monja Skrevet 1. mai 2008 #3821 Skrevet 1. mai 2008 Du bør absolutt snakke med mannen din om dette, imli. Kanskje du kan pumpe ut noe melk og gi det til knotten din med flaske? Så kan du ta deg en tur ut og la han sitte igjen med babyen. Så får han se da, at det faktisk ikke er noen ferie å ha småtroll.
Kykkelikokos Skrevet 1. mai 2008 #3822 Skrevet 1. mai 2008 Føler med deg, imli. Og støtter ideen til monja.
Kykkelikokos Skrevet 1. mai 2008 #3823 Skrevet 1. mai 2008 Jeg sydde bare et par pyntesting, så det var ikke vondt sånn sett. Men jeg hadde noen fryktelig vonde etterier etterpå..
monja Skrevet 1. mai 2008 #3824 Skrevet 1. mai 2008 Etterrier er vel det verste jeg har opplevd tror jeg. Selve fødselen var jo ingenting i forhold. Heldigvis tømte de livmora mi etter fødselen for å roe ned riene da. Ellers hadde jeg dødd tror jeg.
Trampe Skrevet 1. mai 2008 #3825 Skrevet 1. mai 2008 Du må snakke med ham nå, imli!! Før du blir sprø og drittlei og vrir det over på babyen. Jeg vet hva jeg snakker om... Her er det magevondt i dag. Han trykker og trykker, vrir seg og trekker beina opp mot magen. Han har tydelig vondt.. og han har ikke sovet noe siden i morges. Så trøtt, men ikke snakk om at han kan sove mer enn ti minutter i strekk. Lillemann har alltid vært flink å løfte hodet. Han løfter høyt som bare det, men så har han blitt båret mye på skuldra også på grunn av magen... Han flytta hodet fra den ene sida av haka mi til den andre allerede på føden, jordmødrene gapte til ham Helsesøster ble også overrasket over at han er så sterk i nakken. Han holder hodet nesten helt selv.
monja Skrevet 1. mai 2008 #3826 Skrevet 1. mai 2008 Så flink han er, Trampe. Men så dumt at han skal plages sånn med magen da. Stakkars liten.
monja Skrevet 1. mai 2008 #3827 Skrevet 1. mai 2008 Herregud, nå må jeg snart vekke murmeldyret mitt før puppen eksploderer. Det er så vondt at jeg nesten, men bare nesten, må tørke en tåre
Kykkelikokos Skrevet 1. mai 2008 #3828 Skrevet 1. mai 2008 Kan du ikke pumpe deg litt så du får bort det verste trykket da, monja?
Kykkelikokos Skrevet 1. mai 2008 #3829 Skrevet 1. mai 2008 Ja, etteriene gir jo seg ikke etter en 30-40sek slik som vanlige rier gjør. Tenker på det med skrekk og gru, ja. Jeg synes det å få ut morkaken, syingen og etteriene var verst med hele fødestyret, jeg
monja Skrevet 1. mai 2008 #3830 Skrevet 1. mai 2008 Kan du ikke pumpe deg litt så du får bort det verste trykket da, monja? Som bestilt våknet han av seg selv og jeg ble bokstavelig talt lettet Men nå er det ikke mer enn 1 1/2 time siden jeg ammet han og det sprenger igjen Lurer på om brystene har økedøgn, men ikke han :dåne:
monja Skrevet 1. mai 2008 #3831 Skrevet 1. mai 2008 Han våkna akkurat tidsnok igjen Så ble begge gullungene badet og nå sover de. Lillemann har sovet fra klokka 20, den største sovna i 21 tiden. Endelig en kveld for voksentid Idag fikk jeg kjøpt en 3 pk TT flasker på ebay. 142 kr inkl frakt for 3 stykker er jo ikke verst. Her i byen koster en flaske 99 kr.
marsy Skrevet 1. mai 2008 #3832 Skrevet 1. mai 2008 Hvis ikke puppen blir tømt får jeg også veldig spreng etter bare en times tid... au au au! til Imli! Kjenner til problemet med disse mennene jeg også Her har det blitt noen alvorsprater..... og han blir stadig flinkere da... Jeg vekker han på nettene i helgen og får han til å skifte på henne - slik får han litt smaken på hva det vil si å ikke sove natten igjennom. Dessuten er det alltid hans tur til å trøste etter hun har lagt seg når på kveldene/helgen, og vi vet det ikke er fordi hun er sulten. Vesla her er også veldig sterk i nakken, og har vært det hele tiden. Yndlingskosestillingen er med hodet hennes opp mot skulderen vår, og da får hun jo trening. Ellers prøver jeg å huske å legge henne på magen minst en gang om dagen. Ligger som oftest på siden av meg i sofaen og kaver, til hun blir lei.
Nicky B Skrevet 1. mai 2008 #3833 Skrevet 1. mai 2008 Her ligges det masse på magen - ungen vil jo helst ligge på brystet til mor døgnet rundt... Mannfolket er hjemme i dag da. Men det er liksom mye lettere for dem, ikke sant, som ikke ammer, og stikke av noen timer... Jeg må liksom alltid være tilgjengelig... Her skal mannen alltid hjelpe noen naboer, jobbe i hagen osv etter jobb. Ganske frustrerende. Med en gang en av de h**vetes naboene ber om en tjeneste, er han der på flekken. Han klarer ikke si nei... Men å si nei til meg når jeg gråter og spør om han ikke kan være mer hjemme om kveldene, det klarer han visst uten problemer... I går var han hos den ene naboen til kvart på 12 om kvelden! Hvem f**n jobber ute i hagen til kvart på 12 om kvelden? *frustert* Skulle sikkert ikke skrevet dette, merker jeg... Du må banke i bordet, for slik bør det jo ikke være. Jeg tror nok at for mange menn er dette med å få barn så fjernt, de merker det jo ikke på kroppen slik vi gjør. Ergo får de heller ikke det samme forholdet til barnet med en gang slik mødre gjør. Er ikke sikkert han tenker over dette fra ditt ståsted en gang. Det er i hvertfall viktig at du får snakket ut med han og at han virkelig HØRER budskapet ditt.
Nicky B Skrevet 1. mai 2008 #3834 Skrevet 1. mai 2008 Herregud, nå må jeg snart vekke murmeldyret mitt før puppen eksploderer. Det er så vondt at jeg nesten, men bare nesten, må tørke en tåre fiket nesten til mannen i stad som ble litt vel amorøs mot mine akk så sprengte pamela sekker... AU!
monja Skrevet 1. mai 2008 #3835 Skrevet 1. mai 2008 fiket nesten til mannen i stad som ble litt vel amorøs mot mine akk så sprengte pamela sekker... AU! Ai.....jeg dro ned innlegget og ga mannebeinet en sprut da han ble for nærgående
blåmeisa Skrevet 1. mai 2008 #3836 Skrevet 1. mai 2008 Jeg sliter sånn med ammingen at jeg tror jeg blir sprø!!!! og jeg har mest lyst å gi opp den hersens pumpingen, snakk om å være ku i over en måned nå. når jeg legger han til brystet er han helt stresset, tror ikke han skjønner hva nytte den dumme puppen kan ha. Han suger seg fast i kun ett par sup, så slipper han og han blir sintere og sintere og hylene høyere og høyere. til jeg har så vondt av han at jegg tyr til flaska. stakker lillemann
Kykkelikokos Skrevet 2. mai 2008 #3837 Skrevet 2. mai 2008 Jeg sliter sånn med ammingen at jeg tror jeg blir sprø!!!! og jeg har mest lyst å gi opp den hersens pumpingen, snakk om å være ku i over en måned nå. når jeg legger han til brystet er han helt stresset, tror ikke han skjønner hva nytte den dumme puppen kan ha. Han suger seg fast i kun ett par sup, så slipper han og han blir sintere og sintere og hylene høyere og høyere. til jeg har så vondt av han at jegg tyr til flaska. stakker lillemann Skjønner hvis du finner ut at du vil legge inn årene. Men hvis du bestemmer deg for å prøve litt til, og ammeskjold ikke fungerer, så ville jeg prøvd med hjelpebryst for å se om det kan lokke ham på bedre tanker. En annen ting som er viktig å huske på når du sliter med slike problemer, er å ikke legge ham til brystet før utdrivningsrefleksen din er i gang. I tillegg kan du gjerne prøve å håndmelke/pumpe deg litt hvis du har brystspreng. Det kan være vanskeligere for babyen å få tak hvis brystene er helt fulle og harde. Her står det om hjelpebryst: http://ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=41 Det koster 270kr hos ammehjelpen sin nettbutikk. Jeg var så heldig å få kjøpt et brukt til 140kr. Kanskje du finner et brukt du også? Det virker litt klundrete i starten, men man bare finne en slags teknikk etter hvert.
Kykkelikokos Skrevet 2. mai 2008 #3838 Skrevet 2. mai 2008 Ai.....jeg dro ned innlegget og ga mannebeinet en sprut da han ble for nærgående Haha. Synes jeg ser dere.
Nicky B Skrevet 2. mai 2008 #3839 Skrevet 2. mai 2008 Ai.....jeg dro ned innlegget og ga mannebeinet en sprut da han ble for nærgående Aha! Det skal jeg teste ut neste gang. Idag fikk jeg kjøpt en 3 pk TT flasker på ebay. 142 kr inkl frakt for 3 stykker er jo ikke verst. Her i byen koster en flaske 99 kr. Nå har dere skravlet så fælt om disse Tommee Tippee flaskene at jeg har bestilt meg noen TT flasker + smokker fra mothercare. Men jeg gjorde ikke noe ebay kupp- frakten fra nettbutikken ble dyrere enn varene. Det så jeg først etter at jeg godkjente ordren... Ja, ja.
cilipili Skrevet 2. mai 2008 #3840 Skrevet 2. mai 2008 Etterriene høres fæle ut! Gruer meg litt til dem.. Hvordan går det med deg, Pondusa?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå