Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her soves det. Han har sovet hele natta med bare to timinutters matinger og et lite skift, så hadde han en tre timers lur midt på dagen, og han har duppet hele ettermiddagen. Jeg skjønner ikke hva som går av ham og lurer på hvordan denne natta skal bli... :klø:

Lillemann gulper også en del, men jeg regner med det bare er å holde ut. Det som er dumt er at man aldri vet når det kommer, han kan gulpe en hel fontene en time etter han har spist. Så jeg har vel femti gulpekluter rundt omkring i huset, sånn at jeg alltid har en eller to veldig lett tilgjengelig :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulpekluter ja....det flyter av den sorten her og. Har 24 stykker, men tror jeg må investere i noen flere.

Skrevet

Spedbarn skal sove 12-16 timer i døgnet står det i boka mi. Velvel, det siste døgnet har lillemann sovet 20 timer. Lurer på hvordan denne natta blir...

Jeg har tvangsvekket ham nå, kledde av ham og putta ham i badekaret. Da våkna han :ler:

Skrevet

Jeg var et sånn sovedyr da jeg var baby. Sov alltid 20 timer sa mamma. Spent på hvordan natten har vært, Trampe.

Har vært oppe et par timer alt jeg. Får ikke sove selv om lillemann sovna for en 20 minutter siden. Sliter med svimmelhet fra helvete. Nok at jeg reiser meg fra sofan så snurrer rommet :sukk: Jeg er livredd for at det skal snurre for mye når jeg har lillemann i armene.

Gjest Hegepege
Skrevet

Hvordan går det er inne da, har det skjedd noe nytt pondusa?!?! :vinke:

Du har termin den 30 april, men i følge tickeren er du 40 idag?? Stemmer det?

Åhh, så spennende :danser:

Skrevet

Ja jeg er 40+0 i dag. Norge beregner jo et svangerskap som 40+2.

Kjenner jeg begynner å bli litt spent ja, men er ikke direkte lei enda.

Var å fikk modningsnåler i går ettermiddag, og i 23-tiden i går kveld hadde jeg noen tak som jeg var fristet til å kalle rier. Dabbet av etterhvert og jeg har sovet godt i natt.

Love-action har det vært hele 2 dager på rad, til mannen store glede. :mrgreen:

Nå har jeg siste ordinære kontroll i dag, skal til legen, så får vi høre hva sykehuset sier etter det. Skal å få nye modningsnåler i morgen eller onsdag dersom jeg ikke føder før det.

Skrevet

Spennende Pondusa!!!

Idag her jeg termin, men her i heimen kommer det neppe noen baby idag. ingenting som tyder på det :fnise:

Skrevet

Huff Monja, det høres ekkelt ut. Får du i deg nok mat og nok jern nå da? Kanskje du skulle vært å sjekket blodprosenten din.

Håper du er mye bedre i dag. :klem:

Skrevet

Jeg passer på å spise og drikke jevnt nå. Blodprosenten er fin, men det var den jo underveis i svangerskapet og - selv om jernlageret bare var 7. Jeg skal få sjekka det igjen tror jeg. Spiser ikke jern nå, men burde sikkert gjort det. Jeg mista en liter blod under fødselen og har blødd mye etter at jeg kom hjem så det er godt mulig at det har noe å si og.

Men jeg kommer jo for pokker ikke gjennom til legen :sur:

Gjest Hegepege
Skrevet
Ja jeg er 40+0 i dag. Norge beregner jo et svangerskap som 40+2.

Kjenner jeg begynner å bli litt spent ja, men er ikke direkte lei enda.

Var å fikk modningsnåler i går ettermiddag, og i 23-tiden i går kveld hadde jeg noen tak som jeg var fristet til å kalle rier. Dabbet av etterhvert og jeg har sovet godt i natt.

Love-action har det vært hele 2 dager på rad, til mannen store glede. :mrgreen:

Nå har jeg siste ordinære kontroll i dag, skal til legen, så får vi høre hva sykehuset sier etter det. Skal å få nye modningsnåler i morgen eller onsdag dersom jeg ikke føder før det.

Åja, visste ikke det jeg, men da lærte jeg noe nytt idag ogaå gitt :)

Har du vært hos legen enda, eller skal du dit senere på dagen?! Vi er jo så spente her inne også vettu :fnise:

Lykke til hos legen idag iallefall :klemmer:

Skrevet
De er bare 260 ml? Tror det er samme som Avent... Har sett på Dr. Brown-flaskene, men de så så tungvinte ut å vaske.

Vi bruker dr Browns, syns ikke den er tungvinn å vaske i det hele tatt. Skyller den godt etter bruk og koker den ren mellom hver bruk.

Her ammes det, men veslegutt suger så dårlig så etter at spruten har gitt seg gidder han liksom ikke suge så mye mer, så jeg pumper ut resten og gir han det på flaske.

På kvelden må vi spe på MME, jeg har ikke nok melk og han blir bare frustrert over å henge i en pupp som ikke gir fra seg noe mat. :(

Stakkaren var jo utsultet før jeg skjønte tegninga, men nå går det da bedre!

Angående amming offentlig, jeg har fått et supert ammesjal! Det har et stivere bånd øverst slik at det står ut fra babyen og man kan hele tiden se hva som skjer under sjalet. Kjempepraktisk!

Ammesjal

Til dere med nummer to: Hvordan takler eldstemann å ha fått et søsken? Her sliter frøkna veldig og er blitt veldig grenseprøvende. Hun er snill mot veslegutt, men lar det gå utover de ansatte i barnehagen, meg og faren og er riktig ufyselig om dagen. :( Det er så vondt å se at hun sliter!

Vi involverer henne i alt med lillebror der hun kan involveres og hun får alenetid med både mamma og pappa. Vi fokuserer på det positive og i stedet for å kjefte og skjenne for alt, ignorerer den dårlige oppførselen. Men samtidig så er hun et barn som trenger faste rammer og strenge grenser.

Vi sliter godt om dagen!

Skrevet

Gratulerer, Elle!!!!! :blomst:

Maia sovner jo under hver amming så blir lite utforskning på henne :fnise:

Det er det samme her. I morgen blir veslegutt 3 uker, men enda sover han mye under og mellom matingene og når han er våken er han en frustrert liten sjel som gråter stort sett....Ikke noe utforsking av omgivelser her enda nei.

Skrevet
Til dere med nummer to: Hvordan takler eldstemann å ha fått et søsken? Her sliter frøkna veldig og er blitt veldig grenseprøvende. Hun er snill mot veslegutt, men lar det gå utover de ansatte i barnehagen, meg og faren og er riktig ufyselig om dagen. :( Det er så vondt å se at hun sliter!

Vi involverer henne i alt med lillebror der hun kan involveres og hun får alenetid med både mamma og pappa. Vi fokuserer på det positive og i stedet for å kjefte og skjenne for alt, ignorerer den dårlige oppførselen. Men samtidig så er hun et barn som trenger faste rammer og strenge grenser.

Vi sliter godt om dagen!

Det der er som å lese om storebror. Han lar det ikke gå utover bhg ansatte eller lillebror, men meg og mannen. Han tøyer grenser, roper høyt når han snakker, gråter mye, skriker "NEEEEEEEEI!!!!" om det er noe vi vet han kan, men ikke vil. Han har i tillegg blitt ekstrem med tanke på småbarnsstotring og jeg aner ikke om det kan være en reaksjon på at han er i opprør mot oss.

Jeg har tatt meg selv i å kjefte på han, for jeg er sliten og tynnslitt, men vi har snakket mye om det og det virker som om han forstår. Vi er nøye med å inkludere han, han får kose masse med lillebror og han får alenetid sammen med oss. Forhåpentligvis går det over snart for det er ikke noe koselig :sukk:

Skrevet

Jenta mi har også begynt å utforske verden litt. Hun er våken i perioder etter at hun har fått mat (ikke etter hvert måltid, men et par ganger i løpet av dagen). Men hun sover fortsatt mesteparten av dagen og natta.

Kykkelikokos: jeg har prøvd brystskjold, men det gnisser veldig. Dessuten tok ammingen dobbelt så lang tid med brystskjoldet på...

Nå punper jeg meg og gir på flaske, og ammer lite (kun på det ene brystet). JEg håper at brystene blir bedre ved å gjøre dette et par dager (i tillegg til at morsmelken tørker på brystvortene etter hver amming).

Skrevet

Vi har hatt ei god natt :tommelsmil: Han var ikke så lett å legge i går, jeg måtte snikpuppe litt, men han slokna klokka tolv og vi har vært våkne tre ganger i natt før vi sto opp klokka ti :tommelsmil:

Jeg tror jaggu kiropraktoren virker. Synes ikke han trykker så mye nå som han gjorde tidligere. Håååper det varer!!!

Skrevet
Det der er som å lese om storebror. Han lar det ikke gå utover bhg ansatte eller lillebror, men meg og mannen. Han tøyer grenser, roper høyt når han snakker, gråter mye, skriker "NEEEEEEEEI!!!!" om det er noe vi vet han kan, men ikke vil. Han har i tillegg blitt ekstrem med tanke på småbarnsstotring og jeg aner ikke om det kan være en reaksjon på at han er i opprør mot oss.

Jeg har tatt meg selv i å kjefte på han, for jeg er sliten og tynnslitt, men vi har snakket mye om det og det virker som om han forstår. Vi er nøye med å inkludere han, han får kose masse med lillebror og han får alenetid sammen med oss. Forhåpentligvis går det over snart for det er ikke noe koselig :sukk:

Det er ikke noe koselig i det hele tatt! Og jeg føler meg som den mest elendige mamman... Jeg har også kjeftet, lunta er kort og man er trøtt og sliten. Overskuddet er helt borte. Syns også det er litt vanskelig å vite hva som er sjalusi og hva som er tre års trass.

Snakket med hun ene i bhgen på fredag ved henting og hun kunne fortelle at frøkna sliter om dagen og de ser at hun har det vondt. Ekstra hyggelig å høre for en tynnslitt mamma som har observert nøyaktig det samme. Blir litt som å gni det inn syns jeg.

Vi har hatt episoder der hun slo en spade i hodet på ene bhgtanta, stakk en ispinne opp i haka på faren sin, beit meg i låret,søler med maten sin, spiser ikke opp maten sin, roper og bråker for å vekke lillebror, klorer/klyper/lugger andre barn etc.

Dette er ting vi har en null toleranse for og hun har havnet en del ganger i trappa hvor hun må sitte i tre minutter. Så går det bedre et par time før det er samme løpet igjen. Regler hun kan godt, brytes over en lav sko, jeg blir helt matt.

Tenker på det ordtaket om "elsk meg når jeg fortjener det minst, det er da jeg trenger det mest", men det er ganske vanskelig om dagen ja. :tristbla:

Skrevet

Vi sliter godt om dagen!

Dt er sånn det skal være det :jepp: jeg jobber i bhg på småbarnsavd. og opplever mange slike barn. det er helt naturlg at de reagerer, ville vært bekymret jeg hvis de ikke reagerte. det har no med fam dynamikken å gjøre. tenk deg selv da, hvis mannen plutselig kom hjem med en ny kjærste, som skal bo, spise, dele seng og leke med dere, og du må kose på henne og høre henne skrike.... ække særlig fristende, og i tillegg må du se på at mannen koser seg masse med henne og forteller deg hvor søt hun er mens han gir deg kjeft! skal ikke være lett... nei la storesøsknene få tid til å venne seg til denne nye tilværelsen, det skal reageres! det betyr bare at de er gla i dere.

Vi har hatt ei god natt :tommelsmil: Han var ikke så lett å legge i går, jeg måtte snikpuppe litt, men han slokna klokka tolv og vi har vært våkne tre ganger i natt før vi sto opp klokka ti :tommelsmil:

Jeg tror jaggu kiropraktoren virker. Synes ikke han trykker så mye nå som han gjorde tidligere. Håååper det varer!!!

så flott tampe, håper det vedvarer!

---------------------------------------------------------------

sitter her med sopp på puppen.... det er ikke no morro syns jeg, vondt gjør det, men hjelpen er heldig vis nær. har begynt på medisiner i dag!

lillegull har fått egne eninger :sjokk: det hyles og bæljes både titt og ofte, deilig egentlig, selv om det er litt frustrerende..... blir sliten da...

å amme under sjal er praktisk syns jeg, øvde et par ganger hjemme først, så nå er det lett som en lek!

Skrevet (endret)

Godt å høre at du har fått noe for soppen, -Ea- :klem:

Så det har blitt lyd i deres lille tass også? :fnise: Ser det er enhåndsskrivig på gang hos deg (bare små bokstaver). Velkommen i klubben. Hehe

Endret av Kykkelikokos
Skrevet

Lillemann sov fra kvart på ti til kvart på to. Så var det opp en tur for pupp, gulpe ut mamma og seg selv, helskift, tørr bleie og litt mer pupp. Nå sover han ute igjen og har gjort det fra kvart på tre :dåne:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...