Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvordan sover han, Nicky?

Mat rundt 22:30, sover fra ca 23 til 3:30, påfyll av mat, sover videre fra 4 tida til ca. 8:30, ny matrunde og sover da gjerne til 12-13 tida. Etter 13er det mer ustrukturert, da er det gjerne en del misnøye ute å går og det kan vare frem til legging igjen. :gjeiper:

Nydelig bilde, Kykkelikokos! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet å blø mye tidligere denne gangen enn sist. Blødde kanskje 1 1/2 - 2 uker. Men har litt utflod enda. Har ikke sett hvordan jeg ser ut der nede, men når de sjekka meg før hjemreisen sa jordmora hadde jeg hadde en blåveis der.. Vet ikke om stinga mine er borte enda jeg, men de burde vel det nå?

I går ble det :sengekos: igjen :fnise:

Skrevet

Høres ut som hos oss det, Nicky. Ettermiddagene er mat, mat, mat og en god dose sutring i mellom.

Skrevet

Det er mye mat på ettermiddag og kveld her også, men akkurat nå sover han faktisk. Vi har vært på butikken, og han sover i bilstolen.

Jeg gjorde om bildet ditt til en link jeg Kykkelikokos, det er ikke lov å bruke imgtaggen i forumet.

Skrevet

Åja, det visste jeg ikke. Takk for at du gjorde om til link i stedet for å fjerne :)

Skrevet

Min sover og nå. Jeg hadde med meg storebror til byen en tur og da hadde han spist 145 ml fra flaske :dåne: Så ble det litt pupp etterpå og da sovna han på ammeputa. Nå ligger han i vogna si og dupper litt.

Skrevet

I natt har lillemann vært mye våken og vært sutrete, nesten hele natten. Skulle sikkert bare vekket mannen og sagt at han kan stå opp noen ganger i løpet av natten, når vi har slike netter. Men mannen er så kjempedårlig på å være våken om natten han er bare sur og vanskelig. Da er det bedre at jeg tar det selv, også går jo mannen i arbeid.

Jeg har grusomt dårlig samvittighet for at jeg faktisk sovnet mens jeg ga lillemann mat i natt, det var sikkert ikke mange sekundene. Men fikk meg til å føle meg skikkelig uskikket som mamma! :tristbla:

Skrevet
Jeg har grusomt dårlig samvittighet for at jeg faktisk sovnet mens jeg ga lillemann mat i natt, det var sikkert ikke mange sekundene. Men fikk meg til å føle meg skikkelig uskikket som mamma! :tristbla:

Jeg har bestandig hatt babyen liggende i armkroken om natta den første tiden. Da har ungen forsynt seg av puppen når den ville, og jeg har småsovet ved siden av. På den måten var vi begge uthvilte om morgenen.

Dessuten gjør amming en veldig trøtt. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet.

Skrevet
Jeg har bestandig hatt babyen liggende i armkroken om natta den første tiden. Da har ungen forsynt seg av puppen når den ville, og jeg har småsovet ved siden av. På den måten var vi begge uthvilte om morgenen.

Dessuten gjør amming en veldig trøtt. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet.

Jeg ammer heller ikke.... Jeg ser at det er ok å småsove under ammingen, da har barnet mer kontroll selv!

Skrevet

Du er ikke noen dårlig mor, blåmeisa. Her satt mannen og småsov med flaska i munnen på småtten i går. Er man trøtt hender det at man dupper, og det er greit :klemmer:

Skrevet

Skulle hatt på småtten regntøy mens vi ammer. Han gulper og herjer og blir søkkvåt :ler: Han samler til og med melka i munnen og spytter ut når det blir for mye. Det hjelper ikke akkurat på klesvasken :fnise:

Skrevet

:ler: Det går med noen klær i løpet av dagen, ja.

En dag måtte jeg skifte body på snuppa 4 ganger før jeg kom meg ut døren.

Skrevet
Du er ikke noen dårlig mor, blåmeisa. Her satt mannen og småsov med flaska i munnen på småtten i går. Er man trøtt hender det at man dupper, og det er greit :klemmer:

Trengte den! :klemmer:

Skrevet

Nå ligger både mann og sønn strøkne og sover. Mannen er ikke i form så han er hjemme idag. Jeg har pumpet og har 500 ml melk i kjøleskapet så jeg skal bevilge meg en tur på Plantasjen før jeg henter storebror i barnehagen.

Skrevet

Oj, det var mye melk! hvor lang tid brukte du på å få så mye? Jeg har jo bare en pupp som produserer melk, så for meg er det så og si umulig å pumpe ut noe så sant jeg ikke står opp om natten.

Skrevet (endret)
Oj, det var mye melk! hvor lang tid brukte du på å få så mye? Jeg har jo bare en pupp som produserer melk, så for meg er det så og si umulig å pumpe ut noe så sant jeg ikke står opp om natten.

Jeg pumper som regel en til to ganger om dagen. På morgenen får jeg ut mellom 300 og 400 ml og så legger jeg til en 100 - 200 ml senere på dagen om det er nødvendig. Idag har jeg pumpet en gang og da ble det total på 300 ml pluss at jeg ammet like etter for storebror greide å vekke lillemann :sukk: Men det gikk bra det. Men jeg får ut mellom 150 og 200 ml på hver pupp pr pumping.

Da storebror var baby ville han ikke ta pupp og jeg pumpet og ga på flaske. Da ble det mellom 1 og 1,3 liter per dag. Skikkelig melkeku jeg :fnise:

Så for å svare på spørsmålet ditt, dette lageret jeg har nå ble pumpet i går og idag.

Endret av monja
Skrevet

Du er en premie-ku med andre ord :ler: Misunner deg som klarer å pumpe ut så mye samtidig som du ammer.

Skrevet

Jeg kan jo ikke nekte for at det er utrolig lettvint. Spesielt med tanke på at jeg kan ta meg en tur ut av huset og at mannen kan mate litt på natta.

Skrevet
Jeg pumper som regel en til to ganger om dagen. På morgenen får jeg ut mellom 300 og 400 ml og så legger jeg til en 100 - 200 ml senere på dagen om det er nødvendig. Idag har jeg pumpet en gang og da ble det total på 300 ml pluss at jeg ammet like etter for storebror greide å vekke lillemann :sukk: Men det gikk bra det. Men jeg får ut mellom 150 og 200 ml på hver pupp pr pumping.

Da storebror var baby ville han ikke ta pupp og jeg pumpet og ga på flaske. Da ble det mellom 1 og 1,3 liter per dag. Skikkelig melkeku jeg :fnise:

Så for å svare på spørsmålet ditt, dette lageret jeg har nå ble pumpet i går og idag.

OI! Jeg syns jeg har mye når jeg har fått ut 110 ml til sammen på begge bryst... (Men det er på kvelden når det har gått 3 timer (minst) siden siste amming)

Aner ikke hva jeg kan få ut på dagen...Men her spiser kun veslegutt rundt 60 til 80 ml pr mating og da.

Er det litt _vel_ lite?

På kontroll for en uke siden hadde han lagt på seg 615 gram på 13 dager og det var helsesøster mer enn fornøyd med. Kurven hans gikk jo rett til værs!

Skrevet

Hvor gammel er han nå da? :)

Hvordan gjør dere andre det med bleieskift og slikt om natten når far har begynt i jobb igjen? Her er det jeg som tar alt om natten slik at far skal få sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...