Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

har måttet kutte ut voksi posen ja, ligger kunn med dyne nå ;) og body, bukse, jakke, sokker, tøfler og lue!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er litt kjøligere ute/blåser så har jeg hatt på henne sånn slags joggedress-jakke og strikkesokker også. Har ikke ytterjakke til henne, så etter det på lindex her om dagen, men de hadde bare i store størrelser. Men det er ganske lunt og godt nedi vognene deres da, så jeg tror nok ikke de skal fryse :)

Skrevet
Heia heia :hoppe:

Nå er det snart bare Pondusa igjen her jo!

Det er bare meg igjen nå. Men den som venter, venter på noe godt. :hjerte:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: masse for Elle_liten og litt for meg. :ler:

Skrevet

gratulerer til dem som har fått baby!

sitter å skriver med ei hånd her, har en som liker best å sove på mammas fang her...

heia elle liten, håper du snart er mamma!

Skrevet

Heldige dere er da. Jeg bruker fremdeles body, strømpebukse, tykk bamsedress og skinnpose. Våren har nemlig ikke skjønt at den burde vært kommet nå.

*kikke på graderstokken*

Niks. Fire grader. Og regn med iblandet sludd. Juhuuu. :roll:

Skrevet

Jeg begynner også å bli god på enhåndsskriving :ler:

Min sover faktisk!! I bilstolen!! :dåne: Spørs hvor lenge det varer.

Skrevet

Akkurat nå ligger lillemann ute i body og strømpis, fleecedress. Han ligger på skinn og har dyne over seg.

Han sover en hel del på dagen, og natta heldigvis. Han har begynt å utvide de tretimersduppene sine til fire timer så det gjør jo ingenting. Og han sover spesielt lenge når han får ligge ute i vogna si, så det prøver vi å få til minst to ganger om dagen.

Og klær ja. Bodyer i 50 og 56 bruker om hverandre, men 50 må vi nok legge vekk snart. Bukser i 56 er passe og kommer nok til å være det noen uker til tror jeg. Han er vel omtrent 52 cm nå.

Vi var forresten og veide han idag. 3900 gram :dåne: En oppgang på 1030 gram siden hjemreisen 7. april. Jeg er stolt :mrgreen: Her serverer vi fløte jah :ler:

Skrevet
:hoppe: Elle_liten!!!! Snart er du mamma!!! Om du ikke er det allerede da :hoppe:
Skrevet

her er jeg også. skriver med en hånd...

har nemlig også en baby som kun sover oppå meg eller i vogn om dagen... det bør bedre seg neste uke når jeg skal være alene med ham!

15 dager siden fødsel nå. virker på en måte kjempelenge siden og på en annen ¨måte som om det var i går. noen ganger kjenner jeg at jeg nesten savner å være gravid, kjenne de små sparka. livet med baby på utsiden er ganske slitsomt. selv om han sover bra om nettene, er det dette med at han helst vil bli holdt eller båret konstant på dagtid.noen få ganger har han sovet i vogga. ellers er det oppå meg som er favoritten.

koser meg vel ikke sånn kjempemasse ennå. sliter litt med morsfølelsen, synes ikke jeg blir ordentlig glad i ungen, føles ikke som om han er min... den utrolige lykkefølelsen og fantastiske morsfølelsen alle prater om, har jeg til gode å oppleve. det er litt trist. håper det bedrer seg.... hadde besøk av helsesøster i går, som spurte om jeg var litt nedstemt. jeg sa jeg bare var trøtt. sikkert dumt, men hadde ikke lyst til å prate med henne om det...

Skrevet

Tror du er helt normal imli. Først igår kom morsfølelsen for fullt her (tror jeg). Da tok jeg meg selv i å gråte fordi jeg var så glad i lillemann, noe jeg ikke har gjort før. Så den blir sterkere, og jeg begynner å tro at jeg kan dele den følelsen likt mellom de to guttene.

Skrevet

Jeg tror det er helt vanlig det der imli. Det kan ta lang tid før morsfølelsen kommer. Ikke ha dårlig samvittighet for det :kose: Du bør bare være obs på at om du er nedstemt og lei deg kan det utvikle seg til fødselsdepresjon..

Jeg har det også sånn at lillemann vil bli båret og holdt på dagtid. Heldige dere som får ungene til å sove i vogna. Min kan finne på å sove ure i vogna, men kun om jeg triller tur først. Og det er ikke alltid jeg er i turhumør, spesielt ikke med pissregnet vi har hatt de siste dagene.

Skrevet

håper det går over ja. ting har bare ikke blitt helt som jeg hadde håpa. noen ganger synes jeg nesten ikke jeg har noen følelser for ungen i det hele tatt... vet liksom ikke hva jeg kan gjøre for å bedre det.

blir som regel ikke noe soving i vogn her heller med mindre man triller først...

Skrevet

Det går over. Men jeg synes egentlig du burde be om en samtale med helsesøster der både du og mannen deltar, om du greier å sette ord på følelsene dine. Jeg og mannen skal på en ekstra samtale fordi vi har hatt litt innkjøringstrøbbel, og det er godt å få snakka ut om det. Det er ikke noe nederlag!! :kose:

Har dere fremdeles fødselsstripa på magen? Den brune streken? Jeg har fremdeles min, den går fra bhstroppen og ned til hårlinja. Når går den bort?? Hjelpe meg som svangerskapet har forandra kroppen min... det tar nok ei stund før jeg greier å forsone meg med mitt nye utseende ja.

Skrevet

Hadde aldri noen fødselsstripe. Her er det masse dvask og deigete mage som henger for....ja ja.... men jeg er bedre fornøyd med "resultatet" nå enn sist (ja, etter bare 3 uker da)

Skrevet

Noen driver og knirker og småsutrer ute i vogna. Det er vel snart tid for pupp igjen.

Jeg er så glad for at ting går bedre med amminga. Vi måtte jo bruke skjold på den ene siden, men det slipper vi nå. De siste dagene har han fått tak uten :hoppe: Men han søler jo så fælt. Det renner ut av den ene munnviken hans sånn at både han selv og ammeputen blir søkkvåte. Mistenker at det er for å unngå å drukne :ler:

Gjest Hegepege
Skrevet

Oi, så spennende, om akkurat hjem fra jobben, og trodde det var pondusa som nå var i full gang!! Er nok ikke lenge til det heller..

Nå er hun nok blitt mamma ja.. Så moro, gleder meg til å høre mer..

Skrevet
koser meg vel ikke sånn kjempemasse ennå. sliter litt med morsfølelsen, synes ikke jeg blir ordentlig glad i ungen, føles ikke som om han er min... den utrolige lykkefølelsen og fantastiske morsfølelsen alle prater om, har jeg til gode å oppleve. det er litt trist. håper det bedrer seg.... hadde besøk av helsesøster i går, som spurte om jeg var litt nedstemt. jeg sa jeg bare var trøtt. sikkert dumt, men hadde ikke lyst til å prate med henne om det...

Først av alt: :klemmer: til deg. Det er helt normalt å føle det sånn. Det betyr ikke at du er en dårlig mor. Jeg tror de færreste opplever morskjærligheten og lykken med en gang. Å få barn er en omveltning, en STOR omveltning. I tillegg skal 9 måneder med hormoner falle på plass.

Jeg har vært ærlig med folk, når de sier det er så koselig med spebarn, så blir jeg litt trassig for jeg syns ikke spebarnsperioden er spesielt rosenrød eller koselig. Syns de første tre månedene med frøkna var bare helt pyton og jeg merker mye av den følelsen nå også. Jeg blomstrer ikke over av morslykke, men erfaringen fra frøkna sier meg at den kommer.

Det er det jeg trøster meg med når tårene triller og alt virker vanskelig. Nå vet jeg at det blir bedre, må bare holde ut.

:klemmer:

Har dere fremdeles fødselsstripa på magen? Den brune streken? Jeg har fremdeles min, den går fra bhstroppen og ned til hårlinja. Når går den bort?? Hjelpe meg som svangerskapet har forandra kroppen min... det tar nok ei stund før jeg greier å forsone meg med mitt nye utseende ja.

Med frøkna hadde jeg den stripa i nesten 9 måneder. Nå fikk jeg så vidt antydning til stripe og den er der enda, fra navlen og ned.

Ellers er jeg veldig fornøyd med kroppen etter dette svangerskapet om jeg må få "skryte" litt. Er så glad for det post partum korsettet mitt, magen er tilbake i sin gamle fasong og ryggen og holdningen får kjempegod støtte. Kjenner det verker godt i korsryggen når jeg har gått uten en stund, så det er en investering vel verdt sine 160 kroner. Post partum corset

Skrevet
Noen driver og knirker og småsutrer ute i vogna. Det er vel snart tid for pupp igjen.

Det ble med knirkinga, for lillemann sover enda. Nå har han sovet siden klokka 13.00 :dåne:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...