Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Helt normalt å føle det sånn, blåmeisa. Jeg stolte ikke på andre enn meg selv og mannen min sist. Men de koser seg sikkert på tur :klemmer:

Uff jeg stoler kun på meg selv, ikke mannen engang :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Uff jeg stoler kun på meg selv, ikke mannen engang :tristbla:

Det kommer. Det er morsinstinktene som skal passe på babyen det.

Skrevet

Jeg venter bare på å slutte å blø jeg...

Tulla blir to uker i morgen og jeg blør endel ennå. Slitsomt!

Skrevet
Storemann har tatt med seg lillemann på en lenger trilletur! Jeg savner lillemann så jeg blir sprø, det er helt sykt å være uten en baby i huset. Jeg blir jo helt stresset. Skulle liksom slappe av, men det er ikke enkelt det. Og ikke har han med seg telefonen heller :mobil:

Jeg var sånn med frøkna, men som Monja sier "nå nyter jeg alenetiden."

Frøkna har ikke hatt noe særlig barnevakt, mens veslegutt var ikke mange dagene gammel før tantene hans satt her og passet på han mens jeg kjørte frøkna i barnehagen og fikk gjort ymse ærender.

Var nesten ingen som fikk holde i frøkna, mens veslegutt går fra arm til arm og får til og med ligge på fanget til storesøsteren.

Merkelig det der! ;)

Skrevet
Jeg venter bare på å slutte å blø jeg...

Tulla blir to uker i morgen og jeg blør endel ennå. Slitsomt!

Signerer denne! Veslegutt blir en måned i morgen og her bløs det også enda. Kan være dager med spotting og jeg tror jeg er ferdig, men så tar det til igjen. GRR! Er så kjipt å gå med bind så lenge.

Har noen hørt noe fra Pondusa? Skjer det noe der snart???

Skrevet

Herlig! :hjerte:

Dumt spørsmål, men hvordan får du til å linke til bare ett bilde hos eurofoto? Jeg får alltid opp hele remsa med bilder øverst jeg. (bildet er i et album)

Laster du bare opp ett og ett bilde? Og har det ikke i et album?

Føler meg litt teit nå... :sjenert:

Skrevet

Jeg er her. Og forklaringen står i boka mi. :ler:

Skrevet

Man slapper vel mer av med nr 2, jeg håper iallefall jeg kommer til å gjøre det. Men jeg sa til mannen i går at jeg følte jeg var den eneste i verden som kunne med lillemann. Det rare var at jeg trodde han kom til å be meg slappe av og ikke stresse sånn med det. Men det han sa var at han ikke følte han kunne med lillemann så godt enda - tenk så ulike opplevelser!

Jeg blir fooresten også sjalu når andre holder lillemann, spesielt hvis han er våken og oppvakt - er redd de skal knytte tettere bånd med han enn det jeg allerede har.

Skrevet
Herlig! :hjerte:

Dumt spørsmål, men hvordan får du til å linke til bare ett bilde hos eurofoto? Jeg får alltid opp hele remsa med bilder øverst jeg. (bildet er i et album)

Laster du bare opp ett og ett bilde? Og har det ikke i et album?

Føler meg litt teit nå... :sjenert:

Jeg går inn i albumet mitt på eurofoto, klikker på det bildet jeg vil se sånn at det blir større. Høyreklikker på bildet og velger "Egenskaper". I boksen som da kommer opp legger jeg musepekeren på URL adressen ca midt i boksen, høyreklikker, velger "merk alt", høyreklikker og velger "kopier".

Så limer jeg inn URL adressen der jeg vil ha den. Da har du linket til bare det bildet.

Skrevet
Man slapper vel mer av med nr 2, jeg håper iallefall jeg kommer til å gjøre det. Men jeg sa til mannen i går at jeg følte jeg var den eneste i verden som kunne med lillemann. Det rare var at jeg trodde han kom til å be meg slappe av og ikke stresse sånn med det. Men det han sa var at han ikke følte han kunne med lillemann så godt enda - tenk så ulike opplevelser!

Jeg blir fooresten også sjalu når andre holder lillemann, spesielt hvis han er våken og oppvakt - er redd de skal knytte tettere bånd med han enn det jeg allerede har.

Jeg kjente en sånn sjalusi da storebror var liten, men jeg har et snev av det nå og. Jeg liker absolutt ikke at andre (bortsett fra mannen og mamma) holder lillebror og jeg vil helst ha han på fanget selv.

Alt det du føler er normalt. Dere skal bli kjent med deres lille og etterhvert som han vokser til kommer du til å få et mer avslappet forhold til det hele. Og etterhvert kommer mannen din til å føle seg tryggere med han og.

Skrevet

Skulle tro jeg hadde en fra før jeg da, jeg blir bare glad til om noen vil holde ham når vi er på besøk og sånt. Vi var i bursdag i går, og da gikk han fra fang til fang, det var en haug med oldemødre og bestemødre der som selvfølgelig bare måtte kooooose :ler: Jeg synes ikke det gjør noe som helst jeg.

Men jeg merker at jeg ikke stoler på at noen skal ta ham med ut av rommet uten at jeg er der. Jeg blir nervøs når mannen tar ham med på loftet og jeg hører at han gråter. Da prøver jeg fortvilt å ikke gå opp for å se hva som skjer, mannen må jo få prøve og feile akkurat som jeg har gjort... men lett er det ikke. Den første trilleturen mannen tok uten meg var heller ikke så lett, da begynte jeg å trave frem og tilbake foran vinduene når det var gått en time.

Det er noe med de mammahjertene... ;)

Skrevet

Det er absolutt noe med mammahjertene :hjerte:

Jeg ble litt skremt over hvor langt jeg kan gå for å beskytte ungene. Eller, hvor langt jeg tror jeg kan gå iallefall.

Skrevet

Vi snakket en del om det da jeg gikk gravid, hvor sterke følelser man kan få for barna sine. Det var jo umulig for oss å vite det når vi ikke hadde barn, og jeg var så spent på hva slags følelser som kom til å dukke opp, og ikke minst når de skulle komme... Spesielt mannen synes det var helt uvirkelig at det skulle komme et menneske i verden som han skulle sette høyere enn meg.

Skrevet
Jeg går inn i albumet mitt på eurofoto, klikker på det bildet jeg vil se sånn at det blir større. Høyreklikker på bildet og velger "Egenskaper". I boksen som da kommer opp legger jeg musepekeren på URL adressen ca midt i boksen, høyreklikker, velger "merk alt", høyreklikker og velger "kopier".

Så limer jeg inn URL adressen der jeg vil ha den. Da har du linket til bare det bildet.

Aha, er det sånn det gjøres! Takk! :blomst: Da lærte jeg noe nytt i dag og. ;)

Vi snakket en del om det da jeg gikk gravid, hvor sterke følelser man kan få for barna sine. Det var jo umulig for oss å vite det når vi ikke hadde barn, og jeg var så spent på hva slags følelser som kom til å dukke opp, og ikke minst når de skulle komme... Spesielt mannen synes det var helt uvirkelig at det skulle komme et menneske i verden som han skulle sette høyere enn meg.

Nå erter jeg sikkert på meg noen frivillig barnløse ved å si dette, men det er derfor jeg syns litt synd på de som kan få barn men velger å ikke få barn, for det følelsesregisteret man kommer i kontakt med når man har barn er så sterkt og stort og mektig. Jeg ante ikke at det fantes før jeg fikk barn og det er det mange som frivillig går glipp av... Når det er sagt, så må selvfølgelig folk få velge det som passer best for seg selv.

(Jeg var en sånn som aldri skulle ha barn eller gifte meg og husker jeg ble så eitrende forbanna på alle som sa jeg kom til å forandre mening en dag. Nå som jeg har barn derimot, skjønner jeg godt at mine utsagn om at jeg ikke ville ha barn var en "rød klut" ovenfor kvinner som har barn.)

I natt har veslegutt sovet i sprinkelsenga si, uten at han lå i dypbag'en til vogna. Og han har sovet så rolig og godt! De siste dagene har han slått seg til ro i et visst mønster, men klok av erfaring vet jeg at dette kan snu på timen. Men nesten ei uke etter samme mønster er ikke så verst.

Skrevet

Her kom beskytterinnstinktet fort i hvertfall. Vesla hadde blitt hentet av en barnepleier på barsel, fordi de skulle ta hørselstesten på henne - og da går brannalarmen på sykehuset!! Og der står jeg og aner ikke hvor de har tatt med ungen min.... huff... begynte nesten å grine med en gang, men heldigvis kom barnepleieren straks tilbake med henne (og heldigvis var det falsk alarm - tenk på de som var midt i en fødsel! :dåne:)

Her våknes det kl 0645 hver morgen! Mannen drar nemlig på jobb da, og jeg tror vesla våkner av ham, selv om jeg ikke en gang registrerer at han står opp. Tok henne opp i senga mi, og våknet med sovende baby, med pysjen gjennomtrukket av melk! Ene puppen hadde nemlig sklidd ut av bh'en og hatt tidenes lekkasje :sjenert:

Skrevet (endret)

Hadde ligende lekkasje selv i helgen. Deilige med våt seng :P

Live synes det er hysterisk morsomt når hun tenker tilbake på det:

http://bildr.no/thumb/194344.jpeg

Endret av Trampe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...