Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dt er sånn det skal være det :jepp: jeg jobber i bhg på småbarnsavd. og opplever mange slike barn. det er helt naturlg at de reagerer, ville vært bekymret jeg hvis de ikke reagerte. det har no med fam dynamikken å gjøre. tenk deg selv da, hvis mannen plutselig kom hjem med en ny kjærste, som skal bo, spise, dele seng og leke med dere, og du må kose på henne og høre henne skrike.... ække særlig fristende, og i tillegg må du se på at mannen koser seg masse med henne og forteller deg hvor søt hun er mens han gir deg kjeft! skal ikke være lett... nei la storesøsknene få tid til å venne seg til denne nye tilværelsen, det skal reageres! det betyr bare at de er gla i dere.

Takk, Ea!

Jeg vet at det kan sammenlignes med at mannen kommer drassende med ei ny dame og forstår godt at hun reagerer. Det river bare så altfor godt i mammahjertet å se at hun sliter sånn... :gråte:

Hvor lang tid kan det ta før det går seg til? Er klar over at her er det sikkert himmelvide forskjeller fra barn til barn, men sånn generelt?

---------------------------------------------------

Her har de to siste nettene gått slik: Pupp rundt 22:30, siste rest av melk fra puppen på flaske. Hyl og vræl kort tid etterpå fordi det ikke var nok mat. Glufse i seg en flaske med MME ved 24 tida, sove til 5, påfyll av pupp. Sove til rundt 7, ny runde med pupp for så å sove til rundt 9:30.

Men han bæsjer dårlig, han har ikke bæsjet siden i går tidlig. Da var det til gjengjeld en skikkelig full bleie som rant over alle støvleskaft...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har det også blitt sovet mye i dag. Jeg hadde besøk fra kl halv ett til kl tre, og Junior sov tungt hele tiden. Han sov under både fotografering, løfting og ligging i fanget til venninna mi. Da hun dro kl tre våknet han og fikk litt mat, men nå sover han jaggu igjen! Han er litt av et sovedyr..

Skrevet

Enhåndsskriving ja, det er ikke lett med STORE bokstaver når lillegull ligger oppå meg! Det får bli som det blir, liten skrift og skriving, eller ingen skriving i det hele tatt!!!

Hvorfor kommer soppen egentlig?

Aner ikke, men det er visst det mest vanlige. Fikk beskjed om at det er ytterst viktig med god hånd hygiene og god lufting. Er vel det som har startet det også da, eller rettere sagt; mangelen av det!

--------------------------------

sjokolade, klarer nesten ikke tenke på annet jeg nå, det konsumeres i store mengder her.... Prøver å døyve lysten med lit tomater og bananer, men det ser ut til bare å forsterke suget etter :sjokolade: Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre med det.... Krom funker ikke, så ikke prøv å foreslå det en gang :nei:

Skrevet

Her går det utelukkende i brødskive med masse smør og sjokade... :sjenert:

Skrevet

l Nicky B: Det er ikke no fasit på hvor lenge de holder på, men det burde ikke srøye mer enn to til seks mnd. Det tar ganske lang tid, særlig hvis de er over to år. Den værste alderen er mellom to og fire år ca, da skal de prøve sine egne grenser, men midt i planleggingen av foreldreterror'n kommer det en baby som ødelegger alt. Frustrasjon!!!! Men fortsett som dere gjør, det virker som om dere har forbredt dere godt, med alene tid og positiv oppmerksomhet.

Det jeg ofte ser er at barn lar det gå utover lekene sine.. Hadde en gang ei jente som kunne kose med dokka si, synge og leke med den for så å slenge den veggemellom og begynne å hyle. Vi lot henne holde på, men viste henne også andre måter å utaggere på, som å kaste puter eller løpe litt. Det som ofte er så vondt er jo at de ikke kan snakke om det sant? De setter ikke ord på følelser, og hadde de kunnet det hadde det sikkert ikke fungert det heller.

Barna har masse følelser og annerledes atferd som de ikke forstår selv, så da er det opp til oss voksne å veilede dem gjennom perioden. Tross slitenhet og utmattelse så er det det som kreves av flerbarns forelder altså... Sorry, men dere bare må igjennom det.... annerkjenende kommunikasjon og alene tid er å anbefale! Lykke til!

Skrevet

Huff, ikke snakk om sjokolade! Jeg har nettopp trykket i meg mer enn det som må være sunt. Måtte jo spise opp restene etter besøket jeg hadde i dag.. :sjenert:

Skrevet (endret)

200g rett ned.....

Endret av -Ea-
Skrevet

Jeg er medlem hos Babyverden. I den forbindelse har jeg nettopp fått en mail fra Sandvik med tilbud om en gratis velkomstgave fra Go'boken - uten forpliktelser står det.

Men så begynner jeg å lure da; dersom jeg sier jatakk til den pakken, betyr det da at jeg blir medlem i bokklubben Go'boken? For det gidder jeg nemlig ikke. Har nok mer lyst til å melde Junior inn i Bokklubben Barn (De norske bokklubbene) med tiden.

Noen som vet?

Skrevet (endret)
200g rett ned.....

Godt vi er flere!

Men jeg skulle så gjerne klart å skjerpe meg. Det er imidlertid ikke så lett når jeg har en mann som er minst like søtsugen som meg. Kjøper ikke jeg sjokolade, så gjør han det... :sur:

Endret av Bippe
Skrevet

Er det forresten noen spesielle bøker som dere kan anbefale som første bok for Junior?

Jeg gleder meg til å kunne lese for ham, selv om det selvsagt er litt tidlig enda. Jeg var selv veldig glad i bøker da jeg var liten, og håper på å kunne gi den opplevelsen videre. :)

Jeg er bare ikke så veldig bevandret i barnebokverdenen nå for tiden, og har ingen anelse om hvilke det er fint å starte med.

Skrevet

For å gjøre ting enda kjiipere: Soppen får ekstra god "grobunn" av masse søtsaker, i tillegg til gjærbakst. Ikke smør med morsmelk. Ammeinnleggene bør skiftes etter hver amming. Smokker bør kokes i 10 min mellom hver gangs bruk (hvordan får man det til, tro?).

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde sopp, men enten hadde jeg det ikke eller så er den blitt borte av seg selv. Den er borte ihvertfall.

Jeg bruker ikke ammeinnlegg og kan ikke bytte bh etter hver amming, så det har jeg ikke gjort.. og jeg er ikke spesielt flink til å lufte. Og alt søtt går ned på høykant. Men jeg er en racer på å vaske hendene :ler:

Skrevet

Jeg kommer forresten til å kjøpe pekebøker med dyr og farger til lillemann nå i begynnelsen. Og så ønsker vi oss de store hvite bøkene til dåpen, det er vel noen eventyrbøker blant de om jeg ikke husker feil :)

Skrevet

Tatiana: je har også vært veldig sår på ene brystet og fikk levert ut skjell på sykehuset... det funket ikke for meg - det bare gnisset og ble verre...

Jeg har gått til innkjøp av avent melkoppsamler(brystbeskytter) og de funker som bare det, kombinert med purelan på de såre partiene...(brystvorten kommer ikke borti). Nå er det hele nesten over og jeg ammer uten at det gjør vondt :jepp:

Skrevet

Ikke alltid jeg skifte innlegg etter hver amming heller. Smører aldri med morsmelk, men kliner på brystvortekrem før det har tørka, så på med innlegg og igjen med BH. Jammen ble alt feil her :sjenert:

Men ingen sopp i sikte....enda.

Skrevet

Blir litt sovning under amming her også. Men stort sett mat hver 2. til 4. time, så har ingenting å klage over på den fronten ;)

Skrevet

Disse tingene er hvis man allerede har sopp og skal ha den bort :)

Skrevet

Sånn ja :fnise:

Gutta boys er ute. Lillemannen roet seg ikke etter mat klokka 18, så nå har mannen han med i vogna. Og da måtte jo storebror være med må vite. Men idag har lillemannen sovet godt altså. Fra halv 6 i morges til klokka 17.30, med bare 2,5 timer våkentid :dåne:

Skrevet
Disse tingene er hvis man allerede har sopp og skal ha den bort :)

Åh, det var godt du sa det.

For her gjøres også alt "galt," i likhet med Monja. ;)

Skrevet

Hvordan sover han om natta da Monja? Siden han sover hele dagen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...