Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk lånt meg elektrisk pumpe i går og du verden den var effektiv!

Fikk pumpet meg og pappa matet veslegutt. Gjett om det var en lykkelig liten sjel som glufset i seg melka. Flaska hadde han ingen problemer med å suge fra.

Etter 50 ml var det en salig liten gutt som sovnet tvert med et lite smil om munnen. Fikk litt pupp ved 4 tida, sov videre til klokka var halv sju. Fikk påfyll av pupp da og duppet av igjen. :rødme:

Han har rett og slett for dårlig sugeteknikk ved puppen, det merker jeg godt nå. Gidder ikke å suge ut noe mer når den verste spruten har gitt seg...Ikke engang når han er skikkelig sulten. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra da Elle_liten. Godt at det endelig satte igang. :klem:

-Ea- hvooooooor er du?

------------------

Her er det stille igjen. Hadde et par timer med litt småaction i går kveld, etter at jeg hadde vært å fått modningsakupunktur. Men det roet seg helt ned igjen.

Nå rydder sambo og jeg i kjeller, garasje og litt rundt omkring. Har lånt oss en henger og skal kjøre med et fullt lass søppel når gjennvinningsstasjonen åpner kl 11. Deilig å bli kvitt noe skrot som har hopet seg opp.

Ungene er i bhg, og etter middag skal vi i bursdag til minste niese som ble 2 år før helgen. Men storesøs var på klassetur med hvite busser, så hun har ordnet med feiring i dag.

Skrevet

:Gjesp: har sovet til nå vi.... rart det der, nå er det ikke no meg lenger, kunn vi... jeg og knøtte... aldri bare meg neten.... litt artig, velig rart og utrolig kos!

:rope: elle_lten er påsykehuset :hoppe:

vi har utvekslet tlf nr så jeg får sikkert en melding i løpet av dagen :duskedame:

Skrevet (endret)

oppdattering:

elle_liten er ute å tusler i gangene, det går sakte, men fremover.... rier m 6 min mellomrom!

vi venter i spenning!!!!!

Endret av -Ea-
Skrevet

Håper det går seg til, Nicky_b! Har du vurdert å koppmate han i stedet for flaske? Kan jo være at han til slutt ikke gidder å ta puppen mer fordi det er mye lettere å sutte på flasken..

Skrevet
Så godt å høre at dere får hjelp! Det er KISS han har?

Jeg vet ikke, de har ikke sagt noe om hva det er sånn spesifikt, men jeg merker at han er mykere i nakken. Men han trykker fremdeles mye, spesielt når han sover, så jeg vet ikke helt om det hjelper så mye. Tror han har et snev av kolikk også.

Lillemannen min er veldig oppmerksomhetssyk og en skikkelig kosegris. Han skal aller helst sove oppå meg, og elsker å sitte i meitai. Der sovner han med en gang. Vi var på besøk i går kveld, og han var helt utrøstelig helt til jeg satte ham i meitaien. Der sov han i en og en halv time. Jeg får han rett og slett ikke til å sove på dagtid med mindre jeg bærer ham eller har trillet han først.

Sover deres barn mye på dagtid?

Og hvilken klesstørrelse bruker dere nå? Ungene, altså? :ler: Her har jeg pakka vekk alt i 50, og lagt frem 62. Det er fremdeles litt i største laget, men jeg fikk ei bukse i 56 her om dagen som var alt for liten..

Skrevet

Snuppa her sover nesten ikke på dagtid i heletatt. Hun ligger utrolig nok og sover på sofaen nå *bank i bordet* men det er vel begrenset hvor lenge det varer. Hun driver og lager noen rare lyder og gråter innimellom. Akkurat som om hun ikke greier å finne helt roen. Til vanlig så pleier det ikke å hjelpe å bysse henne eller prøve å legge henne på meg heller. Hun sovner gjerne en kort stund ved byssing, men våkner igjen så og si med en gang. På brystet prøver hun bare å klatre oppover.

Har elastisk bæresjal, men hun virker ikke å like å sitte der, så jeg har gitt opp foreløpig. Mulig jeg ikke får henne riktig oppi. De gangene hun har godtatt å sitte der, må jeg bevege meg og stryke henne på ryggen. Hun blir nok litt sinna fordi hun ikke får sett noe oppi der også.

Her har vi også lagt bort alt tøy i str 50. Bruker str 56 nå, og det er kanskje bittelitt stort. Hun er 54cm nå da. Har en body som er i str 62 som passer noelunde, men den har vi arvet av noen som har hatt den i tørketrommel og sikkert krympet den :ler:

Skrevet

Heia heia :hoppe:

Nå er det snart bare Pondusa igjen her jo!

Skrevet
Sover deres barn mye på dagtid?

Og hvilken klesstørrelse bruker dere nå? Ungene, altså? :ler: Her har jeg pakka vekk alt i 50, og lagt frem 62. Det er fremdeles litt i største laget, men jeg fikk ei bukse i 56 her om dagen som var alt for liten..

Junior sover ganske mye på dagtid, ja. Han sovner som regel etter hvert måltid, og det blir ofte annen hver time. Han har noen små våkeperioder i løpet av dagen, men stort sett er han en sovegris.

Men nå er jo han litt yngre enn din lille gutt da, Trampe. Så det kan hende at det endrer seg nå etter hvert. ;)

Ellers bruker vi både størrelse 50 og 52 her i huset. Et par av bodyene i 50 begynner å bli litt knappe nå (mens han drukner i buksene), men de i 52 er fortsatt litt for store. Bruker dem likevel, bare for å variere litt. Vi gadd ikke å kjøpe så mye i 50, da vi ikke visste hvor stor han ville bli ved fødsel. Hadde vi visst at han ble såpass liten, hadde vi nok kjøpt inn et par klesplagg til. Men nå vokser han jo så fort at det ikke er snakk om lang tid før 52 passer helt fint. :)

Skrevet

Live var også slik i starten. Sov mellom hvert måltid, og spiste ca hver tredje time. Nå er det null rutiner her i huset. Hun spiser så og si hele tiden, og sover nesten ikke i heletatt. Men helsesøster sa at det pleide å bli bedre rundt 6ukers alder ++. Så da håper jeg på det.

Nå ligger hun og hikster i søvne. Ser ut som hun har mareritt, men jeg kan ikke forstå hva hun skulle ha mareritt om :P

Skrevet

Heia den som vinner, buksa full av pinner! :ler:

Håper fødselen går raskt og fint unna for begge to!

Skrevet
Håper det går seg til, Nicky_b! Har du vurdert å koppmate han i stedet for flaske? Kan jo være at han til slutt ikke gidder å ta puppen mer fordi det er mye lettere å sutte på flasken..

Jeg vet det... Det er med klump i magen at han har fått melka på flaske (hele to ganger hittils da) Han fikk to teskjeer med sukkervann fra kopp mot luftsmertene i går natt, men med koppen så svelger han også mye luft.

Er livredd for å miste melka, så jeg dytter jo på med pupp når jeg kan. Han suger ikke fra begge brystene under en amming, så når han har tømt det ene brystet så godt han gidder, har jeg brukt pumpe for å få ut det siste samt for å tømme den andre puppen.

Gleder meg til han blir større og suger mer effektivt.. Nå er han en slapp sovegris for det meste. Har kjøpt minifom dråper mot luft i magen og skal gi han det før hver amming for å se om han får ut mer av lufta han sluker.

Ellers er føneren en stor hit! Han sovner tvert når vi bruker føneren på han, da koser han seg skikkelig, samt at det ser ut som om det lindrer litt av luftsmertene. Føler meg som skikkelig "McGyver" mamma.

Er en liten knert dette, så størrelsesmessig svømmer vi fortsatt i str 50, men 44 begynner å bli litt trangt, så han vokser da! :)

Skrevet (endret)

Snuppa liker veldig godt lyden av hårføneren her også. Jeg får som oftest rukket å dusje meg nesten ferdig før hun begynner å bli vill på badegulvet. Da er det bare å hive frem hårføneren før hun blir for illsint, og da pleier hun som oftest å være rolig frem til jeg slår den av. Håper det fortsetter slik, for det er jaggu ikke lett å få stelt seg om morgenen.

Det er noe som heter hjelpebryst som kan være med å hjelpe deg med å få han til å suge lengre. Vet ikke hvor mye styr du orker for å få til ammingen. Men det kan jo være verdt et forsøk om du vil prøve. http://ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=41. Forhåpentligvis så vil det gå seg til av seg selv uten å måtte bruke videre tiltak, og det gjør det helt sikkert.

Endret av Kykkelikokos
Skrevet

Jeg har gitt opp morgendusjen. Her dusjes det kun på ettermiddagen når pappaen er hjemme..

Skrevet

Synes liksom ikke at timene strekker til om ettermiddagene, jeg. Mannen kommer som oftest hjem rundt kl 17, og da skal det lages middag (for jeg rekker jo som oftest ikke lage noe mat med en snuppe som nekter å sove), spise middag, og så er liksom kvelden så og si omme. Mer babymating, bleieskift, og fremdeles en snuppe som ikke vil sove.. Og sånn går no dagan..

Skrevet

Dusj? :lete:

Har jeg ikke sett i det siste, er alt for trøtt til slikt tull! Neida, men som deg Trampe, det får vente til mannen er hjemme!

Nå skal jeg vaske huset... hmm.... sønnen er seks uker og fire dager....... ja da er det vel ca syv uker siden det ble tørket støv sist da........

:husarbeid:

Vi bruker klær i str 56 og 62 vi nå, 56 begynner å bli litt lite ser jeg... Body og joggebukse, det eneste som ikke glir opp eller detter ned.....

Hva har dere i vognen nå? Det er jo så varmt, men han er jo så liten....

Skrevet

Jeg bruker voksipose og kler ham med langermet body, bukse med føtter, en strikkejakke og lue. Vet ikke om det er mye eller lite, men er redd han skal fryse. Har ikke kjent at han blir verken klam eller kald da, så regner med at det er helt passe. Er det veldig varmt trenger jeg jo ikke å dytte ham så dypt nedi posen heller. ;)

Men når det begynner å nærme seg sommer vet jeg ikke helt hva jeg skal kle ham med. Vi får se når den tid kommer. :)

Skrevet

Har body, bukse, sokker, lue, dyne eller teppe. Tenkte på deg her om dagen. Den voksiposen hadde tatt livet av snuppa her, hun hadde nok badet i svette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...