Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og der var det slutt på freden... :sukk:

Og mannfolket har fordufta - hans bidrag har vært å holde ungen i fem minutter så jeg fikk spist middag i stad. Nå er jeg drittlei altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ha barnet i sengen er ikke det letteste....

Har hatt litt problemer her jeg også, med at lillegutt osver best hengende i puppen, enten på armen eller i sengen liggende ved siden av meg, med puppen i munnen.

Prøver å løfte han opp og legge han ned i egen seng ved siden av våres, og det går bedre og bedre for hver gang...

Men han våknet denne gangen også når jeg la han ned for litt siden i sengen etter amming i sofaen, har latt han sutre litt mens jeg har surfet på nett, og nå er han stille :)

Håper han har sovnet - ikke en lyd på babycallen i hvertfall:)

Skrevet
Og mannfolket har fordufta - hans bidrag har vært å holde ungen i fem minutter så jeg fikk spist middag i stad.

Misunner deg ikke nei... kjæresten borte her også, :ball: os naboen, men vi ble enige om at han skulle ha med mobilen sin og at jeg skulle ringe han hvis jeg trengte litt avlastning.

Har hatt litt problemer med overtrøtt lillegutt en del kvelder på rad her, han vil liksom ikke sove etter kl ni på kvelden, venter til kl nærmer seg midnatt...

Skrevet

imli: Synes det hørtes litt rart ut, jeg. Disse bæreselene skal jo strengt tatt ikke være noe bra for ryggen, såvidt jeg har hørt. Mobywrap skal være bedre.

Skrevet
imli: Synes det hørtes litt rart ut, jeg. Disse bæreselene skal jo strengt tatt ikke være noe bra for ryggen, såvidt jeg har hørt. Mobywrap skal være bedre.

Enig... Har prøvd å bære baby i Babybjørn før, og syntes det var mye mer slitsomt enn å bære i Mobywrap. Ungen er liksom så klistret til kroppen i Mobywrapen at vekten blir mye bedre fordelt. Føles nesten som å være gravid igjen :)

Skrevet

Meitai føles også nesten som å være gravid. Helt greit, og jeg kan bære flere timer i strekk. Det har vært veldig godt når jeg har hatt en krevende liten venn som nekter å sove andre steder...

Du må snakke med mannen din imli. Jeg vet så alt for godt hvordan det er å være helt alene med alt, og ha en mann som holder litt og så gir fra seg ungen og fordufter. Min var akkurat sånn, stakk av titt og ofte og lot meg sitte med ungen dag og natt. Han valgte også å gjøre det på en dag lillemann skrek fra 7 om morgenen til midnatt, og til slutt satt vi i sofaen og gråt begge to. Da mannen kom lurte han på hva jeg var så lei meg for... :roll: Da sprakk jeg, og siden da har han heldigvis vært mer hjelpsom. Det tar litt tid for disse mannfolka å bli komfortable med papparollen tror jeg, og jeg håper bare det går seg til for dere!

Skrevet

:klemmer: til alle som trenger en oppmuntring!

Sitter her og gruer meg, barnehagen er stengt i dag og i morgen er det planleggingsdag. Også kommer helga på toppen av det hele. Frøkna er så festlig om dagen... :(

Var på helsestasjonen i går med veslegutten. På 13 dager har han lagt på seg hele 615 gram!!!!!

Har kjøpt meg en peanutshell slynge, men jeg får ikke dreisen på det gitt. Kanskje meitai er bedre...?

Skrevet

Her har vi vært våkne store deler av natta. Ikke pga lillemann, neida, han sov fra 23 til 05.30 han :dåne: men pga størsten. Han fikk såklart falsk krupp anfall i natt og det bars på legevakta for far og sønn. To lange timer for mor som var hjemme, men pusten hans ble merkbart bedre og idag er han i god form. Men det blir ikke barnehage i morgen så nå blir det langhelg med utfordrende snart 4 åring på oss.

Skrevet

Min lille sov fra 23 til 04:30 :juhu: Endelig noen timer i strekk på meg også!!

Skrevet

Her venter vi fortsatt på bæsjbleie.....på 4. døgnet nå....eller var det 5.? :klø:

Skrevet
Hadde skikkelig vondt i stinga jeg.. En periode kunne jeg nesten ikke sitte....

Hadde det litt sånn etter storebror. Var vondt med en gang jeg satt meg ned for så å gjøre vondt når jeg reiste meg igjen. Og jeg hadde kun tre pyntesting. Glad jeg har sluppet unna denne gangen. Nå sitter jeg på stol i min mest tettsittende bukse uten å ha npe annet enn en liten babymagehengende utenfor linningen :fnise:

Skrevet

Har vondt i magen jeg etter keisersnittet...men er fryktelig glad for at jeg ikke har vondt mellom bena :jepp: , som Imli sier, det må jo gjøre veldig vondt å sitte...

Skrevet (endret)

Huff, jeg hadde fryktelig vondt i stingene! Men så ble jeg sydd både innvendig og utvendig også da. Og det var så ømt at jeg hadde problemer med å sette meg i halvannen til to uker etterpå. Håper jeg slipper det neste gang, altså.. :forvirret:

Endret av Bippe
Skrevet

Her bæsjes det mange ganger til dagen. Byttet nettopp en rimelig full bleie i stad.

Men er det ikke vanlig at det kan variere en del hvor mye de gjør fra seg? Mener å ha hørt at det ikke er uvanlig at det kan gå noen dager imellom etterhvert. Det kommer nok snart en god ladning, Monja. ;)

Skrevet

Hvor mye lar dere deres små ligge på magen? Jeg har ikke vært så flink til å huske på det, men nå forsøker jeg å få til litt hver dag. Men Junior er ikke så glad i det. Enten blir han raskt lei og gråter eller så sovner han. Blir ikke mye god nakketrening av det, nei.. :roll:

Skrevet

Har nok ikke vært så veldig flink til å legge henne på magen nei. Men hun er egentlig veldig sterk i nakken da. Så nyskgjerrig som hun er så måtte hun jo bare lære seg å holde hodet selv :ler: Hvordan skulle hun ellers få med seg alt ;)

Men når jeg legger henne på magen nå, greier hun å løfte hodet litt da.

Her sover vi stort sett hele nettene da. Natt til mandag sov vi fra 23.45 til 08.40 :)

I natt sov vi fra ca 01.00 til 08.00...oppe i 40 minutter for mat og ny bleie, så sov hun til 11. Og nå sover hun jammen igjen ;)

Hun sover fint i vogna inne i stua. Trenger ikke trilles i søvn. Og om natten sover hun i egen seng ved siden av oss. (hun finner ikke roen når hun sover i vår seng)

Skrevet

Å, så heldige dere er med sovingen på babyene deres om natten da! Her tror jeg aldri det har vært sovet lenger enn max 4 timer i et strekk. Som regel ikke mer enn 2,5-3 timer, ikke på natta heller. Men det er jo folk som har det verre enn det også da. Men nyt det, og vit hvor heldige dere er dere som får sove gjennom natten allerede ;) Ser ut som om det er leeeenge til enda for vår del!

En ting som er litt irriterende, er at han ser ut til å mene at dagen skal starte like etter kl 06.00... Da er man lei av å ligge i sengen sin, ja! Enda han alltid får mat i 5-tiden, så gidder han ikke sove særlig lenge etter det. Pleier å ta han opp i sengen vår da, men selv om han får sove litt, så får ikke jeg sove av å ha han inntil meg hvertfall. Han bråker noe innmari når han sover!!! Verre enn en voksen mann jo :fnise:

Men denne sovingen går seg vel til etterhvert... Lurer på når jeg slipper unna med å opp bare en gang i løpet av natten jeg? Eller ingen?

Egentlig litt sprøtt å tenke på at jeg ikke har sovet lenger enn toppen 3 timer i strekk på 6 uker... Ikke rart man blir sliten av å være småbarnsforeldre nei!

Skrevet

Her ligger han på magen noen ganger om dagen ja.

Tips: Legg dem på magen på stellebordet. Og så bøyer du deg ned sånn at de må løfte hodet for å se deg. Det blir jo så spennende at de ikke klarer å unngå å løfte hodet :fnise: Funka som bare det på storebror og denne er lik. Men det er jo ikke så mange ganger som skal til før han blir skikkelig sint da :ler:

Gjest imli
Skrevet

Her ligges det masse på magen - ungen vil jo helst ligge på brystet til mor døgnet rundt...

Mannfolket er hjemme i dag da. Men det er liksom mye lettere for dem, ikke sant, som ikke ammer, og stikke av noen timer... Jeg må liksom alltid være tilgjengelig... Her skal mannen alltid hjelpe noen naboer, jobbe i hagen osv etter jobb. Ganske frustrerende. Med en gang en av de h**vetes naboene ber om en tjeneste, er han der på flekken. Han klarer ikke si nei... Men å si nei til meg når jeg gråter og spør om han ikke kan være mer hjemme om kveldene, det klarer han visst uten problemer... I går var han hos den ene naboen til kvart på 12 om kvelden! Hvem f**n jobber ute i hagen til kvart på 12 om kvelden? *frustert*

Skulle sikkert ikke skrevet dette, merker jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...