Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

oi oi oi!!!! Spennende elle liten, lykke til!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Velkommen hjem, Imli!

Da har jeg vært hos jordmor. Var helt myk/moden og hadde 1 cm åpning. Ble strippet og hun prøvde å åpne litt til. Så nå er d bare å fortsette ventingen...

Er akkurat 40 uker i dag.

Da er du nok straks i gang!!! Lykke til!

Skrevet

Heldiggrisen Ea som får alt til. Her ser bare alt mørkt ut i dag. Blæ.

Skrevet

Han gjør det også helt i starten, så jeg tror ikke det er fordi puppen er tom... Men det funker å bytte side, da virker det som om han roer seg mer, og når jeg da bytter igjen suger han ordentlig. Jeg har prøvd å lete etter mønster, men jeg tror han bare er vrien av og til.

Lykke til, elle_liten! :)

Skrevet

Jeg er også gnien på ammeinnleggene... jeg trenger ikke innlegg til vanlig fordi jeg ikke lekker, men jeg har de på allikevel fordi jeg lekker fra den puppen jeg ikke bruker, og jeg husker jo aldri å legge inn før jeg ammer.. Jeg har aldri opplevd at et innlegg har blitt vått..! Og da ser jeg ingen grunn til å bytte heller.

Hadde jeg kunnet skylle opp ullinllegg og hatt de tørre til neste amming hadde jeg jo ikke klaget. Men det er null håp om det her, jeg ammer så ofte at jeg knapt rekker å skylle opp :ler:

:humpe: ja, vi har ikke prøvd oss enda. Jeg var vel klar etter ei uke jeg, i og med at jeg tok KS, men vi har bare ikke hatt tid. Med en lillemann som sover kun når han selv vil, og ofte bare en halvtime i slengen, blir det ikke bare bare. Men jeg er nesten slutta å blø da, og det er positivt. Jeg blødde egentlig bare den første uka, siden da har det vært små irriterende drypp nå og da. Bare sånn for å minne meg på at jeg ikke er helt ferdig enda.. :roll:

Skrevet

Hei!

Tusen takk for alle fine hilsner!

Vi har det helt fantastisk bra. Junior er veldig snill, har nesten ikke hørt ham gråte enda. Men han ligner sin mor og far; han er nemlig litt av et matvrak. Skal helst spise annenhver time, og det kan bli litt mye til tider. Spesielt om natta.. Men ligger han i senga hos oss, roer han seg fortere og sover lengre. Vil bare ikke gjøre ham vant til å sovne hos oss hver gang. Kurva skal han vennes til, enten han vil eller ikke. ;)

Nå ligger han faktisk og sover i kurva i stua her. Den er visst mer interessant å ligge i på dagtid enn på natta. Mens han sover så jeg mitt snitt til å stikke innom her for å legge igjen en liten hilsen. Fødselshistorien får jeg ta litt senere, orker ikke skrive så mye akkurat nå.

Men det er iallfall helt fantastisk å ha blitt mamma! Bare så vidt jeg forstår det selv enda. Kan liksom ikke skjønne at jeg og mannen har klart å lage noe så vakkert! :rødme:

Mannen er forresten helt suveren. Han er kjempeengasjert og koser seg masse med lille Junior. Jeg har vært uheldig og sliter med skikkelig bekkenvondt og såre sting, så jeg er ikke så mobil. Føler meg helt handicappet. Derfor har mannen måttet trå til, men det har han klart med glans! Er så stolt av ham! :-D

------

Ellers må jeg få si gratulerer så utrolig masse til imli! :blomst:

Og gratulerer til Eeyore, som er gravid igjen! For en fantastisk nyhet! :hoppe:

Og til slutt masse lykke til til elle_liten! Snart er du mamma!

Skrevet

Au au! Hard spisebord-stol og vonde sting er ikke alltid en god kombinasjon.. :fnise:

Skrevet
Velkommen hjem, Imli!

Da har jeg vært hos jordmor. Var helt myk/moden og hadde 1 cm åpning. Ble strippet og hun prøvde å åpne litt til. Så nå er d bare å fortsette ventingen...

Er akkurat 40 uker i dag.

Gratulerer med 40 uker :)

Heldiggrisen som har kommet så langt allerede... Ser ut som du slår meg på målstreken :ler:

Skrevet

Her bruker jeg og Natusan sine papirinnlegg. Synes de funker helt fint. Må bare huske å smøre først.

Skrevet
Eske nr2? Her er det vel eske nr 5 sikkert.. Hvilken type bruker du, marsy? Jeg foretrekker avent sine. Ble anbefalt chicco sine, men synes ikke de er noe behagelige. Og ikke ser det noe fint ut heller.

Jeg bruker Natusan sine. Men når jeg tenker meg om arvet jeg en eske fra søsteren min også som hun bare hadde brukt et par stykker av, så jeg har nok brukt 3 esker. Men nå er jeg ikke så flink til å bytte hele tiden heller da. Bytter som sagt når jeg lekker (mest på natten) og ellers når jeg synes det er på tide.

Trampe: i starten hadde jeg helt vill melkeproduksjon (kunne pumpe 2 tåteflasker fulle ETTER amming! :dåne:) og da var ammeinnleggene klissvåte av melk hele tiden. Nå har melkemengden moderert seg voldsomt, og jeg lekker sjelden.

Skrevet

er spent på :sengekos: men vil ikke prøve før etter 6 ukers kontrollen. Må få bekreftet at stingene ser ok ut (jeg har fortsatt ikke tatt en titt selv). Men alt føles ihvertfall normalt, så jeg er ikke så bekymret. :ler:

Skrevet

Oj, marsy. Slik melkeproduksjon kan i hvertfall jeg bare drømme om. Men nå har jegk kjøpt ammete som jeg satser på at skal gjøre susen :ler:

Skrevet

Lykke til kykkelikokos. Håper det ordner seg for deg :klemmer:

Skrevet (endret)
Oj, marsy. Slik melkeproduksjon kan i hvertfall jeg bare drømme om. Men nå har jegk kjøpt ammete som jeg satser på at skal gjøre susen :ler:

Huff ja. Så mye melk til ingen nytte. Jenta drakk jo aldri mer enn 40-50ml uansett. Endte opp med strekkmerker på puppene og konstant melkespreng i noen dager.

Pumpet meg etter amming i dag og fikk ut 60ml til sammen, så det er jo en kraftig reduksjon fra 240mlx2!

Helsesøster anbefalte ammete mot luftsmerter faktisk, så det kan hende jeg prøver det hvis velsa fortsetter å trykke. Lykke til - håper produksjonen tar seg opp :klem:

Endret av marsy
Skrevet

Ikke sikkert at jeg slår deg likevel, Croft. Her skjer d ikke mye annet enn kynnere som kommer med ganske jevne mellomrom.

Har blødd litt, men ikke mer enn at d bare er noen lysebrune dråper som kommer. (Sorry detaljer!) Regner m at d er pga at hun har røsket i slimhinnene mine.

Trenger ikke skje noe på flere dager ennå.

Skrevet

Ja, står på pakningen at det skal hjelpe mot luftsmerter hos babyen.

Du frøys ikke ned melken da? :) Da hadde du jo hatt til en senere anledning hvis du skulle ut en tur uten baby.

Gleder meg til i morgen, forresten :)

Skrevet
Ikke sikkert at jeg slår deg likevel, Croft. Her skjer d ikke mye annet enn kynnere som kommer med ganske jevne mellomrom.

Har blødd litt, men ikke mer enn at d bare er noen lysebrune dråper som kommer. (Sorry detaljer!) Regner m at d er pga at hun har røsket i slimhinnene mine.

Trenger ikke skje noe på flere dager ennå.

Nei, de sier så - at det kan gå dager enda. Men hos meg er alt "lukket" eller det var det når jeg var på kontroll på torsdag.

Og har ikke så mye kynnere heller... Så det ser ikke ut som om det skjer noe på en stundt hos meg....

Men hadde vært rimelig utålmodig hedde jeg fått vite at jeg hadde en liten åpning bare :fnise:

Skrevet

Sladder fra Lara Croft i dag klokken 06:34:

Da er vi på vei til sykehuset. Hatt rier siden kl 0300 og var på kontroll nå hos kommunens jordmor som sendte oss videre til sykehuset. Da er det to timer i bil m rier hvert femte minutt :)

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...