LaraCroft Skrevet 2. april 2008 #3001 Skrevet 2. april 2008 (endret) Desverre ikke meg det skjer noe med Ja da henger jeg med:) Tenkte at du var heldig jeg, og at det var noe på gang... Men men, det er sikkert ikke så lenge til...krysser fingrene for deg, og sov godt når du blir trøtt - kjenner meg godt igjen i det:) Vannet hennes gikk for snart 30 timer siden. Synes det absolutt er lenge nok mtp at hun er annengangsfødende... Ja det var dette jeg mente også, lenge til å være en annengangsfødende... Men det er vel ikke lenge til det skjer noe nå...tvi tvi.. Endret 2. april 2008 av LaraCroft
Gjest imli Skrevet 2. april 2008 #3002 Skrevet 2. april 2008 Da har jeg laga kake på morgenkvisten Får besøk av ei venninne etterpå, og dessuten sa mannfolket heri går at han hadde lyst på kake Det er skjeldent ønske fra den kanten, så nå blir det kake i kveld Lurer på hvordan det går med Monja altså...
Gjest imli Skrevet 2. april 2008 #3003 Skrevet 2. april 2008 Nei, nå skal jeg spise lunsj og så skal jeg legge meg. Natta!
Nicky B Skrevet 2. april 2008 #3004 Skrevet 2. april 2008 Sove godt, da Imli! Håper du våkner av rier! Var oppe før fuglen i dag jeg og, var ei lita frøken som insisterte på at hun skulle opp. Sitter her og gaper nå, men skal til legen snart så er ingen vits i å legge seg. Vasker litt mer murstøv i stedet tenker jeg... Men nå blir det så fint her!!! Er 38 + 0 i dag!
tatiana Skrevet 2. april 2008 #3005 Skrevet 2. april 2008 Imli: Gratulerer med UL termin! Tenk så morro hvis du ble mamma på termin I dag er jeg 6 dager over tida, og fortsatt har ingen ting skjedd. Tanta mi fortalte meg at hun gikk 14 dager over tida med alle barna sine, så i verste fall lider jeg samme skjebe... Hvis ingen ting skjer, så skal jeg på ultralyd Tirsdag (12 dager over tida), også setter de i gang onsdag eller torsdag. Men jeg satser på at riene starter av seg selv. Straks!
Murmelmy Skrevet 2. april 2008 #3006 Skrevet 2. april 2008 Monjasladder, eller mangel på sådan... Fremdeles ikke noe action. Ikke en gang en kynner den siste timen . monja trøster seg med at jo lengre han er der inne jo mindre prematur er han Tror jeg skal pakke bagen til storebror og lillesøster i dag...
Nicky B Skrevet 2. april 2008 #3007 Skrevet 2. april 2008 (endret) Murmelmy: Har hodet til minismurfen festet seg eller er hun plent nødt til å ligge i vater etter vannavgangen? Da kan jeg tenke meg tida blir lang! Blir hun ikke satt i gang altså hvis det tar så lang tid før kroppen starter av seg selv? Har forresten vært inne på bloggen din som du linker til i signaturer din (har aldri klikket på linken før da jeg trodde det var en lukket blogg). Du verden for noen fantastiske mei taier du syr! Kjempevakre!!! Endret 2. april 2008 av Nicky B
Catus Skrevet 2. april 2008 #3008 Skrevet 2. april 2008 Åh, her er det action på gang jo! Sånn går det når jeg ikke er innom her på en stund! Heia Monja!! Håper ikke det drøyer mer nå før det skjer noe mer. Det må være så kjedelig og frustrerende å måtte vente så lenge.. ---------------- Her er det ingen action. Ikke en ting som skjer, bortsett fra dårlig søvn. Jeg har våknet kl fire to netter på rad nå og ikke fått sove. Har sittet i stua og lest for å ikke vekke mannen. Når det er jordskjelv i senga hver gang jeg skal snu meg er det klart at jeg forstyrrer ham litt, særlig når jeg snur meg ørten ganger i frustrasjon over å ikke få sove.. Så dermed flyttet jeg meg. Jeg ble sittende oppe og lese til klokka var over syv begge dagene, men fikk heldigvis sove etter han dro på jobb. Nå er jeg litt trøtt, men tenkte å iallfall få vasket litt klær og skiftet sengetøy i dag. Dessuten begynner det vel å bli på tide å få pakket bagen. Bare 12 dager igjen.. :hår:
Murmelmy Skrevet 2. april 2008 #3009 Skrevet 2. april 2008 Nicky: Takk Tror ikke hodet er festet, men det vet jeg ikke. Uansett så har de jo gått bort fra å råde gravide til å legge seg ned om vannet går og hodet ikke er festet. Fikk sms av Monja for en time siden og hun er tøyelig 4 cm og skal opp og gå for å i gang denne fødselen Og jeg strikker og strikker...
Trampe Skrevet 2. april 2008 #3010 Skrevet 2. april 2008 Gått bort fra? Ikke på min fødeavdeling ihvertfall... jeg fødte for to uker siden og fikk beskjed om at hvis fødselen starta måtte jeg legge meg. Det er jo fordi navlestrengen kan komme i klem eller falle ut, og den faren blir jo ikke mindre selv om det går noen år. Det er sjelden, men det skjer jo.
Kykkelikokos Skrevet 2. april 2008 #3011 Skrevet 2. april 2008 Kommer litt an på hvor langt ned i bekkenet de ligger også, tror jeg.
Murmelmy Skrevet 2. april 2008 #3012 Skrevet 2. april 2008 Jeg spurte og fikk det svart, Trampe. Venninnen min fødte i uke 37 sist og hodet var ikke festet. Hun fikk heller ikke beskjed om å legge seg ned.
Grace Skrevet 2. april 2008 Forfatter #3013 Skrevet 2. april 2008 Jeg endte opp med Rainforest stolen.. Håper den er bra.. Om ikke får jeg nok høre det fra han som ville ha den andre
Trampe Skrevet 2. april 2008 #3014 Skrevet 2. april 2008 Jeg synes det høres litt skummelt ut jeg da. Da jeg ble født var det ei som fødte samtidig som mamma, hun skulle bare på do og da datt navlestrengen ut. Hun mista babyen. Her får man ihvertfall beskjed om å legge seg ned og ringe føden med en gang vannet går hvis hodet ikke er festet.
Nicky B Skrevet 2. april 2008 #3015 Skrevet 2. april 2008 Var hos legen min i stad til kontroll og hun sa da at jeg skulle legge meg ned siden hodet til veslegutt ikke er festet enda. Det samme har jordmor sagt og. Uansett tar jeg ingen sjanser her, siden frøkna ble født med navlestrengen stramt rundt halsen.
LaraCroft Skrevet 2. april 2008 #3016 Skrevet 2. april 2008 (endret) Ja, det er skummelt med den navlestrengen... Men jeg synes det sies så mye rart i helsevesenet - man blir jo forvirra av mindre... Skulle bare hatt en beskrivelse av det meste og så vurdere etter skjønn etterhvert som fødende kommer inn... NickyB Grattis med dine 38 uker idag Endret 2. april 2008 av LaraCroft
LaraCroft Skrevet 2. april 2008 #3017 Skrevet 2. april 2008 Jeg har også fått beskjed om å legge meg ned hvis vannet går... fra JM dette også
Murmelmy Skrevet 2. april 2008 #3018 Skrevet 2. april 2008 Enig med dere at man bør være føre var. Ikke verdt å risikere noe i hvertfall. Siste sms fra monja: 14:46 Alt har stoppet helt opp . Men skjer det ikke noe blir jeg satt i gang i morgen...
Kykkelikokos Skrevet 2. april 2008 #3019 Skrevet 2. april 2008 Så lenge de venter med å sette henne i gang da.. Er vel kanskje fordi babyen er prematur?
pondusa Skrevet 2. april 2008 #3020 Skrevet 2. april 2008 Masse ((((((((((fødevibber)))))))))) til deg Monja. Stille og rolig dag her. Gikk tur i finværet i dag, gikk innom ei som fikk baby for 7 uker siden. Drakk formiddagste før vi gikk ut en tur med babyen i vogna. Deilig å rusle rundt i vårværet. Ble vel totalt halvannen time gåtur på meg i dag. Var utrolig godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå