Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dagmorges tok mannen lillemann og stelte og gav han mat før han gikk på jobb, og jeg fikk dermed noen timer ekstra søvn, siden lillemann sovnet etterpå, føler meg som ett nytt menneske :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Ea-: Tror ikke det er noe fare at du ikke skifter i løpet av natten. Vi skifter enten i løpet av natten eller tidlig tidlig morgen for å unngå lekkasje.

Her i huset har vi blitt enige om at jeg tar nattestellet. Det hender at mannen rekker å skifte på henne før han går (han står opp kl 05) hvis hun er våken på det tidspunktet. Synes egentlig det er ganske sjelden jeg får lagt meg nedpå i løpet av dagen, da snuppa ikke sover særlig på dagtid..

Skrevet

Idag fikk mannen ta en bæsjbleie som virkelig var gjort grundig. Hele bodyen full av bæsj så lillemann måtte skylles i vasken :ler:

Jeg hørte han bæsja ut seg mens han lå i vogna og akkurat da det smalt i bleien hørte vi bare et "aaahhh" neddi vognbag'en :fnise:

Sikkert deilig å gjøre litt skittarbeid :ler:

Skrevet

Her er det for det meste jeg som tar meg av nattarbeidet, men kjæresten tar sin del hvis lilllegutt er våken og gråter og bare ønsker å bli båret på...Lillegutt har hatt noen slike netter.

I helgen er kjæresten flink til å dele på arbeidet, men i uka prøver jeg å gjøre det meste, selv om kjæresten tar skittarbeidet innimellom fordi han øsnker det:)

Da kjenner jeg en stor takknemlighetsfølelse til kjæresten, selv om jeg må være våken for ammingen da...

Jeg har også slik stikking i brystene, men det er ikke under ammingen - det kan komme når som helst det. Og jeg bruker ullinnlegg - tør ikke annet her det er så kaldt og grått nå...

Skrevet
Idag fikk mannen ta en bæsjbleie som virkelig var gjort grundig. Hele bodyen full av bæsj så lillemann måtte skylles i vasken :ler:

Jeg hørte han bæsja ut seg mens han lå i vogna og akkurat da det smalt i bleien hørte vi bare et "aaahhh" neddi vognbag'en :fnise:

Sikkert deilig å gjøre litt skittarbeid :ler:

Hehe. Er noe eget over de salige uttrykkene de får når de har fått lagt igjen en real dose i bleien.

I dag måtte jeg rett og slett bade snuppa etter å ha skylt henne i vasken. Hun var full av bæsj og gulp og alt som var :ler:

Skrevet

Jeg tar alt på nettene. Men i helgene står mannen opp og bytter på henne. Mest fordi jeg synes det er greit at han får føle det litt på kroppen også. Og da får jeg kanskje 5 minutter ekstra søvn :)

Jeg trillet frem og tilbake til barseltreff i dag. Brukte 1 1/2 time hver vei (med ekstreme oppoverbakker på vei hjem :dåne:). Men synes foreløpig at dere er min favoritt barselgruppe :klem:

Huff, både jeg og vesla ble kjempevarme i dag. Selv om hun lå i vogna med et lag bomullsklær og lue, og uten teppe. Gråt siste veien hjem, og sluttet ikke før jeg dro av henne buksa når vi kom hjem. Stakkar liten, synes det er så vanskelig å kle henne når sola steker og det er over 20 grader. Hva har dere på? Og hvor lenge skal de bruke lue?

Ellers to nye opplevelser i dag: første ordentlige store smil (tre ganger i dag) :hjerte: og første sprutgulp :overrasket:

Skrevet

Pondusa er i mål :juhu:

Det ble en velskapt gutt klokka 02.27. Han er 3530 gram og 51 cm!

Gratulerer masse med den lille prinsen!!! :juhu:

Skrevet

Pondusa er i mål :juhu:

Det ble en velskapt gutt klokka 02.27. Han er 3530 gram og 51 cm!

Gratulerer masse med den vesle prinsen :juhu:

Skrevet

I natt har vi sovet godt. Lillemann sovna 22.30 og våkna klokka 05.15 :juhu: Så fikk han 130 ml på flaske og nå sover han igjen. Flinke lille gutten min :hjerte:

Skrevet

5 uker gammel idag. Spent på hva vekta sier.

Skrevet

Gratulerer så mye med veslegutten Pondusa :blomst:

Lillegutt er allerede tre uker og en dag idag, så fort det går...Synes ikke det er lenge siden vi var på sykehuset jeg...

Men han har vært våken fra tre til halv seks inatt og ville opp igjen halv syv :Gjesp: håper han sovner nå snart igjen da, slik at mor kan ta seg litt blund på øyet...

Skrevet

Gratulerer så mye med veslegutten Pondusa :dagens-rose:

Skrevet

Gratulerer så mye, Pondusa!!!!! :blomst:

Da var vi vel i mål alle sammen?

Skrevet

GRATULERER!!!

:hoppe: da er vi nok i mål ja! Så gøy!!! :jepp:

Skrevet

Jeg har termin i dag!! Lurer på om det kommer noen baby her :fnise:

Skrevet
Jeg har termin i dag!! Lurer på om det kommer noen baby her :fnise:

Ja, si det du :fnise:

Jeg venta jo på baby da terminen min passerte den 28. april jeg og :ler:

Skrevet
Ja, si det du :fnise:

Jeg venta jo på baby da terminen min passerte den 28. april jeg og :ler:

Du og fikk tidlig ser jeg... :) jeg håper vi har passert tre kilo på kontroll i dag!

Jeg tror jeg går i sjokk hvis det kommer en baby i dag :hakeslepp::hakeslepp:

Skrevet
Du og fikk tidlig ser jeg... :) jeg håper vi har passert tre kilo på kontroll i dag!

Jeg tror jeg går i sjokk hvis det kommer en baby i dag :hakeslepp::hakeslepp:

Han kom litt tidlig ja, men når jeg tenker på det nå er det bare deilig. Det frister liksom ikke med helt nyfødt nå :sjenert:

Hvor stor var bebisen din da han ble født? Og hvor stor var han sist du veide han?

Skrevet
Han kom litt tidlig ja, men når jeg tenker på det nå er det bare deilig. Det frister liksom ikke med helt nyfødt nå :sjenert:

Hvor stor var bebisen din da han ble født? Og hvor stor var han sist du veide han?

var to kilo når han ble født, veide han forrige uke da var han 2750.

jeg hadde sikkert vært møkkalei nå hvis jeg var gravid nå også hadde det vært pyton å tenke på at det enda kunne vært to uker igjen. Så er det utrolig deilig å allerede blitt kjent med han :rødme:

Skrevet
var to kilo når han ble født, veide han forrige uke da var han 2750.

jeg hadde sikkert vært møkkalei nå hvis jeg var gravid nå også hadde det vært pyton å tenke på at det enda kunne vært to uker igjen. Så er det utrolig deilig å allerede blitt kjent med han :rødme:

Gud, så liten :hjerte:

Og jeg som syntes min var liten med sine 2990 gram. Og da vi veide han forrige uke var han alt blitt 4350 gram - 1 mnd gammel :dåne: Spent på hva vekta sier idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...