Gå til innhold

Toddler pjatt!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Har spist både kokesjokolade og et par skjeer nugatti. Nå får vi vente og se...

...Og jeg som sto på farten for å levere urinprøva mi. Nå kan jeg umulig komme meg ut døra uten å spise en brødskive med sjokade først... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
...Og jeg som sto på farten for å levere urinprøva mi. Nå kan jeg umulig komme meg ut døra uten å spise en brødskive med sjokade først... :sjenert:

Det er avhengighetsskapende! I know! Har prøvd å være fornuftig: "To brødskiver med gulost og paprika, så skal du få 1 med nugatti". Får så mye bedre samvittighet da.

Hvordan går d Imli? Hva med å legge seg på siden med magen hvilende mot underlaget. Når jeg gjør d hender d at blir knøttet irritert pga dårlig plass og sparker i vei.

Skrevet
Lett påvirkelig i dag, Nicky? :fnise:

Ikke i det hele tatt.... :Hehe:

En brødskive ble til to. Og nå har jeg et par ivrige småbein i venstresida. :fnise:

Skrevet

Jeg måtte visst gå og åpne påskeegget og stjele to biter sjokolde. Så jeg er visst ikke så lett påvirkelig selv heller.. :sjarmor:

Skrevet

Der ble det litt liv. I alle fall noen små bevegleser. Tror ikke h*n likte å bli vekket :ler:

Skrevet

Junior våknet til live her også nå. Har fått meg noen dulter i ribbeina.

Sjokolade gjør virkelig susen! ;)

Skrevet

Sjokolade gjør susen!

Greit å finne en god grunn til å spise litt godis i tillegg.

Nå har jeg funnet frem en appelsin her. Går og småspiser hele tiden, og må jo prøve å være litt fornuftig.

Holder på å sy sammen omslagsjakken som jeg har strikket til knøttet nå. Lurer på om den ble litt vel liten... Ja, ja.. får bruke den mye i starten, så kommer d jo forhåpentligvis en varm sommer (og jakken er i silke/ull fra Nøstebarn).

Skrevet

Sto ikke opp før klokka 11 jeg. Har sovet så dårlig pga nabobikkja som står og gneller om natta. Selvfølgelig våkna smurfen og av bråket og var våken i nesten to timer.

Skrevet

Hei jenter!

Nå ligger lillegutt og sover søtt i vogga, så nå har jeg endelig fått skrevet inn fødselshistorien min hvis noen er interesserte!

Sliter fortsatt veldig med ammingen, men det positive med MME er jo at de sover mer da. Han sover stort sett 3-5 timer i et strekk mellom matingene bortsett fra på kvelden da han er mer masete av en eller annen grunn.

Jeg skulle ønske at lillegutt var like interessert i å få til ammingen som jeg altså! Makan til sløving til å suge...

Skrevet
Hei jenter!

Nå ligger lillegutt og sover søtt i vogga, så nå har jeg endelig fått skrevet inn fødselshistorien min hvis noen er interesserte!

Sliter fortsatt veldig med ammingen, men det positive med MME er jo at de sover mer da. Han sover stort sett 3-5 timer i et strekk mellom matingene bortsett fra på kvelden da han er mer masete av en eller annen grunn.

Jeg skulle ønske at lillegutt var like interessert i å få til ammingen som jeg altså! Makan til sløving til å suge...

Så koselig. Din lillegutt høres ut som min første. Han brakk seg da han så puppen så han var nok hakket verre. Men pumping og flaske gjorde underverker for nattesøvnen iallefall.

Håper han finner ut at amming er helt OK etterhvert :klemmer:

Skrevet

Brakk han seg når han så puppen? Heh, det har jeg aldri hørt om før... Nei, min er nok ikke så ille, men han vil ikke suge mer enn noen få tak før han ikke gidder mer. Så rart, det hadde liksom ikke falt meg inn på forhånd at ungen ikke ville HA pupp! Hvis det skulle bli noe problemer med ammingen så kom det til å være såre brystvorter, at jeg ikke hadde melk eller noe sånt. Hadde ikke lest noen steder at det kunne hende unger ikke ville ha pupp, så jeg var litt uforberedt på det her. Gutten min foretrekker hvertfall klart å få flaske...

Hvordan gikk det etterhvert da Monja? Fikk dere til ammingen, og i tilfelle når etter fødselen? Når skal jeg gi opp, liksom? Jeg pumper 3-4 ganger daglig og gir i tillegg til MME'en, men får ikke ut så altfor mye om gangen. Kun 10-20 ml. Føles litt håpløst ja...

Skrevet
Brakk han seg når han så puppen? Heh, det har jeg aldri hørt om før... Nei, min er nok ikke så ille, men han vil ikke suge mer enn noen få tak før han ikke gidder mer. Så rart, det hadde liksom ikke falt meg inn på forhånd at ungen ikke ville HA pupp! Hvis det skulle bli noe problemer med ammingen så kom det til å være såre brystvorter, at jeg ikke hadde melk eller noe sånt. Hadde ikke lest noen steder at det kunne hende unger ikke ville ha pupp, så jeg var litt uforberedt på det her. Gutten min foretrekker hvertfall klart å få flaske...

Hvordan gikk det etterhvert da Monja? Fikk dere til ammingen, og i tilfelle når etter fødselen? Når skal jeg gi opp, liksom? Jeg pumper 3-4 ganger daglig og gir i tillegg til MME'en, men får ikke ut så altfor mye om gangen. Kun 10-20 ml. Føles litt håpløst ja...

Han brakk seg ja. Meg fram meg puppen og det begynte umiddelbart. Hylte til han ble lilla og fikk typiske brekninger. Stakkars. Jeg pumpa meg i 7 uker og klarte å tyne ut i overkant av en liter om dagen. Da var det hver tredje time, døgnet rundt.

Han fant nok ut at det var lettere med flaske og derfor orka han iallefall ikke å kjempe med puppen for å få ut noe der. Så vi ga bare flaske, og etter 7 uker begynte vi så smått på MME. Det ble aldri noe av amminga her, men han fikk iallefall morsmelk til å begynne med, så jeg har ikke så dårlig samvittighet for akkurat det.

Skrevet
Han brakk seg ja. Meg fram meg puppen og det begynte umiddelbart. Hylte til han ble lilla og fikk typiske brekninger. Stakkars. Jeg pumpa meg i 7 uker og klarte å tyne ut i overkant av en liter om dagen. Da var det hver tredje time, døgnet rundt.

Han fant nok ut at det var lettere med flaske og derfor orka han iallefall ikke å kjempe med puppen for å få ut noe der. Så vi ga bare flaske, og etter 7 uker begynte vi så smått på MME. Det ble aldri noe av amminga her, men han fikk iallefall morsmelk til å begynne med, så jeg har ikke så dårlig samvittighet for akkurat det.

1 liter???? :dåne:

Tror jeg bare kan gi opp snart jeg... Rimelig langt unna de mengdene jeg ja. Men jeg skal gi det en uke til - det kommer tross alt mer melk nå en det gjorde for et par dager siden.

Tror det er det som har skjedd med gutten min også dessverre - han har rett og slett funnet ut at det er mye enklere å få i seg mat fra flaske.

Skrevet

Det er ofte det som skjer. Men ikke gi opp enda, mye kan skje på en uke :klemmer:

Skrevet

Da har jeg fått slengt sammen pannekakerøre OG baka brød :) Putta oppi masse rart jeg fant rundt omkring i skapene :fnise: Er så moro å eksprimentere med forskjellige smaker i brødet.

Håper gutten din blir mer interessert i å ta puppen, MzS... Hva med sånne ammeskjold eller hva det heter, kan ikke de gjøre det enklere for ham å suge? Ikke at jeg har peiling da.... Nå skal jeg inn og lese fødselshistorien din ;) Sluker den slags om dagen ja.

Skrevet

Vi hadde en periode hvor vi kom inn i en ond sirkel hvor frøkna ikke ville ha pupp, jeg ble stresset og utdrivningsrefleksen gikk i stå. Frøkna sugde, men ble frustrert fordi det kom nesten ikke noe og jeg stresset enda mer...

For oss hjalp det å få syntocinon utskrevet av fastlegen. En nesespray man tar 5 minutter før amming, den fikk skikkelig fart på utdrivningsrefleksen og frøkna måte ikke kjempe så hardt for å få tak i melka.

Kanskje det kan være noe?

Skrevet
Vi hadde en periode hvor vi kom inn i en ond sirkel hvor frøkna ikke ville ha pupp, jeg ble stresset og utdrivningsrefleksen gikk i stå. Frøkna sugde, men ble frustrert fordi det kom nesten ikke noe og jeg stresset enda mer...

For oss hjalp det å få syntocinon utskrevet av fastlegen. En nesespray man tar 5 minutter før amming, den fikk skikkelig fart på utdrivningsrefleksen og frøkna måte ikke kjempe så hardt for å få tak i melka.

Kanskje det kan være noe?

Takk for tipset - men bruker den allerede, fikk den på sykehuset. Merker at den hjelper litt på å få ut melka, men han gidder fortsatt ikke suge :sukk:

Skrevet
Da har jeg fått slengt sammen pannekakerøre OG baka brød :) Putta oppi masse rart jeg fant rundt omkring i skapene :fnise: Er så moro å eksprimentere med forskjellige smaker i brødet.

Jeg har slengt sammen deig til havrekjeks. Fant den på baksiden av en kjekspakke. Den står i kjøleskapet nå og venter på å bli skjært opp og stekt.

Lurer på om de går an å fryse....?

MzS: Håper du får svung på amminga snart! Krysser fingre for deg.

Har egentlig ikke så lyst å tenke på akkurat d. Da er d bare en ting til å bekymre seg over, og gjør jeg d så kanskje d blir vanskeligere å få d til.

Skrevet

Holder ikke kjeks seg best i tett boks i romtemperatur da? :klø:

Så flinke dere er til å bake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...