pondusa Skrevet 29. april 2008 #3741 Skrevet 29. april 2008 Ble også mer følsom, så sex ble nesten bedre. Den kan jeg også signere.
monja Skrevet 29. april 2008 #3742 Skrevet 29. april 2008 Intimt spørsmål det her da, men dere som har født før: synes dere at dere ble som før igjen der nede...? Det bedre enn før, selv med minimalt med knipeøvelser. Er dere flinke med knipeøvelser forresten? Herregud, jeg kommer til å måtte bruke Tena jeg....såååå flink - NOT
Amused Skrevet 29. april 2008 #3743 Skrevet 29. april 2008 Fine tråden :rødme: *sluker alt som dere erfarne mammaer har å bidra med*
-Ea- Skrevet 29. april 2008 #3744 Skrevet 29. april 2008 Fine tråden :rødme: *sluker alt som dere erfarne mammaer har å bidra med* .ja, hvilken erfaring vi ferdes med.... vel, veien min blir i alle fall til mens jeg går! lillegull sovna midt i måltidet, er visst helt utslitt etter å ha bedrivi smiling og høylytte gledesrop på formiddagen! han ligger oppå meg så derfor blir det den kjente jeg-skriver-med-en-hånd-og-gidder-ikke-lage-store-bokstaver stilen
Trampe Skrevet 29. april 2008 #3745 Skrevet 29. april 2008 jeg kniper ikke... glemmer det hele tida. må huske på det, men mannen mente at det kjentes som før, så det er vel ikke så ille. Men jeg mener bestemt at jeg kjenner at det er slappere oppi der et sted. jordmora messet mye om denne knipinga, og sa at det er like viktig etter ks.
Trampe Skrevet 29. april 2008 #3746 Skrevet 29. april 2008 Det er nesten som å være jomfru igjen det, Trampe. Husker det var sykt vondt sist, så både jeg og gubben gruer oss til denne gangen. jeg følte meg helt jomfru ja. men den aller første gangen var det bare *knepp* -au- og så ikke vondt mer. denne gangen var det vondt hele veien. men som sagt bedre andre gangen, så det går seg vel til. tror det blir vondere jo lenger man venter, ihvertfall om man gruer seg..! nå skal jeg putte lillemann i meitaien og lage pannekakerøre. (jøss for et vrient ord å skrive med ei hand)
monja Skrevet 29. april 2008 #3747 Skrevet 29. april 2008 Pannekakerøre skal jeg lage og. Skal jammen gjøre det nå mens han enda sover. Og hør da: I natt sov vi fra 22.00 til klokka 03.00 :dåne: Og så fra 03.45 til 06.30. Så fra 07.00 til 07.30 eller 07.45 (jeg var litt borte der )Og så ute i vogna fra 08.30 til 10.30 og fra 11.30 - og sover enda
Catus Skrevet 29. april 2008 #3748 Skrevet 29. april 2008 Akkurat sånn gjør min også! Det er de merkeligste lyder som kommer fra den lille kroppen... det virker som om han vil ha MYE mat FORT, og så går det litt for sakte for hans del. Tålmodigheten lenge leve Etter måltidet er han som oftest rolig igjen. Junior kaver også litt når han skal spise. men det er forskjell på høyre og venstre pupp. Den venstre spiser han fra uten problemer, men kaver ganske mye for å suge seg fast i den høyre. Jeg ser ikke forskjell på dem jeg, men det kan nesten virke som at han sliter med å finne frem på den høyre. Han lager også mange rare lyder mens han spiser. Han har blant annet ikke helt forstått at det ikke er så lett å trykke ut luft samtidig som han suger, så her settes det melk i halsen av og til. Han har jo ikke tid til å vente til trykkingen er over før han spiser videre. Et ekte matvrak.. I går serverte han en bleie som ikke lignet grisen. Bæsjet ned buksa, bodyen og sokkene. I tillegg bæsjet han ned håndkleet på stellebordet også. Over til et noe udelikat emne, hvordan er det med renselsen hos dere? Jeg trodde min var snart ferdig, men så har det tiltatt igjen. Grr. Her hadde vi også nettopp en bæsjehendelse. Jeg var oppe med ham da han hadde en våkeperiode mellom kl fem og seks i natt. Kunne like godt skifte bleie på ham når han først var våken. Da bleia kom av og rumpa vasket ferdig, sendte han en skikkelig sprutbæsj over hele t-skjorta mi og utover gulvet. Det er fart i den rumpa der, altså! Renselsen hos meg har heldigvis roet seg ned, og jeg håper jeg snart er ferdig. For jeg er lei av å blø! Men jeg mener å ha hørt at det gjerne tar seg opp litt akkurat i det man tror man er ferdig. Så jeg har egentlig ikke så store forhåpninger om at jeg kan legge bort bindene riktig enda.. har kjøpt ny ammebh..... 75 j......j.......j..................j! er det mulig!!!!! signerer på frykten for å kvele baby'n under vekten og størrelsen.... Jeg har kun en amme-BH enda (må få kjøpt meg en til etter hvert), og den er i størrelse 70J. Den er faktisk for liten i cupen og for stor rundt ryggen. Tror jeg egentlig burde hatt størrelse 65K, eller noe sånt! Men kommer ikke puppene til å minske litt sånn etter hvert? Jeg tror ikke jeg gidder å kjøpe en BH til akkurat nå, som kanskje ikke passer meg om et par måneders tid. Jeg bruker heller sportsBH når jeg er hjemme alene, og finner frem amme-BH'en når det kommer folk. Sånn forløpig.. Det bedre enn før, selv med minimalt med knipeøvelser. Er dere flinke med knipeøvelser forresten? Herregud, jeg kommer til å måtte bruke Tena jeg....såååå flink - NOT Huff.. Knipeøvelser, hva er det? Tror jeg må bli med deg i Tena-klubben..
Trampe Skrevet 29. april 2008 #3749 Skrevet 29. april 2008 Junior kaver også litt når han skal spise. men det er forskjell på høyre og venstre pupp. Den venstre spiser han fra uten problemer, men kaver ganske mye for å suge seg fast i den høyre. Jeg ser ikke forskjell på dem jeg, men det kan nesten virke som at han sliter med å finne frem på den høyre. Han lager også mange rare lyder mens han spiser. Han har blant annet ikke helt forstått at det ikke er så lett å trykke ut luft samtidig som han suger, så her settes det melk i halsen av og til. Han har jo ikke tid til å vente til trykkingen er over før han spiser videre. Et ekte matvrak.. Det der har lillemann også, at han spiser bedre på den ene puppen enn den andre. Det har bedra seg betraktelig etter vi begynte å gå til kiropraktor. Han har nemlig ei låsning i nakken på venstresida, som gjør at han ikke liker å legge hodet mot venstre. Jeg har funnet et nytt bruksområde for ammeinnleggene mine. Når jeg går og bærer lillemann i meitai ligger jo hodet hans mot brystet mitt, og siden jeg går i singlet inne blir det veldig varmt. Amminnlegget er like stort som panna hans, og om jeg legger det imellom oss slipper vi at det blir så innmari klamt. Jeg er lur
LaraCroft Skrevet 29. april 2008 #3750 Skrevet 29. april 2008 Nå fant jeg dere ammetåka gjorde at det tok litt tid;) Nå har lillegutt vært våken siden klokken halv fem - hatt noen smådupper, men våkner igjen etter sekunder med øynene lukket... Satt og åt middag og snakket på at vi kunne bade han, kanskje han sovner bedre... Tok tre sek, så sov lillgutt - hmmmm....vil han ikke bade tro??? Men men...nå sover han endelig - kanksje det er mulig å holde en slags rutine nå som han sovnet klokken syv? Skal prøve det ja
Kykkelikokos Skrevet 29. april 2008 #3751 Skrevet 29. april 2008 Rutine? Hehe. Håper dere får det til bedre enn oss i såfall
Catus Skrevet 29. april 2008 #3752 Skrevet 29. april 2008 Rutiner har ikke vi heller sett noe til enda. Men det er vel litt for tidlig for det? Det eneste av rutiner vi har fått til er at soving skjer i egen seng om natten, at morgenstellet innebærer vask av ansikt og hender, samt at stell om natten betyr svakt lys, lite godsnakking og kosing. Tror det holder med det første. Tror neppe vi får til rutiner på leggetid enda.. ------ Hvordan oppbevarer dere pumper, flasker og slikt utstyr? Tenkte kanskje å ha delene liggende i en isboks eller noe. Men kanskje dere har en bedre idé?
Trampe Skrevet 29. april 2008 #3754 Skrevet 29. april 2008 Her er vi i seng alt fra 22 til 24... så det er ikke rutiner her heller.
marsy Skrevet 29. april 2008 #3755 Skrevet 29. april 2008 (endret) Her slukes maten fort som fy... for så å slippe puppen i hosteanfall, med melk utover hele ansiktet og med melkesprut fra puppen som sprayer ned resten av ungen og så spises det i rolig tempo etterpå. Lærer aldri den ungen her... Hun har blitt seg selv de siste dagene (mye mindre gråt), etter at jeg har kuttet ut kullsyre helt... Æsj, så lang tid fremover uten brus eller farris? :dåne: ---- Rutine? Eh... Største rutinen er at jeg fra dag 1 har markert forskjellen på natt og dag. Dag= lys, lyd, kos, bad, trilling, sove på stua Natt= mørkt, stille, sove på soverommet. De siste ukene har hun klart fått en døgnrytme. Ganske våken fra kl 07-18 (med små lurer) og soving fra 18-07 bare avbrutt av amming og stell hver 3 time. Endret 29. april 2008 av marsy
marsy Skrevet 29. april 2008 #3756 Skrevet 29. april 2008 (endret) 6 ukers kontroll i dag forresten. Nå har hun økt 1400g - til 4100g Helsesøster bemerket at hun kun hadde vokst 3 cm. Men når jeg og mannen målte henne igjen etter timen fant vi ut at hun hadde vokst 5 cm. Men det skal sies at når helsesøster målte henne gråt hun veldig og var sulten -mens vi målte henne etter amming når hun var helt rolig. Må si i fra til helsesøster når jeg skal på barseltreff neste uke, slik at hun får lagt inn riktige mål. Endret 29. april 2008 av marsy
Catus Skrevet 29. april 2008 #3757 Skrevet 29. april 2008 Vi var også på helsestasjonen i dag. Det var første gang for oss. Og jaggu har ikke Junior lagt godt på seg! Han veide 3310 g da han ble født, og i dag veide han 4110 g. Helsesøster var veldig fornøyd med det. Vi ble litt lettet da, for da er vi iallfall sikre på at han får det han skal ha av mat. Ellers fikk han sin første vaksine. I dag var det BCG'en han skulle ha; den som alle andre får på ungdomsskolen. Det var en ekstra helsesøster med for å hjelpe til da det er veldig sjelden de setter den vaksinen på så små babyer, og man må sette nålen på en spesiell måte. Det er visst ikke bare å stikke. De var ganske nervøse, og helsesøster sa hun hadde gått og grudd seg til dette hele dagen. Beroligende for mor å høre.. Mannen hadde tatt seg fri fra jobb for å være med i dag, og det var han som holdt Junior mens helsesøster stakk. Det så ikke særlig godt ut, for Junior hadde ikke lyst til å holde armen i ro. Når han bevegde seg, bøyde nålen seg (den satt jo inne i armen hans). Mannen ble nervøs og satt og svettet mens de holdt på. Tror nesten det var verre for ham enn det var for meg. Etter litt knoting med sprøyta og litt gråt fra Junior var alt over. Det hadde gått veldig bra. Helsesøstrene var like lettet som oss, tror jeg. Nå er det 6 uker til neste gang. Da skal han ha hepatitt B-vaksine og vanlig seksukerskontroll. Liker ikke all denne stikkingen, men det er jo bedre det enn at han blir syk. Har det i en isboks. Da var ikke idéen min så gal likevel, da.
Kykkelikokos Skrevet 29. april 2008 #3758 Skrevet 29. april 2008 Skal dere ut og reise siden dere tar vaksiner, Bippe? De tilbydde oss å ta vaksine på snuppa på sykehuset, men vi har ikke planer om å reise til noen sted med det første, så da ble det ikke noe av. Babyen deres har jo lagt på seg kjempefint! Så mye på tre uker! Tror ikke dere trenger å bekymre dere da nei. Hehe. Nei, isboks var en superidé må jeg si
Catus Skrevet 29. april 2008 #3759 Skrevet 29. april 2008 Ja, det er visst ikke skummet melk jeg serverer ham! Vi skal ikke ut og reise. Men Junior får vaksinene såpass tidlig fordi pappa'n hans ikke er født og oppvokst i Norge. Det er visst noe med at det er mer vanlig med smitte i andre land enn her. Men nå har jo pappa'n vært i Norge i så mange år nå (14-15 år), at det ikke skulle være noen fare. Men det er jo bedre å være på den sikre siden, selvsagt. Så derfor får Junior vaksiner nå. Og da kan han iallflall slippe unna når alle klassekameratene skal ha sin BCG på ungdomsskolen. Det blir sikkert fint for ham.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå