Gjest imli Skrevet 2. mai 2008 #3841 Skrevet 2. mai 2008 Har prata med mannfolket. I natt satt han oppe med ungen fra 2-3 tida til han dro på jobb halv 7 - det var nemlig grining i natt. Så da har han gjort litt. Men han ha egentlig hele tida vært flink om natta - til å feks ta med ungen ned så jeg får sove hvis det blir mye grin. Det er liksom dagtid som er problemet. Han har lova å skjerpe seg, så nå får vi se da. I dag har ungen spist så lite... Har egentlig ikke spist skikkelig siden i går kveld! Ammet i 11 tida før vi la oss, så våkna han i 2-3 tida og gråt, men sugde bare litt, og så grein han som besatt og ville ikke ha mer. Samme skjedde til morgen i dag kl 6 og kl 9. Måtte pumpe meg for å lette sprenget. Tilbød ham flaska også da jeg hadde pumpa ut litt, men han ville ikke ha det heller. Nå sover han i bæresele på meg her... Kanskje han bare ikke er så sulten i dag? :klø: Morsfølelsen mangler fortsatt her. Hadde blitt veldig glad om den kom snart... Tror det hadde vært lettere å takle nattevåk og grining og bæring om jeg faktisk var glad i ungen...
Gjest imli Skrevet 2. mai 2008 #3842 Skrevet 2. mai 2008 Jeg ble klippet masse jeg... Så det ble en god del sting vil jeg tro! Kjenner at den tråden er der ennå. Den skulle liksom "råtne" etterhvert. Lurer virkelig på hvordan det ser ut der nede... Helt fælt vil jeg tro... Så det i speil da jeg ble undersøkt før jeg dro hjem, og jeg hadde faktisk fått blåveis der nede! Skikkelige blåmerker på sida av åpningen. Hadde skikkelige etterrier jeg også... Spesielt under amming. Men de tømte livmora på meg og da - klemte skikkelig oppå magen, og jeg kjente hvordan blodet fossa ut *grøss*
marsy Skrevet 2. mai 2008 #3843 Skrevet 2. mai 2008 Jeg sliter sånn med ammingen at jeg tror jeg blir sprø!!!! og jeg har mest lyst å gi opp den hersens pumpingen, snakk om å være ku i over en måned nå. når jeg legger han til brystet er han helt stresset, tror ikke han skjønner hva nytte den dumme puppen kan ha. Han suger seg fast i kun ett par sup, så slipper han og han blir sintere og sintere og hylene høyere og høyere. til jeg har så vondt av han at jegg tyr til flaska. stakker lillemann Hos oss ble ammeskjold løsningen. Brukte det i 3-4 dager. Da fikk vesla i seg godt med melk hver gang. Etter det begynte jeg å tilby puppen først hver gang - og brukte bare ammeskjoldet når hun ikke klarte å ta puppen etter mange forsøk. Etter 2-3 dager tok hun bare pupp. Tror de rett og slett må skjønne at de må suge for å få melk, ikke bare la det renne inn i munnen (slik det gjerne gjør helt i starten) ----- Her har jeg akkurat fått tidenes rap med 1dl gulp rett i kløfta jaja.. blir like mange klesskift på meg som på ungen!
marsy Skrevet 2. mai 2008 #3844 Skrevet 2. mai 2008 I dag har ungen spist så lite... Har egentlig ikke spist skikkelig siden i går kveld! Ammet i 11 tida før vi la oss, så våkna han i 2-3 tida og gråt, men sugde bare litt, og så grein han som besatt og ville ikke ha mer. Samme skjedde til morgen i dag kl 6 og kl 9. Måtte pumpe meg for å lette sprenget. Tilbød ham flaska også da jeg hadde pumpa ut litt, men han ville ikke ha det heller. Nå sover han i bæresele på meg her... Kanskje han bare ikke er så sulten i dag? :klø: Luftsmerter kanskje? Her gråtes det ved puppen når det er desperat behov for raping. Da vil hun gjerne ha litt mat etter rapen igjen. Morsfølelsen kom ikke hos meg før etter 5 uker, så det tar sin tid!
