Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Junior sover heller ikke hele natten i egen seng, så det er flere av oss. Men jeg vet ikke helt om jeg liker å ha ham i senga heller, jeg leste nemlig at det øker sjansen for krybbedød. Blir jo litt skremt av slikt. Men på sykehuset sa de at samsoving bare var bra, så jeg vet sannelig ikke hva jeg skal høre på.. :klø:

Jeg tenker vi kommer til å fortsette med prøvingen på å få ham til å sove i kurven sin om natta, men heller ta ham opp til oss de gangene han protesterer veldig. Og det er jo så utrolig koselig å ha ham ved siden av seg. :rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok mye "latskap" fra vår side også. Jeg synes det er enklest å amme liggende, og da sovner jeg jo gjerne med henne vedsiden av meg.

Skrevet

Her har lillemannen og tørr hud. Men vi smører ikke. Vi har heller et par dråper olje i badevannet hans. Ikke at han har badet mer enn en gang i sitt korte liv da :fnise:

Og så holder han på å få tenåringstryne :ler:

Skrevet

Hvor lang tid skal det egentlig ta før man evt. merker noe effekt av ammete?

Skrevet

Jeg merka det ihvertfall i min mage etter noen timer :sprettoy: I går slet lillemann med magen og bæsja lite, i dag har han produsert noen saftige bleier.. Han bæsja seg helt ut, med bæsj helt opp til nakken :ler: Mulig det var ammeteen som gjorde det også. Men jeg ga han 2,5 ml i sprøyte jeg da, har fått tips om det.

Jeg har ei knallgod jordmor på helsestasjonen. Vet jo at jeg ikke skal gå til henne mer, men om jeg ringer henne vet jeg at hun kan snakke litt med meg. Jeg synes helsesøster virka litt dillete, men jeg skal jo på kontroll i morgen, så jeg får gi henne en ny sjanse ;)

Jeg vurderer å prøve tillegg, bare for å se om han blir roligere da. Men det gjør jo at han suger mindre hos meg, og at produksjonen går ned, så jeg har lite lyst til det samtidig. Ond sirkel det der :(

Skrevet

Du kan ikke pumpe deg litt og gi på flaske da, Trampe? Det kan jo hende at det å få maten i magen raskere enn når man ammer kan virke beroligende? Iallefall funker det godt på han her.

Skrevet

Jeg har ikke pumpe, men jeg har jo skjønt at jeg burde skaffe meg ei. Er det manuelle pumper dere har da? Hva ligger de på i pris?

Skrevet

Jeg har sovet såååååååå godt i natt!

Skrevet
Jeg har sovet såååååååå godt i natt!

Så heldig du er!! Har vært på apoteket i dag og kjøpt noe for halsbrannen min. Håper d hjelper. :søvn:

Og forresten: Nå gikk slimproppen. (For de som synes d er interessant... :fnise: )

Skrevet

At slimproppen er borte er bra. Begge gangene mine propper har gått har ungene kommet dagen etter og to dager etter :jepp:

Heier mer på Elle_liten!!! :hoppe:

Skrevet
Jeg har ikke pumpe, men jeg har jo skjønt at jeg burde skaffe meg ei. Er det manuelle pumper dere har da? Hva ligger de på i pris?

Jeg har leid en pumpe fra helsestasjonen og den er elektrisk. Men Avent sine manuelle koster vel en 600 på apoteket her tror jeg.

Skrevet

Har lest rundt på nettet om at proppen går litt etter litt og at man kan gå lenge etterpå før fødselen starter. Så vet at det kan gå lenge enda...

Har hatt regelmessige og hyppige kynnere siden søndag, ble strippet på mandag og tror hele proppen gikk i dag (kom hvertfall en skikkelig dæsj :fnise: ).

Håper at det betyr at d skjer noe snart. :jepp:

Selv om jeg jo vet at d kan ta tid.

Nå har vi hvertfall pakka bagen...

Skrevet

Trampe: Siden du har det såpass hektisk som du har det nå, så vil jeg anbefale deg å prøvd å få leid deg en skikkelig elektrisk dobbel pumpe. Det er billigere enn å kjøpe en som du kanskje ender opp med å ikke bruke.

Skrevet

Har fortsatt ikke hørt noe mer fra Lara Croft... :sjenert:

Skrevet
Har fortsatt ikke hørt noe mer fra Lara Croft... :sjenert:

Håper hun koser seg på barsel og her glemt å melde fra i ammetåka, men legger jo ikke skjul på at man blir litt bekymret når det går så lang tid :sjenert:

Skrevet

Lillemann skal iallefall ikke sove. Han spiser og spiser. Først lenge på puppen, så over 100 ml på flaske og enda er han ikke fornøyd :dåne:

Skrevet (endret)
Håper hun koser seg på barsel og her glemt å melde fra i ammetåka, men legger jo ikke skjul på at man blir litt bekymret når det går så lang tid :sjenert:

Ja, håper det jeg også... Prøvde å sende en melding i formiddag for å høre om alt var bra. Men har ikke hørt noe. vil ikke mase heller...

Endret av jente 79
Skrevet

Jeg dro på apoteket for å kikke, og de hadde 30% rabatt på pumpene der. Jeg kjøpte ei avent manuell, og har allerede prøvd den. I tillegg kjøpte jeg mme, tenkte å supplere litt om kvelden bare for å se om han da sover lengre på natta.

Nå fikk han 100 ml MME, så pumpa jeg ut 60 ml på den ene sida. Han var ikke mett etter de 100, så jeg lot ham suge ei stund, på samme side som jeg allerede hadde pumpa fra. Regner med det bare var den fete melken igjen der da, og han er jo flinkere å suge enn pumpa er. Han sugde vel 10 min, før han ble sint, regner med puppen var tom. Han fikk så de 60 ml jeg hadde pumpa ut. Det var visst nok, for nå sover han... lurer på om han sover noe mer enn de vanlige to timene. Han sovna klokka ni, så vi får se.. han våkner sikkert akkurat når jeg har sovna :ler:

Så nå sitter jeg her da, med en slapp tom pupp og en fullsprengt en. Men jeg gidder ikke koke pumpa igjen...!

Skrevet

Vi har gutter med næringsvett, Trampe. Spent på hvordan han sover nå da, men MME i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...