Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enda en skjønn baby jo! :hjerte:

Lurer så på hvordan min ser ut!

Nå har jeg sendt h*n oppsigelsen :ler: Leiekontrakten går ut i dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen jenter!

I natt trodde jeg nesten det var ting på gang. Da jeg la meg fikk jeg plutselig vonde kramper i magen, samtidig som jeg følte meg litt kvalm og uvel. Krampene minnet om menssmerter eller sånne smerter man får når man må veldig på do. De kom og gikk med noen minutters mellomrom i en halvtime-tre kvarter, og jeg ble bare mer og mer nervøs. Jeg lå og skalv av spenning en stund. Men til slutt ga de seg, og jeg sovnet nokså fort etterpå. Siden har jeg ikke kjent noen ting, så det var nok bare falsk alarm.

Kanskje like greit, for jeg føler meg ikke HELT klar enda. Men det vil jeg kanskje ikke bli heller, før det er over. :ler:

-----

I går hadde mannen fri fra jobb og vi var sammen hele dagen. Det var koselig å få ham litt for meg selv, og det var så godt å komme seg ut av huset litt! Vi fikk handlet inn det siste av babyutstyr på apoteket. Kjenner ei som jobber der, så vi fikk en del rabatt. Det var fine greier! :)

Kjøpte blant annet en manuell brystpumpe; vi gadd ikke kjøpe en elektrisk en (den er så dyyyr!) når jeg ikke vet om jeg kommer til å trenge det. Kan heller investere i en senere dersom behovet melder seg. Kjøpte også diverse stelleprodukter, kladder til å ha i senga, smokker, flasker og en søt varmeflaske. Tenkte å legge den i kurva i spisepausene om natta, sånn at Junior ikke våkner av å bli lagt i en kald seng.

Nå er det det kun amme-BH jeg manlger, samt bind og monstertruser. Gleder meg IKKE til å gå med det! :forvirret:

Men må man så må man. Det er heldigvis bare for en periode.

Skrevet

Åh, så skjønne babyer dere viser frem!

Helt herlige! :hjerter_rundt:

Nå har jeg sendt h*n oppsigelsen :ler: Leiekontrakten går ut i dag!

:ler:

Spørs om h*n er veloppdragen og hører på deg, da!

Skal krysse fingrene for deg, jeg. ;)

Skrevet

Spennende med "nesten-føde-symptomer" da! Jeg vil også ha! :ler:

Skrevet

Du kan godt få mine symptomer.. :sjenert:

For både jeg og mannen fikk litt hetta i går kveld. Mannen sa på morran i dag at han hadde tenkt "Nei, ikke noe føding nå! Det kunne ikke passet dårligere akkurat nå, for jeg er så trøtt!" :fnise:

Men Junior hørte jo på ham da, så kanskje han er en veloppdragen liten gutt? På den andre siden passer det vel aldri med føding, så om han hører på pappen sin hver gang kommer han til å bli i magen min til han kommer i trassalderen! :overrasket::ler:

Skrevet

Det ble dessverre ikke noe action i går. Mannen hadde hatt en kjempe-hektisk dag og orket ikke :sur:

Jeg hadde mens-murringer i går, og tenkte at kanskje dette er starten på noe... Men nei,da.

I dag er jeg slettes ikke i form. Jeg har vært forkjølet i flere dager, og i dag er jeg litt slapp og uvel. I tillegg ble jeg kvalm når jeg skulle drikke kaffe. Så nå har jeg lagd meg en kopp te.

Jeg må bli frisk fort! Jeg vil ha fødsel nå i helga!!

Skrevet

Jeg har bare en ting å si til dere som ikke har født: Gå og legg dere!!!! Sov!!!

:Gjesp:

Skrevet
Jeg har bare en ting å si til dere som ikke har født: Gå og legg dere!!!! Sov!!!

:ler: Har nattevåket innhentet deg med full kraft?

Vet hvordan det der er ja :Gjesp:

Skrevet

Nja, jeg har en liten mann i huset som ikke bare har økedøgn, han har økeuke :dåne: Så her puppes det hver time om dagen og annenhver om natta. Blir ikke så mye søvn av sånt noe ;)

Skrevet

:fnise: Trøtt i dag, Trampe?

Skulle gjerne ha sovet mer jeg, men får jo ikke sove.... :sukk: Er så mye våken om nettene at jeg blir sprø snart. Hallo!? Hadde jo planlagt å sove i permisjonstiden, for jeg var så trøtt på jobb hver dag. Våkner tidlig i tillegg. Nei, sove får jeg gjøre når jeg blir gammel. (Eh...)

Nå har jeg vært flink og vasket klær, vasket bad, tørket støv og støvsugd. Skal bare støvsuge stua, så er jeg ferdig. Godt å få jobbet av seg siste rest av irritasjon over forgjeves baking.

Nå skal jeg støvsuge siste rest, dusje og så hente svigers på toget.

Skrevet

Trampe: Hvor lang var egentlig den lille mannen din? For det var vel sånn at de ikke målte han umiddelbart etter KS pga leiet?

Skrevet

Jeg har også lyst til å føde i løpet av helga... Men jeg tenker jo også sånn når jeg våkner i løpet av natta, at jeg håper det ikke skjer akkurat nå, for jeg er så trøtt...

Sover ganske godt om nettene jeg. Sover en time på dagen også ganske ofte. Så jeg føler jeg benytter meg av sove-kunsten mens jeg ennå kan.

Kjenner litt nedpress og stikinger når babyen beveger på seg. Har lyst til å bare trykke den oppå rumpa og dytte den ut :fnise:

Skrevet

I går kveld prøvde jeg å kjenne etter mormunnen, men jeg rekker jo ikke opp Så da måtte gubben til verks :ler: I følge mannen var den veldig myk, men samtidig aner han jo ikke hva han skal kjenne etter. Han traff iallefall for det var au au så jeg gikk nesten opp i bro i senga der. Så nå håper jeg mannen har rett og at den er begynt å mykne :mrgreen:

Skrevet

Trøøøtt... :Gjesp:

Lillemannen her har nok også hatt et økedøgn, for makan til mas om mat i natt! Heldigvis bæljer han ikke noe særlig, det er mer klaging og klynking, men våken må man jo være uansett. Ikke mye søvn nei. Og jeg som ikke klarer å sove om dagen når det er lyst ute - det må jeg nok fint lære meg, ellers lukter jeg seriøst søvnunderskudd snart ;)

Nå på formiddagen derimot, sover han som en stein...

Maser deres unger også mer jo lenger ut på kvelden dere kommer?

Skrevet
Maser deres unger også mer jo lenger ut på kvelden dere kommer?

Her mases det litt mer om kvelden ja. Da tanker hun opp for natta ;) I natt sov hun fra ett til kvart på sju i dag tidlig :)

Men her mases det en del på formiddagen og da. Så nå har hun hengt i puppen i et par timer. Hun sover som regel veldig godt på ettermiddagen da.

Skrevet

Fra ett til kvart på sju??!! Hjelpe meg, det er luksus det... Her er vi våkne annenhver time. Jeg tror han har hatt ei natt der han sov tre og en halv time i strekk. En gang. Men det er unntaket det...

De har ikke målt han skikkelig enda Monja, men de mente at han var ca 48 cm lang. De målte fra hode til sete og hodeomkretsen, og så estimerte de beina. Han var ihvertfall ikke fullt 50 cm lang.

Han vil ikke rape!!

Skrevet
Vi fulgte den berømte oppskriften to ganger i går vi. Men ingen unge enda...

TO ganger? Wow, jeg er mektig imponert! Jeg vet jo hvor i veien magen er her og hvilken anstrengelse oppskriften kan være, så TO ganger er imponerende!

;)

Ingen krumspring her, men 36 uker idag :danser:

:danser: For 36 uker, Monja!!!

Nicky B- så morsomt å se at du også har en frøken som er fyller 3 år i april og nå venter du en gutt, akkurat det samme som meg!! Nydelig bilde og :hjerte:

Her er min Victoria 1 dag gammel :

Nydelig jente! :rødme:

Jeg er så spent på hvordan frøkna takler å bli storesøster. Hun er veldig kosete ovenfor magen og opptatt av at lillebror er inni der. Hun har også skikkelige planer om alt lillebror skal være med på når han kommer... :)

Men jeg tror ikke hun helt skjønner hva det vil si å få en baby i hus. Det gjør ikke jeg heller forsåvidt...

Skrevet

Har vært i ryddemodus i dag også. Startet kl 9 i morges med å bære ned flere esker og kasser med klær fra kvisten. Tror jeg totalt har tatt ned mellom 15-20 stk.

Har fylt 5 søppelsekker som skal på loppemarked, og jeg tror vi fyller 2 til. Har pakket ned masse gamle klær fra meg selv og alle gravidklærne mine. (så blir det en neste gang, får jeg unnskyldning til å handle litt nytt...).

Er veldig fornøyd med sorteringen og tror sambo også er det, for øyeblikket er det 7 kasser klær som skal tilbake på kvisten, og det er jo ingenting. Ble jo nesten tomt der oppe. 2 av disse kassene er dessuten klær i str 50-68, og de skal jo straks flytte inn på badet i kommoden.

Jeg var ferdig med sorteringen kl 11, hadde en halvtimes "lunsj" i godstolen og så vasket jeg og sambo hus. Fikk tatt stuen, kjøkken, gang, soverommet vårt og badet.

Skal ta gangen nede og barnerommene iløpet av helgen tror jeg.

Deilig med lukten av nyvasket hus.

Henter vel ungene om en times tid, og da er det sambo som står for lagingen av fredagspizza. Ungene elsker den, og vi kan ikke bryte tradisjonen. Må vel på butikken og handle litt også tenker jeg.

Skrevet
Han vil ikke rape!!

Etter at han har spist setter du han på fanget ditt og støtter opp hodet hans under haken. Så stryker du han lett over ryggen. Fungerte hver gang her.

Skrevet
Jeg er så spent på hvordan frøkna takler å bli storesøster. Hun er veldig kosete ovenfor magen og opptatt av at lillebror er inni der. Hun har også skikkelige planer om alt lillebror skal være med på når han kommer... :)

Men jeg tror ikke hun helt skjønner hva det vil si å få en baby i hus. Det gjør ikke jeg heller forsåvidt...

Som jeg skulle skrevet det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...