Gjest imli Skrevet 2. mai 2008 #3845 Skrevet 2. mai 2008 Skal prøve å amme nå, og se hvordan han spiser...
blåmeisa Skrevet 2. mai 2008 #3846 Skrevet 2. mai 2008 Hos oss ble ammeskjold løsningen. Brukte det i 3-4 dager. Da fikk vesla i seg godt med melk hver gang. Etter det begynte jeg å tilby puppen først hver gang - og brukte bare ammeskjoldet når hun ikke klarte å ta puppen etter mange forsøk. Etter 2-3 dager tok hun bare pupp. Tror de rett og slett må skjønne at de må suge for å få melk, ikke bare la det renne inn i munnen (slik det gjerne gjør helt i starten) ----- Her har jeg akkurat fått tidenes rap med 1dl gulp rett i kløfta jaja.. blir like mange klesskift på meg som på ungen! Jeg har prøvd ammeskjold, jeg trodde det gikk greit helt til jeg oppdaget at det kun ble brukt som smokk. Den melken som kommer av seg selv var bare en rein bonus til smokken. Men jeg synes tuten på ammeskjoldet var så grådis stort så han sleit med å få munnen over det, finnes kanskje i flere størrelser. Jeg har så lite lyst å gi opp, jeg har så lyst å få det til!!!!! Men han blir så lei seg og sint og etterpå helt utmattet, stakker liten. Morshjertet mitt blør for han, mens vi kaver med de hersens puppene. Rett før jeg ringer ammehjelpen, men jeg er ikke akkurat typen til det heller
monja Skrevet 2. mai 2008 #3847 Skrevet 2. mai 2008 Jeg brukte ammeskjoldene til Avent en stund da lillemann sleit som verst ved puppen. Helsesøster sa at mange brukte å klippe av tuppen på de, men det fikk jeg ikke prøvd for plutselig klarte han å suge seg fast i puppen. Du kan jo sende mail til ammehjelpen og, men da tar det naturlig nok noe lenger tid å få svar. Jeg ville kontakta dem om jeg var deg. De har helt sikkert mange gode tips.
monja Skrevet 2. mai 2008 #3848 Skrevet 2. mai 2008 Jeg har vært på veiing med lillemann. Han er jo en mnd gammel i morgen. Og vi serverer nok fortsatt fløte her i heimen. 4350 gram - opp 450 gram på ei uke - og 1480 gram siden hjemreisedagen. 54 cm lang - pluss 3 cm på to uker - og pluss 5 cm på fødselslengden. Store gutten min
marsy Skrevet 2. mai 2008 #3849 Skrevet 2. mai 2008 Jeg har vært på veiing med lillemann. Han er jo en mnd gammel i morgen. Og vi serverer nok fortsatt fløte her i heimen. 4350 gram - opp 450 gram på ei uke - og 1480 gram siden hjemreisedagen. 54 cm lang - pluss 3 cm på to uker - og pluss 5 cm på fødselslengden. Store gutten min Oi for en voksegutt! Jeg har trillet i 3 timer i dag, og følte meg så stolt - men nå har jeg spist en haug med Oreo kjeks skal kjøpe nye batterier til badevekten i morgen, og melde meg inn i Vektklubb.no eller noe... er litt redd for hva vekta viser nå etter flere uker med barselbesøk og mye kaker, kjeks osv. Må bare kutte ut alle uvaner som dukket opp i løpet av svangerskapet slik at jeg skal ha noe håp om å fjerne hengemagen!
Kykkelikokos Skrevet 2. mai 2008 #3850 Skrevet 2. mai 2008 Jeg har prøvd ammeskjold, jeg trodde det gikk greit helt til jeg oppdaget at det kun ble brukt som smokk. Den melken som kommer av seg selv var bare en rein bonus til smokken. Men jeg synes tuten på ammeskjoldet var så grådis stort så han sleit med å få munnen over det, finnes kanskje i flere størrelser. Jeg har så lite lyst å gi opp, jeg har så lyst å få det til!!!!! Men han blir så lei seg og sint og etterpå helt utmattet, stakker liten. Morshjertet mitt blør for han, mens vi kaver med de hersens puppene. Rett før jeg ringer ammehjelpen, men jeg er ikke akkurat typen til det heller Send dem en mail! Det gjorde jeg. Jeg kom i kontakt med en lokal ammehjelp, som svarte meg hver kveld på det jeg lurte på. Det finnes ammeskjold i to forskjellige str S og L, tror jeg. Men det kommer jo an på hva som passer brystvorten din også da. Ut i fra det du beskriver virker det dog som om det ikke vil hjelpe deg å bruke ammeskjold, da babyen din tar det på samme måte som en tåteflaske. Hvis du ønsker å fortsette å bruke tåteflaske i tillegg, så ville jeg nok gått over til en annen type enn du sikkert bruker. NUK sine flasker har myke tutter, og skal simulere brystvorten og melking av disse, i motsetning til f.eks avent sine som er harde og bare suges på såvidt jeg forstår.
Gjest imli Skrevet 3. mai 2008 #3851 Skrevet 3. mai 2008 Spent på hvor mye ungen her har vokst. Skal på kontroll på tirsdag. Nå sover han faktisk ute alene i vogna. Så lenge det varer... Når det gjelder vekt, er jeg faktisk tilbake på start Magen er flat igjen, men låra ser ikke ut... Masse lekre strekkmerker! Nei, nå hører jeg ungen hyle her... Det var fem minutters fred og ro det...
Elle_liten Skrevet 3. mai 2008 #3852 Skrevet 3. mai 2008 Hei! Tenkte jeg bare skulle gi livstegn fra meg. Har vært inne og lest litt her, men før jeg har fått lest ferdig, så er det noen som skal ha pupp eller så klarer jeg ikke sitte mer. Nå står jeg på kjøkkenet og venter på at grøten skal bli ferdig. Her står alt bra til med lillegullet. Han sovet, spiser, gulper, raper og promper som en mann . Mamman hans sliter litt da.... Har blitt klippet endel under fødselen og har skikkelig vondt i underetasjen. Så her spyles det under dobesøk og det bades i grønnsåpebad. Hvor lenge skal dette vare?? Ble noen av dere klippet? Og hvor lenge skal jeg være handikappet? Vil jo så gjerne bare kose meg med lillegutt, som det er så lite problemer med. Men alt blir jo et ork, når det gjør så vondt å bevege seg. Gruer meg til mannen skal begynne på jobb igjen på mandag.... :gråte: (Beklager sutreinnlegget, men måtte bare få det ut.)
Kykkelikokos Skrevet 3. mai 2008 #3853 Skrevet 3. mai 2008 til deg Elle_liten. Håper det går over snart.
marsy Skrevet 3. mai 2008 #3854 Skrevet 3. mai 2008 Mamman hans sliter litt da.... Har blitt klippet endel under fødselen og har skikkelig vondt i underetasjen. Så her spyles det under dobesøk og det bades i grønnsåpebad. Hvor lenge skal dette vare?? Jeg både revnet og ble klippet.... Var øm de første 3-4 dagene, men etter det har jeg ikke merket noe bortsett fra når vi Tok paracet og en type hevelsesdempende på barsel som tok bort det verste
Gjest imli Skrevet 3. mai 2008 #3855 Skrevet 3. mai 2008 Jeg ble klippet masse - så og si "hele veien", for å si det sånn... Var en stund jeg nesten ikke greide å sitte. Men etter to uker var det i alle fall over. Men jeg kan kjenne både stinga og arret enda. Føles om om jeg ser helt maltraktert ut der nede... Hvordan er det med renselsen hos dere andre? Når slutta den? Jeg er rimelig lei av å blø... Har gått med noen pakker bind ja.
monja Skrevet 3. mai 2008 #3856 Skrevet 3. mai 2008 Her er det fortsatt litt blod og gørr....og det har gått over fire uker nå. Sist blødde jeg i 6 uker, så en uke opphold og så kom mensen så jeg har håp om bedre tider om ikke så lenge
Gjest imli Skrevet 3. mai 2008 #3857 Skrevet 3. mai 2008 Blør fortsatt ganske mye jeg, eller i alle fall såpass at jeg må bruke bind. Hadde håpa å gå over til truseinnlegg snart... Men det er friskt blod hver dag. Og litt sånn slim-aktig. *detaljer* Begynner å bli lei!
monja Skrevet 3. mai 2008 #3858 Skrevet 3. mai 2008 Jeg tør ikke gå med noe annet enn bind jeg heller, for plutselig kommer det masse friskt blod. Heldigvis virker det som den tiden der det rett og slett lukta råttent er forbi. Men jeg holder nok Libresse unna konkurs ja
Trampe Skrevet 3. mai 2008 #3859 Skrevet 3. mai 2008 Jeg er begynt å spotte igjen???? :klø: Sju uker etter fødsel, jeg skal så aldeles ikke ha mensen tilbake så tidlig!!! *informerer*
Gjest imli Skrevet 3. mai 2008 #3860 Skrevet 3. mai 2008 Er sånn her også, at det kan være lite blod lenge, nesten bare brunlig utflod, og så kommer det plutselig masse friskt blod. Jeg fikk for øvrig virkelig se den skorpa på livmora! Kom en sånn skikkelig ekkel klump med blod og æsj etter to uker. *informerer* Lurer på når mensen kommer her også jeg... Har hørt at når man ammer kan det ta opptil et år? :klø:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå