Gjest imli Skrevet 26. april 2008 #3622 Skrevet 26. april 2008 Hei igjen, alle sammen Nå har vi trilla tur her, og babyen ligger ennå og sover i vogna si. Så da benytter jeg sjangsen til litt KG. Det går litt opp og ned her. Men det er visst vanlig, ser jeg... Hender jeg blir skikkelig irritert på ungen jeg og... Huff. Da føler jeg meg som en dårlig mor... Min kjære er mye mer tålmodig med ungen enn jeg er. Håper den berømte lykkefølelsen og morsfølelsen kommer snart altså. Det skal sies at lillebaby ikke er av den urolige typen en gang. Han gråter ikke mye. Allikevel blir jeg irritert og frustert når han gråter lengre enn fem minutter i strekk... Ikke noe gøy å føle det sånn. Men ser det er flere som har det litt på samme måte. Får virkelig håpe det blir bedre snart. Jeg har forresten også den fødselsstripa ennå! Og masse pels på magen... Men er nesten nede i startvekt (mangler 2 kilo) og har helt flat mage igjen, så der er jeg fornøyd Får vel snart gå ut å sjekke om den lille har det bra der ute. Man blir litt nervøs når ungen ligger der ute alene!
Gjest imli Skrevet 26. april 2008 #3623 Skrevet 26. april 2008 Kan man forresten gi ungen amme-te? Mener å ha hørt det...
Trampe Skrevet 26. april 2008 #3624 Skrevet 26. april 2008 Hvor mye koster det, Trampe? Første gang betalte jeg 400 kroner, og ble forespeila 4-5 behandlinger. Det blir jo fort penger av sånt. Andre gang betalte jeg 280, så det er visst litt billigere etterhvert. Med tanke på at det tar under fem minutter fra vi går inn til vi er ute igjen er det ganske stive priser..!
Trampe Skrevet 26. april 2008 #3625 Skrevet 26. april 2008 Kan man forresten gi ungen amme-te? Mener å ha hørt det... Ja, man kan det. Jeg har gitt lillemann på sprøyte i munnviken. Eller munnvik og munnvik, han suger som besatt på alt som nærmer seg munnen
marsy Skrevet 26. april 2008 #3626 Skrevet 26. april 2008 Nå har det endeligt tatt seg opp med skravling Vi bruker størrelse 50/56 i klær. Men størrelse 56 er litt for langt i ermene og buksebeina fortsatt. Synes det er stor forskjell på klærne, noen i 50 er passe, mens andre er små, og noen i 56 er nesten passe, og andre svømmer hun i. Hun begynte forresten med størrelse 46/48. Her jaktes det på smil. Hun smilte til shampoflaskene i går mens hun fikk bad, men har ennå ikke smilt ordentlig til meg I dag hadde vi besøk av en venninne, og hun fikk 2 kjempesmil, DA ble jeg misunnelig da Men hun er fortsatt veldig sparsom med smilene da... satser på at det løsner de neste par ukene. Hele forrige uke trente vi på blikkontakt, så velsa er vel rimelig lei av trynet mitt Jeg vil forresten anbefale "Heia Mamma!" av Anne Lindmo og ei til jeg ikke husker navnet på. Den er kjempefestlig, og lett å kjenne seg igjen i. Små morsomme tekster om alt fra svangerskap, fødsel og tiden som mamma. Skal absolutt sjekke ut Vera Michalsens bok. Vesla sover på dagen, men sover som oftest ikke så lenge av gangen. Hun er som oftest våken ca 3 timer mellom hver lur, og skal spise ganske ofte. I går kveld sov hun fra kl 20-02! :dåne: Vi hadde et langt bad like før, så jeg tror det gjorde susen! Hun sover heldigvis veldig godt på natten, og jeg trenger nesten aldri ta henne opp igjen etter at hun har fått mat. Imli: det er helt normalt å ikke få morsfølelsen med en gang. Her tok det nesten 5 uker før den slo inn for fullt. Det eneste jeg følte i starten var et beskytterinnstinkt. Ellers var hun bare et barn jeg visste var mitt/vårt ansvar å ta vare på. Det er forresten også greit å huske (når alt er på styr) at babyen ikke gråter for å være slem (men vesla her har vært veldig lett å ha med å gjøre også da.. så jeg er sikkert ikke den beste til å gi råd)
