Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor er -Ea- når vi trenger henne? Er så spent på om Elle_liten er ferdig. Håper det.

Vi har vært i bursdag til minste niesa mi. Var ikke hjemme før ca halv åtte. Og da var det om å gjøre å få to overtrette barn fortest mulig i seng. Kvart over åtte sov begge. :ler:

Mamma, pappa og storesøster er nå søte. De spurte om det var greit og ikke minst "lov" å reise bort i helgen. Mamma og pappa skulle til feriehuset sitt i øyene og storesøs med familie skulle til hans foreldre.

De ble så bekymret for at det da ikke var noen hjemme som kunne steppe inn som barnevakt dersom noe skulle skje en natt.

Vi sa de måtte være snille å reise, skulle ikke sitte på pinne hjemme for vår skyld. Dermed blir det helt sikkert fødsel i helgen, tror dere ikke det? :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Hegepege
Skrevet

Hehe, så skjønne de er :kose:

Da skjer det GARANTERT noe i helgen, det kan du være sikker på, det er vel også mer på tiden hvor du fødte de to andre også, er det ikke?!? M.h.t antall uker og dager?

Skrevet

Intet nytt å rapportere fra Elle_liten.....

Lurer på ha hun driver med egentlig :klø:

Vel, jeg skriver så fort det skjer no, ikke i natt da, får vente til jeg står opp, men jeg skal tidlig opp i morgen, så dere skal ikke trenge å vente hvis det er skjedd no!

Da kaster jeg inn håndkle, har fått kink i ryggen, så ser ikke direkte frem til å legge meg... Men jeg må gripe sjansen til søvn når jeg kan... Lille gull har mistet lysten på søvn nå.....

Skrevet

Hmmm, ingen ting om Elle_liten enda. Håper alt har gått bra og at hun bare er for opptatt med et lite nurk nå.

Her er intet nytt under solen. Ha en riktig fin helg!

Skrevet

fortsatt ikke hørt no mer fra elle_liten..... :sukk:

håper alt er som det skal med henne og babyn altså....

skal jeg sende henne en elding kanskje? hva syns dere???? vil jo ikke mase...

Skrevet

Hun sier nok i fra. Kanskje det rett og slett stoppet opp, og at hun har fått sovet litt i natt.

Tenker masse på henne iallefall.

Skrevet

Uff, håper alt står bra til. Man blir jo nervøs når det trekker sånn ut. Men det er helt sikkert som Pondusa sier, at det har stoppa opp og at hun har fått sove i natt.

Om det drøyer mange timer til kan du jo sende ei melding og si at vi tenker på henne og håper at hun har det bra!

Skrevet

Hey... hvem ar stikki av med sola????????????????? Vel, jeg får vel fortsette på husvasken jeg så optimistisk skøyt av i går da :sukk:

Skrevet
Om det drøyer mange timer til kan du jo sende ei melding og si at vi tenker på henne og håper at hun har det bra!

tenkte det samme selv... sender nok en melding etter hvert, greit å si at vi tenker på henne uansett...

Skrevet

Noen har stjålet sola her også.. :sukk:

Men men, da får jeg kanskje tid til å ta for meg av berget med skittentøy. Det har blitt litt mer klesvask etter Junior kom i hus ja. Pluss at alt finværet gjorde at mannen jobbet en del ute, og slikt arbeid blir det også skittentøy av. ;)

Skrevet

Ja, gjør det! Personlig hadde jeg slett ikke hatt noe i mot å få en melding om at noen tenker på meg, selv midt oppi alle vondter. ;)

Skrevet

da er meldingen sendt, hilste fra oss alle....

*venter på svar*

Skrevet

Hei hei jenter!

Her har det vært noen slitsomme dager... Er alene med lillegutt denne uka, fram til tirsdag igjen, og skal si det merkes ja. Er trøtt og har vondt i hodet hele tiden. I tillegg har tassen slitt med luftsmerter og mye trykking, så etter oppskriift fra fødeavdelingen ga jeg han i på tirsdag 3 ml soyaolje i melken morgen og kveld. Resultatet var en gutt som gulpet/kastet opp nesten alt han spiste hvert måltid, og var da selvfølgelig konstant sulten og rasende i tillegg til å ha luftsmerter. Sluttet med oljen, og han var mye bedre av gulpingen i går morges. Men han slet jo fortsatt med trykking/luftsmerter, så jeg tok en halv teskje med maltekstrakt oppi melken hans. Resultatet ble nøyaktig det samme... Gulping ut av en annen verden, og rasende og sulten liten gutt.

Bedre igjen av gulpingen igjen i dag, men har mye vondt i magen og finner ikke roen så han får sovet ordentlig.

Er så sinnsykt sliten nå altså. Hva i all verden skal jeg gjøre for å hjelpe han når han ikke tåler hverken maltekstrakt eller olje da???

Gud, jeg håper dagene går fort fram til mannen kommer hjem igjen! Dette er ikke noe gøy i det hele tatt...

Råd mottas med takk :sukk:

Og Imli: Du er ikke alene! Jeg slet (og sliter innimellom enda) med de samme følelsene. Kjenner jeg er mer glad i han nå da, så det hjelper seg etterhvert. Men den enorme morsfølelsen/lykkefølelsen lar vente på seg ja. Men satser på at den kommer sterkere og sterkere når han bli eldre!

Jeg sliter egentlig mest med at jeg blir så sinna og irritert jeg da... Har skikkelig dårlig samvittighet for det, men har bare lyst til å filleriste han eller slenge han inn på et rom og låse døra iblant når han hyler og hyler. Gjør det selvfølgelig ikke da, men er det virkelig normalt å bli så sinna og frustrert av en liten stakkar som ikke kan noe for at han er slitsom??? Huffameg...

Skrevet

minifomdråper MzS, det har jeg hørt skal hjelpe!

Skrevet

Har du prøvd sukkervann MzS? Ammete på sprøyte før hvert måltid? Babymassasje? Trykke beina hans opp mot magen? Har en som plages med det samme selv, og dette har funka for meg!

Og jeg har hørt mange som har sagt at de har lyst til å putte ungen i et skap og lukke igjen. Det blir bedre :kose:

Skrevet (endret)

MzS: Helt normalt! :klemmer:

Kjenner godt den følelsen der av å ha lyst til å filleriste de små når de bare hyler og hyler. Man har rett og slett ikke noe overskudd igjen også når de har sovet litt og man har fått hentet seg litt inn igjen, så kommer den dårlige samvittigheten. Minifom dråper som fås kjøpt på apoteket kan hjelpe mot luft, det blir lettere får de små og rape/prompe ut lufta.

Jeg sliter skikkelig om dagen, det gjorde jeg med frøkna og så jeg var forberedt, men likevel...

Hadde en tøff dag med frøkna i går som utagerte skikkelig i barnehagen og her hjemme og veslegutt som hang i tomme pupper konstant. Han skrek og skrek og jeg trodde det var luftsmerter. Bysset og bar og fønet men ingenting hjalp.

Mannen lagde til slutt en flaske med MME (og jeg gråt, for her skal det jo ammes. Enda puppene var tomme... :( ) Og gutten spiste som aldri før. Han var rett og slett utsultet. Jeg følte meg komplett udugelig.

---------------------------------------------------------

Må bare blåse ut litt irritasjon over dette forumet her. Fikk en PM om at jeg må fjerne ene tickeren min fordi det kun er lov med en ticker i signaturen.

Ser ikke helt problemet- jeg har to mini tickere som sammenlagt er mindre enn en stor, men en må vekk bare "fordi reglene er sånn".

Man vet man er hormonell når det får en på gråten... :(

Endret av Nicky B
Skrevet

MzS: Fennikelte på sprøyte, kan hjelpe, eller miniform som noen foreslo. Det kan også være at babyen fikk for mye maltekstrakt. Prøv å bare dyppe teskjeen forsiktig i ekstrakten.

Du er ikke alene om å bli irritert/sinna når de skriker som verst. Jeg har kjeftet på snuppa her, og sagt noen helt meningsløse ting til henne. Ikke forstår hun hva jeg sier, og ikke er det hennes feil at hun ikke klarer å si ifra hva som er galt :sjenert: Menmen, det hjelper som oftest litt å få det ut, selv om man sitter igjen med den svarteste samvittigheten etterpå, i tillegg til å føle seg litt dum.

Skrevet
Har du prøvd sukkervann MzS? Ammete på sprøyte før hvert måltid? Babymassasje? Trykke beina hans opp mot magen? Har en som plages med det samme selv, og dette har funka for meg!

Og jeg har hørt mange som har sagt at de har lyst til å putte ungen i et skap og lukke igjen. Det blir bedre :kose:

Har prøvd alt dette unntatt ammete... Er litt redd for å IGJEN putte i han noe han reagerer på og gi han (og meg selv) flere sånne dager. Sukkervann hjelper bittelitt, men bare en liten stund. Babymassasjen ser ikke ut til å ha noen effekt, det kommer ikke noe mer luft eller andre ting ut for det. Han ser ikke ut til å like det noe særlig heller.

Lillegutt har tydeligvis en veldig sensitiv mage... Til og med medisinen mot trøske reagerte han sånn på, enda det bare var 1 ml om gangen.

Disse Minifom-dråpene er kanskje verdt et forsøk? Kanskje han ikke reagerer på dem hvis det er små mengder det er snakk om?

Eller kanskje jeg kan prøve en tur til kiropraktor? Trenger det å være kolikk for at det skal være noe vits i, eller kan det være lurt i mitt tilfelle også?

Takk for forslag og trøst jenter :klemmer: Dere er gode å ha!!!

Tør jo ikke si at jeg har hatt lyst til å filleriste ungen til mannen, da kommer han vel ikke til å tørre å la meg være hjemme alene med han lenger :fnise:

Skrevet

Nicky_b: Akkurat slik har vi hatt det her også.. (med ammingen og tomme bryster).

Skrevet

Det kan jo være låsninger av et eller annet slag, MzS, så det kan hende det kan hjelpe med kiropraktor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...