tatiana Skrevet 19. april 2008 #3482 Skrevet 19. april 2008 hei! Nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Jeg fikk ei jente 04.04.08. Jenta var 4400 gram og 52 cm. Fødselen tok nesten 5 timer alt i alt (inklusiv alle riene). Det gikk fryktelig raskt, men uten pauser, så jeg ble veldig sliten. Selve pressingen tok 1,5 timer, og til slutt måtte jeg klippes litt for å få babyen ut. Nå går all tid med til amming, soving og spising. Hun suger så hardt at brystvortene har blitt kjempesåre, men det blir vel bedre etterhvert... På mandag begynner mannen min på jobb igjen, så da blir vel dagene mine enda mer hektiske enn nå. Jeg får nyte de to dagene som er igjen
monja Skrevet 19. april 2008 #3483 Skrevet 19. april 2008 Gratulerer med jenta, tatiana! Mannen min begynner på jobb på mandag og så da får nok dagene noen flere hektiske timer tenker jeg. Nå får vi bare nyte de siste dagene
Nicky B Skrevet 19. april 2008 #3484 Skrevet 19. april 2008 Gratulerer masse med jenta, Tatiana! Mannen min har ikke hatt sine 14 dager han på grunn av uheldige forhold på jobben, så her har det vært rimelig hektisk og kjipt til tider...
Murmelmy Skrevet 19. april 2008 #3485 Skrevet 19. april 2008 Gratulerer Tatiana Dere, er det bare meg igjen eller? Og kanskje Pondusa?
Trampe Skrevet 19. april 2008 #3486 Skrevet 19. april 2008 Jeg kan jo legge ham til pappaen når pappaen er hjemme. Men når jeg er alene hele dagen er det ikke fullt så enkelt. Løsningen i går ble vippestol foran dusjkabinettet Det gikk helt fint! Det ser ut til at han er begynt å sove tretimersøkter på natta, og det er en sliten mamma veldig glad for
Elle_liten Skrevet 19. april 2008 #3487 Skrevet 19. april 2008 Dere, er det bare meg igjen eller? Og kanskje Pondusa? Å neida, du. Er her jeg også. :gjeiper: 3 dager på overtid i dag. Setter all min lit til fullmånen i morgen. Her må d nok naturkrefter til ser d ut som. Gratulerer til Tatiana!
pondusa Skrevet 19. april 2008 #3488 Skrevet 19. april 2008 Fullmåne i morgen sier du? Ja da slår vi et slag for føding da. Nå leser jeg i boka til Murmelmy at proppen er gått og riene begynte i ettermiddag.
Elle_liten Skrevet 19. april 2008 #3489 Skrevet 19. april 2008 Hey! Makan til sniking d var i denne skravleklubben! Skal jeg liksom bli sist jeg nå da???? Pondusa, du har bare m å knipe!!
Elle_liten Skrevet 19. april 2008 #3490 Skrevet 19. april 2008 (endret) Ok..Får vel være litt glad på andre sine vegne også da.... Krysser fingre for deg, Murmelmy!! Håper alt går bra m deg! Spennende dette! Endret 19. april 2008 av Elle_liten
pondusa Skrevet 19. april 2008 #3491 Skrevet 19. april 2008 Tenkte vi kunne føde i morgen begge to, elle_liten. Du skal selvfølgelig få være en time før ut.
Elle_liten Skrevet 19. april 2008 #3492 Skrevet 19. april 2008 Det er en avtale jeg kan gå m på. Godt forslag! Jeg har hatt stikkinger nedover innsiden av lårene i hele kveld og den siste timen stikkinger oppi underlivet. Tør ikke håpe på noe. Har masse kynnere, men ingen murringer. Sikkert falsk alarm igjen.... Har noen sett noe til riene som skal komme hit?
pondusa Skrevet 19. april 2008 #3493 Skrevet 19. april 2008 Stikkinger i underlivet er god modning, så da skjer det iallefall litt hos deg. Rier? Hva er det sier du?
marsy Skrevet 20. april 2008 #3494 Skrevet 20. april 2008 Har hatt noen tunge dager i heimen. Mens vi var på barsel var det en barnepleier som mente vesla hadde korte bein i forhold til resten av kroppen. Barnelegen som hadde sett på henne dagen i forveien hadde imidlertid ikke lagt merke til noe, men likevel ville de ta en kromosontest av henne. Og endelig ringte de fra sykeshuset på fredag... og så viser det seg at de gjorde en feil, så de hadde for lite blod i blodprøven! Så nå må vi på sykehuset i morgen for å ta en ny, og så vente i 4-5 uker på svar. Jeg tror ikke noe er feil (og 3 barneleger så på henne i forbindelse med rutinekontroll og gulsott, og ingen reagerte på noe uvanlig) men er likevel så forferdelig redd. :gråte: Men nå har vesla heldigvis lagt på seg og vokst slik at hun begynner å fylle ut klærne (buksene passer fint også, så beina kan da ikke være såå korte?). Og hun blir stadig flinkere til å holde blikkontakt lenger og lenger av gangen (selv om hun innimellom også er fullstendig uinteressert i mamman sin ) Måtte bare få det ut....
Gjest Hegepege Skrevet 20. april 2008 #3495 Skrevet 20. april 2008 Hmmm, Elle Liten har ikke vært her inne idag ser jeg, hvordan går det, noe på gang? :-D
Trampe Skrevet 20. april 2008 #3496 Skrevet 20. april 2008 Uffda, marsy, det hørtes ikke noe moro ut med såpass ventetid... Om det kan trøste deg litt så er lillemannen min kort i beina han også, men her skylder vi på dårlige gener fra pappasida mi Alt er forhåpentligvis i orden, og så får du heller prøve å fokusere på at hun er blitt så flink til å feste blikket
Elle_liten Skrevet 20. april 2008 #3497 Skrevet 20. april 2008 Er her jeg! Her skjer d ikke en døyt! Har vært ute i sola i hele dag. Luka bed og lest bok i solkroken. Deilig at våren og varmen endelig har kommet. Satser på at fullmåne og jordmortime i morgen får i gang sakene!
pondusa Skrevet 20. april 2008 #3498 Skrevet 20. april 2008 *sniker* Må bare følge med litt på hva dere skriver, kommer sikkert til å bli noen sider å ta igjen når lillebror omsider velger å titte ut.
Gjest Hegepege Skrevet 20. april 2008 #3499 Skrevet 20. april 2008 Er her jeg! Her skjer d ikke en døyt! Har vært ute i sola i hele dag. Luka bed og lest bok i solkroken. Deilig at våren og varmen endelig har kommet. Satser på at fullmåne og jordmortime i morgen får i gang sakene! Der var du ja Ja vi får satse på jordmortimen jah.. hehe.. Dettar kanskje ikke så lang tid etter timen iallefall Hun kan vel sikkert prøve å "åpne" opp litt der Og det beste, jeg har friii i morra, så jeg kan følge med deg, når skal du dit forresten?!?
pondusa Skrevet 21. april 2008 #3500 Skrevet 21. april 2008 Murmelmy havnet på føden i natt!! Venter i spenning på oppdatering inne i boka hennes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå