Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet
MzS: Fennikelte på sprøyte, kan hjelpe, eller miniform som noen foreslo. Det kan også være at babyen fikk for mye maltekstrakt. Prøv å bare dyppe teskjeen forsiktig i ekstrakten.

Du er ikke alene om å bli irritert/sinna når de skriker som verst. Jeg har kjeftet på snuppa her, og sagt noen helt meningsløse ting til henne. Ikke forstår hun hva jeg sier, og ikke er det hennes feil at hun ikke klarer å si ifra hva som er galt :sjenert: Menmen, det hjelper som oftest litt å få det ut, selv om man sitter igjen med den svarteste samvittigheten etterpå, i tillegg til å føle seg litt dum.

Haha... Kjenner meg igjen der, jeg også sier en del ting jeg føler meg dum for etterpå ja :ler: Type "Hva er det NÅ da, din lille drittunge!!!" og "NÅ er det NOK altså!!!! Kan du slutte nå eller?!" og lignende ting... Stakkar lille gutten min, nå fikk jeg enda dårligere samvittighet. Godt han ikke skjønner hva jeg sier enda!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:ler: Nå måtte jeg flire litt her jeg sitter. Det er akurat slike ting jeg sier også. Bortsett fra at jeg ikke har kalt henne drittunge da. Hun er jo lille gullungen min. Haha, hør meg meg da. Jekyll og Hyde.

For dere som ikke har lest boken til Vera Michaelsen, så anbefales den forresten på det sterkeste! Den handler om nettopp det å ikke alltid være en perfekt mor.

Skrevet

Nå må jeg flire litt altså! :fnise:

Er godt å se at man ikke er alene om frustrasjoner og det å si ymse ting til sine små.

*Er så godt å ha denne tåden her*

Disse Minifom-dråpene er kanskje verdt et forsøk? Kanskje han ikke reagerer på dem hvis det er små mengder det er snakk om?

Det er 10 dråper som skal gis på teskje før HVER amming/mating. Det forhindrer ikke at de små sluker luft, men gjør at det blir lettere for de å rape eller prompe ut lufta. Det knatret godt bak hos veslegutt etter at vi begynte med de, han er ikke så flink til å rape.

Nicky_b: Akkurat slik har vi hatt det her også.. (med ammingen og tomme bryster).

Hvordan har det gått? Trenger å høre andres erfaringer!

Skrevet

Spennende.

En fordel med ikke å føde på en fredag, er at man får vasket hus. Fikk tatt stue, kjøkken, gangen oppe, pondus sitt rom og vårt soverom i dag. Alt av matter og sengklær henger dessuten til lufting.

Nå gjenstår bare badet, trappen ned, gangen nede og rommet til lillemor. Tror det blir tatt i morgen.

Nå har vi nettopp spist "fredagspizza", og ungene er sendt ut i hagen for å leke. Tror jeg skal bære ut den ene stolen til hagemøblene og sette meg på verandaen litt. Sol og dryp stille i kroken der, så det frister.

Skrevet

Tja, tror du har bedre forutsetninger enn meg for å få det til å fungere. Jeg har nemlig bare melk i ene brystet, etter en "glup" idé jeg fikk om å slutte å amme på det pga diverse smerter. Men her gis det fremdeles MME i tillegg til morsmelk. Som oftest en til to ganger i døgnet. Det varierer når hun får det, alt etter som når hun virker sulten.

I dag skal jeg å hente et hjelpebryst som jeg skal teste da. Siste desperate forsøk for å få igang melkeproduksjonen igjen på den teite puppen som ikke produserer melk. Skal kjøpe et brukt, så koster det bare halve prisen.

Men det viktigste er nok uansett å ikke stresse. Og gi MME etter at du har ammet, og sørge for at du ammer minst et par ganger i løpet av natten/tidlige morgentimer. Det er visstnok nattammingen som er mest effektiv for å få opp melkeproduksjonen. Og så får du bare følge med på vekten hans, og se om han går fint oppover. Jeg leste forresten en artikkel om kvelds/nattamming her i går. Skal se om jeg finner den til deg.

Til slutt må jeg bare si, at det høres mye enklere ut enn det er i virkeligheten. Jeg kunne vært flinkere til å prøve å legge henne til på den teite puppen om natten, men jeg orker rett og slett ikke. Hun ligger mellom oss, og da er det bare den "gode" puppen som er lett tilgjengelig når vi ligger og ammer. Og så vet jeg at da får hun melk og blir fornøyd i steden for å ligge å sutre og virre.

Og etter å ha lest den artikkelen så tenkte jeg at jeg skulle prøve å ikke gi MME om kvelden, men jeg ga selvfølgelig opp til slutt. Hun har hatt en stor vektoppgang den siste uken, så jeg tenkte at det ikke var sikkert at hun trengte MME. Men etter skrikingen å dømme så gjør hun det.

Nå høres det kanskje ut som at det var en enkel avgjørelse for meg å begynne å gi MME, men det har det ikke vært. Det satt langt inne. Fikk meg en vond aha-opplevelse slik som deg, Nicky. Da vi endte opp med å gi henne en flaske MME og så hvor glupsk hun slukte det i seg..

Skrevet

Har tenkt å lese boken til Vera Michaelsen ja - har sett henne på TV noen ganger i det siste, og det er jo bare så herlig å høre på henne! Hun er både morsom og befriende ærlig :)

På tide at noen står fram og er ærlige om de mindre gode sidene ved seg selv som forelder også... Ellers syns jeg de fleste har en tendens til å snakke kun om det positive!

Kanskje de Minifom-dråpene er verdt å prøve da, for om natten når han er trøtt er det som regel klin umulig å få han til å rape. Om dagen når han er våken etter matingen går det greit, men er han trøtt går det nesten aldri samme hvor lenge vi prøver. Ikke så rart at han får vondt i magen da...

Et spørsmål til dere som har barn fra før: Når "snudde" det for dere med tanke på den slitsomme første perioden? Har hørt noen si at ting blir lettere etter 6 uker (har jeg liten tro på, da det bare er noen dager til), men det er kanskje veldig forskjellig? Bare prøver å få et visst perspektiv på tiden til ting retter seg litt her... Når begynte barna deres å sove med kun en mating om natten/natten gjennom, for eksempel? Og når begynte de å bli mer sosiale, og ikke bare en bylt som sover, skriker og spiser?

Skrevet

Min raper heller ikke når han er trøtt, og det er ikke bare bare med de luftsmertene. Men det har blitt bedre etter vi begynte å gå til kiropraktor, så det anbefales! Kan du ikke spørre helsesøster hvilken kiropraktor hun anbefaler? Det gjorde jeg, ringte dit og fikk time dagen etter. Vi har vært to ganger, og selv om det ikke akkurat er billig er det jo absolutt verdt det hvis lillegutt blir bedre av det.

Skrevet

Kommer du og vasker her også eller, Pondusa? :fnise: Her foregår alt annet enn helgerengjøring. Faktisk har jeg tatt meg fri fra alt som heter husarbeid :P

Skrevet
minifomdråper MzS, det har jeg hørt skal hjelpe!

Det hadde vi god erfaring med sist vi hadde baby. Han "gikk" på MME og det ble litt i tøffeste laget for magen hans.

Skrevet

:hoppe::hoppe::hoppe:

:duskedame: Elle_liten er blitt mamma!!!!! :duskedame:

"Lillegutt har endelig kommet etter en litt tøff fødsel. kl. 07:54, 3280g og 52cm. Han er selvfølgelig nydelig! Hilsen en litt sliten mamma."

Gratulerer så mye Elle_liten, det var vel fortjent og tørr jeg på stå; etterlengtet!!! :rødme:

Skrevet

Siden jeg har barn fra før kan jeg jo svare på det som MzS spurte om:

Her sov storebror natta gjennom uten nattmat mer fra han var 6 uker. Men han sov fra 01 - 07.30 alt da han var 3 uker og 3 dager.

Han ble mer sosial i form av smil da han var 5 - 6 uker gammel. Da han var 10 uker gammel begynte han å bable og prate med oss. Ler mye og har funnet en ny verden i lekene på babygymen. Han griper etter dem og i en alder av 11 uker putter han dem i munnen. Da smiler han og til eget speilbilde og er oppmerksom på andre barn.

Skrevet

Gratulerer med den vesle gutten, Elle_liten :juhu:

Skrevet

Åhh endelig. :hoppe:

Gratulerer så masse Elle_liten. :klem:

Skrevet

Åh endelig er du mamma, Elle_liten!

Gratulerer så masse med gutten! :blomst:

Skrevet

:vinke:

Innom en snartur igjen her jeg...

Tusen takk for alle gratulasjoner jeg har fått her inne - vi koser oss som bare det nå, etter en noe komplisert fødsel, som jeg skal fortelle om senere i fødselstråden:)

Ble værende en uke på sykehus - ikke morsomt det.

Vil også gratulere alle som har født mens jeg har vært fraværende :blomst:

Det er bare såååååå koselig å være mamma :kgbaby:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...