendig å gi dem vann. Melk skal være nok. Vann fyller magen deres og gir dem metthetsfølelse. Er litt uenig jeg. At melk er nok er ikke alltid sant, tror jeg. Min venninnes datter var skikkelig urolig. Bare skrek og skrek og det var stekende varmt ute. Vennina mi gav pupp konstant for det var jo liksom svaret på alt. Jenta sugde litt og vridde seg vekk fra puppen og skrek og skrek videre. Moren til venninna mi kom for å avlaste og det første hun gjorde var å koke vann og avkjøle det for å gi henne litt. Og jenta drakk for hun var rett og slett tørst og ble kvalm av all melka. vann kan gi midlertidig metthetsfølelse, men det vil gi seg fort og barnet vil bli klar for puppen igjen. Min gamle helsesøster anbefalte hvertfall oss å gi litt vann i tillegg til melk på skikkelig hete dager når frøkna var født. Så Marsy, jeg ville testet ut å gi litt vann jeg. Du skjønner fort om hun vil ha det eller ikke. Endret 9. mai 2008 av Nicky B
Nicky B Skrevet 9. mai 2008 #3988 Skrevet 9. mai 2008 (endret) 200 siders fest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Endret 9. mai 2008 av Nicky B
Trampe Skrevet 9. mai 2008 #3990 Skrevet 9. mai 2008 200 skravlesider :juhu: Lillemann sover. Han bruker ikke å sove på dagtid med mindre jeg triller, men i dag var han så trøtt at han sovna i vippestolen, og han mukka ikke et sekund da jeg la ham i vognbagen. Tre kvarter nå, det er deilig Da får jeg tid til å sitte her litt, og så har jeg en del husarbeid som må gjøres før vi drar til mamma i helga. Monsen min fant nettopp ut at det ikke er noen baby i sikte, så nå har han okkupert fanget mitt Smokk har vi gitt opp nå. Han vil ikke ta den uansett hva jeg gjør. Jeg har sittet en del timer med pekefingeren på smokken, og han tar den jo, men han spytter den ut etter et minutt om jeg ikke holder på den. Her er det visst tommelen som gjelder.. men han suger ikke når han sover. Jeg ville jo ikke ha noen "tommelunge", men jeg har tydeligvis ikke noe valg der nei. Avvenninga får vi ta når den tid kommer. Mulig han må sove med votter uten tommel ei stund
LaraCroft Skrevet 9. mai 2008 #3991 Skrevet 9. mai 2008 [/quote name=Bippe' date='09.05.2008 (12:29) ' post='5583397] Nå skal det jo sies at han har et enormt sugebehov også, så det er litt godt for mamman at han kan suge litt på den i stedet for puppen hele tiden.
LaraCroft Skrevet 9. mai 2008 #3992 Skrevet 9. mai 2008 Må bli med på 200 siders festen jeg også... :banantroll:
Kykkelikokos Skrevet 9. mai 2008 #3993 Skrevet 9. mai 2008 Er litt uenig jeg. At melk er nok er ikke alltid sant, tror jeg. Min venninnes datter var skikkelig urolig. Bare skrek og skrek og det var stekende varmt ute. Vennina mi gav pupp konstant for det var jo liksom svaret på alt. Jenta sugde litt og vridde seg vekk fra puppen og skrek og skrek videre. Moren til venninna mi kom for å avlaste og det første hun gjorde var å koke vann og avkjøle det for å gi henne litt. Og jenta drakk for hun var rett og slett tørst og ble kvalm av all melka. vann kan gi midlertidig metthetsfølelse, men det vil gi seg fort og barnet vil bli klar for puppen igjen. Min gamle helsesøster anbefalte hvertfall oss å gi litt vann i tillegg til melk på skikkelig hete dager når frøkna var født. Så Marsy, jeg ville testet ut å gi litt vann jeg. Du skjønner fort om hun vil ha det eller ikke. Jeg var visst litt rask med å svare. Har undersøkt litt mer, og det virker som det er vanlig å gi litt ekstra vann
Trampe Skrevet 9. mai 2008 #3994 Skrevet 9. mai 2008 Nå har lillemann sovet i snart to og en halv time!! Han har et merkelig søvnmønster denne ungen. Han har dager der han ikke sover et sekund fra morgen til kveld, og så har han dager der han sover nesten hele dagen. Han har visst ikke skjønt at det går an å fordele det litt jevnere enn som så Vi skal reise bort nå, så vi har en to timers biltur foran oss. Jeg må vel vekke ham for å gi ham mat nå, og så håper jeg han har tenkt å sove i bilen!
monja Skrevet 9. mai 2008 #3995 Skrevet 9. mai 2008 Nå tror jeg vi har bestemt oss for koldtbord til dåpen: - Badsturøkt hjortekjøtt - Speket hjortekjøtt - Elgsteik (kald) - Speket elgkjøtt - Roastbiff - Speket rådyrlår - Spekeskinke - Røkt laks - Varmrøkt hvitløkslaks Vi betaler 110 kr pr pers for kjøtt og fisk og så fikser vi tilbehør selv. Tror ikke vi orker å styre med varm mat etter dette etargildet. Vurderer å bytte ut speket hjortekjøtt med varmrøkt bever.
Gjest imli Skrevet 9. mai 2008 #3996 Skrevet 9. mai 2008 200 sider! Her er det bare velstand med ungen. Han veier nå 5450 g (!) og er 58 cm lang. Altså har han lagt på seg 1300 g og vokst 5 cm siden vi dro hjem fra sykehuset. Han har næringsvett Nå har vi bestemt oss for dåp og. 15.06. Må bare ringe menighetskontoret.
monja Skrevet 9. mai 2008 #3997 Skrevet 9. mai 2008 Så flott at han legger på seg og trives, imli. Hvordan går det med deg da?
Gjest imli Skrevet 9. mai 2008 #3998 Skrevet 9. mai 2008 Så flott at han legger på seg og trives, imli. Hvordan går det med deg da? Det går mye bedre, faktisk.
monja Skrevet 9. mai 2008 #3999 Skrevet 9. mai 2008 Det går mye bedre, faktisk. Jeg leste det i boka di nå. Så herlig :juhu:
marsy Skrevet 9. mai 2008 #4000 Skrevet 9. mai 2008 Er litt uenig jeg. At melk er nok er ikke alltid sant, tror jeg. Min venninnes datter var skikkelig urolig. Bare skrek og skrek og det var stekende varmt ute. Vennina mi gav pupp konstant for det var jo liksom svaret på alt. Jenta sugde litt og vridde seg vekk fra puppen og skrek og skrek videre. Moren til venninna mi kom for å avlaste og det første hun gjorde var å koke vann og avkjøle det for å gi henne litt. Og jenta drakk for hun var rett og slett tørst og ble kvalm av all melka. vann kan gi midlertidig metthetsfølelse, men det vil gi seg fort og barnet vil bli klar for puppen igjen. Min gamle helsesøster anbefalte hvertfall oss å gi litt vann i tillegg til melk på skikkelig hete dager når frøkna var født. Så Marsy, jeg ville testet ut å gi litt vann jeg. Du skjønner fort om hun vil ha det eller ikke. Jeg var visst litt rask med å svare. Har undersøkt litt mer, og det virker som det er vanlig å gi litt ekstra vann Takk for svar Jeg skal i Frognerparken igjen neste uke, og da tar jeg med en flaske med vann. Her går det omtrent alltid 2-3 timer mellom måltidene, så når hun spiste 3 ganger på under 2 timer ble det utvilsomt ganske kraftig kost for magen. Tenkte å gi vann hvis det er mindre enn en time siden hun spiste sist, og hun viser at hun vil ha pupp. ----- Her er det våken-dag i dag. Har kun sovet i 1 time til sammen siden kl 0930. Og i morgen tidlig får vi overnattingsbesøk, og det ser ut som om huset er bomba. Og mannen er selvfølgelig borte i kveld Kjenner at jeg har ordentlig kort lunte i dag også. Vesla er stille nå, men har akkurat hylt i 5 minutter i senga si... Har fått masse pupp, ny bleie og fått ut rap men har grått mye. Gjør vondt i hjertet, men tror hun bare vil ha kos, eller er overtrett. Mannen kan ihvertfall bare prøve å kommentere mangelen på husarbeid og rydding når han kommer hjem i kveld, da blir det Hvis hun har sovnet nå skal jeg henge opp klesvask og jekke meg en alkoholfri sommerøl!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå