Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kanskje best å ha allerede kjøleskapstemperert eller frossen morsmelk i flaske i en sånn "termospose" om sommeren?

Ja, det var lurt! Da holder det seg nok en del lenger. Smart du! ;)

Storebror fikk jo MME han, og etter at han passerte 3 mnd ble det så enkelt på tur siden han kun drakk den kald :dåne: Så da kjøpte vi bare sånne ferdige bokser som han fikk.

*ønsker seg ferdig morsmelk på boks* :ler:

Kald MME? Hørtes ikke akkurat veldig godt ut.. :forvirret:

Men så utrolig enkelt da! Og ferdig morsmelk på boks stemmer jeg også for! Hvorfor har ikke noen funnet opp det enda? :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maia sovner jo under hver amming så blir lite utforskning på henne :fnise:

Skrevet

Spennende Pondusa! Jeg gikk selv til aku fra uke 35 i begge svangerskap og har endt opp med to supre fødsler, den siste fantastisk :Nikke:

Skrevet
Nei, det kan jeg skrive under på. Gleder meg til han blir litt større og litt mer stødig i nakken sånn at kan kanskje kan ammes uten ammepute.

Når blir de stødigere i nakken forresten? Det har jeg glemt fra sist.

Aner ikke.. Men jeg gleder meg også til det!

Jeg får ikke helt til å amme sittende enda. Har ikke ammepute, men bruker sofaputene til å støtte opp med de få gangene jeg gidder å sitte i stua og gi ham mat. Som regel går jeg inn på soverommet og ammer liggende. Det er så mye lettere med de digre jura jeg har.. :sjenert:

Skrevet

Puppene mine er større enn hodet til lillemann de også, men jeg får det til allikevel jeg. Man trenger jo ikke å blotte hele puppen.. Det som er problemet her, er at han av og til slipper puppen og kaster hodet bakover. Da er jeg totalt blotta. :sprettoy:

Her blir det dåp 8. juni tror jeg. Svigermor skal styre med alt, så det blir herlig! Det blir koldtbord her også :jepp:

Hva ønsker man seg til dåpen?? Jeg synes sølvtøy og slikt er så dumt, og smykker er jo uaktuelt til en gutt.

Skrevet

Smurfen min fikk smykke til dåpen sin. Gullsmykke med fotball som anheng. Knallfint. Han hadde det på seg til fotografen både som 6 mnd gammel og som 1 åring. Han har et likedan et i sølv og han vil gjerne ha dem på nå og.

Ellers fikk han sølvskjeer, dåpsattestbeholdere og div tinn greier som folk allerede hadde fått gravert. Det er ganske så teit i fall man vil bytte noe. Dåpsgavene hans samler stort sett støv. Bortsett fra fatet der det er inngravert navn, når han er født og døpt etc. Det har jeg faktisk hengt opp.

Vi ga han to bøker i De store hvite - serien.

Skrevet

Trampe: Vi låner gjerne svigermora di til dåpen her og *smisker* :fnise:

Skrevet

Ja, du skal bare komme og hente henne :ler: Dere skulle ha 22 juni? Det er 25årsdagen min det... :-D

Jeg vil ikke ha alle slags pyntegreier, synes bare det er teit med bokser for første tann og første hårlokk og alt sånt. Dåpsattestholder er greit, vi har en til vielsesattesten, så de står jo i stil da.

De bøkene er flotte, de står allerede på lista over ting vi kan ønske oss om folk spør :jepp:

Skrevet

Her blir det ikke dåp før i juli tror jeg, pga ferie og diverse annet. Vi skal ha selskapt ute i hagen i stort partytelt og leie en kokk til å fikse litt fancy grillmat. Veldig "oss", er veldig ute-mennesker, tror det blir bra. Må jo ha pent vær da selvsagt... Men det blir det jo når jeg har bestilt det ;)

Jeg elsker å lage og pynte kaker (er Cacas-elsker), så dåpskaken har jeg planlagt og gledet meg til å lage lenge :)

Dåpsgaver til gutter er vrient altså, sliter alltid når jeg skal kjøpe til andres gutter. Jenter kan man jo alltid kjøpe smykker til. En dåp jeg var i ønsket faktisk foreldrene seg tilskudd til sparekontoen til dåpsbarnet, som skulle gi barnet en god start på livet når han ble 18 år. Det syns jeg egentlig var en veldig fin idé, så den er det godt mulig at jeg stjeler. Mye bedre det enn å få masse nips (som jeg hater) som står og samler støv.

Nå ser det jaggu ut til at jeg har funnet problemet til lillegutt... Det kan se ut som om det er de dumme Avent-flaskene! Nå har jeg brukt Tommee Tippee-flasken jeg kjøpte i Sverige til de siste tre måltidene, og han er en helt annen gutt! Helt avslappet og rolig, og blid og fornøyd. Har sovet og kost seg i hele dag stakkar, etter en meeeget slitsom natt og morgen. Tommee Tippee-flasken har et sånt anti-kolikk system, og det kan jo jammen se ut som om det funker. Så nå fortsetter jeg å bruke bare den flasken en stund til, og holder han seg bra skal jeg skaffe meg flere. Har jo reagert på at det kommer sånn vakuum-lyd fra Avent-flaskene når han drikker, og at han stresser mer når han drikker fra dem, men ikke tenkt noe mere over det liksom. Håper dette stemmer og at jeg har funnet problemet!!! *krysser fingrene*

Pupper som er større enn hodet til babyen??? Joda, hvis lillegutt hadde vært halvparten så stor som han er kanskje så :fnise: Ikke noe problem for meg det hvertfall. Men så har jo ikke jeg hatt noe melk i dem heller da.

Synes tipset til Kykkelikokos/Ea med sjal hørtes greit ut jeg da, det tror jeg at jeg hadde benyttet meg av hvis jeg ammet.

Skrevet

Jeg så de flaskene på en butikk her, MzS, men jeg synes de så så voldsomt svære ut. Godt mulig de ikke er det, men det så sånn ut. Sist hadde vi gode erfaringer med Dr.Brown som og er omtrent samme systemet så det er nok ikke så dumt å prøve seg fram. Får han bare MME nå?

Skrevet

De er bare 260 ml? Tror det er samme som Avent... Har sett på Dr. Brown-flaskene, men de så så tungvinte ut å vaske. Så hvis TT funker så går jeg for det :) Hvilken butikk var det du så dem i forresten?

Nå får han kun flaske ja... Han fikk til slutt raserianfall bare han så puppen min, og det ble mindre og mindre melk når jeg pumpet også - så en kveld vi begge satt og gråt i sofaen og var like fortvilte begge to så bestemte jeg meg for at nok er nok. Dessverre, men sånn ble det :(

Skrevet

Her har EMFI leker gått i samarbeid med en babyutstyrsbutikk, men jeg lurer på om det er noe sånt lokalt som ikke er i kjede. De hadde iallefall TT der. Altså, jeg synes flaskene så så brede ut, men det er ikke sikkert de er bredere enn Avent. Kanskje synet bedrar.

Men kanskje jeg skal prøve en sånn. Vi har bare de minste fra Avent nå (125 ml), men jeg må jo likevel kjøpe inn større flasker snart så da kan jeg jo prøve dem.

Skjønner godt at du bare gir MME jeg. Hadde det akkurat sånn sist, men jammen ble det folk av storebror og. Dessverre blir man nesten sett ned på om man gir opp ammingen og det irriterer meg. Man skal gjøre det som er best for seg selv mener jeg.

Skrevet

Ja det stemmer, de er bredere ja. Hvertfall øverst. Det er fordi de skal minne mest mulig om et bryst, og gi mindre sugeforvirring. Jeg er råfornøyd med min hvertfall, og kommer nok uansett til å bytte ut alle Avent-flaskene med TT.

De hadde dem ikke på Reflex-butikken her hvertfall, så da får jeg kanskje bestille dem på nettet da. Hvis ingen har sett dem på noen butikker i strekningen Oslo-Telemark da?

Er rimelig lei amme-presset jeg også kan du si ja. Hvis ikke MME hadde eksistert så hadde ungen min faktisk sultet ihjel, så jeg hadde jo liksom ikke så mye valg.

Skrevet

Her er også puppen større enn hodet til stakkars babyen :ler: Må bruke ene hånden til å løfte puppen og passe på at nesen hennes ikke blir dekt av monsterpuppen....

Hvor mye mat skal man beregne? Hadde pumpet ut 100ml som vi ga på flaske i dag, bare for å sjekke at det fortsatt går greit å gi henne flaske innimellom. Men visste jo at det ble for lite, så hun fikk påfyll fra puppen etterpå. Men når jeg ikke er tilgjengelig må jeg jo passe på at jeg har pumpet ut tilstrekkelig melk... ellers bør vi kanskje kjøpe inn MME, just in case.

Vesla har forresten begynt å gulpe mye de siste ukene. Kommer gjerne 2-4 runder med gulp etter hvert måltid. Er det noen tips som kan hjelpe, eller er det bare å holde ut?

Skrevet

Sniker litt hos dere jeg, selv om jeg hører til mai-juni klubben, men siden jeg fødte i mars er det mer aktuelt å snike hos dere.

Dere som gir mme til de små, blander dere det forholdet som står på pakken eller tar dere litt mindre pulver. Mamma mente jeg skulle ta mindre pulver, da plages magen mindre. Han får litt treig mage av mme. Det er enkelte dager jeg har gitt han mme, når jeg ikke klarer å pumpe nok. Jeg synes ikke det er lett å øke produksjonen av å bare pumpe, da er det nok enklere med en baby som henger i puppen.

Skrevet

blåmeisa: Du må alltid blande akkurat som det står på pakken, men har du prøvd NAN ha1? De selger den på apoteket og den er litt mildere for små mager. Vi brukte den i begynnelsen på storebror og han fikk betydelig mindre magevondt og alt ble bedre. Innimellom blandet vi malt i melka hans innimellom - resultat: solid bæsjbleie.

Skrevet

marsy: vanskelig å si hvor mye du skal beregne. Min lille spiser jo mindre på dagtid enn på kvelden. Av og til på natta glufser den lille kroppen i seg 160 ml ( :dåne: )så det er variabelt.

Det gulpes en del her og for tiden, men det er jo overskuddet som kommer opp så det er vel bare å leve med. Han gulper mer når han er glupsk da. Da hikker han og gulper samtidig og da :fnise:

Skrevet
blåmeisa: Du må alltid blande akkurat som det står på pakken, men har du prøvd NAN ha1? De selger den på apoteket og den er litt mildere for små mager. Vi brukte den i begynnelsen på storebror og han fikk betydelig mindre magevondt og alt ble bedre. Innimellom blandet vi malt i melka hans innimellom - resultat: solid bæsjbleie.

takk for svar! det skal jeg prøve i morgen!

Skrevet
takk for svar! det skal jeg prøve i morgen!

Den er ganske dyr, men det kan være verdt å prøve det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...