Gjest imli Skrevet 26. april 2008 #3627 Skrevet 26. april 2008 Nå har lillebabyen sovet helt til nå! Nå har vi tatt ham inn, han ligger i vogga og holder på å våkne opp. Er nok tid for mat. Vi bruker 56 i klær her. Noe er litt stort da. Nei, nå våkna ungen her, så da må mor frem med puppen Ha en fin helg alle sammen
MzS Skrevet 26. april 2008 #3628 Skrevet 26. april 2008 Sukk... Jeg er lei av å være alenemor Håper for guds skyld jeg aldri blir det på ordentlig! Skjønner ikke hvordan de fikser det jeg... Holder i massevis med en uke for meg hvertfall! Kan forresten noen si meg grunnen til at babyer alltid våkner når man har sneket seg til å slenge sammen et måltid og akkurat skal sette seg ned for å spise??? Det skjer HELE tiden! Har blitt ganske vant med å spise kald middag nå kan man si... Ellers er knekkebrød er min beste venn om dagen Så store babyene deres er blitt da! Eller er min liten kanskje? Bruker kun str 50 enda vi, han svømmer i str 56... Bruker til og med et par bodyer i str 44 enda! De begynner å bli litt små nå da. Forøvrig har jeg fortsatt ikke turt å veie meg, men vet at jeg fortsatt er noen kilo fra startvekt. Merker det på de gamle klærne. Gikk opp 13 kg totalt, men hadde ikke noe særlig vann, så det sitter igjen litt fett ja. Det var det jeg liksom skulle amme bort det... Jaja, den planen gikk jo i vasken, så da må det trening til! Er heldigvis over 6 uker på onsdag, så da skal jeg begynne for fullt igjen! Bortsett fra de ekstra kiloene er det heldigvis ingen spor etter graviditeten, ingen strekkmerker eller brune striper her. Bare en litt over middels slapp mage og godt polstrede hofter, hehe
Kykkelikokos Skrevet 26. april 2008 #3629 Skrevet 26. april 2008 Her er det strekkmerker, og striper og fett og gudene vet hva Skikkelig lekker med andre ord! Men neste uke tenkte jeg at jeg skulle prøve å få tatt sol da. Håper jeg føler meg litt mer fresh etterpå. Jeg prøver å spise sunt, så satser på at vekten vil fortsette å gå nedover etter hvert. Jeg passer ikke inn i de gamle klærne mine akkurat.. Jeg gikk jo opp 20kg under graviditeten. Nå drikker jeg ikke brus og spiser så og si ikke godteri.. Jeg spiste jo haugevis av sjokolade mens jeg gikk og ruget.
Trampe Skrevet 26. april 2008 #3630 Skrevet 26. april 2008 You and me both, Kykkelikokos! Jeg er stripete over alt, hvite og lilla og røde og brune og.. ja. En fargerik sebra, det er det jeg er. Overgang fra flodhest til sebra - jaja.. Jeg er omvendt jeg da, nå gomler jeg godteri til den store gullmedalje. I dag har jeg ikke spist sunt i det hele tatt. Jeg skjemmes litt, og må jo slutte, men greier ikke. Ikke helt ennå.
Kykkelikokos Skrevet 26. april 2008 #3631 Skrevet 26. april 2008 Jeg må innrømme at jeg har spist litt smågodt i dag da. For godtesuget har nemlig begynt å melde seg her. Men jeg "kan" jo ikke spise hverken sjokolade eller lakris (pga amming og frykt for luftsmerter), så da er det jo begrenset hva jeg kan spise av det jeg liker av godteri uansett. Samme gjelder jo brus. Kullsyre er jo fy-fy, i tillegg til koffeinen i Cola. Så da bøtter jeg nedpå med Nestea-isteen med blå kork. Og den inneholder ikke noe sukker eller noe, så hurra for det.. men lommeboken blir slank av det siden den koster en del..
monja Skrevet 26. april 2008 #3632 Skrevet 26. april 2008 Nesten så jeg skulle ønske at lillebaby kunne reagert på noe, men neida, så her er det fritt fram for godis i alle varianter og brus Og godtesuget er absolutt tilstede ja. Og jeg spiser det....alt for mye Jeg er sliten for tiden. Alt for sliten. Glefser til 3 åringen og gråter for ingenting. Idag la jeg bare fra meg lillemann i bagen og kjørte en tur. Lot gutta være hjemme sammen med pappa'n. Det rant over rett og slett
monja Skrevet 26. april 2008 #3633 Skrevet 26. april 2008 Og han spiser og spiser og spiser. Jeg forundres stadig over hvor mye det er plass til i den lile magen :dåne: Spesielt ettermiddag og kveld er spisegilde.
Trampe Skrevet 26. april 2008 #3634 Skrevet 26. april 2008 Jeg ammer og spiser sjokolade så det står etter. Lakris reagerte han på, så det holder jeg meg unna. Kullsyre går greit her i gården, jeg merker ikke noe forskjell de dagene jeg drikker brus og de dagene jeg lar være. Men jeg drikker sjelden brus da, det er kun i helgene. Håper du får en bedre dag i morgen Monja, jeg har hatt et par sånne jeg også
Catus Skrevet 27. april 2008 #3635 Skrevet 27. april 2008 Jeg spiser også sjokolade. Mye.. Jeg vet jeg burde la være dersom jeg har tenkt å miste de overflødige kiloene, men det er så vanskelig å la være. Det er jo så godt! Jeg tror ikke Junior har reagert nevneverdig på det, så sånn sett går det bra. Skulle nesten ønske at han ikke tålte det, for da hadde jeg iallfall klart å la være å spise det.. Brus drikker jeg ikke, så det er ikke noe problem. Det er heller kaffen jeg savner. Mistenker at han reagerte litt på det, så jeg forsøker å unngå det så langt jeg kan.
Kykkelikokos Skrevet 27. april 2008 #3636 Skrevet 27. april 2008 monja: Så du den artikkelen jeg linket til? Det er veldig vanlig at babyene spiser ofte om ettermiddag/kveld. Det er for å spise seg opp på den fete melken, slik at de skal kunne sove lenger på natten uten å måtte ha mat.
Elle_liten Skrevet 27. april 2008 #3638 Skrevet 27. april 2008 Da er vi hjemme igjen. Endelig kom gullet vårt. Tuuusen takk for hilsner og gode tanker! Vi har d veldig bra nå. Lillegutt er en super-suger og vil helst bare henge i puppen. (Og helst ikke sove om natta :dåne:) Han fikk en litt tøff start på livet stakkars. Kommer tilbake med fødselhistorie en annen dag. Nå skal jeg frem m puppen.
Murmelmy Skrevet 27. april 2008 #3639 Skrevet 27. april 2008 Kjenner til puppehenging, men til nå har vi heldigvis sovet om natten....
Catus Skrevet 27. april 2008 #3640 Skrevet 27. april 2008 Det må være fullt lov å være sliten, Monja. Det er ikke bare-bare å skulle stå på pinne for et lite menneske døgnet rundt, for det er jo faktisk det vi gjør. I tillegg har du resten av familien som skal tas vare på. Jeg har jo ikke barn fra før og har dermed ikke flere som sloss om oppmerksomheten min, så jeg skal jammen ikke klage. Men jeg forstår godt at du er sliten. Fint at du har mulighet til å bare ta deg en tur ut. Det hørtes ut som en god ide for deg akkurat i går. Håper du har det bedre i dag! ---------------- Jeg har forresten et par spørsmål til dere erfarne mødre. Jeg vet at jeg ikke kommer til å takle det der med å amme i offentlighet, jeg er nok litt for blyg til det. Tenkte derfor å pumpe meg før jeg drar de dagene jeg skal til byen eller har andre ærend der det blir behov for mating før jeg er hjemme igjen. Tenkte da å ta med morsmelk på flaske (må bare introdusere flaska først, og krysse fingrene for at han vil ha den). Men melken må vel varmes opp litt, må den ikke? Sånn ca hvor varmt skal det være? Kroppstemperatur kanskje? Hvordan gjør dere når dere varmer den? Fungerer micro'en greit, eller bør det tas i vannbad? Og får man varmet opp melken greit på caféer og lignende? Ser for meg at det blir en cafétur eller to etter hvert. Og da hadde det jo vært greit om Junior også fikk seg en matbit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå