Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han sover som regel fra midnatt til i 3 tiden. Så igjen fra 4 til 7. Så igjen til 10 - 11 tiden. Det er stort sett 3 timer mellom hver mating, men nå har det innimellom blitt 4 timer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er heldig! Jeg er en smule misunnelig...

Skrevet

Her har vi hatt "våkendag" i dag. Fikk endelig vesla til å sove kl 19 ved å trille litt. Mellom kl 8 og 19 sov hun bare 2 timer :dåne:

De siste dagene har hun begynt å kave og gråte en del etter mat, selv om jeg får henne til å rape etterpå. Hmmmm... Hun har sovnet rett etter mat på nettene men i natt kavet hun i nesten 2 timer etter pupp. Skjønner ingenting... Så lenge hun har fått ut en rap, og hun ikke gråter lar jeg henne ligge i sengen sin, men der ligger hun jo å lager all verdens snodige lyder. Også ligger en snorkende mann på andre siden av meg :roll:

Noen her som har prøvd fenikkelte (er det det samme som ammete?)? Hvis hun fortsetter sånn skal jeg prøve med den teen for å se om det er luft hun må ha ut.

Skrevet (endret)

Jeg har også et sinnsykt søtsug.... delte en melkesjokolade med Daim med mannen i går :sikle:

Endret av marsy
Skrevet

Min er og en sånn "kaver" etter mat. Eller, det begynner egentlig mens han suger. Han krøker seg sammen, blir illrød i ansiktet og trykker og lager alle slags lyder. Aner ikke hvorfor han gjør det, for storebror var aldri sånn.

Skrevet
Min er og en sånn "kaver" etter mat. Eller, det begynner egentlig mens han suger. Han krøker seg sammen, blir illrød i ansiktet og trykker og lager alle slags lyder. Aner ikke hvorfor han gjør det, for storebror var aldri sånn.

Og da raper han jevnt underveis i måltidet altså. Vi bruker å ta noen kunstpauser for å få opp litt luft.

Skrevet

Jeg var hos legen i dag. Alt bare bra, han sjekket smule med ul og da var det en som ble ivrig da.

Legen tok ingen målinger og vektestimering, for han hadde ingen grunn til å tro at smule var verken for liten eller stor.

Jeg tipper han kommer til å bli rundt 3500g.

Lillemor var 3370g og pondus var 3240g da de kom hhv. 1 dag og 5 dager før termin.

Skal oppom føden i morgen formiddag å høre om noen kan sette noen nåler på meg, og samtidig avtale med dem om neste ktrl.

Skrevet

Tassen her har også hatt et par merkelige dager nå... I går var han våken fra 06.00 til 21.30, med bare et par bittesmå lurer innimellom. Han som er så flink til å sove og ligge for seg selv vanligvis! Han pleier jo å sove minst 2-3 lurer på 2-3 timer per gang i løpet av dagen. Nå ligger han bare og fekter og sutrer i vogga, og vil ikke ligge alene. Må jo bære og bysse og ha på fanget heeele tiden... Det er ikke magesmerter nå ser det ut til, for han har ikke hatt den smerteskrikingen som han har da. Det ser nesten ut som om han har mareritt, for akkurat i det han ser ut til å sovne, lager han små engstelige lyder og slår ut med armer og bein. Og er lys våken igjen. Det samme har skjedd både i natt og i går natt, han sover fram til kl 2-3, og etter maten da begynner han sånn og vil ikke sove igjen. Har måttet ta han opp i sengen til meg for at han skal sovne. Er veldig redd for å ødelegge den fine vanen han har hatt med å sovne for seg selv altså... Men det gjør man kanskje ikke så tidlig uansett?

I DAG KOMMER MANNEN HJEM IGJEN!!! HURRA!

Han har lovet at han skal ta hele natten i natt, så jeg kan få sovet ut... Gleder meg vilt :) Men da må jeg legge meg i en annen etasje tror jeg, for ellers våkner jeg uansett. Gud, dette er udiskutabelt den mest slitsomme uken jeg har hatt i hele mitt liv...

Nå sitter jeg med tassen i Moby Wrap'en - han er egentlig ikke så veldig glad i det, men prøver å venne han til det. Er så greit å ha armene fri! Han har roet seg nå, med litt musikk på PC'en og smokken ser det ut til å være greit :)

Skrevet

Akkurat sånn gjør min også! Det er de merkeligste lyder som kommer fra den lille kroppen... det virker som om han vil ha MYE mat FORT, og så går det litt for sakte for hans del. Tålmodigheten lenge leve :ler: Etter måltidet er han som oftest rolig igjen.

Skrevet
Her har de to siste nettene gått slik: Pupp rundt 22:30, siste rest av melk fra puppen på flaske. Hyl og vræl kort tid etterpå fordi det ikke var nok mat. Glufse i seg en flaske med MME ved 24 tida, sove til 5, påfyll av pupp. Sove til rundt 7, ny runde med pupp for så å sove til rundt 9:30.

Men han bæsjer dårlig, han har ikke bæsjet siden i går tidlig. Da var det til gjengjeld en skikkelig full bleie som rant over alle støvleskaft...

Nok en natt etter samme mønsteret. Men tar tilbake det med at han bæsjer dårlig. I går serverte han en bleie som ikke lignet grisen. Bæsjet ned buksa, bodyen og sokkene. I tillegg bæsjet han ned håndkleet på stellebordet også. :)

Hadde helt glemt hvor mye lyd små babyer lager?! Det gryntes og snøftes og pruster og peser, og hikker og raper og promper og surkler. :fnise:

l Nicky B: Det er ikke no fasit på hvor lenge de holder på, men det burde ikke srøye mer enn to til seks mnd. Det tar ganske lang tid, særlig hvis de er over to år. Den værste alderen er mellom to og fire år ca, da skal de prøve sine egne grenser, men midt i planleggingen av foreldreterror'n kommer det en baby som ødelegger alt. Frustrasjon!!!! Men fortsett som dere gjør, det virker som om dere har forbredt dere godt, med alene tid og positiv oppmerksomhet.

Barna har masse følelser og annerledes atferd som de ikke forstår selv, så da er det opp til oss voksne å veilede dem gjennom perioden. Tross slitenhet og utmattelse så er det det som kreves av flerbarns forelder altså... Sorry, men dere bare må igjennom det.... annerkjenende kommunikasjon og alene tid er å anbefale! Lykke til!

Tusen takk, Ea! Du aner ikke hvor godt det var å høre dette!!! Var jo klar over det, men det er likevel godt å lese det svart på hvitt (eller grålig blått som fargen er på KG) :klemmer:

Endelig begynner hormonene mine å falle mer til rette og jeg begynner å føle meg mer som meg selv. Godt! Dette tungsinnet har vært slitsomt.

Over til et noe udelikat emne, hvordan er det med renselsen hos dere? Jeg trodde min var snart ferdig, men så har det tiltatt igjen. Grr.

Skrevet

Hvordan går det md deg da, Pondusa? Noen tegn til action? På tide å få deg over til toddler pjatten! :)

Skrevet

Jeg er ferdig :juhu: Varte rundt fire uker her, etter det har det bare vært bittesmå spor nå og da. Men nå når vi har begynt å :humpe: igjen kommer det litt etterpå.

Jeg trodde aldri at det skulle være så vondt å :humpe: etterpå! Spesielt siden jeg tok KS... har jo ikke sydd eller noe. Men jeg måtte kjempe med tårene første gangen. :tristbla: Det var litt bedre andre gangen, så jeg satser på at det blir bedre og bedre...

Skrevet

Det er nesten som å være jomfru igjen det, Trampe. Husker det var sykt vondt sist, så både jeg og gubben gruer oss til denne gangen.

Skrevet

Men renselsen er et kapittel for seg. Det er blitt bedre nå, men det lukter råttent av det som kommer....æsj....

Skrevet

jeg er også ferdig, etter tre uker var jeg ferdig, og vi hoppet i høyet etter fire uker... syns ikke det var no vondt jeg, var bare nervøs...... har fått mensen igjen jeg da, så jeg kan ikke stole på at ammingen skal holde meg trygg.nei, spiral på fredag.....

har kjøpt ny ammebh..... 75 j......j.......j..................j!

er det mulig!!!!! :sjokk:

signerer på frykten for å kvele baby'n under vekten og størrelsen....:fnise:

Skrevet

Her tok renselsen helt slutt etter ca 3 uker, men det verste var over etter ca halvannen uke. Har ikke fått igjen mensen enda.

Her ble det :sengekos: etter to og en halv uke, med kondom da selvsagt. Synes ikke det var vondt i det hele tatt, heller tvert i mot :) Hadde jo ingen sting jeg da.

Mannen måtte jo innrømme at det kanskje ikke var liiike stramt der som før :fnise: , men så var det jo tidlig også da. Men det kommer seg visst sier han, er blitt bedre nå. Gjør knipeøvelser når jeg gidder og husker det... Dvs ikke så ofte :sjenert: Må bli flinkere!

Intimt spørsmål det her da, men dere som har født før: synes dere at dere ble som før igjen der nede...?

Skrevet
har fått mensen igjen jeg da, så jeg kan ikke stole på at ammingen skal holde meg trygg.nei, spiral på fredag.....

Heldige du. Er det ikke gøy... Sånn var det for meg forrige gang etter at frøkna var født.

Men ikke fritt for at jeg lurer på om det kan være tilfelle for min del også nå...Syns ikke det jeg har er så renselse akkurat. Men får gi det noen dager til.

Gruer meg til :sengekos: selv om lysten er tilbake for fullt etter noe laber drift under svangerskapet. Skal jo opereres etterhvert, så er spent på om skadene etter første fødsel har blitt verre nå.

Skrevet (endret)
Intimt spørsmål det her da, men dere som har født før: synes dere at dere ble som før igjen der nede...?

Nå har jeg født 2 ganger før, og jeg synes alt ble som før ja. Sambo var veldig flink til å minne meg på knipeøvelser da. :flau:

Endret av pondusa
Skrevet

Ikke mye action her nei. Mer stille før stormen.

Er like langt på vei i dag som da lillemor ble født, og det er det lengste jeg noen gang har gått gravid.

Skal på føden en tur etterpå, høre om noen kan sette nåler og så avtale ny time for kontroll.

Skrevet

Både ja og nei. Ble klippet med førstemann og sydd feil sammen. i tillegg satt hun fast, så jeg fikk fremfall på bakre skjedevegg. Føles ut som om det skal rase ut når jeg jogger/hopper på trampoline etc. Fremfallet gnusser også mot trusa noen ganger. Fikk også endringer i fasongen på endetarm pga feilsyingen. Dette er ting jeg har klaget over i tre år etter fødselen og heldigvis så jordmora dette under fødselen av veslegutt så om ett halvt års tid skal jeg til utredning for å få det korrigert.

Ble like stram igjen til tross for at feilsyingen gjør at knipeøvelsene blir ineffektive. Ble også mer følsom, så sex ble nesten bedre.

Konklusjon: Bedre sex men problemer under trening (spesielt kondisjonstrening).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...