Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er bare to dager over termin. Så det er jo ikke noen grunn til å klage egentlig. Er bare så skuffa over at det ikke skjedde noe i natt når det to netter på rad har vært tegn til noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

imli, du må passe på at du ikke blir deprimert nå...

Skrevet

Syns litt syndt på deg nå imli...... :sukk::klemmer:

Ække gøy å gå sånn å vente, særlig ikke når alle her inne har født før termin...

Sender deg masse fødselsvibber jeg óg!(((((((((((((fødsel!)))))))))))))))))

Vel, her er det blitt ammet i ett føler jeg siden kl åtte.... Tror han bare kjeder seg :roll: Tenkte jeg skal begynne på litt rutiner på han til uka. Mat kun hver 4. time for eks... Nå spiser'n jo stadig ;)

Var og veide han, og på seks dager har han lagt på seg litt over en halv kilo :sjokk: Han får nok mat i alle fall :fnise:

Nå skal jeg sove litt til, har en trøtt dag i dag kjenner jeg :Gjesp:

Skrevet

Jeg synes spedbarn skal få mat når de vil, jeg... :sjenert:

Skrevet

Hver fjerde time? Jeg har innført hver andre time her nå, fordi jeg har enkelte dager ammet hver halvtime... Økeperioder går an, jeg vet det, men når han har spist en gang i timen hele døgnet i to uker synes jeg det går for langt. Jeg blir innmari sliten av det. I går holdt jeg meg til annenhver time, og det har holdt i natt også.

Ellers er jeg enig med Murmel om at de bør få mat når de ber om det. Det er bare litt vanskelig å vite om det er mat de vil ha, eller om det er noe annet. I mitt tilfelle tror jeg det har vært noe annet ganske så ofte, og da har jeg bare gjort vondt verre ved å gi han mat hele tida.

Skrevet

Er det ikke hver tredje time som er "normalen" da? Og anbefalt hvis man bruker amming som prevensjon i begynnelsen? Ikke det at jeg tror det blir tid til noen som helst form for :humpe: her i gården på et år eller no.. :sukk:

Skrevet
imli, du må passe på at du ikke blir deprimert nå...

Skal prøve... :sukk:

Det måtte liksom komme en nedtur etter to positive dager.

Syns litt syndt på deg nå imli...... :sukk::klemmer:

Ække gøy å gå sånn å vente, særlig ikke når alle her inne har født før termin...

Sender deg masse fødselsvibber jeg óg!(((((((((((((fødsel!)))))))))))))))))

:klemmer:

Utrolig mange her som fødte før termin, ja.

Er ikke bare jeg som har gått over tida da (bare jeg som klager mest ;) ), Tatiana er vel en uke over. Hvis ikke hun driver å føder nå da? Har ikke sett henne i dag...

Skrevet

Jo da, han skal få når han er sulten....

men så var det det at han blir aldri skikkelig sulten hvis han får mat hele tiden,

og får han mat hele tiden så får magen/tarmen aldri slappet av

så da blir han utilpass,

noe som igjen fører til at mor gjerne vil amme så han roer seg

.....og så er den onde sirkelen i gang....

Og så var det det at jeg ar så sinnsykt mye melk, og at han er så sinnsykt flink til å spise når han er sulten at han trenger ikke mat mer enn hver 4. time. JM på sykehuset sa det var helt greit altså :sjenert:

Og han legger jo på seg en hel masse og da.....

Men seff, han får når han må, særlig ved økedøgn! Jeg skal bare prøe å finne andre måter å roe han på enn med pupp med en gang...

Skrevet

Greit å ha nok melk i alle fall da Ea :jepp:

Lurer på hvordan det blir med amming her altså...

Skrevet

Uansett så er det vel ikke så lett å innføre rutiner på matingen siden babyer har en tendens til å skrike til de får det som de vil ;)

Skrevet

Rutiner kan man vel se langt etter med så liten baby ja. Det kan vi begynne å plages med når han er tre-fire måneder eller så ;)

Jeg var misunnelig på deg i går jeg imli. Når du har baby på innsida skriker h*n ihvertfall ikke i tolv timer i strekk... :sukk: Men det er viktig som murmel sier, du må ikke bli deprimert her nå. Jeg vet det er vanskelig, men prøv å tenk litt positivt! Snart har du baby i armene vet du, og alt er over :) I verste fall har du jo under to uker igjen..! Og to uker går fortfortfort! For ikke å snakke om tida etter fødsel. Det føles som om vi kom hjem fra sykehuset i går, og lillemann er tre uker i dag...

Skrevet
Rutiner kan man vel se langt etter med så liten baby ja. Det kan vi begynne å plages med når han er tre-fire måneder eller så ;)

Jeg var misunnelig på deg i går jeg imli. Når du har baby på innsida skriker h*n ihvertfall ikke i tolv timer i strekk... :sukk: Men det er viktig som murmel sier, du må ikke bli deprimert her nå. Jeg vet det er vanskelig, men prøv å tenk litt positivt! Snart har du baby i armene vet du, og alt er over :) I verste fall har du jo under to uker igjen..! Og to uker går fortfortfort! For ikke å snakke om tida etter fødsel. Det føles som om vi kom hjem fra sykehuset i går, og lillemann er tre uker i dag...

Huff, at du er misunnelig på meg er i alle fall ikke godt å høre! Gruer meg skikkelig til skriking og hyling og unge som ikke vil sove... Håper dere snart finner en løsning! :troest:

Skrevet

Oi, ser jeg kan virke provoserende og lett irriert her..... Sorry :cry:

Er visst litt på hugget......

Skrevet

:jepp: Det er min erfaring også. Selv om det i praksis betydde at puppen var ute konstant de første ukene.

Er det ikke hver tredje time som er "normalen" da? Og anbefalt hvis man bruker amming som prevensjon i begynnelsen? Ikke det at jeg tror det blir tid til noen som helst form for :humpe: her i gården på et år eller no.. :sukk:

For frøkna funket det ikke med hver tredje time. Det var først når hun var rundt 3 måneder at hun regulerte seg selv til rundt tre timers intervallet. Før den tid virket det som om hun skulle forsikre seg om at puppen og maten var tilgjengelig når behovet meldte seg.

Men fullamming er ingen garanti som prevensjon. Jeg fullammet døgnet rundt og fikk mensen igjen etter 6 uker!

Renselsen var så vidt over før tante rød meldte sin ankomst. :kjempesinna:

Uansett så er det vel ikke så lett å innføre rutiner på matingen siden babyer har en tendens til å skrike til de får det som de vil ;)

Min erfaring i hvertfall er at rutiner på søvn og mat kan man bare blåse i å innføre de første 3-4 månedene. Lar man babyen styre dete selv. faller rutinene på plass ofte av seg selv. Det stemte i hvertfall for meg og frøkna når jeg så på hvordan de andre i barselgruppa sleit....

Skrevet
Og så var det det at jeg ar så sinnsykt mye melk...

Du må gjerne sende noe hit :roll:

Har så dårlig samvittighet for at jeg ikke har noe særlig melk til småtten altså... Syns det er skikkelig sårt, siden alle hele tiden understreker hvor store fordeler morsmelk gir barna. Han stakkaren min får jo bare det jeg klarer å pumpe, som er max 20 ml pr pumping, og evt det lille han klarer å suge i seg selv (mistenker at dette er minimaaalt).

Gir han visst ikke noe god start på livet jeg... :(

Skrevet

Tror det. Jeg måtte amme småen hver tredje time mens vi var på sykehuset, fordi hun blr født tidlig og hadde lav fødselsvekt (under 2800). Et evig slit med å vekke henne nok til å få dytta puppen inn.

Men nå går det også ca 3 timer mellom hver amming. Eller det går ca 3 timer fra jeg legger henne ned etter en amming, til vi starter på neste.

Hvis det er mindre enn 1 1/2 time siden forrige amming hadde jeg ihvertfall prøvd å vente litt til. Distrahere med smokk eventuelt. Eller bruke ekstra lang tid på stell/bading osv.... Men vet det er lettere sagt enn gjort!!

:klem: til alle flinke jentene her

Skrevet (endret)

Nå blir jeg litt lei meg her jenter (på deres vegne vel og merke)...noen "sliter" med for mye melk, andre med for lite. Noen lengter seg syk etter at barnet skal komme, mens andre gjerne kunne tenke seg litt søvn igjen.

Det er hverken lett å gå gravid eller å være nybakt mamma, i hvertfall med førstemann!

Likevel, det er lov å klage sin nød uansett - spesielt her inne. Da slipper i hvertfall mann, slekt og irl venner å høre på klagingen vår :fnise:

Trampe, ser ut til at våre førstefødte har endel til felles. Mye gråting, stønning og magevondter. Det er helt forferdelig å se den lille slite og det var det verste for meg. Jeg kunne leve på lite søvn i lengre perioder om jeg visste min lille skatt hadde det fint. Verre når du ser de hyler av vondter og smerter :(.

Har du forresten sjekket om han har KISS/KIDD? Søk på det på nettet så kommer det opp en hjemmeside. Mini hadde de i tillegg til mild kolikk men ble mye bedre straks etter første behandling :)

Ea, melken vil regulere seg av seg selv. Ja, det betyr Pamelapupper og null mageligging en liten periode, men produksjonen justerer seg selv etterhvert. Og om du først vil øke ammefrie perioder så ville jeg i hvertfall gått tur med barnet e.l. så det sover enne at det skal skrike og gråte etter mat og nærhet.

Ikke sikkert de spiser så mye når de dier, men noen barn er mer nærhetstrengende enn andre...

MzS, du skal IKKE ha dårlig samvittighet for at du ikke har nok melk (ennå). Du kan jo prøve å regulere produksjonen ved å legge den lille til så ofte som mulig (noe du sikkert allerede gjør ;)). Skulle du stresse altfor mye med dette så vil det også prege produksjonen til det negative...dessverre...

Jeg supplerte i perioder med mme etter pupp da mini var rundt en måned gammel. Alltid etter. Da så jeg jo hvor sulten han egentlig var og jeg stresset mindre ;). Endte med å fullamme i 6 mnd ;)

Imli, som nevnt så håper jeg du ikke havner i en negativ trend her. Prøv å ikke la det ta overhånd da det kan gå utover deg selv, mini og mannen når mini endelig bestemmer seg for å komme til verden. Han har det så bra inni der at han vil bli litt til :Nikke:.

Jaja, her kommer besswisser murmel med noen (teite?) råd og synspunkter. Håper dere ikke tar det ille opp :blomst:

Endret av Murmelmy
Skrevet

Synes det er koselig med oppmuntring jeg, Murmelmy :klemmer:

Blir mye klaging her altså... Men godt å ha et sted å ta det ut!

Store :klemmer: til alle som sliter her inne!

Skrevet

-Ea-: Synes ikke du er provoserende i heletatt. Vi har alle forskjellige "problemer" og tanker rundt ting og tang.

MzS: Jeg kjenner meg kjempegodt igjen i det du skriver. Jeg er også kjempetrist fordi jeg må gi snuppa MME i tillegg til pupp :( Har bare én som virker for øyeblikket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...