Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det kan godt hende at proppen din også har gått, imli. Det er jo ikke alle som merker at det skjer.

Men vær så snill og ikke tolk alt til det negative imli, du blir så sliten av det. Jeg har aldri hørt om at det skal være negativt at barnet er aktivt? Synes det er bra at du kjenner h*n lever inni der jeg. Så slipper du å bekymre deg for det, iallfall! Det hadde jo vært mye verre dersom du ikke kjente ham/henne, ikke sant?

Her har det vært mindre liv de siste dagene. Men han har vel så dårlig plass der inne nå, at det er begrenset hvor mye rom han har for sprelling. Men så lenge jeg kjenner ham litt hver dag, skal jeg ikke bekymre meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett i det, Bippe! Har bare hørt at det er vanlig at de er "stille" like før... Men det er sikkert individuelt det også... Er veldig glad jeg kjenner babyen såpass mye nå da, den har jo vært ganske rolig gjennom hele svangerskapet. Har ikke bekymra meg noe over det da, men nå på slutten er det jo annerledes. Slo opp en sånn ukes oversikt og leste om "morkakes svinnende funksjon" - det var litt skummel lesning... Så når man er over termin er det ekstra viktig å passe på at de små beveger seg der inne...

Håper egentlig ikke slimproppen har gått her - er det ikke slik at man ikke skal ha sex da? :klø:

Skrevet

Tatiana har forresten ikke vært pålogga siden 3. april. Spørs om ikke det har skjedd noe der ja! :Nikke:

Skrevet
Du har rett i det, Bippe! Har bare hørt at det er vanlig at de er "stille" like før... Men det er sikkert individuelt det også... Er veldig glad jeg kjenner babyen såpass mye nå da, den har jo vært ganske rolig gjennom hele svangerskapet. Har ikke bekymra meg noe over det da, men nå på slutten er det jo annerledes. Slo opp en sånn ukes oversikt og leste om "morkakes svinnende funksjon" - det var litt skummel lesning... Så når man er over termin er det ekstra viktig å passe på at de små beveger seg der inne...

Håper egentlig ikke slimproppen har gått her - er det ikke slik at man ikke skal ha sex da? :klø:

Ja, der ser du! Det er bare positivt at du kjenner barnet såpass mye, ellers hadde du nok bekymret deg for det motsatte. ;)

Men jeg har aldri hørt at man ikke skal ha sex etter slimproppen har gått? Mulig det er meg som ikke er særlig opplyst på det punktet, men hva da med alle dem som ikke merker at proppen går? De kan da ikke holde seg unna den type aktivitet i ukesvis bare sånn for sikkhets skyld? :klø:

Hmm, noen som vet sikkert?

Tatiana har forresten ikke vært pålogga siden 3. april. Spørs om ikke det har skjedd noe der ja! :Nikke:

Ja, det spørs nok det! Håper nesten det for hennes skyld. Hun var vel en stund på overtid nå, var hun ikke?

Blir spennende å høre rapport! :-D

Skrevet

Jeg spurte jordmor om man kunne ha sex etter proppen var gått, og hun sa at det var null problem. Man kan ikke ha sex etter vannet er gått, ellers er det bare å kjøre på ;)

Skrevet

OK, da vet vi det :)

Bare tenkte det kunne være det samme som med vannet, at man ikke måtte ha sex for å ikke få ulumskheter oppi der. Men da er det jo tydeligvis greit likevel.

Skrevet

Også er man strengt tatt ikke på overtid før etter de to ukene over termindato ;)

Skrevet

Tusen takk, alle sammen :hoppe:

Vi koser oss og nyter dagene! Merker jeg klarer å slappe av mer nå enn sist. I går kveld kom det litt tårer, men det var mest fordi vi hadde DEN kranglen med Victoria og jeg fikk så dårlig samvittighet etterpå. Hun er egentlig bare skjønn og god, men tester litt grenser innimellom. Så vi må bare prøve å være litt tålmodig med henne. Hun er kjempe god storesøster, bare skal kose og klappe på Christian. Og når han gråter, må hun bort å trøste han. Skal få lagt inn noen bilder i dagboken min etterhvert. Men jeg tror jeg må slette noen bilder først.

Mannen kjører Victoria i barnehagen og jeg skulle egentlig prøve å sove litt, så jeg får gjøre det tror jeg..

Skrevet

Sladder på gang - Nicky B er på føden! :hoppe:

Hør på dette:

Etter en natt med skikkelig magevondt ville de ha meg inn til undersøkelse. Så nå ligger jeg på ei fødestue med blødninger og 2 cm åpning. Men det trenger visst ikke bety at man er i fødsel... Så nå får vi se!

Skrevet

Oi oi oi!! Så spennende!

Heia Nicky! :hoppe:

Gleder meg til mer oppdatering etter hvert. Du må ikke føde i dag du også imli, siden dere er sladriser for hverandre. Kanskje du skulle ha en backup sånn i tilfellet? ;)

Skrevet

Får knipe igjen jeg da...

Hadde ikke trodd hun skulle snike i køen gitt...

Skrevet

Jøjje!!! Så spennende med Nicky B!!!! Heia, heia :duskedame:

Skrevet
:kose: ..................til deg imli
Skrevet

Hurra for April! Gratulerer! :)

Nicky B: Still deg i bak i køen. Imli og jeg har kølapp før deg! :fnise:

Har vært hos jordmor i dag, og endelig har lillegutt festa hodet! Nå kan han visst komme når som helst. Rare greier...

De kommende besteforeldre har kjøpt vugge. (Ikke kommet i hus enda, så gleder meg til d!)

Hm... skal visst bli mamma snart, jeg...

Kykkelikokos (og dere andre som har født): Har dere lure tips til sykehusbagen?

Skrevet
Hvor kontaktsøkende er hun på dagtid da? Kanskje hun blir roligere om natten hvis hun får sin "dose" med nærhet på dagtid?

Hun har vanligvis en eller 2 runder på dagen hun er ekstra våken, og koser med oss eller ligger i vippestol/teppe/vogga og kikker. I går kveld var hun veeeldig våken, og gråt en del, men resultatet var at hun sov fra ca kl 1 til kl 8 med bare en liten runde med amming og bleieskift. :hoppe: herlig med en sånn natt så jeg får fylt på med litt søvn :)

Elle_liten:

her er det jeg hadde med i bagen:

toalettmappe

kamera + lader

mobillader

2 stk joggebukser/kosebukse

singleter

2 gensre

cardigan

bind

amme bh

truser

noen bodyer til babyen

teppe til babyen

ammeinnlegg

glemte (og mannen måtte hente):

tannkrem, sandaler, lesestoff, sokker

truser og bind fikk jeg mer enn nok av på sykehuset, men det var deilig å kunne bruke sin egen truse når vi dro hjem fra sykehuset, etter å ha brukt nettingtruser :fnise: brukte sykehusskjortene når jeg sov

Skrevet

Spennede da med Nicky B, men må likevel føye meg under dette:

Jeg har jo termin like rundt hjørnet jeg også.....

Skrevet

Hmm, jeg ser Nicky holder på å skrive et innlegg nå. Så ble det ikke fødsel på henne i dag likevel. Spent på hva hun skal fortelle nå..

Skrevet
Får knipe igjen jeg da...

Hadde ikke trodd hun skulle snike i køen gitt...

*Tusler bakerst i køen igjen og kniper...*

For en dag jenter!

Ikke sovet så mye som et minutt i natt, fikk skikkelige magesmerter i går og satt nesten 2 timer i badekaret. Vekte mannen ved 5 tida i dag og vi fant ut at vi skulle ringe føden å sjekke. De ville ha meg inn til sjekk og jeg dro utpå kvisten.

Fikk på meg CTG belte og det viste kraftige kynnere/ rier og jordmor fant ut at jeg hadde 2 cm åpning.

Blødde en del etter undersøkelsen- to jordmødre og en lege drev alle og rotet oppi der.

Har en flat, moden og avkortet livmorhals men vannet har ikke gått enda så når riene var så uregelmessige, fikk jeg reise hjem.

Hodet er i hvertfall godt festet. Rart å tenke på at det har skjedd en eller annen gang mellom onsdag og i dag!

Så nå sitter jeg her igjen og lurer på når det tar til for alvor... Det kan bli i natt eller det kan bli på termin (selv om legen ikke syns det hørtes så sannsynlig ut) Men man vet aldri- kroppen kan være lunefull!

Skrevet

Her har det ikke skjedd noe mer enda, annet enn at jeg har en del vonde kynnere. De er ikke regelmessige og de er langt i fra vonde nok til å være rier, så det er vel bare forberedelse på gang. Men det kan vel ikke være så alt for mange dagene til det skjer noe mer nå, vel? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...