pondusa Skrevet 4. april 2008 #3101 Skrevet 4. april 2008 Når begynte barna dine å sove mer enn et par timer da Pondusa? De gjorde ikke det. Men man blir vant med mye. Og MME var ikke aktuelt så lenge jeg hadde rikelig med mat selv. Jeg har ikke sansen for å gi barna ekstra mat for å få de til å sove mer og lengre, især natta. Mine har dessuten vært godt over året før de sov en hel natt sammenhengende. Og likevel ser jeg veldig frem til å gjøre alt enda en gang. Lillemor sov en eneste gang 3 timer i strekk, og da hadde pappan henne med på trilletur ut i vogn.
-Ea- Skrevet 4. april 2008 #3102 Skrevet 4. april 2008 Gratulerer med gutten April!!! Vi må få lese om ekspressfødselen din snart da, gleder meg til å lese! Og så må vi få vite målene selvsagt Overgår sikker ikke knøttet sine mål men Gratulerer
-Ea- Skrevet 4. april 2008 #3103 Skrevet 4. april 2008 Kjære MzS! Ikke bekymre deg for at gutten ikke får nok, det får han sikkert. Er du urolig så annbefaler jeg deg å gå på helsestasjonen en tur. Ta en ammevekt av han, da får du se hvor mye han spiser, det hjalp meg de første dagene da jeg var bekymret... Han skal legge på seg ca 20 g per dag sies det, så hvis kurven er stigende er det ingen fare. Jeg er på helsestasjonen to ganger i uka jeg nå, mest for å ha noe å gjøre, men også for å holde litt oversikt over vekten. Min sønn gulper imponerende mye. Håper du klarer å finne roen med ammingen, det er viktig at du ikke stresser, det påvirker produksjonen.
pondusa Skrevet 5. april 2008 #3104 Skrevet 5. april 2008 Den beste måten å finne ut om babyen er mett og får nok mat, er om han/hun sover, er fornøyd i våkenperiodene og har rikelig med våte og skitne bleier. Litt gråt og sutring er det bestandig.
pondusa Skrevet 5. april 2008 #3105 Skrevet 5. april 2008 Jeg er oppe med ungene, de oppdaget plutselig at det var reprise av Jubalong på tv. Sitter som klistret foran skjermen. Blir nok en bytur i dag, må finne 50-års gave til mamma. Hun hadde bursdag sist lørdag, men hun og pappa har vært på kjærlighetstur til Roma. Derfor skal det være feiring i dag. Blir sikkert kjempekoselig.
Nicky B Skrevet 5. april 2008 #3106 Skrevet 5. april 2008 Jeg er oppe med ungene, de oppdaget plutselig at det var reprise av Jubalong på tv. Sitter som klistret foran skjermen. Blir nok en bytur i dag, må finne 50-års gave til mamma. Hun hadde bursdag sist lørdag, men hun og pappa har vært på kjærlighetstur til Roma. Derfor skal det være feiring i dag. Blir sikkert kjempekoselig. Skjønner ikke fascinasjonen med jubalong, det er det ekleste barnetv programmet jeg vet om. Får lyst til å tuppe Rebecca langt søren i vold....Men frøkna er stor fan og blir sur når jeg bytter kanal. Frøknas bursdag var i går med feiring i barnehagen og jammen ramlet det ikke inn masse familie på ettermiddagen. (enda de visste at her sto alt på hodet for å få ting klart til barneselskapet senere i dag) Feiring blir det i morgen også da min søster og barn ikke kan komme før. Bursag tre dager til ende... Så nå er det ut på handlig igjen for å mekke flere gaveposer og kjøpe mere pølser... Ha en koselig dag jenter!!!
marsy Skrevet 5. april 2008 #3107 Skrevet 5. april 2008 For meg høres det ut som en drøm at man må vekke barnet for å få i det mat hver tredje time... jo for all del.. men ikke når årsaken til at man må vekke er at hun er syk her har det blitt tredje natten på rad med soving på brystet mitt.... bare trykking og stønning her også på natten, og gråt så fort hun legges ned i sengen sin. Prøver å finne ut om det virkelig er luftsmerter eller bare kos hun er ute etter?
MzS Skrevet 5. april 2008 #3108 Skrevet 5. april 2008 Tusen takk for oppmuntring jenter Hadde en skikkelig drittdag i går, tårene trillet hele dagen og jeg så negativt på alt... DIsse hormonene altså! Men bedre i dag tror jeg Drev med måltidsveiing på sykehuset - på det meste hadde han fått i seg 20 g, og da hadde jeg ammet han halvannen time! Som regel hadde han bare gått opp 5-10 g i løpet av brystmåltidet. Så ikke rart han raste ned i vekt nei... Har fått litt mer melk nå, de siste par dagene har jeg faktisk hatt litt melkespreng for første gang. Fullamming er nok en umulighet, men han får hvertfall få det jeg har så lenge jeg orker dobbel mating. Tar jo så lang tid ved hvert måltid - først amme på hver pupp til han nekter å fortsette, så flaske med pumpet brystmelk fra forrige pumping, deretter flaske med MME til han blir mett, så pumping... Styr altså! Men alt for knøttet Og forresten - Gratulerer med gutten, April!
marsy Skrevet 5. april 2008 #3109 Skrevet 5. april 2008 Gratulerer April!!!!! Og til Trampe. Godt å høre at ting ble bedre i går
Kykkelikokos Skrevet 5. april 2008 #3110 Skrevet 5. april 2008 jo for all del.. men ikke når årsaken til at man må vekke er at hun er syk her har det blitt tredje natten på rad med soving på brystet mitt.... bare trykking og stønning her også på natten, og gråt så fort hun legges ned i sengen sin. Prøver å finne ut om det virkelig er luftsmerter eller bare kos hun er ute etter? Hvor kontaktsøkende er hun på dagtid da? Kanskje hun blir roligere om natten hvis hun får sin "dose" med nærhet på dagtid?
