Murmelmy Skrevet 4. april 2008 #3081 Skrevet 4. april 2008 Jeg har hatt så mange kynnere de to siste dagene...
Trampe Skrevet 4. april 2008 #3082 Skrevet 4. april 2008 Kanskje ting skjer hos deg snart da Murmel? Ting går så mye bedre her i dag, han har sovet nesten hele dagen. Han tar garantert igjen søvn han ikke fikk i går, da sov han ikke på dagen i det hele tatt og var enormt sliten... det er helt grusomt å se at den lille har det vondt Og jeg har hatt minst to timer mellom i dag også. Dvs fra slutt til neste begynnelse. For meg høres det ut som en drøm at man må vekke barnet for å få i det mat hver tredje time... her har det gått tre timer imellom en eneste gang siden han kom fra sykehuset. Og jeg har nok melk, han spiser mye og gulper, så jeg tror ganske enkelt jeg har et matvrak som ikke spiser nok hver gang. Når jeg prøver å hale det ut litt i mellomtida blir han kanskje mer sulten og spiser mer! Jeg synes ikke du er provoserende, Ea! Tenker litt som deg jeg også. Vi er flinke, jenter!
Murmelmy Skrevet 4. april 2008 #3083 Skrevet 4. april 2008 Kanskje det, Trampe Tror jaggu jeg skal luske bakover i dagboken min og sjekke hvordan det startet sist. Har blødd noen dråper i dag også men vet ikke om det er pga et rift i kjønnsleppen (går jo på do heeeele tiden og må jo tørke meg) eller fra skjeden. Jenter, trøst dere med at uansett hva dere sliter med nå så går det over! Mange har lurt på om vi er gale som får en nye en før førstemann er to år. Da parerer jeg med å si at denne gangen så vil alt være enklere. Jeg er tryggere på meg selv, jeg vet råd når barnet er ubekvem eller har vondt og jeg vet det går over. God helg til dere alle
Kykkelikokos Skrevet 4. april 2008 #3084 Skrevet 4. april 2008 Trampe: Har babyen din kolikk? Det høres ut som du har det tøft
April Skrevet 4. april 2008 #3085 Skrevet 4. april 2008 Da har vi kommet hjem med lille Christian som kom i turbofart 1. april! Vi koser oss og jeg nyter dette mye mer enn sist merker jeg. Koser meg skikkelig.. Har tenkt sånn på Monja og imli!! Har verket etter å komme inn her å sjekke hvordan det går med dere
Gjest imli Skrevet 4. april 2008 #3086 Skrevet 4. april 2008 Gratulerer med Christian, April! Jeg er her enda
Trampe Skrevet 4. april 2008 #3087 Skrevet 4. april 2008 Trampe: Har babyen din kolikk? Det høres ut som du har det tøft Nei, jeg tror ikke det.. men han spiser veldig ofte, så det blir lite søvn på meg og det blir man sliten av. I går var en tung dag, han skrek hele dagen, og sånt blir man fortvilet av. Men det er bedre i dag, så nå har jeg et håp om at det er noe annet enn kolikk. Det er nok de som har det verre, så jeg skal vel egentlig ikke klage!
LaraCroft Skrevet 4. april 2008 #3088 Skrevet 4. april 2008 Gratulerer så mye med Christian April Godt å se hvordan det går med alle her, det gir litt pekepinn for meg som er førstegangsfødende å se hva jeg kan forvente og hva jeg evt kan gjøre:) Får svar på en del tanker her i skravletråden ja:) Lykke til alle sammen, både nybakte foreldre og til oss som går å venter på dette:)
Gjest imli Skrevet 4. april 2008 #3089 Skrevet 4. april 2008 Et spm til dere som har født: Hadde alle dere sånn lekking av melk/kunne klemme ut noe før fødsel? Synes det virker som om alle har det, men jeg merker null forskjell... Da blir jeg jo litt redd for at det ikke kommer noenting der? :klø:
-Ea- Skrevet 4. april 2008 #3090 Skrevet 4. april 2008 hadde null komma niks melk før fødselen.... ikke så mye som en dråpe! nå derimot mer enn nok!!!!!
Murmelmy Skrevet 4. april 2008 #3091 Skrevet 4. april 2008 Ja imli, jeg hadde det sist og også denne gangen. Skal ikke ha noe å si på produksjonen etter fødsel
Trampe Skrevet 4. april 2008 #3092 Skrevet 4. april 2008 Jeg kunne klemme ut væske allerede i uke 12 jeg. Men melka kom ikke skikkelig før dag 3 etter fødsel, så det har fint lite å si på produksjonen.
pondusa Skrevet 4. april 2008 #3093 Skrevet 4. april 2008 Gratulerer med Christian, April. Jeg har pleid å få råmelk i puppene allerede i uke 25-26, kan klemme ut mye fet, gul råmelk nå. Jeg tilhører nok også dem som pupper når ungen selv vil det, og ikke aner hva en 3timers dupp er for noe. Mine har bestandig sovet x antall halvtimer i døgnet de første månedene. Og pupping ca annenhver time gjennom natta. Men det er jo bare en kort periode det er snakk om, i den store sammenhengen.
Trampe Skrevet 4. april 2008 #3094 Skrevet 4. april 2008 Når begynte barna dine å sove mer enn et par timer da Pondusa? Jeg får høre så mye forskjellig, enkelte sier jeg bare skal gi ham mat når han vil ha, selv om det er annenhver time. Andre sier at jeg bør gi tillegg på kvelden sånn at han sover lenger. Instinktet mitt sier at jeg bør gi ham melk når han vil ha, og at dette går over, men det kan jo hende at jeg bare sliter ut meg selv og at det rette er å gi mer mat på kvelden... Jeg trøster meg jo med at det er en kort periode.
Murmelmy Skrevet 4. april 2008 #3095 Skrevet 4. april 2008 Synes du skal følge dine egne instinkter, Trampe . Det er virkelig for en kortere periode og om du klarer å planlegge å ikke ha noen planer så kan du slappe av ila dagen også.
Nicky B Skrevet 4. april 2008 #3096 Skrevet 4. april 2008 Har så dårlig samvittighet for at jeg ikke har noe særlig melk til småtten altså... Syns det er skikkelig sårt, siden alle hele tiden understreker hvor store fordeler morsmelk gir barna. Han stakkaren min får jo bare det jeg klarer å pumpe, som er max 20 ml pr pumping, og evt det lille han klarer å suge i seg selv (mistenker at dette er minimaaalt). Gir han visst ikke noe god start på livet jeg... Dette syns jeg var skikkelig trist lesning og slettes meg ingen holdning det er hold i. Du gir barnet ditt den aller beste starten i livet- du er den beste moren for barnet ditt! Og husk at barnet gjerne klarer å suge mer enn det du klarer å pumpe ut. Jeg husker jeg pumpet meg en dag når frøkna var rundt 5-6 dager for å se hvor mye jeg fikk ut. Hele 10 ml! Jeg gråt og var deprimert i dagesvis og ammingen gikk nesten i stå. Men hun klarte å suge mer enn det jeg pumpet og la på seg fint i vekt. Og vi fullammet i 6 måneder. Sluttet helt å amme når hun var 14 måneder, da ville hun ikke ha pupp mer. Tenkte på en ting, har du fått sjekket at ikke tungebåndet til gutten er for stramt? Ei venninne av meg sleit med at datteren ikke sugde skikkelig og det viste seg hos henne at hun ikke hadde noe godt sug fordi tungebåndet under tunga var for stramt. Ellers støtter jeg Murmelmy i det hun skriver. Et flott innlegg som dere kanskje ikke føler dere "hjemme" i akkurat nå i denne perioden hvor alt er nytt og ferskt... Men det blir bra til slutt. Er bare en del frustrerende episoder man må gjennom først. Nå blir jeg litt lei meg her jenter (på deres vegne vel og merke)...noen "sliter" med for mye melk, andre med for lite. Noen lengter seg syk etter at barnet skal komme, mens andre gjerne kunne tenke seg litt søvn igjen. Det er hverken lett å gå gravid eller å være nybakt mamma, i hvertfall med førstemann! Likevel, det er lov å klage sin nød uansett - spesielt her inne. Da slipper i hvertfall mann, slekt og irl venner å høre på klagingen vår Trampe, ser ut til at våre førstefødte har endel til felles. Mye gråting, stønning og magevondter. Det er helt forferdelig å se den lille slite og det var det verste for meg. Jeg kunne leve på lite søvn i lengre perioder om jeg visste min lille skatt hadde det fint. Verre når du ser de hyler av vondter og smerter . Har du forresten sjekket om han har KISS/KIDD? Søk på det på nettet så kommer det opp en hjemmeside. Mini hadde de i tillegg til mild kolikk men ble mye bedre straks etter første behandling Ea, melken vil regulere seg av seg selv. Ja, det betyr Pamelapupper og null mageligging en liten periode, men produksjonen justerer seg selv etterhvert. Og om du først vil øke ammefrie perioder så ville jeg i hvertfall gått tur med barnet e.l. så det sover enne at det skal skrike og gråte etter mat og nærhet. Ikke sikkert de spiser så mye når de dier, men noen barn er mer nærhetstrengende enn andre... MzS, du skal IKKE ha dårlig samvittighet for at du ikke har nok melk (ennå). Du kan jo prøve å regulere produksjonen ved å legge den lille til så ofte som mulig (noe du sikkert allerede gjør ). Skulle du stresse altfor mye med dette så vil det også prege produksjonen til det negative...dessverre... Jeg supplerte i perioder med mme etter pupp da mini var rundt en måned gammel. Alltid etter. Da så jeg jo hvor sulten han egentlig var og jeg stresset mindre . Endte med å fullamme i 6 mnd Imli, som nevnt så håper jeg du ikke havner i en negativ trend her. Prøv å ikke la det ta overhånd da det kan gå utover deg selv, mini og mannen når mini endelig bestemmer seg for å komme til verden. Han har det så bra inni der at han vil bli litt til . Jaja, her kommer besswisser murmel med noen (teite?) råd og synspunkter. Håper dere ikke tar det ille opp
Nicky B Skrevet 4. april 2008 #3097 Skrevet 4. april 2008 Synes du skal følge dine egne instinkter, Trampe . Det er virkelig for en kortere periode og om du klarer å planlegge å ikke ha noen planer så kan du slappe av ila dagen også. Igjen støtter jeg Murmelmy. Jeg tror man kommer lengst ved å følge sine instinkter!
Murmelmy Skrevet 4. april 2008 #3098 Skrevet 4. april 2008 Det er kjempe vanskelig å ta det med ro etter fødsel, i hvertfall om den fysiske formen er grei. Jeg gikk MYE i hele permisjonen og gikk lang tur i skogen dagen etter jeg kom hjem fra sykehuset (kan tro jeg hadde vondt i kjosa ). Var nok ikke flink nok til å slappe av og forlange ro. Svigermor kom på besøk omtrent hver dag de to ukene etter mini ble født. Hadde med seg nye gjester for å ha en unnskyldning til å komme. Dette skjer ikke denne gangen Håper dere er flinkere enn meg til å se deres egne begrensninger
Murmelmy Skrevet 4. april 2008 #3099 Skrevet 4. april 2008 Igjen støtter jeg Murmelmy. Jeg tror man kommer lengst ved å følge sine instinkter! Du, dama i avataren din gir meg sterke assosiasjoner til pressrier . Uten kjole vel og merke
Nicky B Skrevet 4. april 2008 #3100 Skrevet 4. april 2008 Du, dama i avataren din gir meg sterke assosiasjoner til pressrier . Uten kjole vel og merke Jeg ser det når du sier det! Har jeg ikke tenkt over. Syns bare bildet var festlig når jeg så det. (Det er faktisk beina til Victoria Beckham som stikker ut av en Marc Jacobs handlepose... )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå