Kykkelikokos Skrevet 12. april 2008 #3301 Skrevet 12. april 2008 Jeg har leid en fra ammehjelpen. Betaler 10 kr dagen + 30kr for et sett med sånne skjold (engangssum). 100kr i depositum. Babyshop leier også ut pumper, men der er dep. og muligens leien dyrere. Det er skikkelige pumper som er veldig effektive. Bruk farrisen på brystvortene også, og skift ammeinnlegg etter hver amming. Ullinnlegg bør ikke brukes hvis de ikke kan vaskes på 60 grader. Smokker og flasker kokes i 10min.
Nicky B Skrevet 12. april 2008 #3302 Skrevet 12. april 2008 Et godt råd til dere som enda har igjen å tusle i gangene på barsel: Ta med nok sokker i sykehusbag'en. I hvertfall hvis du skal labbe rundt i crocs. Når melka begynner å komme og hormonene flommer, blir man varm og får fort svette bein... Jeg må ha vært full i det jeg pakket bagen min. Hadde glemt sokker og gensere. Ingen krise, for mannen kunne bare ta det med men likevel....
Trampe Skrevet 12. april 2008 #3303 Skrevet 12. april 2008 Det ante meg at man skal skifte ammeinnlegg etter hver amming... Da snakker vi penger her for meg som ammer hver andre time hele døgnet!!! Må man bruke ammeinnlegg, eller gjør det vondt verre å ikke bruke det? Jeg lekker ikke nemlig, bare litt fra det brystet han ikke bruker akkurat når jeg legger til. Jeg har jo ikke vondt, jeg er bare litt sår. Det var myyye verre å være skikkelig sår de første dagene, så dette er jo bare småtterier i forhold Men jeg har gått til innkjøp av farris. Så prøver vi. Blir det skikkelig ille får jeg heller dra på helsestasjonen på mandag.
LaraCroft Skrevet 12. april 2008 #3304 Skrevet 12. april 2008 Et godt råd til dere som enda har igjen å tusle i gangene på barsel: Ta med nok sokker i sykehusbag'en. I hvertfall hvis du skal labbe rundt i crocs. Når melka begynner å komme og hormonene flommer, blir man varm og får fort svette bein... Jeg må ha vært full i det jeg pakket bagen min. Hadde glemt sokker og gensere. Ingen krise, for mannen kunne bare ta det med men likevel.... Dette er notert:) Her er det fortsatt ikke noe på gang....
monja Skrevet 12. april 2008 #3305 Skrevet 12. april 2008 Om du ikke lekker trenger du ikke å bruke ammeinnlegg, Trampe. Så heldig som ikke lekker da. En stund uten ammeinnlegg her og jeg er gjennomtrukket av melk.
monja Skrevet 12. april 2008 #3306 Skrevet 12. april 2008 Her har lillemann fått erfare at det nok ikke er så smart å glupske i seg maten. På siste amming fikk han skikkelig hikke og for hvert hikk gulpa han opp. Stakkars, men det var unektelig litt komisk Og etterpå så fant han det like greit å bæsje ned pappa'n sin. Det er gutten sin det
monja Skrevet 12. april 2008 #3307 Skrevet 12. april 2008 Jeg har kost meg verre med spekeskinke idag
monja Skrevet 12. april 2008 #3308 Skrevet 12. april 2008 Et godt råd til dere som enda har igjen å tusle i gangene på barsel: Ta med nok sokker i sykehusbag'en. I hvertfall hvis du skal labbe rundt i crocs. Når melka begynner å komme og hormonene flommer, blir man varm og får fort svette bein... Jeg må ha vært full i det jeg pakket bagen min. Hadde glemt sokker og gensere. Ingen krise, for mannen kunne bare ta det med men likevel.... Signerer. Sklei nesten ut av crocsa mine jeg
MzS Skrevet 12. april 2008 #3309 Skrevet 12. april 2008 Jeg har kost meg verre med spekeskinke idag Haha... Det første jeg kjøpte meg når jeg kom hjem fra sykehuset, var ferske baguetter, spekeskinke og brie - koste meg glugg i hjel Gjett om jeg hadde gledet meg til det!
Kykkelikokos Skrevet 12. april 2008 #3310 Skrevet 12. april 2008 Høres kjent ut Jeg har kost meg masse med spekeskinke, potetsalat og sånne nystekte mini fluites. MMM. Trampe: Jeg bruker en formue i ammeinnlegg jeg også.. Har vel gått noen hundre kroner på det for å si det slik.
Murmelmy Skrevet 12. april 2008 #3311 Skrevet 12. april 2008 TIhi, har med to par sokker, men regner med jeg går sokkeløs. Går heller uten enn med
marsy Skrevet 12. april 2008 #3312 Skrevet 12. april 2008 Jeg må ha vært full i det jeg pakket bagen min. Hadde glemt sokker og gensere. Ingen krise, for mannen kunne bare ta det med men likevel.... jeg glemte også sokker. Og var veldig glad når mannen tok med sandalene mine på sykehuset. Jeg hadde masse vann i beina i flere dager etter fødsel, og fikk ikke på meg normale sko! Og man svetter generelt mye på barsel, så jeg anbefaler å sove i sykehusskjortene, for de kan man bytte hver dag.
Murmelmy Skrevet 12. april 2008 #3313 Skrevet 12. april 2008 Jeg sov i truse og bh sist... men det var i august 2006 om noen husker hvor varm den sommeren var...
Trampe Skrevet 12. april 2008 #3314 Skrevet 12. april 2008 Jeg sov i truse og bh jeg også, og det var midt i mars i nordnorge... svetta som en gris de første dagene, og de sykehusskjortene var rimelig ekle å sove i. Jeg har ikke hatt på meg noe når jeg sover på mange år, så jeg sliter fremdeles med å sove med BH på nå. Men jeg må nesten det så lenge jeg ammer... Sokker var veldig bra å ha. Jeg tusla rundt i ullsokker jeg, de var gull verdt å ha
Kykkelikokos Skrevet 12. april 2008 #3315 Skrevet 12. april 2008 Hadde også problemer i starten med å sove med bh på.. Det er ekkelt. Den sklir liksom opp og frem og tilbake dit den ikke skal også. Irriterer vettet av meg. Og ikke er det særlig behagelig å ligge på noen måter heller pga de teite ammepuppene.
Murmelmy Skrevet 12. april 2008 #3316 Skrevet 12. april 2008 Husker at det som holdt meg våken om natten etter fødsel var at jeg var så sinnsykt støl i armene etter å ha tviholdt i sengen under fødselen...
LaraCroft Skrevet 12. april 2008 #3317 Skrevet 12. april 2008 Husker at det som holdt meg våken om natten etter fødsel var at jeg var så sinnsykt støl i armene etter å ha tviholdt i sengen under fødselen... Ja jeg lurer på hvor sliten jeg er etter fødselen, både fysisk og mentalt??? Men gleder meg helt enormt altså
LaraCroft Skrevet 12. april 2008 #3318 Skrevet 12. april 2008 Sokker var veldig bra å ha. Jeg tusla rundt i ullsokker jeg, de var gull verdt å ha Jeg har gått til anskaffelse av noen supre ulltøfler "glerups.dk", og da trenger jeg ikke så mye sokker av den grunn... Liker helst å lufte "tottelittan" hvis jeg blir altfor varm
Kykkelikokos Skrevet 12. april 2008 #3319 Skrevet 12. april 2008 Jeg følte meg faktisk i uforskammet god forme etter fødselen. Jeg ble mest sliten i lårene, jeg. Fødte i vanlig seng, så jeg hadde ikke sånne fotstøtter. Det ble derfor veldig slitsomt å måtte holde beina oppe selv og presse.
pondusa Skrevet 13. april 2008 #3320 Skrevet 13. april 2008 Hei og hopp! Her er det sol og nydelig vårvær. Må vel ut og finne på noe i dag. 37+6 i dag, koser meg med magen og nyter at bittelillebror er kjempeaktiv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå