Kykkelikokos Skrevet 13. april 2008 #3321 Skrevet 13. april 2008 Sol? Hva er det? Aldri sett før. Nå er pappaen og snuppa ute og triller tur så mor skal få litt tid for seg selv. Pumping pumping pumping
monja Skrevet 13. april 2008 #3322 Skrevet 13. april 2008 Sol? Hva er det? Aldri sett før. Nå er pappaen og snuppa ute og triller tur så mor skal få litt tid for seg selv. Pumping pumping pumping Pumper du og gir flaske? Pumper meg et par ganger i døgnet jeg og sånn at vi har på natta. Jeg og lillemann knoter mye med puppen så jeg orker rett og slett ikke å styre om natta *enkel* Da er jeg heller oppe og pumper meg mens mannen gir flaska.
Kykkelikokos Skrevet 13. april 2008 #3323 Skrevet 13. april 2008 Pumper og gir på flaske det som kommer ut. Men jeg pumper egentlig for å prøve å øke melkeproduksjonen slik at jeg kan fullamme. Nå har snuppa også begynt å tulle ved puppen om natten. Hun stikker hånden i munnen samtidig og sutter på brystvorten. Au!
Trampe Skrevet 13. april 2008 #3324 Skrevet 13. april 2008 Lillemann er også begynt å småtulle litt ved puppen. Han tar hardt sugetak, så kaster han hodet bakover... Det er ikke godt det. Han er litt urolig ved puppen for tida, så det tar litt tid å roe ham ned. Av og til gir jeg bare opp, for når han suger seg fast, slipper, suger seg fast og slipper igjen femten ganger på to minutter orker jeg ikke. Da venter jeg heller litt og håper at han er roligere da. For det er jo vondt i lengden..!!
Gjest imli Skrevet 13. april 2008 #3325 Skrevet 13. april 2008 Hei jenter - her er jeg! Kom hjem i går Huset ser ut som en blomsterbutikk, og mannen og lillebabyen ligger på sofaen og sløver. Skjønne guttene mine Ungen vil helst ligge og sove oppå en av oss... I går var han kjemperolig hele dagen og sov masse. Men da vi skulle legge oss, var det slutt på freden. Ble ikke mye søvn i natt. Amminga går ganske bra, men har litt problemer med å få ham til å suge lenge av gangen, han sovner veldig lett ved puppen. Men regner med det går seg til. Har i alle fall nok melk. Når han suger av den ene, renner det i strie strømmer fra den andre, og senga var klissvåt av melk i natt. Må nok begynne å sove med BH. Har i alle fall fått verdens skjønneste lille baby. Vel verd å vente på Fødslen gikk bra, men det ble litt tøft på slutten, og han måtte tas med vakum. Pressveer er au au. Og jeg også var kjempestøl i armene dagen etter! Fødselshistorie kommer senere. Og - gratulerer så kjempemye til Eeyore!
MzS Skrevet 13. april 2008 #3327 Skrevet 13. april 2008 Velkommen tilbake, Imli - og gratulerer igjen Godt å høre at ammingen fungerer fint for deg, det er nemlig ingen selvfølge... Det kan hvertfall jeg skrive under på! Heldige er dere som får det til!
Gjest imli Skrevet 13. april 2008 #3328 Skrevet 13. april 2008 Velkommen hjem, imli Takk! Velkommen tilbake, Imli - og gratulerer igjen Godt å høre at ammingen fungerer fint for deg, det er nemlig ingen selvfølge... Det kan hvertfall jeg skrive under på! Heldige er dere som får det til! Takk Vi får se hvordan det går da, tar det ikke som noen selvfølge... Har mye å lære på den fronten. Håper du får det til etterhvert du også
pondusa Skrevet 13. april 2008 #3329 Skrevet 13. april 2008 Velkommen hjem Imli. Høres ut som dere koser dere alle 3.
Kykkelikokos Skrevet 13. april 2008 #3331 Skrevet 13. april 2008 Bare pass på å hold brystene varme og sørg for at de blir tømt, imli. Så slipper du tette melkeganger og brystbetennelse! Trampe: Høres kjent ut det med kastingen på hodet. Ikke noe godt. Jeg har tatt det som et tegn på at hu blir irritert over at puppen er tom. Kanskje det ikke er det da?
marsy Skrevet 13. april 2008 #3332 Skrevet 13. april 2008 ønsker deg velkommen hjem her også imli trampe & kokos: kjenner også til den kastingen med hodet, men her kommer det helt i starten. hun får tak, suger 2-3 ganger og kaster hodet bak. Neste gang hun får tak går det vanligvis greit. Min teori er også det at hun gjør det fordi det ikke er melk der helt i starten. Men hun gjør det også de gangene melken renner..... men da er det kanskje for å slippe å drukne?
marsy Skrevet 13. april 2008 #3333 Skrevet 13. april 2008 Er snart ferdig med eske nr 2 med ammeinnlegg, men er litt gnien, så jeg har ikke byttet etter hver amming... bytter når de er våte, eller når jeg synes det er på tide Har hatt mye lekkasjer, og må sove med bh. Men i dag har jeg ikke sett en dråpe. Men vesla har ammet nesten en gang i timen også
Kykkelikokos Skrevet 13. april 2008 #3334 Skrevet 13. april 2008 Eske nr2? Her er det vel eske nr 5 sikkert.. Hvilken type bruker du, marsy? Jeg foretrekker avent sine. Ble anbefalt chicco sine, men synes ikke de er noe behagelige. Og ikke ser det noe fint ut heller.
Grace Skrevet 13. april 2008 Forfatter #3335 Skrevet 13. april 2008 Har lagt ut bilder av lille M i bloggen min, om noen vil se. Tror de fleste her har fått tilgang
pondusa Skrevet 13. april 2008 #3336 Skrevet 13. april 2008 Klarer dere å bruke slike papir-innlegg da? Jeg ble skikkelig sår av dem, så her brukes det bare ullinnlegg. Skylles opp etter amming og er tørre til neste amming. Trenger bare 3-4 par.
Nicky B Skrevet 14. april 2008 #3337 Skrevet 14. april 2008 (endret) Hallo, jenter! Her er jeg og. Hormonell og fin. Kom hjem på fredag fra sykehuset og tårene har sittet løst helt siden da men i går eksploderte det. Frøkna er så trassig om dagen og det river hardt i mammahjertet å være streng. For i tillegg til trassen er det jo endel sjalusi også sikkert. Men det går seg vel til etterhvert. Koser meg ikke noe særlig enda, føler meg akkurat sånn som jeg gjorde sist enda nå var jeg jo forberedt. Lurer på om det er et snev av svangerskapsdepresjon? :gråte: Nuhvel. Angående ammeinnlegg syns jeg natusan sine funker kjempefint! De brukte eg med frøkna og bruker de nå også. Ingen såre pupper her i gården. Legger de under ullinnleggene. Prøvde chicco sine, men de ble for klamme for meg og det begynte å stikke og verke i puppene. Endret 14. april 2008 av Nicky B
-Ea- Skrevet 14. april 2008 #3338 Skrevet 14. april 2008 bruker natusan sine innlegg jeg..... smører med purilan hver gang jeg bytter, på den måten sitter ikke innleggene fast i vorta! i går hadde jeg første trening, 30 min spinning og 15 min sats dans.... deilig altså! er forresten helt tilbake i livet mitt nå, ( ) var ikke så ille om jeg fryktet. *en håndsskriving* ...ingen store bokstaver her i gården....
Elle_liten Skrevet 14. april 2008 #3340 Skrevet 14. april 2008 Velkommen hjem, Imli! Da har jeg vært hos jordmor. Var helt myk/moden og hadde 1 cm åpning. Ble strippet og hun prøvde å åpne litt til. Så nå er d bare å fortsette ventingen... Er akkurat 40 uker i dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå