Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vært ute på tur i skogen i 3 timer vi. Grillet pølser og pinnebrød og hatt en flott dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært ute lenge vi. Dro lenger ut på øya her og gikk i en "trollskog" hvor det bor troll :ler: Så lekte vi litt i fjæra og var inne i byen og så på flyet som kom og gikk. Har hatt til tider vonde og kraftige kynnere hvert 5. minutt den siste timen....De tar godt både i magen og ryggen samt at nedpresset er ubeskrivelig :dåne:

Skrevet

Jeg er faktisk ikke lei av å være gravid - heldigvis!

Monja, noe på gang?

Skrevet

Tviler på at noe er på gang. Kanskje litt modning bare. Jeg la meg nedpå en stund og da roet det seg fort. Men neste uke er det bare å bring it on :mrgreen:

Skrevet (endret)

Heisann! Her har svigers dratt hjem og nå ligger jeg bare på sofaen og nyter stillheten. Har hatt masse kynnere i går og i dag, litt knipinger øverst i skjeden (sånn ca) og så tror jeg at d kommer noen nerver i klem av og til. Har "kjøringer nedover innsiden av lårene innimellom. Ingen murringer da...

Her er d bare regn, regn, regn..... sånt blir man jo bare trøtt av :Gjesp:

I morgen er jeg 38 uker. Tiden går fort!

Skal til jordmor i morgen. Håper hun spår fødsel snart!

Edit: vanskelig å ligge og skrive....

Endret av Elle_liten
Skrevet
Har hatt til tider vonde og kraftige kynnere hvert 5. minutt den siste timen....De tar godt både i magen og ryggen samt at nedpresset er ubeskrivelig :dåne:

Signerer denne. Vi var på Living og IKEA i går og jeg fikk noen skikkelig kynnerkuler. Men mine gir seg ikke om jeg så legger meg ned. De må bare gå sin gang.

Ingen baby får komme her før enn etter neste lørdag i hvertfall!

Skrevet

Var på tur i dag.... Tryna, lang som jeg var i gjørma :fnise: Lille gutt falt ut av vogna og, men var godt beskyttet av den enorme voksi posen sin da!

>Etterpå har jeg ligget på gulvet på magen................

...........MAGEN!......

:dåne:

...... ja, magen.....

og lekt med lillegull! Han er så våken nå, det er kjempe gøy! Håper det blir no fødsler her snart...... :lete:

Skrevet

Stakkars liten da. Godt d gikk bra.

Så du orket en tur ut i dette været. Synes d har regnet i hele dag. (Sov bare litt på sofaen da... :sjenert: )

Jeg savner å kunne ligge på magen!! Jeg vil også! :sur:

Skrevet

Finnes ikke dårlig vær vettu... bare dårlige sko... :fnse:

Helt herlig med mageleie, så lenge puppen er tømt vel og merke ;)

Skrevet
Nå på formiddagen derimot, sover han som en stein...

Maser deres unger også mer jo lenger ut på kvelden dere kommer?

Høres kjent ut... hun småen her er på sitt mest våkne mellom kl 2/3-6/7. Samme hvor mye pupp hun får gråter hun ett minutt etter vi har lagt henne i senga si. I natt tok jeg henne opp sikkert 5-6 ganger, fikk henne til å sovne i fanget/på brystet, men så våknet hun jo når hun ble flyttet til senga si. Endte opp med å sove oppå brystet til mannen........ :sjenert:

resten av døgnet kan jeg jo bare skifte på henne, kose, gi pupp, og legge henne i senga, så sovner hun der....

Skrevet
Endte opp med å sove oppå brystet til mannen........ :sjenert:

:fnise: Søtt da!

Jeg har et så herlig bilde av mannen tatt et par dager etter at vi kom hjem fra sykehuset. Han duppet av halvt sittende og halvt liggende i sofaen med frøkna som sov i mageleie oppå magen/brystet hans med beina i froskestilling og armene rett ut og det lille kinnet litt klemt ned slik at hun lå med åpen munn.

Komplett illustrasjon på sliten småbarnsforelder. ;)

Skrevet
Høres kjent ut... hun småen her er på sitt mest våkne mellom kl 2/3-6/7. Samme hvor mye pupp hun får gråter hun ett minutt etter vi har lagt henne i senga si. I natt tok jeg henne opp sikkert 5-6 ganger, fikk henne til å sovne i fanget/på brystet, men så våknet hun jo når hun ble flyttet til senga si. Endte opp med å sove oppå brystet til mannen........ :sjenert:

resten av døgnet kan jeg jo bare skifte på henne, kose, gi pupp, og legge henne i senga, så sovner hun der....

Et lite tips som funker fantastisk bra på gutten min er å legge en varmeflaske i senga hans mens han får mat på natta, slik at senga er varm og god når han blir lagt ned i den etter mating. Varmeflasken får fortsette å ligge nedenfor bena hans etterpå. Etter at jeg begynte med dette har han sovnet med en gang han har blitt lagt i senga etter mating. Kan jo være verdt et forsøk hvertfall...?

Skrevet

Jeg skal jo ikke føde før jeg blir satt igang 14 dager på overtid den 12. mai :riste: Det er iallefall det jeg prøver å innbille meg selv da. Her skal vi psyke oss opp til å gå på overtid ja :ler:

Men i går begynte jeg å tvile på det.

- Hadde en time i går ettermiddag der kynnerne var både tøffe og på grensa til vonde, men det gikk over etter at jeg slappa av litt.

- Så kasta jeg opp og fikk skikkelig diare (herlige detaljer ja :dåne: ) i går kveld.

- I begge tilfellene hadde jeg skikkelig nedpress. Kjentes ut som om det sto en medisinball mellom beina på meg.

- Etter at jeg la meg i går kveld fikk jeg vonde, ikke uutholdelige, men vonde tak nederst i magen og i korsryggen. Aner ikke hvor lenge det holdt på mens jeg lå der og prøvde å sove, men de var ganske så regelmessige. Til slutt dabbet det litt av og jeg sovna....

Jaaaaada, så nå er det bare å analysere ihjel og bli utålmodig da :sur:

Skrevet
Jeg skal jo ikke føde før jeg blir satt igang 14 dager på overtid den 12. mai :riste: Det er iallefall det jeg prøver å innbille meg selv da. Her skal vi psyke oss opp til å gå på overtid ja :ler:

Er det jeg driver med og, men får litt tvil om dagen.

Særlig når det hagler på med kynnere med jevne mellomrom og de er vonde. Ikke hjelper det å gå eller endre stilling heller. Og de varer leeenge. Men verst er det til kvelds. Og i natt har det vært ille. Kynnere på løpende bånd og mensenmurring og verking i korsryggen. Og skikkelig klyping og lugging oppe der hvor sola ikke skinner. Syns jeg kan se for meg livmormunnen som åpnes og barnet som "detter" ut...

Enda så lei jeg er av å gå gravid, har jeg mer og mer panikk for det som står foran meg...

Skrevet

Har liksom ingen plager jeg, da. Ikke noe særlig nedpress eller stikninger. Har kynnere, men jeg vil karakterisere dem som ubehagelige, ikke vonde.

Jaja.

Var jo på sykehuset i går og fikk vite at livmorhalsen var kort. Magen min er jo litt liten, men jenta er større enn gj.snittet. Slekter vel på sin storebror :fnise:

Skrevet

Det er litt skummelt å tenke på hva som venter oss,ja. Jeg gru-gleder meg og er veldig spent.

Jeg har hatt kynnere gjennom mesteparten av svangerskapet, og de har til tider vært kraftige. Så det er egentlig ikke noe nytt. Det nye her, er at det hender det svir nederst på magen når kynnerne kommer. I tillegg så er det litt ubehagelig der nede (kanskje ting driver å utvider seg?).

Jeg har hatt løs mage i dagesvis, og på nettdoktor eller et liknende nettsted stod det at det var veldig vanlig like før...

I morgen skal jeg til jordmor, men jeg får vel bare beskjed om å vente en uke til før de eventuelt setter meg igang...

Skrevet

Jeg er kanskje mot strømmen, men jeg gelder meg sykt til å føde.

Tenker jeg ikke er så høy i hatten når riene setter inn med maks styrke :fnise:

Skrevet

Godt å se det er andre som merker noe her og..

I går kveld og i dag har det begynt å verke nedover beina mine. Har menssmerter i ryggen innimellom. Jeg begynner også å få litt småangst for det som skal skje, men vet jo at det ikke er noen vei tilbake når man først er i gang. Det er all ventingen nå som er så kjedelig! Jeg var da ikke så utålmodig sist :sjenert:

Men jeg er jo såå trøtt for tiden, nesten verre nå enn i begynnelsen av svangerskapet! Og sliten..

Skrevet

Mmmmm...lunsj!

Kellogs K med frosne bringebær og iskald melk *nammenam*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...