-Ea- Skrevet 17. april 2008 #3441 Skrevet 17. april 2008 Hey, kykkeli! Du må få deg en ticker du også, så vi kan holde øye med hvor stor jenta di er til en hver tid... *kontrollfrik*
Kykkelikokos Skrevet 17. april 2008 #3442 Skrevet 17. april 2008 Åja, det har jeg ikke tenkt på. Skal se om jeg finner en Sitter ute i solen jeg nå. Pus er ute i hagen og leker med løv, og snuppa sover i vognen sin i skyggen. Har laptopen i fanget og iste og pringles vedsiden av meg *kose seg skikkelig*
Catus Skrevet 17. april 2008 #3443 Skrevet 17. april 2008 Uh, jeg er glad for at jeg ryddet i bedene i høst. Dermed ser det ikke så galt ut. Tror nemlig ikke jeg hadde klart å gjøre noe med det akkurat nå. *gleder meg til det begynner å spire og blomstre for fullt* Hmm, lurer også på hvordan det går med Lara Croft. Håper virkelig at de manglende oppdateringene betyr at hun koser seg max med den lille og ikke tar seg tid til å sende sladremeldinger.
Catus Skrevet 17. april 2008 #3444 Skrevet 17. april 2008 Så deilig da, Kykkelikokos! Våren er bare en helt fantastisk årstid! Vi håper på å komme ut på første trilletur i dag. Men hva kler man på de små når man skal ut? *grønn* Det er strålende sol her i dag og ikke så veldig kaldt. Jeg har voksipose, men frykter at den kan bli litt vel varm? :klø:
Kykkelikokos Skrevet 17. april 2008 #3445 Skrevet 17. april 2008 Jeg tror jeg ville brukt voksipose, og heller latt være å ta så mye klær på. Når vi er ute på trilletur pleier vi å ha på body, strømpebukse, sokker bukse, kjøredress og lue. Så har vi dyne på henne, og det vanlige trekket på vognen. Bruker gjerne et helsesteppe eller et strikket teppe fremfor åpningen også hvis det blåser (bør ikke ha for tett teppe, da får de sikkert ikke luft inn i vognen..). Den kjøredressen har sånn ting over hendene og føttene, så derfor bruker vi ikke votter. Hun ligger på lammeskinn i vognen.
-Ea- Skrevet 17. april 2008 #3446 Skrevet 17. april 2008 Jeg bruker voksi pose: har på sokker, joggebukse, body og lue... Evt genser hvis du ikke pakker småtten laaangt ned i posen, det gjør jeg. Trenger ikke votter nei. Det er jo varmt! *tar med kakao ut i solen*
Elle_liten Skrevet 17. april 2008 #3447 Skrevet 17. april 2008 Uh, jeg er glad for at jeg ryddet i bedene i høst. Dermed ser det ikke så galt ut. Tror nemlig ikke jeg hadde klart å gjøre noe med det akkurat nå. *gleder meg til det begynner å spire og blomstre for fullt* Hmm, lurer også på hvordan det går med Lara Croft. Håper virkelig at de manglende oppdateringene betyr at hun koser seg max med den lille og ikke tar seg tid til å sende sladremeldinger. I høst var jeg K-V-A-L-M! Hm.. Lurer også på om vi får høre noe fra Croft snart. Selv om jeg skjønner at å oppdatere oss her inne ikke er førsteprioritet akkurat nå. Tror jeg hadde vært ganske oppslukt selv.
marsy Skrevet 17. april 2008 #3449 Skrevet 17. april 2008 Han har forresten fått så fryktelig tørr hud den lille tassen. Det ser ikke noe godt ut. Er det vanlig å smøre dem med krem på kroppen, eller er dette noe som går over av seg selv? Hva slags type krem er i tilfellet best å bruke? Merker jeg blir så usikker på dette, og da er det så greit å kunne spørre dere som har mer erfaring enn meg. Det er helt naturlig- de flasser etter å ha ligget i vann i 9mnd. Fikk beskjed på barsel at man absolutt ikke skulle smøre dem, for da får ikke huden puste. Men du kan ha litt babyolje i badevannet, det gjør jeg, og da virker huden ekstra myk etterpå.
marsy Skrevet 17. april 2008 #3450 Skrevet 17. april 2008 Varierer hva jeg har på henne når vi triller. Hun ligger i en vår/høstpose, med ullteppe rundt seg, og med lue. Har som oftest på body, bukse og sokker. Har faktisk trillet en tur med bare ullbody og lue på også (veldig godt pakket inn i ullteppe, og godt nede i posen) og hun var fortsatt god og varm etter 45 minutter ute - men det skjedde midt i ammetåka, og jeg trodde jeg hadde tatt på bukse før jeg pakket henne inn i teppet. Både posen, og trekket som hører med vogna har en kant som går halvveis opp på åpningen på kalesjen (og festes der), så da blåser det ikke rett på jenta. Så herlig med smil og grimaser. Jeg har prøvd iherdig å få henne til å herme etter meg de siste dagene, men da har hun vært opptatt av promping og trykking.. Hun smiler daglig da, men det er bare grimaser. Hun har ikke smilt til en av oss, eller som en reaksjon på noe.... Synes også hun er dårlig til å se rett på oss. Ser at hun fester blikket på andre ting, men ikke på meg.... blir nesten bekymra for at hun ser dårlig. Hvordan er det med deres barn?
Trampe Skrevet 17. april 2008 #3451 Skrevet 17. april 2008 Min fester blikket tydelig nå, det er blitt mer og mer for hver dag. Jeg innbiller meg at han har smilt også, pappaen har ihvertfall fått et par smil, men i dag så han rett på meg og smilte Jeg har bestilt time hos kiropraktor på mandag. Legen mente at lillemann kanskje har en låsning i nakken, for han holder hodet til en side stort sett hele tida. Det har ikke jeg tenkt over, men vi prøver kiropraktor. Fikk anbefalt en som er spesialist på disse små, og de hadde ledig på mandag. Supert Lillemann var 3460 g da han var født, men gikk ned alt for mye på sykehuset, så da vi dro hjem var han 3120. I dag var han 5120, og har gått opp to kilo på under to uker....og han har vokst 9 cm. Lillemann er ikke særlig liten lenger nå nei... men det er jo bra at han spiser. I natt sov han fire timer i strekk, så fikk han mat og sov tre timer til. Da begynte han å styre sånn som han alltid gjør om morgenen med trykking og lyder. Men vi sov til og fra noen timer til, og får vel nok søvn til sammen.
Trampe Skrevet 17. april 2008 #3452 Skrevet 17. april 2008 Når vi triller har jeg på ham body og strømpebukse under bamsedressen. Vi har en tykk dress med ører og poter, den er så skjønn og så er den veldig varm. Han har på seg lue og votter, og så ligger han i skinnpose. Det er lunt og godt nedi vogna, så jeg kan ikke tro at han fryser oppi der. Men jeg merker at om jeg går inn i butikker med vogna må jeg åpne på klærne hans, for da blir han for varm.
jente 79 Skrevet 17. april 2008 #3453 Skrevet 17. april 2008 Endelig fikk jeg melding fra Lara Croft i dag rett før klokka 13. Dette ble en lang fødsel, som endte opp i keisersnitt. Lillegutt ble født den 160408, 4,7 kg og 54 cm lang. Og nå er han her og er bare helt herlig :-D Gratulerer Lara Croft
monja Skrevet 17. april 2008 #3454 Skrevet 17. april 2008 Hjemme fra veiing....lillemannen min er ikke så liten likevel gitt. Han har lagt på seg litt siden sist torsdag ja.... 430 gram :dåne: Nå er han 3480 gram og 51 cm lang. Lille babyen min :rørt:
-Ea- Skrevet 17. april 2008 #3455 Skrevet 17. april 2008 Gratulerer Lara Croft!!!!!! Velkommen i mamma klubben
marsy Skrevet 17. april 2008 #3458 Skrevet 17. april 2008 (endret) Min fester blikket tydelig nå, det er blitt mer og mer for hver dag. Jeg innbiller meg at han har smilt også, pappaen har ihvertfall fått et par smil, men i dag så han rett på meg og smilte Misunnelig! Må nok øve mer igjen når hun våkner etterpå..... Ender nesten alltid opp med at det er jeg som hermer etter henne Dæven som de babyene deres legger på seg.. også jeg som var stolt over at vesla hadde lagt på seg 560g på to uker... Cm har ikke blitt målt siden fødsel. Hva er vanlig å vokse (sånn ca) fra fødsel til 6 ukers kontroll? Endret 17. april 2008 av marsy
monja Skrevet 17. april 2008 #3459 Skrevet 17. april 2008 Størstemann la på seg 1504 gram og strakk seg 6,5 cm fram til 6 ukerskontrollen. Det er ganske vanlig at de vokser minst en cm i uka en stund.
Trampe Skrevet 17. april 2008 #3460 Skrevet 17. april 2008 En cm i uka ja... så vi er litt uttafor normalen vi da med 9 cm på knappe 5 uker Det er jo mulig de målte feil på sykehuset, da de ikke strakk beina hans skikkelig ut men heller estimerte ham, men de sa at han ikke var lenger enn 48 cm. Jeg synes det er litt moro jeg da Men jeg må ut og kjøpe bodyer. Har bare tre som vi kan bruke nå, og kun en i str 62.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå