Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg fikk for øvrig virkelig se den skorpa på livmora! Kom en sånn skikkelig ekkel klump med blod og æsj etter to uker. *informerer* :ler:

Been there, done that! Men etter å ha sett morkaka, skal jeg takle alt :fnise:

Jeg blødde skikkelig i en uke, deretter ble det "mensenblødning" de neste 2-3 ukene, gradvis mindre. Nå er det bare mye utflod *detaljer* :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen av deres små som har vært tette i nesa mens de enda er så små?

Her har vi hatt tett nese et par dager, og idag har vi i tillegg et hovent øye som renner fælt. Dakar liten :sukk:

Skrevet

Jeg har jo hørt at etterriene ikke er så ille på førstegangs, men jeg synes de var grusomt vonde. Og jeg tok ks, så jeg trodde ikke at jeg kom til å få noe særlig etterrier. Der tok jeg feil ja... Så amminga de første dagene var ikke noe særlig. Vondt i puppen og vondt i magen :sprettoy:

Skrevet

Vi har hatt tett nese her også. Jeg har kjøpt en sånn nesesuger på apoteket, og den har vi brukt mye! Han ligger på stellebordet og aner fred og ingen fare, så kommer jeg og stikker noe opp i nesa hans og suger ut det som måtte være der... Han nyser noe innmari etterpå og får de rareste grimaser, og jeg knekker helt sammen i latterkramper :ler: Stakkars lille gutten min, men han ser bare så komisk ut!! Spesielt når han må nyse, men ikke får det helt til :ler:

Uff, jeg må være ei grusom mamma som ler sånn når lillegutt plages litt.. :sjenert:

Skrevet

Nå skulle dere ha sett meg, forresten. Med lillegutt sovende hengende på magen over knærne/lårene mine, laptopen på bordet foran meg og veeeeldig laaaaaange armer :ler: I ekte KG-stil! ;)

Skrevet

Hva slags nesesuger er det du har da, Trampe? Jeg har en med hvit ballong på, men den er ikke noe gunstig på sånne små neser. Den heter BabyNova. Jeg har hørt at det visstnok skal finnes en som er mindre, men den har grønn ballong. Tror jeg må på nesesugerjakt i morgen :fnise:

Skrevet
Nå skulle dere ha sett meg, forresten. Med lillegutt sovende hengende på magen over knærne/lårene mine, laptopen på bordet foran meg og veeeeldig laaaaaange armer :ler: I ekte KG-stil! ;)

:lol:

Hva gjør man ikke for å få surfe litt på KG? Jeg har utviklet ekstra lange armer når jeg ammer for å nå fram til tastaturet. Ja, og bordet drar jeg helt inntil sofan :ler:

Skrevet

Hun har ikke vært tett, men var snørrete en stund. Hun nyser en del da, og hun har utviklet en "snyte seg teknikkW som går ut på å gni nesa vilt mot brystet mitt mens jeg prøver å rape henne. Så nå må jeg sjekke meg selv for buser med jevne mellomrom :ler:

Skrevet

Jeg turte ikke å kikke før det hadde gått en måned. Psyket meg opp i flere dager - men når jeg kikket så jo alt normalt ut! Kunne ikke se hvor jeg hadde blitt sydd en gang. Men etter at vi har begynt med :sengekos: igjen, kjenner jeg stingene :sjenert: dessverre!

Etterriene mine var bare som lette menssmerter når jeg ammet.

Skrevet

Min nesesuger er blå, jeg har kjøpt den på apoteket. Den funker som bare det og er verken for stor eller for kraftig for små neser!

Skrevet

Her er snuppa småtett i nesen hver dag. Pleier å dryppe med saltvannsdråper og suge ut med nesesuger. Da er det full skriking og veiving med armer og ben.

Er det flere som er plaget av varmen om dagen? Snuppa virker å bli litt plaget av at det er så varmt, hun er ganske grinete.

Skrevet

Har prøvd å kikke, men ikke sånn inngående. Så ikke noe spesielt, men så har jeg vel aldri stått og niglodd før fødselen heller :fnise: Sex har vi ikke prøvd oss på enda. Vil helst ha noe prevansjon før vi setter i gang. Men hva det blir, det er jeg ikke sikker på. Skal til 6ukerskontroll i morgen (kl 10.. IIIIK! Tidlig!!).

Skrevet

Det er ikke så varmt her akkurat nå, men før helga var det skikkelig varmt. Da måtte han sove inne for det ble alt for varmt i vogna. Kunne jo ikke la han ligge i bare bleien heller :fnise:

Kjenner at jeg kanskje ikke gleder meg så veldig til varmen i sommer innimellom :sjenert:

Når begynner de å regulere varmen selv da?

Skrevet

Har dere vært på legekontroll med dere selv? Altså ikke babykontroll? Hva gjorde de der? Jeg skal ikke før i midten av mai, da er småtten to måneder, men det var vel pga sen bestilling... :sjenert:

Jeg spør fordi jeg har bestilt time hos fastlegen, men jeg gikk til gynekolog under svangerskapet. Jeg vil ikke ta gu hos fastlegen nemlig... og lurer på om jeg må bestille time hos gyn også. :klø:

Skrevet

Sist var jeg på 6 ukerskontrollen da Smufen var 6 mnd :sjenert:

Det blir sikkert ikke før det denne gangen heller. Ja ja, de målte blodtrykk, GU og snakka om prevensjon tror jeg det var. Jeg trengte ikke det siste så jeg hørte med et halvt øre :ler:

Skrevet

Har store forventninger for natta. Knotten sov 2 x 5 timer i natt så jeg er spent. Han sover nå da, men kjenner jeg han rett varer det ikke lenge.

Skrevet

Storemann har tatt med seg lillemann på en lenger trilletur! Jeg savner lillemann så jeg blir sprø, det er helt sykt å være uten en baby i huset. Jeg blir jo helt stresset. Skulle liksom slappe av, men det er ikke enkelt det. Og ikke har han med seg telefonen heller :mobil:

Skrevet

Jeg hadde det sånn sist. Denne gangen nyter jeg alenetiden....

Skrevet
Jeg hadde det sånn sist. Denne gangen nyter jeg alenetiden....

Jeg blir rett og slett nervøs! :tristbla:

Skrevet

Helt normalt å føle det sånn, blåmeisa. Jeg stolte ikke på andre enn meg selv og mannen min sist. Men de koser seg sikkert på tur :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...