LaraCroft Skrevet 5. april 2008 #3111 Skrevet 5. april 2008 Er det noen som har hørt noe fra Imli og Tatiana idag da??? Nysgjerrig på om det er noe på gang med dem:)
Murmelmy Skrevet 5. april 2008 #3112 Skrevet 5. april 2008 Jeg har hatt en fantastisk dag i dag med mini . Han våknet ikke før kl 08 og kl 10 var vi i Sofienbergparken med en gjeng fra Tett Inntil. Kjempe koselig. Mannen er og hjelper tanten sin så mini og jeg har hatt en skikkelig "mor og sønn"-dag i dag Han er verdens fineste...
Catus Skrevet 5. april 2008 #3113 Skrevet 5. april 2008 Jeg er 39 uker i dag! :dåne: Puh, nå er det ikke langt unna gitt! Men ingen action enda. Jeg sov faktisk ikke så galt i natt, selv om det ble mange flere doturer enn vanlig. Det pleier som regel å holde med å stå opp en gang, men i natt ble det både fire og fem ganger. Kom helt ut av tellinga til slutt. Ellers er det fortsatt masse kynnere her, men ingen skikkelige vondter. Jeg har faktisk pakket sykehusbagen nesten helt ferdig i dag, det er bare noen få ting som mangler. Burde vel egentlig ha pakket den for lenge siden, men jeg har hele tiden følt at jeg har sååå god tid. I dag så jeg på tickeren min og fikk litt hetta; det er jo bare noen svært få dager igjen! Jeg har også ryddet plass til babytinga på badet i dag (såpe, kluter, kremer o.l). Måtte rydde et par hyller for å få plass til alt, og da ble det en del gammelt dritt som gikk i søpla. Jeg sparer på så mye rart, så det var veldig godt å få rensket litt opp. Ingen vits i å spare på gamle rester av stylingprodukter, utslitte smykker osv. Jeg kommer ikke til å bruke det likevel. Så nå står det babyting fremme i stedet for hårføner, smykker, såper o.l. Det ser veldig koselig ut med alt babyutstyret fremme, men litt uvirkelig også. Hver gang jeg ser på det, tenker jeg at "hvorfor i all videste verden har jeg bruk for sånt?" :klø: Jeg skjønner visst ikke dette her enda..
Catus Skrevet 5. april 2008 #3114 Skrevet 5. april 2008 Er det noen som har hørt noe fra Imli og Tatiana idag da??? Nysgjerrig på om det er noe på gang med dem:) Imli har så vidt vært innom dagboka si i dag, men dessverre ingen action der. Tatiana har jeg ikke sett noe til. Jeg er også veldig spent! :-D
Murmelmy Skrevet 5. april 2008 #3115 Skrevet 5. april 2008 Gratulerer så mye April Nå er mini lagt, jeg har spist middag (kellogs K med frosne bringebær og melk). Har hatt en helt fantastisk dag med gutten min... Har bakt sjokoladekake, men etter å ha smakt en bit av minis så fant jeg fort ut at det var halsbranngodis... Jenta er sinnsykt aktiv og jeg bestemte med for å telle kynnere i stad. Fra kl 18-19 så hadde jeg over 14 kynnere...
LaraCroft Skrevet 5. april 2008 #3116 Skrevet 5. april 2008 Hurra for 39 uker Bippe Ja nå er det ikke lenge til nei, jeg ligger jo bare dager foran deg på tickeren...det blir spennende dager i møte ja:)
Nicky B Skrevet 5. april 2008 #3117 Skrevet 5. april 2008 (endret) Gratulerer så mye med gutten, April! (Har helt glemt å gratulere jeg... ) Og for 39 uker, Bippe! Sitter nesten i koma her jeg nå. Det tar på å ordne til barnebursdag. Men det gikk så fint i dag. Barna storkoste seg og det gjorde de voksne også. Frøkna var litt trist når hun la seg fordi det var "siste bursdagen hennes". Hun forstår ikke helt at bursdag feires en gang i året akkurat som jul og påske... Har spist masse kake, gele og is i dag og merker det godt på kroppen.... Endret 5. april 2008 av Nicky B
Catus Skrevet 6. april 2008 #3118 Skrevet 6. april 2008 I dag kan jeg herved erklære at slimproppen har gått! :dåne: Jeg skal ikke legge ut noen detaljer, men det var ingen tvil for å si det sånn. Men det trenger jo ikke å bety noe. Jeg kan fortsatt gå i et par uker før det skjer noe mer. Det er ikke andre tegn til action, så jeg smører meg med tålmodighet en stund til. Kjenner kun litt murringer av og til, men ikke sånne som gjør nevneverdig vondt. Det er nok bare kroppen som driver og forbereder seg til den store dagen.
Catus Skrevet 6. april 2008 #3119 Skrevet 6. april 2008 Neimen, jeg har jo også glemt å gratulere April! Huff.. GRATULERER SÅ MASSE MED GUTTEN!
Gjest imli Skrevet 6. april 2008 #3120 Skrevet 6. april 2008 Jeg vil også ha slimpropp! Eller, nei, rettelse, jeg har den vel fortsatt. Oppdatert ønske er vel å ikke ha den I alle fall et eller annet tegn på at noe skjer... I natt og i dag har jeg ikke hatt en eneste liten murring en gang... Men ungen har vært uvanlig aktiv de siste par dagene. Vet ikke om det er et godt eller dårlig tegn... Er vel helst et dårlig et. Ungene skal vel spare krefter de også? :klø:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå